Dünya, bir sirrini
aşkar et mənə...
Fidan
Rzayeva - ərəbşünas, tərcüməçidir. Uzun illərdir ki, Bakı Dövlət Universitetində
dərs deyir. Rus, türk, ərəb dillərindən
bədii mətnləri Azərbaycan türkcəsinə
çevirib. Türk
yazıçısı - Xalidə Ədib Adıvarın
"Atəşdən gömlək", rus klassiki Anton
Çexovun "İvanov" əsərləri Azərbaycan
oxucusuna məhz onun tərcüməsində təqdim olunub.
Tərcümələri bir neçə kitabda
işıq üzü görüb, dərgilərdə
yayımlanıb. Xalq şairlərimiz Rəsul
Rza və Nigar xanım Rəfibəylinin ilk qız
övladı olan Fidan Rzayevə son dərəcə qeyri-adi, dərin
və maraqlı adamdır. Jurnalistlərin
bədii yaradıcılıqla bağlı suallarına da
zarafatyana - Bir ailədən neçə şair,
yazıçı olar?! - deyib
mövzunu dəyişir. Bildiyim qədəri ilə
Fidan xanımın bir şeiri, bir essesi işıq üzü
görüb. Anasına həsr etdiyi
şeiri Anar müəllimin "Sizsiz" əsərində
yer alıb. "Anar dünyası" kitabımı
çapa hazırladığım günlərdə Anar
müəllim Fidan xanımın ona həsr etdiyi
"Yorğun gəmi" adlı essesini oxumağım
üçün mənə verdi... Oxudum və kitaba daxil etdim. Sonralar
da bir neçə dəfə müxtəlif tədbirlərdə,
Ustadın yubileyi ərəfəsində İstanbul səfərimizdə
onunla ünsiyyət qurmaq, müşahidə etmək
imkanım olub. Amma bu dəfə Fidan xanımın
simasında elə öz ailəsinə xas
kübarlığın, əsilzadəliyin, özünəməxsus
ağayanalığın sirrini az da olsa
anlamağa çalışdım. İki
gün öncə telefonla danışanda - elə evə gələrsən,
evdə söhbət edərik - demişdi. Qədim binanın hündür pilləkənlərini
qalxdıqca düşünürdüm - şok xəbər,
sensasiya həvəskarı çağdaş jurnalistikamız
bezdirib tanınmışların övladlarını.
Serial ab-havasında söhbətlərlə,
danışdıqlarını tərs yazıb
başlığa "qandonduran", "tükürpədən"
(bunlar da "sevilən" ifadələrdi) cümlələr çıxaranların qeybət
xarakterli yazılarıyla hər şey ucuzlaşıb sanki. Və yubileyi ərəfəsində
mənə zaman ayıran Fidan xanıma suallarımı müəyyənləşdirməkdə
çətinlik çəkirdim... Amma elə hər
guşəsi zövq, işıq, səliqə saçan evinə
girən kimi söhbətə başladıq. Pəncərə önündə
düzülmüş, Fidan xanımın özünün
qulluq etdiyi otaq bitkilərinin üstünə düşən
gün işığı gözlərimi qamaşdıranda
yadıma düşdü ki, axı yaz gəlib. Hər gün qaçhaqov, dinamik həyat,
başımızdan aşan işlər ən kiçik
sevincləri belə yaxalamağa, doyunca yaşamağa imkan
vermir. Bəzən iş-güc
karvanından qopmaq, qaçhaqaç zamanın sürətini
azaldıb daha dərin düşünmək ehtiyacı
yaranır. Məndən ötrü Fidan xanımla
söhbət məhz belə fürsət oldu...
- Fidan
xanım, istərdim söhbətimizə elə tərcüməçi
fəaliyyətinizlə başlayaq...
- Deyə
bilmərəm ki, özümü tərcüməçi
hesab edirəm. Çünki bu işlə
ardıcıl məşğul olmamışam. Sadəcə bəzən hansısa əsərlərin
çevrilməsinə ehtiyac olub və bu işi boynuma
götürmüşəm. Misal
üçün, anam Xalidə Ədib Adıvarı çox
sevirdi, onun "Atəşdən gömlək" əsəri
bizim dildə yox idi, onu Türkiyə türkcəsindən
çevirdim. Yaxud Çexovun
"İvanov" əsəri dilimizə tərcümə
olunmamışdı. Onu da çevirdim.
