Sertifikasiya imtahanları: müəllimin fəaliyyətinin
qiymətləndirildiyi mühüm prosedur
Ötən ildən etibarən dövlət ümumi təhsil müəssisələrində
işləyən təhsilverənlərin
mərhələli şəkildə
sertifikatlaşdırılması prosesinə başlanılıb. Sertifikatlaşdırılma
prosesinin keçirilməsində
əsas məqsəd ümumtəhsil müəssisələrində
pedaqoji və idarəetmə fəaliyyəti
ilə məşğul
olan, ali
və orta ixtisas təhsilinə malik təhsilverənlərin
peşəkarlıq səviyyələrinin
yoxlanılmasıdır. Eyni zamanda,
sertifikatlaşdırma zamanı
müəllimlərin peşə
yararlılıqlarını yoxlamaq, onların peşəkar inkişafına
nail olmaq və təlim ehtiyaclarını
öyrənməkdir.
Sertifikasiya zamanı müəllim müstəqil qiymətləndirilmədən
keçirilir, onun biliyi, səriştəsi müəyyən olunmuş
qaydalar əsasında
dəyərləndirilir və
konkret parametrlər əsasında aparılan qiymətləndirmə nəticəsində
onun pedaqoji yararlılığı müəyyənləşdirilir. Sertifikasiya diaqnostik
qiymətləndirməni tamamlamalıdır.
Bu baxımdan sertifikasiya müəllimin
bütün fəaliyyətini
qiymətləndirən mühüm
prosedurdur. Yəni
bu prosesə müəllimlərin təkmilləşmədən
keçmələri, dərslərinin
qiymətləndirilməsi, dərslərinin monitorinqi
və sair daxil ola
bilər.
Sertifikatlaşdırma iki mərhələdən
- test və müsahibə
mərhələsindən ibarətdir. Test imtahanı
mərhələsində namizədlərə
120 dəqiqə müddətində
bloklar üzrə 60 sual təqdim olunur. Bunlar təlim strategiyası
və təlim metodikası olmaq üzrə iki yerə ayrılır.
Təlim strategiyası
üzrə: müasir
təlim metodları və üsulları, fəal-interaktiv təlim texnologiyaları, interaktiv dərsin mərhələləri
və ona verilən tələblər,
kurikulumun mahiyyəti və məzmunu, innovativ pedaqoji fəaliyyətin xüsusiyyətləri
mövzularını əhatə
edir. Təlim metodikası üzrə
isə, buraya fənnin tədris metodikası sahəsində
yeniliklər, pedaqoji prosesin təşkili prinsipləri, təlim fəaliyyətinin planlaşdırılması,
təlimin təşkilinə
verilən tələblər,
bilik və bacarıqların qiymətləndirilməsi
metodları, qiymətləndirmənin
növləri və məqsədləri mövzuları
daxildir. Hər bir düz cavab
bir bal kimi
müəyyən edilir.
Müəllimlər tərəfindən
cavablandırılmayan suallar
sıfır bal kimi qeyd olunur.
İmtahanda 30 və daha artıq bal toplayanlar müsahibə mərhələsinə
buraxılır. Həmin
mərhələdə 20 bal
toplayan namizədlər
sertifikatlaşdırılır.
Təhsil
naziri Emin Əmrullayev deyir ki,
yaşından asılı
olmayaraq məktəbdə
dərs demək istəyən müəllim
sertifikasiyadan keçərək
öz biliyinin peşəsinin müasir tələblərinə uyğunluğunu
göstərməlidir: "2023-cü ilə 35 min müəllim
sertifikasiyaya cəlb olunacaq. Ötən il
11133 müəllim sertifikasiya
imtahanında iştirak
edib. Onlardan 3127 müəllimin əməkhaqqına
35 faiz, 3426 müəllimin
əməkhaqqına isə
10 faiz əlavələr
edilib. Bu il
bütün ölkə
üzrə ibtidai sinif müəllimləri sertifikasiya imtahanına cəlb olunacaq. Eyni zamanda, ölkə üzrə Azərbaycan dili və ədəbiyyat
müəllimlərinin də
sertifikasiya imtahanına
cəlb edilməsi planlaşdırılır. Sertifikasiya yalnız müəllimlərin imtahan
verməsi yox, həm də onların maaş
artımı deməkdir.
