Sözün sönməz
işığında yaşanan Şahin Fazil ömrü
"Deyilən söz yadigardır"... Sözümü dahi şair Səməd Vurğunun bu məşhur poetik fikri ilə
başlamağım heç
də təsadüfi deyil. Çağdaş poeziya və
elm mühitimizdə xüsusi
yeri olan dəyərli şair və alim Şahin
Fazilin yaradıcılığı
ilə bu unudulmaz misranın məzmunu arasında möhkəm bağlılıq
var. Təbiət ürəklərdə
təlatüm yarada bilən bu gözəl
şairimizə qəribə
bir duyum verib. Onun fəlsəfi görüşləri
son dərəcə genişdir,
xarakterindəki kübarlıq,
həm də əyilməzlik var. Ülvi
hissləri zərrə-zərrə
yaşayan duyğusal şair ən incə cizgiləri, çalarları şeirlə
rəsm etməyi, canlandırmağı bacarır.
Daş ürəklərin də qapısını döyür
onun incə ruhlu misraları. İnsan qəlbinin sirli dərinliklərindən daha
əzəmətli bir
mənzərə, hüdudsuz
bir aləm varmı? Həqiqətlər insan qəlbinin
dərinliklərində gizlidir.
"Gözəl bir söz - kökü sağlam, budaqları göyə yüksələn bir ağac kimidir" buyurulur müqəddəs
kitabda. Şair fikirləşir ki,
insan ürəyi qəflətdən uzaq olmalı, yalnız xeyirxahlıq, xoşbəxtlik,
düzlük, təmiz
əxlaqı üçün
döyünməlidir. Belə deyərkən bir yandan da şair
hamımıza həyatın
ən gözəl formulunu və insanın kamil olmanın yolunu göstərməyi diləyir.
Xoşbəxt həyatı
sevməyən və xalqın qardaşlıq ittifaqı arzusunda olmayan bir adam şair ola bilməz. "Şair olmayan
məclisdə xalq da yoxdur" demişlər. Onların salamı
da həqiqətdə
ayrıca bir gözəlliyə malikdir.
Hər bir gözəl şeirdə gənclik mövcuddur. İnsanın qanına keçə biləcək gözəl
bir şeiri eşitdiyi zaman o ruhən yüksəlir və özündən uzaqlaşaraq buludların arxasına çəkilən
gəncliyinin yanına
qalxır. Ümumiyyətlə poeziyada sonsuzluğu təsdiq edən bir fəlsəfə var. Sağlam hissedici bir qəlbə malik olan, tarixin
nəzərini özünə
cəlb edə bilən hər bir insan bədii
aləmlə maraqlanmalı,
ondan aldığı
bədii qidanı qanına hopdurmalıdır.
Poeziyasız həyat kökündən
ayrı düşmüş
ağac kimidir. Ağac öz kökündən ayrı düşərsə,
dözməz bu yanğıya, ayrılığa,
həsrətə. Vaxtsız xəzana
qovuşar, sarala-sarala
"əlvida" söylər
təbiətə. İnsan öz
kökündən ayrı
düşərsə-sönər qərib bir ulduz kimi. Sönər xəbərsiz-ətərsiz. Getdiyi yollarda nə bir iz qalar,
nə bir nəqş. Deyərsən, o, heç yoxmuş bu dünyada. Hər bir xalqın yaradıcılığı özünəməxsus
həqıqətlərindən doğulur. Sonra da birinin yaratdığından o birisi
bəhrələnir. Bunların hamısı
da xalq zəkasının
zülalından qidalandığı
üçün həqiqətə
çevrilib əbədiləşir
və zamanla əfsanəyə dönür.
Xalqın öz ömrü
qədər, bəlkə
də bəzən daha artıq yaşayır. Şahin Fazilin
yaradıcılığı da bu baxımdan
seçilir.