Çexovu çox sevirəm...
- Amma
sanki "İvanov" onun ən sadə əsəridir...
- Elədir.
Çevirəndə də hiss etdim ki, "Qağayı",
"Üç bacı" kimi dərin deyil. Amma
bütün hallarda Çexovun əsərlərində qəribə
bir hava, daxili həyəcan var ki, məni çox cəlb
edir...
- Ərəb
mətnlərindən də, orijinaldan tərcümələriniz
var. Bu və ya digər ərəb mətnləri içərisində klassik ədəbiyyat səviyyəsində
əsərlər varmı?!
- Deməzdim.
Şərq təfəkkürü və
düşüncə tərzi bu mətnlərdə
üstünlük təşkil edir. Misir
yazıçısı, Nobel mükafatçısı Nəcib
Məhfuzu orijinaldan tərcümə etmək istəyirdim.
Hətta əldə etdim də kitabı, amma həcminə
baxanda tərəddüd keçirdim. Bilmirəm,
vaxtım, enerjim çatarmı o həcmdə kitabı
çevirməyə...
- Sovet
dövründə Ərəb dilini seçməyiniz
maraqlı görünür! Bülbül adına
Musiqi məktəbində təhsil alanda ərəb dili
keçirdiz?!
- O zaman
Konservatoriya nəzdində Musiqi məktəbi adlanırdı.
Mən oxuyanda on bir il oldu təhsil və mən
oranı bitirəndən sonra qəti qərar verdim ki,
Konservatoriyaya verməyəcəm sənədlərimi. Musiqi təhsilini davam etdirməyə həvəsim
yox idi. Ona görə Universitetin Şərqşünaslıq
fakültəsinə verdim sənədlərimi, ərəb
dilini də orda öyrəndim. Çox
xoşuma gəlirdi bu dil. Atam heç razı deyildi bu
seçimimlə, deyirdi - ərəb dilini öyrənib molla
olacaqsan?! (gülür)
- Məgər
onda belə bir "şans" ola bilərdi?!
- Yox, əlbəttə.
Onda deyəsən Əlcəzairə
getmişdim, Quran almışdım ordan, qayıdanda
buraxmadılar sərhəddə. Amma
Ərəb ölkələri ilə iqtisadi əlaqələr
qurulurdu və bu dili bilənlərə ehtiyac vardı. Hətta biz universitetdə oxuyanda bəzən
bütün bir qrupu üçüncü kursdan tərcüməçi
kimi ezam edirdilər o ölkələrə.
- Siz də
çalışmısız Suriyada...
- Bəli
onda da sıx əlaqələr qurulurdu. Mən
yoldaşımla bərabər Suriyada işləyəndə Fərat
çayı üzərində sədd tikirdi Sovet hökuməti.
Bizə orda qalıb fəaliyyətimizi davam
etdirməyi təklif edirdilər. Amma mən
razılaşmadım, çünki valideynlərimdən
uzaqda darıxırdım.
- Onda
Sovet nümayəndə heyətinin tərkibində Rəsul
Rza da gəlmişdi Hələbə və Nəsiminin qəbrinin
tapılmasının siz də iştirakçısı
oldunuz...
- Bəli,
atamın və qaynatam Süleyman Vəzirovun Hələbə
gəlişi böyük sürpriz olmuşdu bizim
üçün. Onda atam Nəsiminin qəbrinin
yerinin tapılması məsələsini
qaldırmışdı orda. Biz də tərcüməçi
kimi həmin görüşdə idik. Növbəti
gün Nəsimi soyadlı, elə şairin öz nəslindən
olan bir adamın həyətinə apardılar bizi, qəbir
orda imiş. Üzərində şairin
şeirlərindən misralar yazılmışdı, köçürüb
atama da vermişdim o şeiri.
- Bədii
yaradıcılıqla ara-sıra məşğul olursuz? Çap eləməsəniz, üzə
çıxarmasanız belə, nələrsə
yazırsız?!
