"Son
illər sənət adamlarından belə bir söz eşidirəm
ki...
...MAHNI QƏŞƏNGDİR, AMMA BU MAHNIDA
ÇÖRƏK YOXDUR: QABAQLAR ELƏ ŞEY YOX
İDİ"
Müsahibmiz müğənni, Xalq
artisti Heydər Anatolludur.
- İşləriniz necə
gedir?
- Şükür, hər şey qaydasınadır. İşləyirik, çalışırıq.
Öz sənətimlə
məşğulam. Hazırda
Azərbaycan Dövlət
Mahnı Teatrının
və dövlət televiziyasının solistiyəm.
- Bu yaxınlarda altmış yaşınız tamam oldu.
- Bəli, mart ayının
12- də altmış
yaşım tamam oldu. May ayında isə Mahnı Teatrında yubiley gecəm keçirildi. Özü də yüksək səviyyədə.
Maraqlı bir gecə oldu.
- Deməli, qədrinizi bilirlər.
- Hə (gülümsəyir).
Dövlətimizin ən
yüksək fəxri
adı olan Xalq artisti adına
layiq görülmüşəm.
Minnətdaram ki, səhnə
fəaliyyətimə qiymət
verirlər.
- Atanızdan fərqli olaraq...
- Onun ən yüksək
fəxri adı xalqın sevimli olması idi. Artıq 40 ilə yaxındır ki, atam dünyasını dəyişib,
o vaxtdan bu günə kimi yaddaşlardadır, xatırlanır.
Mən həmişə
Anatollu Qəniyev adı çəkiləndə
ancaq xoş sözlər eşidirəm.
Onun insanlığından,
mənliyindən, sənətindən...
Fəxr edirəm ki, belə bir insanın,
belə bir sənətkarın övladıyam.
Bacardığım qədər
onun adını uca tuturam, yaşadıram,
nə qədər varam, onun adını
yaşadacam.
O özü də deyirdi ki, fəxri adım oldu-olmadı məni xalq istəyir. Küçədə
gedəndə 10 nəfərdən
9-u yaxınlaşır, ürək
sözlərini deyirdi.
Bakının ən elit təbəqəsinin
toy məclisləri o zamanlar
atam idarə edirdi. Onun vaxtına
görə toy tarixini
təyin edirdilər. Mən həmişə deyirəm, səhnəyə
çıxanda, ya hər hansı bir tədbirdə adım çəkiləndə
onun da adı çəkilir. Heydər Anatollu. Bu fəxri adlar sadalananda da hesab edirəm ki, bunlar ona da aiddir.
- Deyirlər ki, Bakı toylarında qadın və kişilərin bir məclisdə oturması fikri Anatollu Qəniyevdən gəlir. Bu, həqiqətən
belə olub?
- Bəli. O zamanlar barmaqla sayılacaq qədər şadlıq evi vardı. Adətən, insanlar toyu öz evində
edirdi. Atam da görürdü ki, qadın-kişi
ayrı oturub təklif edib ki, məclisdə birgə otursunlar. Beləcə dəb halını alıb.
- Sizin yaradıcılığınızda
bir məqam diqqətimi çəkib.
Əksər mahnılarınız
Eldar Mansurovun bəstəsidir. Bunun nəsə
xüsusi bir səbəbi varmı?
-
1986-cı il idi, səhv
etmirəmsə. Əziz
dostum, tələbə
yoldaşım Brilyant
Dadaşova o vaxt Azərbaycan televiziyasının
estrada simfonik orkestrinin solisti idi. O mənə dedi ki, gedək səni böyük sənətkarımız Rafiq Babayevlə
tanış edim. Getdik. Rafiq müəllimlə
görüşəndə təsadüfdən Eldar
Mansurov da studiyada idi. Eldar müəllimlə də məni Rafiq Babayev tanış elədi. Rafiq
müəllim Eldara dedi ki, mənə bir mahnı göstərsin, biz onu orkestrlə yazaq. Elə həmin gün biz studiyadan çıxıb Eldargilə
getdik. Eldar mənə bir mahnı göstərdi, həmin mahnını da bir-iki gündən sonra yazdıq. Onu da qeyd edim
ki, Rafiq Babayevin orkestrə
rəhbərlik etdiyi dövrdə axırıncı
solisti mən olmuşam. Beləcə illərdir ki, Eldar Mansurovla bir-birimizi tanıyırıq. Sonradan
dostluq münasibəti
yarandı və bu günə kimi də dostluq
davam edir. Dediyiniz kimi, əksər mahnılarımın
da bəstəkarı odur.
- Repertuarınızda xüsusi
fərqləndirdiyiniz bir
mahnı varmı?
- Deməzdim ki, hansısa bir mahnı şöhrət gətirdi.
Bir çox mahnıların
ilk ifaçısı olmuşam.