Onun ümumilikdə
40-dan çox kitab müəllifi olduğu bizə bəllidir və bu, müstəsna
bir yaradıcılıq
xariqəsidir. Qəzəl, nət, qitə və qəsidələrdən
ibarət, oxucunu aləmlərdən-aləmlərə aparan, nəfis tərtibatlı "Beş
divan"ı, qədim
Qubanı əks etdirən və faktlar üzərində qurulub yazilan "Quba tarixi" kitabı, "Qəzəllər",
"Təzkireyi-Şahin", "Azərbaycan haykuları",
Quba Tarix-Diyarşünaslıq
muzeyində gördüyüm
"Azərbaycan və
Osmanlı imperiyası
XV-XVl əsrlərdə"
adlı tarix və mədəniyyət
ətri verən əsəri, şair Ramız Qusarçaylıya
həsr etdiyi "Sözləri ecazdı Qusarçaylının" kimi
nümunələrin hər
biri ayrı-ayrılıqda
rənglərin, rəmzlərin
sönməz odunu daşıyır mahiyyətində.
Bunları oxuduqca, bizə
yaxın, hətta bizim bəzi duyğularımızı əks
etdirən isti və səmimi bir yurd atmosferi
duyuruq. Qibtəyə layiq bir şairdir Şahin Fazil. Onun yazdığı şeirlərə etibar, vəfa hissi hakimdir. Bəzən duyğusal şair illərdən şikayət
edərək:
İllərə nə deyim, nə söyləyim mən
Cavanlığımda
Ömür ələyimdən, yaş
ələyimdən
Çiçək keçirərdi, gül
ötürərdi,
Ətir səpələrdi yaşımın
üstə.
İllərə nə deyim, ahıl çağımda
Fəqət qar ələyir başımın üstə.
- desə də,
bəzən hər kəsin nəhs kimi tanıdığı
rəqəmi "On üç"
adlı şeirində
belə tərənnüm
edir:
Adamlar
on üçə nəhs
deyərdilər,
Elə
hey on üçü pisləyərdilər:
- Ayın on üçündə
çıxma səfərə...
- Ayın on üçüdür,
gözlə özünü...
Və yaxud
Ömürdə nə qədər
on üç ötürdüm
Amma deyilənin
əksini gördüm.
- deyərək bu rəqəmə öz için
dəki nəzakətin yansımasıyla bir qeyri-adilik qazandıraraq bizim gözümüzdə
ucaldır. Hər şeirini bir "bala" adlandıran şair, "Mənim balalarım" şeirində:
Üzsünlər ömürdən saat,
gün, nə qəm,
Onların həyatı həyatım
olar.
Mən qəhrəman ata olmaq istərəm,
Təki çox doğulsun şeir balalar.
- deyir.
"Avtoportret" şeirində
zamanı qınayan şair:
Vaxtın
sürətindən şikayətim
var,
Ayları, illəri qınayıram mən.
Mən kimi cavanlıq edən az
olar,
Mən kimi qocalan çoxmudur görən?
- deyir, beləcə həm şair, həm tərcüməçi,
həm professor olan və alimlik dərəcəsinə yüksələn,
türk, rus, fars dillərini mükəmməl bilən,
şöhrəti sərhədləri
aşan Şahin Fazil bir-birindən qiymətli şeirlərilə
bir əsrə yaxındir ki, Azərbaycanın poetik səsi olmaqda davam edir. Onun sözlərinə
Məmmədbağır Bağırzadə,
Əlibaba Məmmədov,
Canəli Əkbərov,
Tofiq Bakıxanov və başqaları mahnılar bəstələmişlər.
Yeri gəlmişkən, bir hadisəni də vurğulayım ki, bir neçə il bundan
əvvəl Şahın
müəllimgildə qonaq
olarkən söhbət
əsnasında həyat
yoldaşım Yaqub maraqla ondan niyə
bəzi şeirlərinin
altında tarixin olmadığını soruşdu.
Qəfil
verilən bu sualla şairin üz-gözü məyusluğa
bələndi. Elə bil
verilən bu sualla şairin qəlbində çox uzaq bir dünyayla
bağlı xəyallara
qapı açıldı.
