Zəncirlə deyil, sevgiylə
bağlanmaq...
Esse
Bir gün bir adam
sapandla çox gözəl tükləri
olan bir quşu ayağından yaralayır. Sonra onu evə gətirib, yarasını sağaldır
və ayağına ip bağlayıb çiyninə ataraq quş auksionu keçirilən bazara aparır. Bazarda quşun füsunkar gözəlliyini görən
hər kəs adamın ətrafına yığılır və
ağzı açıq
bir şəkildə quşa baxırlar.
Bu marağı görən adam başlayır quşu tərifləməyə:
"Mənim quşum
belədir, mənim quşum elədir, gözəl tükləri
var, büllur səsi
var" və sair.
Bu vaxt bazara bir
gənc gəlir və bir yerə
yığılmış insanları
görəndə maraqlanıb,
yaxınlaşır.
Buna əsəbləşən
adam etiraz etməyə başlayır. Gənc isə təmkinlə
dediklərinin həqiqət olduğunu iddia edir və sübut
etmək üçün bir təklif verir: öncə gözəl
quşun ayağındakı ipi açsın, sonra ikisi də
öz quşlarını ovuclarının içinə
alıb havaya buraxsınlar.
Yaşlı
kişi biabır olmamaq üçün naəlac
razılaşır və gözəl quşun
ayağındakı ipi açır. Sonra ikisi də eyni anda
quşları ovuclarına alıb havaya buraxırlar. Gözəlliyi
ilə hər kəsi özünə heyran qoyan quş sərbəst
qalan kimi tələsik qanadlarını çırpıb səmaya
yüksəlir və bircə anda gözdən itir.
Gənc
oğlanın cılız quşu isə bazarda bir az
uçub, yenidən sahibinin çiyninə qonur. Oğlan
quşunun qanadlarından öpərək ona təəccüblə
baxan kişiyə deyir: "Bir şeyin sənə aid
olduğunu anlamaq üçün onu sərbəst
buraxmalısan. əgər geri dönərsə, sənindir.
Geri dönməsi üçün isə ayağına
möhkəm-möhkəm ip bağlamaqdansa, sevgi vermək
lazımdır".
Bəli,
insan da belə deyilmi? Birini sevərkən onu itirmək qorxusu ilə ən sərt, ən möhkəm iplərlə,
zəncirlərlə onu
özünə bağlamağa
çalışır. "Qısqanclıq" adı
altında qarşısındakının
bütün azadlığını,
sərbəstliyini əlindən
alır. Onun da özü kimi bir insan, duyğuları,
düşüncələri, şəxsi həyatı,
"özəl sahəsi"
olan bir şəxsiyyət olduğunu
qəbul etmək yerinə, az qala atacağı addımdan alacağı nəfəsə qədər
hər şeyinə nəzarət etməyə,
özündən asılı
hala salmağa çalışır. "Ora getmə", "bunu eləmə", "bunu
geyinmə", "sosial
şəbəkə istifadə
etmə", "balkona
çıxma", "filankəsə
salam vermə",
"filan verilişə
baxma", "filan kitabı oxuma", "təhsil alma", işləmə"
kimi göstərişlər
zaman keçdikcə azalmaq
yerinə daha da artır, insanı kölələşdirməyə gətirib çıxarır.
Romantik xəyallarla yaşayan, dünyagörüşü, ya
da şəxsiyyəti və
psixologiyası tam formalaşmayan
insanlar isə bu cür göstərişləri
qısqanclıq, yəni
sevgi zənn edirlər. Onlara görə əgər biri ona bu
qadağaları qoyursa,
onu qısqanır, qoruyur, bu da təbii ki, sevgidən xəbər verir. Lakin onlar bilmirlər ki, bu, insan şəxsiyyətinin
formalaşmasına və
insan azadlığına
birbaşa təcavüzdür.
Bu vəziyyət getdikcə ağırlaşanda və
dözülməz hal
alanda isə artıq hər şey üçün gec olur. Artıq insanın
həyatına, azadlığına vurulmuş buxovlar onun
şəxsiyyətini və ruhuna da zəncirləyir və o,
bir fərd kimi görünsə də, başqasından
asılı bir varlığa çevrilir. Hətta elə bir
hal alır ki, qarşısındakı onun üçün
ilahiləşir və insan onun əmrləri, göstərişləri
olmadan bu həyatda yönünü itirir, çabalamağa
başlayır.
Yalnız
daxilindəki, varlığının ən dərinliyindəki
gücü kəşf etməyi bacaranlar, iradə və qərar
sahibi insanlar bu gərdişə "dur" deməyi
bacarır, ayaqlarına bağlanmış zənciri bir dəfəlik
qoparıb azadlığa doğru qanadlanırlar. Onlar
anlayırlar ki, bu, nə qısqanclıqdır, nə də
qorumaq çabası. Sevgi isə heç deyil, qətiyyən
deyil. Bu, olsa-olsa, narsist, eqoist insanın hökmranlıq cəhdləridir
və o, öz şəxsiyyətini yüksəltmək
üçün sənin şəxsiyyətini bir nərdivan,
pilləkən kimi istifadə edir. Əzdikcə ucalır,
ucaldıqca daha betər, daha sərt əzir. Və təbii
ki, bunun sonu yoxdur!
Bəli,
sevgi qarşısındakını zəncirləmək,
özünə bağlamaq deyil, sevgi sevdiyinə
könlüncə yaşamaq şansı vermək və onun
da bir şəxsiyyət olduğunu anlamaqdır. Birinin həqiqətən
də "sənin" olmağını istəyirsənsə,
onu zəncirlə deyil, yalnızca həqiqi və saf sevgi ilə
özünə bağlaya bilərsən!
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2023.- 14 iyun.- S.11.