- Uşaq
vaxtı atam başımızı qatmaq üçün - nələrsə
yazın - deyirdi. O zaman yapon hoqqularına marağımız
vardı. Oxuyurduq hoqquları və
özümüz də o üslubda bəndlər yazmağa cəhd
edirdik. Mən də yazırdım, Anar da, Araz
Dadaşzadə də, Rəhman Bədəlov da... Amma bu, elə-belə yeniyetməlik, gənclik həvəsi
idi. İraqda işləyəndə, anamın
ölümündən iki il sonra idi, onun
doğum günündə Bakıda ola bilməmişdim... Birdən nəsə bir içimdən gəldi,
şeir yazıldı, Anara verdim o şeiri. Məndən xəbərsiz "Sizsiz"ə
salmışdı. Sonra əsər çıxmazdan əvvəl
ehtiyatla mənə deyirdi - "qorxuram səndən, amma bir
şey etmişəm..." Mən də təəccüblənirəm
ki, axı sən məndən nə zamandan qorxan olmusan?!
(gülür) Sonra "Sizsiz"dən
oxudum öz şeirimi... Şeir demək olarsa,
elə-belə bir anlıq hissə qapılıb
yazdığım mətndi. Sonralar bir-iki
hekayə də yazdım, vəssalam.
-
Çox kədərlidi "Sizsiz"dəki həmin
şeir. Xüsusən ana ilə birgə "uğunub
gülmək" arzusu qəmləndirir adamı... (Bu məqamda haşiyəyə
çıxıb Fidan xanımın yeganə çap
olunmuş şeirini oxuculara təqdim edirəm...)
Bu gecə,
bu gecə
Keçəcək
qorxular,
vahimələr,
Gələcək yerinə xəyallar.
Açılacaq
cənnət qapıları
taybatay.
Səni
görəcəyəm
sağ-salamat.
Əlini
uzadıb sığallayacaqsan
ipək
saçlarımı.
Bağrına basacaqsan məni.
Deyəcəksən:
qorxma,
mən
yanındayam.
Nədənsə,
kəkotu ətri gələcək
cənnətdən
Ürəyimin
çilik-çilik qəlpələri
cingildəməyəcək içimdə
Boğazıma
tıxanmayacaq
yaş
düyünü
səsini
eşidəndə.
Deyəcəksən
yenə: "Ay aman,
bu
qız nə arıqdı,
canına
bir az fikir ver, ay bala",
Uğunub
güləcəyəm
əvvəl mən,
sonra sən
Elə-belə,
səbəbsiz
uğunub
güləcəyik ürəkdən.
Xoşbəxt
gülüşümüz,
Səslənəcək
cənnətdə
Qorxusuz,
itkisiz,
ölümsüz
cənnətdə.
28 iyul, 1984. İraq
- Hər
gün yada salırsız valideynlərinizi?!
- Bəli.
Əvvəllər daha çətin idi.
Anamı bir an unutmurdum. Sanki
bütün günü mənimlə idi. Hər
gecə yuxuda görürdüm, hər an elə bilirdim
yanımdadı. Amma zaman keçdikcə o "acı
tam" keçdi elə bil...
-
Çox gözəl yumoru olub Nigar xanımın... Yəqin çox şeyləri həm də təbəssümlə
yada salarsız...
- Elədi.
Atamla müəyyən pərdə, məsafə
vardı aramızda. Atam Anarla daha yaxın
idi. Çünki Anar yaşca böyük
idi, eyni zamanda onları məslək birləşdirirdi.
- Təranə
xanıma da xüsusi incəliklə yanaşıb Rəsul
Rza... Məktubları var sizə - Təranəni incitməyin
- deyir...
- Təranə
uşaq vaxtı da elə gözəl qız idi ki, atamgilin
ondan ötrü ürəkləri gedirdi. İri,
gözəl gözləri, qıvırcıq saçları
vardı. Atam da, Ənvər də "kukla" kimi
oynadırdılar onu... Mən isə daha
çox anamla yaxın idim. Onunla
zarafatlarım da vardı. Deyirdim - "Düzünü
de, sən məni bunlardan - (yəni Anar və Təranədən) daha çox istəyirsən
də hə?!" O da, gülə-gülə özündən
çıxırdı - "boynuma qoyma, niyə axı səni
daha çox istəməliyəm, hamınızı eyni sevirəm..."
