Mədəniyyət tariximizin
və təsviri sənətimizin fədakar
tədqiqatçısı
PROFESSOR ZİYADXAN
ƏLİYEVİN BU GÜNLƏRDƏ 75 İLLİYİ
TAMAM OLACAQ
O, yarım əsrdən artıqdır ki, ölkəmizdə
sənətşünaslıq elminin inkişafı istiqamətində davamlı
fəaliyyət göstərir.
Geniş elmi yaradıcılıq axtarışları
vaxtaşırı olaraq
həm kitab, monoqrafiya,
albom kitab kimi, həm də müxtəlif mətbuat orqanlarında - jurnal və qəzetlərdə,
eləcə də
internet portallarında əksini
tapır. Təsviri sənətin müxtəlif
sahələrinə, rəssamlarımızın
həyat və yaradıcılığına dair
maraqlı məqalələr
dərc etdirir. Onu həm də
tez-tez təşkil olunan tədbir, sərgi və konfranslarda görmək olar. Bir sözlə o, hazırda rəsviri sənət aləmində
öz imzası və mövqeyi ilə seçilən sənətşünas alimimizdir.
Söhbət bugünlərdə
75 illiyi tamam olacaq Əməkdar incəsənət xadimi, sənətşünaslıq üzrə
fəlsəfə doktoru,
professor Ziyadxan Alxan oğlu Əliyevdən gedir.
1 iyul 1948-ci ildə dünyaya gəlmiş Ziyadxan Əliyev elə uşaq yaşlarından rəssamlığa
maraq göstərib. İxtisas təhsilini əvvəlcə Ə.Əzimzadə adına
Azərbaycan Dövlət
Rəssamlıq Məktəbində,
daha sonra İ.Repin adına Sankt-Peterburq Boyakarlıq, Heykəltəraşlıq və
Memarlıq İnstitutunda
(1976-1982) alıb. Təhsilini
başa vurub vətənə döndükdən
sonra Z.Əliyevin
müntəzəm olaraq
mətbu orqanlarda rəssamlarımızın həyatı
və yaradıcılığı
haqqında maraqlı məqalələri dərc
edilib. 1984-cü ildən
Azərbaycan Rəssamlar
İttifaqının üzvlüyünə
qəbul edilən sənətşünas alim artıq
1987-ci ildəndir həmin
İttifaqın İdarə
Heyətinin üzvü,
həmçinin "Tənqid
və sənətşünaslıq"
bölməsinin sədridir.
Z.Əliyev uzun müddət Azərbaycan Milli İncəsənət
Muzeyində işləyib.
Ayrı-ayrı vaxtlarda
Azərbaycan Dövlət
Pedaqoji Universitetində,
Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində
pedaqoji fəaliyyət
göstərib, hazırda
Rəssamlıq Akademiyasında
müəllimlik işini
davam etdirir, həmin Akademiyanın professorudur.
Z.Əliyev muzeydə
işlədiyi dövrdə
buranın fonduna məxsus olan, məşhur Azərbaycan rəssamı usta Qəmbər Qarabağinin,
fransız rəsamı
Jül Düprenin, rus rəssamı Konstantin Korovinin, holland rəssamı
Frans Xalsın, flamand rəssamı Piter Klassın əsrlərinin
atribusiyasına elmi əmək sərf etmiş, uğurlu nəticələr əldə
etmişdi.
Onun indiyədək nəşr
olunmuş monoqrafiya və kitablarından "Azərbaycan ekslibrisi"
(1989, miniatür kitab, ön
sözün müəllifi),
"Mir Möhsünün rənglər
aləmi" (1996), "Sənətin
Məcnunu" (2009), "Cəmil
Müfidzdə. Cizgilərə
hopan ömür"
(2011), "Zakir Hüseynov. Tənha döyüşçü"
(2011), "Sabir təsviri sənətdə"
(2012), "Davud Kazımov"
(2012), "Eldar Mikayılzadə.
İlmələrin hikməti"
(2013), "Arif Hüseynov.
Cizgilərin hikməti"
(2014), "Boyalı gülüşlər"
(2014), "Bəhruz bəy
Kəngərli taleyi"
(2017, Nizami Aliyevlə
brlikdə), "Rafael Abbasov"
(2017), "Nəsimi dünyası
rənglərin işığında"
(2019), "Gennadi Brijyatuk
və onun mənəvi rənglər
dünyası" (2019), "Hüseyn Cavid romantizmi rənglərin işığında" (2022), "İstedadlar ocağı"
(2023), "Xarıbülbül ətri" (2023) və başqalarının adlarını
qeyd etmək olar. Bundan başqa
sənətşünas alim bir çox rəssamlarımızın əsərlərindən
ibarət kataloqlara mətnlər yazıb. Qeyd edilən kitab və monoqrafiyalar sənətşünas alim kimi
Z.Əliyevin həyatını, tale yolunu
layiqincə əks etdirir, desək, doğru olardı. Z.Əliyev rəssamların,
sənət adamlarının
təkcə həyat və yaradıcılıqlarını
araşdırmayıb, yalnız
onlar haqqında yazmayıb, həm də onların (qəhrəmanlarının) taleyini
yaşayıb. Bu mənada
onun yazdıqlarında
həm də bir sənətşünas
alim taleyi yaşayır.
