Şərqin Qapısından
parlayan sənət ulduzu
Səidə Müslüm qızı
Məmmədova 25 may 1942-ci ildə Naxçıvanda qulluqçu ailəsində
dünyaya göz açıb. İlk musiqi
təhsilini Naxçıvan
1 saylı musiqi məktəbində Ləman
Atakişiyevadan və
Qimpeleyevdən dərs
alıb. Yüksək
istedadı və xüsusi musiqi bacarığı olan bu gənc qız
sənətinin vurğununa
çevrilib və müəllimləri tərəfindən
sevilib. 1962-ci ildə Bakıdakı A.Zeynallı
adına orta ixtisas musiqi məktəbinə daxil olan S.Məmmədova
1964-cü ildə oranı
müvəffəqiyyətlə bitirdikdən sonra, Konservatoriyanın xor dirijorluğu fakültəsinə
qəbul edilib. Təhsil illərində görkəmli bəstəkar
Cahangir Cahangirovdan, həmçinin Eduard Novruzovdan
dərs alaraq Azərbaycan və dünya klassiklərinin yaradıcılığını öyrənib.
Maraqlıdır ki, o, təhsil almaqla
yanaşı, pedaqoji fəaliyyətə başlayıb,
Nərimanov rayon mədəniyyət
evinin nəzdindəki
musiqi məktəbində
fortepiano və xor müəllimi, həm də buradakı ansamblın bədii rəhbəri olub. Musiqi məktəbində
o, ilk uşaq xoru yaratmaqla yanaşı, həmin xora dirijorluq da edir.
1969-cu ildə konservatoriyanı bitirdikdən sonra S.Məmmədova Naxçıvana qayıdaraq
ilk musiqi təhsili aldığı Naxçıvan
şəhər 1 nömrəli
musiqi məktəbində
fortepiano, nəzəriyyə, solfecio, xor fənlərini
tədris etməyə
başlayır.
Gənc
musiqiçi Naxçıvan
musiqi mədəniyyətinin
inkişafı üçün
əzmlə çalışaraq
burada "Nəqşicahan"
xalq çalğı
alətləri ansamblını
yaradır. Ansamblın
ifalarının daha ahəngdar səslənməsi
üçün özünün
şəxsi vəsaiti
hesabına 15 çalğı
aləti alır ki, bu sıraya ud, kanon, dombra, balalayka və kontrabas kimi alətlər də daxil idi. S.Məmmədova bu ansambl üçün vahid geyim formasını
da öz şəxsi vəsaiti hesabına əldə edir. Onun fədəkarlığı,
əzmlə çalışması
dövlət tərəfindən
layiqincə qiymətləndirilir.
1972-ci ildə Naxçıvan
MSSR-in yaradılmasının 50 illik yubileyi ilə əlaqədar keçirilən dövlət
tədbirinin hazırlanması
S.Məmmədovaya həvalə edilir və bu, onun
taleyində növbəti
bir uğurun əsasını qoyur. Konsert proqramında C.Cahangirovun "Naxçıvan haqqında
kantata"sını hazırlamaq
S.Məmmədovaya həvalə
olunur. Naxçıvanda
belə bir əsərin ifa olunması üçün
lazımi kadrların olmamasına baxmayaraq, istedadlı musiqiçi bu işin öhdəsindən
gəlir. Bu əsərin
ifası üçün
Naxçıvanda fəaliyyət
göstərən bütün
mədəniyyət işçilərini
bu xora cəlb
edərək, onlarla yorulmadan məşqlər
aparır və əsərin yüksək
səviyyədə səslənməsinə
nail olur. Konsertdən sonra respublikamızın rəhbəri Ulu öndər
Heydər Əliyev S.Məmmədovaya belə bir kollektivlə
uğurlu çıxışına
görə təşəkkür
edir.
S.Məmmədova qazandığı
müvəffəqiyyətlərin müqabilində 1972-ci ildə
Azərbaycan SSR Mədəniyyət
Nazirliyi, 1973-cü ildə
Naxçıvan MSSR Ali Soveti,
1974-cü ildə SSRİ Ali Sovetinin Fəxri Fərmanı ilə təltif olunub.
Gənc
olmasına baxmayaraq,
professional bir sənətkar
kimi həm xalqın, həm də dövlətin rəğbətini qazanan S.Məmmədova 1975-ci ildə Naxçıvan Orta İxtisas Musiqi Məktəbinin direktoru vəzifəsinə
təyin edilir. Bu məktəbdə çalışdığı
illərdə Naxçıvan
musiqi mədəniyyətinin
inkişaf etdirilməsi
yolunda bir çox yeniliklərə imza atır. Məktəb üçün
yeni binanın alınması,
təmir edilməsi, təhsilin yüksək səviyyədə mənimsədilməsi
üçün ixtisaslı
kadrların dəvət
edilməsi bu sıradadır. S.Məmmədova
Azərbaycanın tanınmış
musiqiçilərini məktəbə
dəvət edərək
onlarla tələbələrin
görüşünü keçirməklə
gənc musiqiçilərin
onların yaradıcılıqlarından
bəhrələnmələrinə şərait yaradır. Orta ixtisas musiqi
məktəbində direktor
vəzifəsində çalışdığı
illər S.Məmmədovanın
yaradıcılıq fəaliyyətinin
xüsusi bir mərhələsini təşkil
edir. Peşəkar-ixtisaslı
kadrların hazırlığı,
tədris üçün
lazım olan dərs vəsaitlərinin
alınması, müxtəlif
ansamblların təşkili,
xor kollektivləri, müxtəlif ansambllar, vokal qrupları nəfəsli və xalq çalğı alətləri orkestri yaradılması və bu kollektivlər üçün geyimlərin
alınması ciddi fədakarlıq tələb
edən işlərdir.