- deyirdi. Amma mən heç məhəl qoymurdum, yenə təkrar
edirdim ki, guya məni daha çox sevir... (gülür)
Anarın da yadımda qalan bir zarafatı
vardı. Anam biz ailə qurandan sonra bir adəti
vardı, hər həftə sonu plov bişirirdi və onlarda
yığışırdıq. Anar hər dəfə
deyirdi anama - Sən aş bişir, amma bunları
çağırma, mən tək gəlim yeyim... (gülür)
- Nigar
xanım öz bəy nəsli və ailəsinin kədərli
taleyi haqqında heç danışmayıb sizə?!
- Yox,
inanın ki, bu mövzular ancaq zarafatda danışıla bilərdi.
Özü də daha çox atamla anamın
bir-birinə zarafatyana atmacaları ilə. Anam
atama xan balası, ya da atam anama Bəy qızı filan deyib
sataşırdılar. Biz də gülürdük... Amma indi düşünürəm ki, o ağrını
içində gəzdirib anam. Bizimlə isə ancaq
xoş danışıb, zarafat edib...
- İllər
sonra suallarınız çoxdu onlara?!
-
Çoxdu, lap çoxdu. Məsələn, biri elə bu...
Anamın atasının "xalq düşməni" kimi həbsi,
aparılıb güllələnməsi. Biz
heç vaxt bu barədə danışmamışıq.
Özü də bu mövzuya heç
toxunmayıb. Yaxud atamla anam beş il
Moskvada oxuyublar, nişanlı qalıblar, niyə evlənmirdilər
bəs?! Bu da sualdı mənim
üçün. Axı elə bir dəbdəbəli
toy da etməmişdilər, evdə bir neçə dostla,
qohumla yığışıb məclis qurmuşdular... Başqa da suallarım olur ikisinə
də... Amma onların cavabını özləri ilə
aparıblar, təəssüf!
- Nigar
xanımın anası Cəvahir xanımın taleyi kədərlidir...
Bəy ailəsinin xanımı, Gəncədə ev-mülk və
sonra ərinin güllələnməsi, Bakıda balaca bir evdə
yaşamaq məcburiyyəti.
Özü də hər an sürgün təhlükəsi
ilə üz-üzə...
- Hə,
onun da haqqında düşünürəm. Təsəvvür
edin bəy qızı, yoldaşı cərrah. O babamla birgə Xarkovda
yaşayıb. Ordan Gəncəyə gələndə
başında şlyapa, əynində Avropa paltarı... O
mühit üçün çox qəribə idi. Ona görə şlyapaları filanı
yığışdırıb qoyub sandıqlara,
çarşab taxmayıb, amma yüngül kəlağayısı
olub. Qabaqlarında qulluqçu işləyib,
hər şeyləri olub. Amma əri gedəndən,
güllələnəndən sonra çox ağır vəziyyətə
düşüb. Bir adam ki,
ömrü boyu işləməsin və birdən belə həyat.
Balaca, alaqaranlıq otaqda yaşamağa məcbur
olmuşdu. Anam aparırdı məni hərdən
onun yanına. Mən dünyaya gələndə
çox sevinirmiş ki, nəhayət Nigarın yanında bir
qız uşağı olacaq... Evinə də gedəndə
çox əzizləyirdi məni, deyirdi - nə istəyirsən
bişirim sənə... Mən də
sadalayırdım yeməkləri. (gülür)
- Sonralar
gedib Gəncədəki evi tapdız?!
- Bəli,
ilk dəfə 90-cı illərin əvvəllərində,
yeni müstəqillik qazandığımız vaxtlarda idi gedişimiz. Onda belə söhbət yaymışdılar ki, guya
Sovet dövründə evləri əlindən
alınmış ailələr gəlib evlərin geri istəyəcəklər,
alacaqlar filan. Ona görə biz Gəncəyə
gedəndə Rəfibəylilərin evini göstərdilər
bizə. Qapını döyəndə
qadın açıb bizi gördü və qorxdu. Onda mən
dərhal dedim ki - narahat olmayın, qorxmayın, öz evinizdi
yaşayırsız, sadəcə baxmaq istəyirik. Bizim belə niyyətimiz yoxdu. Sadə bir ev idi əslində. Aşağıda
yarımzirzəmidə tağlar vardı... Görünür
ərzağı filanı orda saxlayırmışlar.