Bunu görüb, duymağın yolu sənətşünas
alimin qələmə
aldıqlarını diqqətlə
nəzərdən keçirməkdən
keçir.
Z.Əliyev hələ
Əzimzadə məktəbində
təhsil aldığı
illərdən başlayaraq
əfsanəvi fırça
ustası Səttar Bəhlulzadə ilə yaxından dostluq edib. Bu dostluq Səttar dünyasını
dəyişənədək davam edib. S.Bəhlulzadəni sənətşünas
alim və səmimi
dost kimi Ziyadxan müəllim qədər
yaxından tanıyan az adam olub.
Onun görkəmli rəssamın həyatı
və yaradıcılığı
haqqında dörd kitabı - "Naməlum Səttar" (2006), "Sənətin
Məcnunu" (2009), "Günahlı
dünyanın günahsız
adamı və yaxud Səttar Bəhlulzadə romantizmi"
(2014) və "Səttar
Bəhlulzadə yaradıcılığında
sənətkarlıq məsələləri"
(2019) nəşr olunub.
Bu baxımdan Z.Əliyevi Səttarşünas
da adlandırmaq olar. Onun müdafiə etdiyi dissertasiya mövzusu da məhz S.Bəhlulzadə yaradıcılığı ilə
bağlıdır.
Bu yaxınlarda Beynəlxalq Muğam Mərkəzində
sənətşünas alimin
bir neçə illik axtarışlarının,
aparmış olduğu
elmi tədqiqatların
nəticəsində ərsəyə
gətirdiyi və nəfis şəkildə
nəşr olunmuş
"İstedadlar ocağı"
və "Xarıbülübül
ətri" adlı kitablarının təntənəli
təqdimat mərasiminə
toplaşmışdıq. Bu, bir növ, Z.Əliyevin 75 illik elmi və pedaqoji
yaradıcılıq hesabatı
idi. Sənətşünasın
Ə.Əzimzadə adına Rəssamlıq Məktəbinin 100 illik tarixini özündə əks etdirən fundamental
ensiklopedik kitabı ictimaiyyət nümayəndələri
və sənət adamları tərəfindən
yüksək rəğbətlə
qarşılandı. Tədbirdə
çıxış edən
şəxslər bir daha Z.Əliyevin
elmi yaradıcılığı,
sənət axtarışları
və şəxsiyyəti
haqqında öz fikirlərini dilə gətirdilər.
Bu yerdə qeyd etmək yerinə düşər ki, bu gün Z.Əliyevin
davamlı pedaqoji fəaliyyətinin nəticəsi
olaraq, onun yetirmələri olan gənc tədqiqatçı
sənətşünaslar artıq
sənətşünaslıq elmi istiqamətində uğurlu fəaliyyət göstərirlər.
Rəssam,
şair, publisist Adil Mirseyid dostu Z.Əliyevə ittihaf etdiyi "Mədəniyyətin Bin Ladeni"
adlı məqaləsində
yazırdı: "Əmircan
qəsəbəsi. Qəbiristanlıq.
Əfsanəvi rəssam
Səttar Bəhlulzadənin
məzarı. Bu il Səttar
Bəhlulzadənin 100 yaşı
tamam olacaq. Bir anda sanki diksinən
kimi oluram, böyük ustad mənəvi oğlu, dostum Ziyadxan Əliyevdən nigarandır.
Elə mən də ondan nigaranam,
zatən biz onunla tale qardaşıyıq. Bu gün
yenə islandı yağışda ürəyimin
başında bir duz kisəsi kimi daşıdığım
dərdlər..."
Z.Əliyev bu gün də yüksək amallarla, sarsılmaz sənət prinsiplərilə çalışır,
əzmlə və inadla fəaliyyət göstərərək öz
elmi və pedaqoji dəst-xəttini davam etdirir. O, yenə də axtarır, araşdırır,
müqayisələr aparır,
bir sözlə, sənətşünaslıq sahəsində
yeni materialların üzə
çıxması naminə
böyük əmək
sərf edir. Bu çətin və şərəfli yolda 75 illik yubileyi tamam olan professor Ziyadxan Əliyevə möhkəm cansağlığı,
yeni nailiyyətlər arzulayıram.
Əsəd QULİYEV
525-ci qəzet.- 2023.- 26 iyun. S. 7.