Sertifikasiyaya cəlb olunan
35 min müəllimin böyük
əksəriyyətinin əmək
haqqısı ya 10 faiz, ya da
35 fazi artacaq".
E.Əmrullayevin sözlərinə
görə, sertifikatlaşdırma
prosesi 2025-2026-cı ildə
tam başa çatacaq:
"2025-ci ildə sertifikatlaşdırmadan
keçə bilməyən
müəllimlərə 2026-cı ildə növbəti dəfə imtahan vermələri üçün
şans yaradılacaq".
Azərbaycan Respuplikasının Təhsil
İnstitutu Metodik Dəstək və Peşəkar İnkişaf
Mərkəzinin direktoru
Nəzakət Mehdiyeva
bildirib ki, MİQ imtahanı ilə sertifikasiya imtahanının
məzmunu eynidir:
"Nəzərə alsaq
ki, müəllimlərin
işə qəbulu daha rəqabətlidir və çətindir.
Buna görə də
onların 2 il
sonra yenidən imtahana girməsinə ehtiyac yoxdur. Onların əsas gücləndirməli
olduqları məsələ
nəzəri bacarıqlarının
praktikada keyfiyyətli
şəkildə tətbiq
etməsidir. Praktik bacarıqlara
yiyələnməyə ehtiyac
var. Biliklərini praktika
ilə möhkəmləndirməlidirlər".
Onun sözlərinə görə,
builki sertifikasiyada Azərbaycan dilindən 30,
ədəbiyyat fənnindən
isə 20 sual salınacaq: "Ədəbiyyat
fənni ilə bağlı müəllimlərdə
müəyyən qədər
gərginlik var. Onlar oxunmalı əsərlərin
sayının çox
olduğunu düşünürlər.
Amma çərçivə sənədində
də qeyd olunub. Əsər sayı çox
deyil".
Nəzakət Mehdiyeva deyib ki, müəllimlərin işə qəbulu imtahanında olduğu kimi, sertifikasiya imtahanında da Azərbaycan dili və ədəbiyyat fənni üzrə əsas 4 məzmun sahəsində təhsilverənlərin
biliyi yoxlanılacaq. Bura oxu, yazı, dil qaydaları, ədəbiyyat və həyat həqiqətləri
məzmun sahəsi aiddir: "Bu məzmun sahələri müəllimlərə
tanışdır, çünki
məktəblərdə onsuz
da şagirdlərə
məhz bunları öyrədirlər. Sertifikasiya imtahanlarının
50 (Azərbaycan dili
30, ədəbiyyat 20) sualı
da məhz bu məzmun sahələri arasında bölüşdürüləcək".
Təhsil
İnstitunun İnsan Resursları Mərkəzinin
direktoru Nurlan İsmayılbəylinin dediyinə
görə, keçənilki
bölgələr istisna
olmaqla, digər yerlərdə təhsilverənlərin
sertifikatlaşdırılması nəzərdə tutulur:
"Keçən il Bakı Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsi, Abşeron-Xızı,
Gəncə-Daşkəsən və Quba-Xaçmaz
Regional İdarələrin tabeliyindəki məktəblərdə
çalışan ümumilikdə
11 min ibtidai sinif müəllimi sertifikasiya imtahanı vermişdi. Bu il isə sözügedən bölgələr
istisna olmaqla digər şəhər və rayonlarımızda ibtidai sinif müəllimləri
sertifikasiya prosesindən
keçəcəklər".
Onun dediyinə
görə, builki təhsilverənlərin sertifikatlaşdırılma
imtahanlarının keçirilmə
qaydalarında hər hansı dəyişiklik yoxdur. Qaydalar Nazirlər
Kabineti tərəfindən
təsdiqlənir: "Qaydalara
dəyişiklik təkliflərini
isə Elm və Təhsil Nazirliyi edir. Əgər nəsə dəyişiklik
olsa, bu barədə ictimaiyyətə
əvvəldən məlumat
verilər. Bu gün isə qaydalarda hər hansı dəyişiklik yoxdur. Bu da o deməkdir ki, bu il də həmin qaydalarla sertifikasiya imtahanının keçirilməsi
nəzərdə tutulur.