Zamanın imtahanından çıxmış
bu ədəbi şəxsiyyət, buna səbəb kimi öz həyat yoldaşı Tamrida xanımla Əfqanıstan
səfərindən qayıdarkən
əlyazmalarla dolu bir çamadanının yolda itdiyini söylədi. Daha sonra: "Kaş ki, çamadan dolu varım-dövlətim
itəydi, amma o əlyazmalar itməyəydi
deyərək", - bu
tarixi faktı bizə açıqladı.
Təəssüf hissi ilə,
bu səbəbdən bir çox şeirinin altında tarixin olmadığını,
amma onun həqiqi həyatının
mənbəyinin şeir
olduğunu və
"şairi yaşadan
onun sözüdür"
sözlərini xüsusilə
vurğuladı.
Bəzən bir xalqı onun bir şairinə,
bir övladına görə tanıyırlar. Şairin
öz ölkəsinin
mədəniyyəti üçün
yaddaqalan hadisəyə
çevrilən yaradıcılığı
dünyaya çıxan
yolun bir parçasına, zəngin
ədəbi irs
miras qoyacaq bir ömür aynasına və əbədi gənclik ehtirası ilə dolu coşğun ürəklər aləminə
çevrilir. Şahin Fazil
bu torpağın oğlu olmaqla bərabər, bəşəri
miqyas qazanan şairlərdən biridir.
Bu miqyas ona
böyuk rəğbət,
dərin hörmət
qazandırıb. Könlünün
hər guşəsındə
"Ərşi Rəhman"
gizli olan, sözünə hər zaman pak müsəlmanlığı
ilə "Bismillah"
kəlməsilə başlayan
yüksək fəzilət
sahibi Kərbəlayi
Şahin Fazilin misralarında bu gerçəklik öz ifadəsini uğurla tapır:
Bəzən varlığımı sarır iztirab,
Allahla danışmaq
istəyirəm mən.
İnsan
verməyəndə suala
cavab,
Allahla danışmaq
istəyirəm mən.
Şairin haqqı axtarana ayna olan misraları ilə bütöv bir ömür xərclədiyi yaradıcılığı bu həqiqəti bütün aydınlığı ilə sübut edir. Uca Yaradanın zikrilə, vəhdət ruhu ilə hərəkət edən, hər an fərqli duyğular oyandıran şair, Allaha sığınaraq, "sözdə məna, mənada söz" deyərək təzə bir poetik dünya yaradır. İstəməklə əldə edilməyən, Allaha fəzli ilə gedilən bu yol və bu yolçuluq hər kəsə də nəsib olmayan bambaşqa bir yolçuluqdur.
Şahin müəllim, şairlər üçün həyat hər gün yenidən başlayır. Odur ki, ilhamınızın qanadlarını möhkəmlədin. Bilirəm ki, yeni əsərlər sorağıyla gəzəcəksiniz neçə-neçə elləri. Çünki torpağın bərəkəti, ürəklərin xoş ülfəti, hərarəti, ömrümüzə zər şəfəqlərlə yazılan bu böyük günlərin şeiriyyəti alıb aparacaq sizi. Ürək isə həmişə pərvaz istər, ucalıq istər. Bu yolda ruhun - sərmayən, eşqin - xəritən, ağlın - bələdçin, sevgin - gücün olsun! Qarşıda zaman deyilən böyük sərraf var və ad insanı ucaltmır, insan öz adını ucaldır. Şair şöhrəti, şair əbədiliyi də elə buradan qaynaqlanır. Və bir də məna ömrün boyunda deyil, insanın gördüyü işdədir...
Bəli, 83 il bundan öncə dünyaya bir şair gəldi, şeirlərilə Allaha və Rəsuluna eşq və məhəbbətlə qul oldu! Könülləri sevgi ilə eşq bağına dəvət etdi! Sınıq qəlbləri ilahi eşq ilə sarıyıb bütövləşdirdi!
Ömrün daha da bərəkətli olsun, şair!
27 mart 2023
Gülnaz Qubalı
525-ci qəzet.- 2023.- 2 iyun.- S.12.