-
Bütün danışıq tərzinizdə,
davranışınızda o kübarlıq, əsilzadəlik
duyulur. Özünüz fərqindəsiz bunun?!
- Yox, bu
haqda düşünmürəm. Yəni,
baxın mən filan ailədən, filan nəsildənəm
düşüncəsi, davranışı yoxdu xasiyyətimdə.
O insanlar doğrudan da böyük işlər görüblər,
biz də sadəcə onların ailələrinin, nəsillərinin
davamçılarıyıq.
- Bəs
Rəzul Rzanın, Nigar xanımın övladı
olduğunuzu hər yerdə deyirlər, yadınıza
salırlar?!
-
Anarın bacısı olduğumu da... (gülür)
Daha mən özüm yaşlı adamam, amma
camaat hərdən filankəsin qızıdı, filankəsin
bacısıdı deyir. Bir dəfə
gülməli bir şey olmuşdu. Hardasa
istirahətdə idim deyəsən. Bir xanım
yaxınlaşdı, dedi - siz Rəsul Rzanın
qızısız?! Dedim - bəli... Elə bircə
bu sözü deyə bildim - bəli. O da başladı -
amma mənim atam .... Və
bir saat öz atası və ailəsi haqqında
danışdı mənə. (gülür)
-
Axıra kimi dinlədiz?! Amma sizin ailədə
özündən demək, özünü öymək, tərifləmək
ədəbsizlik sayılıb həmişə. Təsəvvür
edirəm bir saat özündən deyən adama nə müsibətlə
dözmüsüz...
- Hə,
inan ki, ən çox bundan əziyyət çəkirəm. Doğrudan da bizim ailədə heç vaxt heç
kəs özünü tərif eləməzdi. Deyirəm də sizə, hətta valideynlərim
öz ailələrindən də ancaq zarafata
danışardılar. Kimsə
özündən desə, bu, mədəniyyətsizlik
sayılardı. Bəzən deyəndə
- təvazökarsan, təəccüblənirəm. Axı təvazökarlıq xüsusi bir
üstün keyfiyyət deyil. Belə olmalıdı
normal adam. Başqaları da özündən
deyəndə, özünü öyəndə dözmürəm,
ya da zorla dözürəm... (gülür)
- Anar
müəllimin xatirələrindən bir məqamı da
anladım ki, ailənizdə bir-birinizə çox sadə,
sakit, pafossuz münasibət olub. Hətta deyək ki, bir-birinin
şeiri, yazısı haqda çox rahat danışa, hətta
tənqid edə bilərdilər...
- Elədir.
Mən hətta anama sataşırdım da arada.
Amma indi ağrıdır bu məni. O
bütün günü bizim üçün
çalışırdı, bizə baxırdı, yemək
bişirirdi. Ancaq gecələr imkanı olurdu nə
isə yazsın. Mən də gülüb
deyirdim - yenə gül-çiçəkdən yazırsan.
İndi düşünürəm, gərək
etməzdim.
- Rəsul
Rzanın şeirlərini daha çox sevirdiz!?
- Yeniyetməlik
və gənclik illərində bəli. Atamın
hər şeirin hadisə kimi, üsyankar, mübarizəyə,
yeniliyə çağıran sənət əsəri kimi qəbul
edirdik. Anamın şeirlərinə isə
daha çox ənənəvi üslubda yazılan həzin,
lirik parçalar kimi baxırdıq. Amma
bilirsən, zaman keçdi, bu yanaşmam dəyişdi. Bir dəfə radioya dəvət etmişdilər ki,
onların şeirlərindən parçalar oxuyum. Hər ikisinin kitabların oxudum, şeirlər
seçdim və gördüm ki, anamın şeirlərini
daha yaxından hiss edirəm, onları oxudum radioda.
- Hər
ikisindən ən sevdiyiniz şeirləri deyə bilərsiz?!
-
Atamın şeirlərindən ən sevdiyim kiçik bir bənd
var...
Günəş
qızıl yaylığını
dağ
başında saldı, getdi.
Göy
sularda şəfəqlənən
işığını çaldı, getdi.