Məsələn, bizim
böyük bəstəkarlarımız
Vasif Adıgözəlov,
Ramiz Mirişli hələ
gənc yaşlarımda
mənə mahnı təklif ediblər. Bu, mənim üçün böyük şərəfdir.
- Söhbət hansı mahnılardan gedir?
- Vasif Adıgözəlovun
"Toğrul nəvəm"
mahnısını oxumuşam
(düşünür), bir
də ki, "olan, oldu" belə bir mahnı ifa etmişəm. Musiqiçilər də bilirlər ki, bəzi mahnılar ilk dəfə mənim ifamda səslənib. Həm də ki, mən ancaq öz ürəyimə
yatan mahnıları ifa eləmişəm. Heç vaxt fikirləşməmişəm ki, bu mahnını oxuyum, buna görə məni tanısınlar,
yadda qalım. Son illərdə
sənət adamlarından
belə bir söz eşidirəm ki, mahnı qəşəngdir,
amma bu mahnıda
çörək yoxdur.
Bu, son illərin tələbidir.
Ancaq qabaqlar elə şey yox ii.
- Qabaqlar nə vardı bəs?
- Gözəl əsərlər.
Müğənni mahnını
nəyəsə görə
oxumurdu. Elə mahnılar olur ki, deyirəm, qəşəngdir,
amma nəsə özümü o mahnıda
görmürəm.
- Məncə, siz daha çox klassika adamısınız.
- Bəli. Klassik estrada janrına ürəyim yaxındır.
Ona görə də oxuduğum mahnıların
əksəriyyəti klassik
estrada janrındadır.
Repertuarımda vətənpərvər
mahnılar da var. Uzun illər Müdafiə Nazirliyinin orkestrində xidmət etmişəm, hərbçi olmuşam
- Necə oldu hərbi orkestrdə oxumağa qərar verdiniz?
- Mən bu qərara
gələndə doxsanıncı
illərin əvvəlləri
- hadisələr başlayan
dövr idi. O vaxt gənc yaşlarımız idi, hamı necə vətəni sevib vətən yolunda nəsə etmək istəyirdisə, eyni sevgi məndə də vardı. Ona görə də orkestrdən təklif gələndə canla-başla
razılıq verdim. Uzun illər xidmət etdim, hələ müharibə
vaxtı cəbhə bölgələrində çox
çıxışlarım olub. Arxiv görüntüləri
də var ki, biz hansı
vəziyyətdə, güllə
altında konsert vermişik. Amma mən onları heç vaxt reklam etməmişəm.
- O dövrdən yadınızda
qalan bir xatirənizi bölüşə
bilərsinizmi?
- Bir dəfə avtobusla tədbirə gedirdik. Səhv etmirəmsə, Füzuli tərəf, Horadizə yaxın bir yer idi.
Çatmağımıza az
qalmışdı. Yolda
avtobus xarab oldu. Biz dayanan yerdən ermənilərin
postu görünürdü.
Mən dərhal qışqırdım ki, düşün,
hamımız maşını
itələyək. Burdan
bir az aralanaq.
Əslində, böyük
bir avtobusu itələmək beş-altı
nəfərin işi deyildi, amma bizə
elə bil, ilahidən güc gəldi. Ermənilər də həmin vaxt bizə güllə atmağa başladı. Hiss elədik
ki, bizi vurmaq üçün yox, sanki lağlağı üçün atırlar.
Çünki güllələri
kənarlara atırdılar.
Sonra çox şükürlər
olsun ki, sağ-salamat aralandıq.
- Bu yaxınlarda sizin "Qocalmağa tələsmirəm"
mahnınızın klipinə
baxırdım.
Orda xeyli gəncsiniz. O yaşda nə əcəb belə bir mahnı
oxumaq tələbatı
hiss etmisiniz?
- Hə, o mahnını ifa edəndə yaşım çox deyildi (gülümsəyir).
O mahnı da Eldar Mansurovundur. Yubiley gecəmdə mahnının
sözlərinin müəllifi
dostumuz Asifə dedim ki, sözlərin müəllifi sənsən,
orda əlbəttə
ki, sənin adın çəkilməlidir, amma
icazə versən, yubiley gecəsində
"Asif dəyər, min cavana"
yox, "Mən dəyərəm, min cavana"
oxuyum.
- Altmış yaşı
hiss edirsiniz?
- Yox, qətiyyən. Məncə, yaş rəqəmlər deyil, qəlbində hiss etdiyindir.
Hərdən özümdən
asılı olmayaraq nəsə hərəkət
edirəm, sonra deyirəm ki, bu, lap cavan adam hərəkətidir.
Amma neynim? Ürək
onu tələb edir.
- Deməli, həyatda səhnədə gördüyümüz
ciddi adamdan xeyli fərqlisiniz.
- Bəli. Səhnə mənim üçün müqəddəs bir yerdir. Səhnədə başqa, həyatda başqa.
- Heydər müəllim, toylara gedirsiniz?
- Artıq bir neçə ildir ki, getmirəm.