Qeyd edək ki, bu kollektivlərin bəziləri üçün
geyimləri S.Məmmədova
öz əlləri ilə tikib hazırlayırdı.
1977-ci ildə Muxtar Rrespublikada bədii özfəaliyyətin inkişaf
etdirilməsində yüksək
xidmətinə və
zəhmətkeşlərin bədii özfəaliyyət
yaradıcılığının genişlənməsi, Birinci
Ümumittifaq Festivalının
hazırlanması və
keçirilməsindəki xidmətlərinə
görə S.Məmmədova
Naxçıvanın Əməkdar
incəsənət xadimi fəxri adına layiq görülüb. 11 aprel 1988-ci ildə isə o, Azərbaycan Respublikasının Əməkdar
Mədəniyyət İşçisi
fəxri adı ilə təltif edilib. 1999-cu ildə S.Məmmədovanın təhsildə və elmi sahədəki fəaliyyəti Azərbaycan
Respublikası Prezidenti
Yanında Ali Attestasiya
komisiyası tərəfindən
yüksək səviyyədə
qiymətləndirilərək ona dosent elmi
adı verilib.
1993-cü
ildən etibarən S.Məmmədova Naxçıvan Dövlət
Universitetinin nəzdində
açılmış Konservatoriyanın
Fortepiano kafedrasının müdiri
vəzifəsini şərəflə,
bacarıqla yerinə yetirməkdədir. S.Məmmədova əvvəlki
kollektivlərdə olduğu
kimi, burada da böyük fədakarlıqla,
zəhmətlə elmi-pedaqoji
fəaliyyətini davam
etdirir. Bütün bu gərgin işlərlə yanaşı,
yaradıcılıqdan da qalmayan
gözəl dirijor, istedadlı musiqiçi Səidə Məmmədova
Naxçıvanın musiqi
mədəniyyətinə bir
çox yeniliklər gətirməklə yanaşı,
Azərbaycan musiqi mədəniyyəti və
elmi tarixinə də dəyərli töhfələr verib. Təsadüfi deyil ki, Azərbaycan Respublikası
Ali Attestasiya Komissiyasının
27 yanvar 2012-ci il tarixli
(Protokol ¹02-R) qərarı
ilə ona professor elmi adı verilib.
S.Məmmədova 10 may
2007-ci ildə Azərbaycan
Prezidentinin Fəxri təqaüdünə və
20 oktyabr 2007-ci ildə
isə Azərbaycan Respublikasının "qabaqcıl
təhsil işçisi"
döş nişanına
layiq görülüb.
Dövlət tərəfindən dəfələrlə təqdim bu mükafatlara və tutduğu vəzifələrə baxmayaraq,
təvəzökarlığı, sadəliyi və səmimiyyəti ilə mədəniyyət və
incəsənət xadimləri,
universitetin müəllim
və tələbə
kollektivi, eləcə
də xalq arasında böyük hörmət qazanmış
S.Məmmədova sənətinin
vurğunu olmaqla yanaşı, Azərbaycan
musiqi mədəniyyətinə
çoxlu sayda ixtisaslı kadrlar yetişdirərək bəxş
edib. O, gözəl pedaqoq və vətən üçün
layiqli övladlar yetişdirən fədakar
ana və nəcib Azərbaycan xanımıdır.
S.Məmmədovanın yaradıcılığı,
peşə fəaliyyəti
və şəxsiyyəti
haqqında ayrı-ayrı
şəxsiyyətlərin fikirləri də son dərəcə maraqlıdır.
2004-cü ildə akademik
Budaq Budaqov Naxçıvan Dövlət
Universitetində olarkən
S.Məmmədovanın
quruluşunda Ü.Hacıbəylinin
"Arşın mal alan"
operettasına tamaşa
edir və çox razı qalır. Bu tamaşa haqqında öz təəssüratlarını akademik İsa Həbibbəyliyə
yazdığı məktubda
B.Budaqov belə ifadə edir: "Səidə xanım Məmmədovada olan şuxluq, dirijorluq məharəti və enerjisi çıxış zamanı
hər bir artistə və çalğıçıya paylanırdı.
Bütün tamaşanın
enerji qütbü drijorda cəmləşmişdi".
S.Məmmədovanın yaradıcılığı
haqqında "Bakinskiy
raboçiy", "Şərq
qapısı" və
digər qəzetlərdə
geniş məqalələr
dərc edilib.
S.Məmmədovanın yaradıcılıq
yolunu izlədikcə onun Azərbaycan mədəniyyəti tarixində
özünəməmxsus yer
tutduğuna əmin oluruq. Onun bəstələdiyi mahnılarda
musiqi ilə sözlər çox gözəl vəhdət təşkil edir. İ.Həbibbəylinin
("Naxçıvanam"), M.Nəsirlinin ("Sevirəm
yurdumu"), Hüseyn
Razinin ("Ürəyimdəsən"),
Kəmalə Ağayevanın
("Nigarım mənim",
"O kaman səsi")
və digərlərinin
sözlərinə yazdığı
mahnılar buna sübutdur.
Qədim
Şərqin Qapısı
Naxçıvandan parlayan
sənət ulduzu Səidə xanım Məmmədovaya uzun ömür, cansağlığı
və tükənməz
yaradıcılıq enerjisi
arzulayıram.
Bənövşə RZAYEVA
525-ci qəzet.- 2023.- 19 iyul. S. 12.