Təbiətdə
nəyi vardı,
bir
qırpımda aldı, getdi.
Varmı
duyan bu həsrəti
yer
üzündə, insan kimi?!
-
Folklordan gələn deyim tərzidir...
- Həm
mənzərə var burda, həm kədər var, həm də
fəlsəfə... Özü izah etməyə
çalışırdı o folklordan gələn deyimləri
hamıya, amma təəssüf başa düşən az idi.
- Nigar
xanımdan ən sevdiyiniz şeir var?!
- Mən
niyə baxıram yollara, yenə?
Sən ki, bu yollardan gələn deyilsən.
Bir zaman
qoymazdın ürəyim yana...
(kövrəlir) Yox, deyə bilməyəcəm...
Görürsən, adam yaşa dolanda, belə
sentimental olur.
- Bəzən Sovet dövründə yazılanlar tənqid
olunur. Sovet ədəbiyyatı - deyə damğalanır və
əsl dəyəri verilmir. Sizcə necə
yanaşmaq lazımdı bu ədəbiyyata?!
- Mənə
elə gəlir ki, hər bir sənətkara onun
yaşadığı dövrə, yazdığı əsərlərin
sənətkarlıq xüsusiyyətlərinə görə
qiymət verilməlidir. Atamın şeirlərindəki
yenilikçilik, dilə və şeirə gətirdiyi yeni
sözlər, deyim tərzi, intonasiya - bunlar təhlil
olunmalıdı. O vaxtı hər yeni şeiri tənqidlə
qarşılanırdı. Xüsusən Rənglər
silsiləsi haqqında nələr yazmadılar?! Onda başa düşürdü ki, o zaman
üçün qəlizdi, bəlkə intellektual
poeziyadı, ona görə çətin qəbul olunur.
İndi də deyirlər - Lenin poeması yazıb... Mövzuya görə necə ittiham etmək olar
şairi?! Məsələn, mən soruşuram,
Makedoniyalı İskəndər yaxşı adam
olub?
- Əla
sualdı... No komment. Yorum yok...
- (gülür) Ay sağ ol. Bəli, ona görə
də Sovet dövrü şairlərinin üstünə
düşmək ki, niyə o mövzuda yazmısan, niyə bu
mövzuya toxunmusan - sadəcə gülməlidir. Həm də axı nələrdən keçməyiblər
bu adamlar?! Kasıbçılıq,
aclıq, repressiya, dünya müharibəsi, mühit, qorxu, xəstəliklər
- daha insanın yaşaya biləcəyi hansı dərdlər,
ağrılar, çətinliklər qalıb ki, onlar
yaşamasınlar?!
- Fidan
xanım, bu haqda sizdən də, Anar müəllimdən də
o qədər soruşulub, mətbuat bu mövzu ilə, "Ala
gözlüm" mahnısı ilə o qədər
"eksperimentlər" edib ki, düzü sualı verməyə
çətinlik çəkirəm. Amma hər halda bu da
şansdır mənim üçün... "Sizsiz"
əsəri bir çox suallara cavab verir, ancaq sizin fikrinizi bilmək
istəyirəm. Ürəyinizdə bir
narahatlıq qalıbmı?! Heç
düşünmüsüz ki, nahaq gizlətdiz Rəsul
Rzanın ölümünü Nigar xanımdan?!
- Xeyr. Bir
an da tərəddüd etməmişəm
bu haqda. Atam dünyasını dəyişəndə
anam yataqda idi. Anar məndən soruşdu
ki, nə vaxt deyək Nigara bu acı xəbəri?! Dedim
- heç vaxt. Çünki bunu ona demək
çox ağır nəticə verəcəkdi. Beş dəqiqədə itirə bilərdik
anamı.
-
İnanırdız sağalacaq?!
- Yox,
bilirdik sağalmayacaq. Ümidimiz yox idi. Xəstəliyinin son mərhələsi idi. Özü də bir dəfə demişdi. Məhz
belə: Məndən incimə, amma mən sağalmayacam. Bizim arzumuz sadəcə o idi ki, nə qədər
bacarırsa, bizimlə olsun. Xəbəri
demək isə, ona ölüm hökmü vermək idi.