- Səbəb?
- Toylarımızın səviyyəsi
dəyişib, bayağı
mahnılar çox tələb olunur. O vaxtlar biz toya gedəndə demirdilər
ki, filan mahnını
oxu, oynayaq. Deyirdilər ki, filan mahnını oxu, dinləyək. Mahnıya oynamırdılar. Oynamaq üçün müəyyən
rəqslər var idi.
Toy sona çatanda deyirdik ki, nə tez keçdi. Məclis o qədər maraqlı olurdu ki, dayanmadan çalıb oxuyurduq. Son illər isə toya gedəndə
düşünürdüm ki, tez yekunlaşardı, çıxıb gedərdik.
Çünki toydan həzz almırsan, ancaq əsəbləşirsən.
Hərdən məni istəyən adamlardan kimsə dəvət edəndə gedib bir-iki mahnı ifa edirəm. Bilirəm ki, orda kimsə gəlib deməyəcək ki, saxla
bunu, başqa mahnı oxu.
- Heydər bəy, Anatollu adı hardan gəlir?
- Bizim əslimiz Anadolu türklərindədir. Ötən
əsrin əvvəllərində
babamgil bura gəlib. Əslində, atamın adı Anadolu olub, tanınandan sonra məlum səbəblərə görə
Anadolunu Anatollu eləyib.
- Bildiyim qədərilə həmin dövrdə təkcə ada yox, türk dilində mahnı oxumağa da məhdudiyyət
vardı. Amma Anatollu müəllimin türk dilində xeyli mahnısı var. Elə ən məşhuru
"Bana bana gel".
- O mahnının bəstəkarı
Cahangir Cahangirov, sözlərinin müəllifi
Zeynal Cabbarzadədir. Mahnı "Koroğlu"
filmində Dəli Həsənin mahnısıdır.
O obraz türkdür.
Ona görə də mahnı türk dilində yazılıb. Ümumilikdə isə atamın türk dilində bir çox mahnıları vardı. Sırf türk bəstəkarlarının
bəstələdiyi. O zamanlar
bu mahnıları efirə qoymurdular. Həmin mahnıları vallara xəlvəti yazdırmışdılar. Bilmirəm,
bəlkə də elə bu şeylərə
görə ona müəyyən şeylər
olmadı (fikrə gedir).
- Anatollu Qəniyevin səsi hansı filmlərdə var?
- "Möcüzələr adası",
"Mehman", "Ulduzlar
sönmür", "Alma almaya bənzər",
"Qərib cinlər
diyarında"...
- "Yenilməz batalyon" filmində Teymurun mahnısını da atanız
oxuyub. Amma deyəsən,
sonradan nəsə dəyişiklik olub.
- Deməli, "Yenilməz batalyon"da həmin ifanı birinci atam səsləndirmişdi.
O vaxt Moskvaya filmi təhvil verəndə bədii şura bildirib ki, atamın səs tembri ilə böyük sənətkarımız Ceyhun
Mirzəyevin yaratdığı
obraz uyğun gəlmir. Ona görə də mahnını mərhum sənətkarımız,
atamın da yaxın dostu olan İslam Rzayev səsləndirdi.
- Heydər müəllim, övladlarınız arasında
sizin yolunuzu davam etdirən varmı?
- İki oğul atasıyam. Böyük oğlum musiqiçidir, hazırda hörmətli Yusif Axundzanin rəhbərlik etdiyi orkestrdə xidmət edir. Kiçik oğlum televiziya işçisidir, həm də babasının adaşıdır. Beş
nəvəm var. Düzü,
şəxsi həyat haqqında danışmağı
sevmirəm. Başqalarının
da şəxsi həyatı
ilə maraqlanmıram.
Mənim nəyimə
lazımdır kimin həyatında nə olub?
- Axı sənət adamları həmişə
insanlara maraqlıdır.
- Mənim elə sevdiyim sənətkarlar
var ki, onların şəxsi
həyatına dair çox şey bilirəm, amma heç vaxt heç yerdə bir kəlmə də danışmaram. O, mənə sadəcə sənətkar kimi maraqlıdır, vəssalam.
- Sizə elə gəlmir ki, səsinizin haqqını vermədiniz?
Bu səs daha məşhur ola bilərdi.
- Düzü, elə əvvəldən efirə
çıxmağın həvəskarı
olmamışam. Uzun müddət mən hərbidə xidmət etdim, o illəri sırf hərbiyə həsr etdim.
- Bəs ondan əvvəl, bəs ondan sonra?
- Ondan əvvəl deyəndə ki, əvvəl
Azərbaycan televiziyasında
çalışırdım, müğənni kimi fəaliyyət göstərirdim.
Sonra da həmçinin. Bilirsiniz,
əsas odur ki, nəyin necə olmasından asılı olmayaraq mən alnıaçıq, üzüağ
yaşayıram.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet.- 2023.- 17 iyun.- S.17.