- Bunları "Sizsiz"dən oxuyanda hansı hissləri
keçirdiz?!
Əsərdə bir məqam yadımdadı
Nigar xanımın Rəsul Rzanın yanında dəfn edilmədiyinə
görə Anar müəllimə təsəlli verməyiniz.
- Anar öz əsərini yazıb, həm də ictimai hadisələrin içində olan adam kimi. Biz iki qız - Təranə və mən bəlkə başqa cür hiss etmişik hər şeyi. O günlərdə Anar deyirdi anamızın yanında necə aparaq özümüzü, necə yalan danışaq ona?! Mən deyirdim, mən edərəm. Sanki unudurdum atamın yoxluğunu, anamla elə danışırdım ki, elə bil Rəsul sağdı. Anamın Fəxri xiyabanda dəfn olunmağını istəmirdim də... Anasının, ailəsinin yanında dəfn olunması daha düzgün idi... Bunu Anara deyəndə elə bil təsəlli oldu ona.
- Sonralar onların böyük sevgisi və acı ayrılıqları haqda miflər də uyduruldu... İndi internetdə qabağıma çıxır hərdən. Guya Nigar xanım eyvandan baxırmış, cənazə keçir və xəbəri də olmur ki, Rəsulu aparırlar...
- Nə danışırsız, Nigarın heç halı vardı?! Yataqdan qalxmağa halı da olmurdu. Həqiqətən bu mövzuda o qədər danışılır, "Ala gözlüm" mahnısı ətrafında o qədər yazırlar, sanki adiləşdirirlər bunu. Bizə xoş gəlmir bu.
- Heç xatirələrinizi yazmaq arzunuz olur?
- Yox, Anar
yazıb da ailəmiz haqda... Mən ondan sonra nə
yaza bilərəm ki?!
- Fidan xanım, Anar müəllim danışır ki, Yusif Səmədoğlu ilə birgə Vaqif Səmədoğlunun "Bəxt üzüyü" tamaşasına baxmağa gediblər. Tamaşadan çıxanda Yusif Səmədoğlu deyir - Ay Vaqulya, neyləmisən, qohumlarımız küsəcək bizdən... Görünür qohumların prototipləri çoxmuş əsərdə... Siz Anar müəllimin əsərlərini oxuyanda belə "qohumlar" görə bilirsiz?!
- Anarın bütün əsərlərini oxumuşam. Yox, məncə, elə "qorxulu" nəsə yoxdu. Vallah o qədər qadınlar tanıyıram, deyirlər Təhminə mənəm... Gülməlidi bu. Neçə Təhminə olarmış. Anar o qədər gözəl işlər görüb ki, o qədər maraqlı əsərlər yazıb ki, bir Təhminənin kimliyi niyə düşündürür bu camaatı bilmirəm... Ümumiyyətlə, o romanı çox işlətdilər... Mən ən çox "Əlaqə" povestini sevirdim cavanlığımda. "Macal" gözəl əsərdi, kiçik bir hekayəsi var - "O haqlı idi" çox xoşuma gəlmişdi oxuyanda. Ümumiyyətlə, nə yazırsa, hamısını maraqla oxuyuram.
- Yubileyiniz haqda soruşmaq yersizdi bəlkə...
- Bir neçə gündən sonra yubileyimdi, düzdü. Heç inanmazdım ki, bu yaşa çataram. Heç hiss etmirəm yaşımı. Düzdü sənədlərdən xəbərim var, amma onlara elə də fikir vermirəm. (gülür)
- Mən də hiss etmədim söhbətimiz boyu bunu... Çox maraqlı auranız və energetikanız var.
- Sən hər gün gəl danışaq da, belə gözəl sözlər deyirsən adama... (gülüşürük)
P.S. Fidan xanım həqiqətən hər
gün ünsiyyət qurub nələrsə öyrənə
biləcəyimiz insandı. Söhbətimizin
yazdığım və özüm üçün
saxladığım bütün anlarında durulurdum sanki...
Yaşını demərəm! Amma bu gün anadan olduğu
gündür. Əziz Fidan xanımı səmimi qəlbdən
təbrik edir, ona cansağlığı diləyirəm.
PƏRVİN
525-ci qəzet.- 2023.- 8 mart.- S.10-11.