Burada əsas məsələ müəllimlərin öz
ixtisası üzrə
minimal tələblərin ödənilməsi
üçün imtahandan
keçməsidir. Qeyd edim
ki, sertifikatlaşdırılma
zamanı əldə edilən nəticələr
müəllimlərin gələcək
fəaliyyətinə müəyyən
mənada təsir edə bilər. Belə ki, sertifikatlaşdırılma
zamanı uğur qazanan müəllimlər
gələcəkdə metodist
kimi vəzifələrə
yüksələ bilərlər".
Təhsil
Nazirliyi yanında İctimai Şuranın üzvü, Azərbaycan Gənc Alim, Doktorant və Magistrlər Cəmiyyətinin
sədri, fəlsəfə
doktoru İlqar Orucov bildirib ki, təhsilverənlərin
dövrün tələblərinə
cavab verməsi üçün onların
sertifikasiyasının keçirilməsi
olduqca vacib məsələlərdən biridir.
Təhsilverənlərin sertifikasiyasının keçirilməsi müəllimlərə
müəyyən imkanlar
yaradacaq. Bu da müəllimlər üçün
olduqca vacibdir: "Təhsilverənlərin mərhələli
şəkildə sertifikatlaşdırılması
prosesi təqdirəlayiq.
Çünki dünyanın bütün
ölkələrində sertifikatlaşdırma
müəllimlərin peşəkarlıq
səviyyəsinin yoxlanması
üçün tətbiq
olunur. Azərbaycanda bu prosesə
ötən ildən başlanılıb. Cəmi bir
dəfə - 1994-cü ildə
müəllimlərin attestasiyası
keçirilib və bu, formal xarakter daşıyıb. 2014-2017-ci
illərdə isə diaqnostik qiymətləndirmə
keçirilib. Bu qiymətləndirmə peşəkarlıq
səviyyəsinin müəyyən
edilməsi deyil, müəllimlərin bilik
və bacarıqlarının
diaqnostik qiymətləndirməsi
ilə bağlı olub. Zaman-zaman sertifikasiya ilə
bağlı qaydalar təkminləşdirilməlidir. Çünki dövr dəyişib.
Təhsilverənlər də dövrün
tələblərinə cavab
verməlidir".
Təhsil eksperti Nadir İsrafilov bildirib ki, müəllim
əməyinin qiymətləndirilməsi,
onların maddi və mənəvi stimullaşdırılmasına yönəlik mexanizmlərin
tətbiqi, heç də yeni məsələ
olmayıb, sovet dönəmindən bəri
tətbiq olunan bir prosedurdur. Sertifikatlaşdırma
- dövlət ümumi
təhsil müəssisələrində
pedaqoji və idarəetmə fəaliyyəti
ilə məşğul
olan, ali
və orta ixtisas təhsilinə malik təhsilverənlərin
peşəkarlıq səviyyəsinin
və peşə yararlılığının yoxlanılması
prosedurudur. Azərbaycanda
dövlət ümumi
təhsil müəssisələrində
işləyən təhsil
verənlərin peşəkarlıq
səviyyəsinin və
peşə yararlılığının
yoxlanılması məqsədi
ilə həmin işçilər "Təhsil
haqqında" qanunda
nəzərdə tutulan
qaydada sertifikatlaşdırmaya
cəlb olunurlar: "Sertifikasiyada müəllimlərin
öz sahəsinə uyğun bilik və bacarıqlarının
qiymətləndirilməsi, nəticələrə əsasən
karyera inkişafı nəzərdə tutulur. Müəllimlik kifayət qədər
ciddi, ən vacib, cəmiyyətin tərəqqisinə təsir
edən peşədir.
Odur ki, müəyyən müddətdən bir müəllimlər biliyini
nümayiş etdirməlidirlər.
Yəni bu prosedurun məqsədi kimlərisə işdən
azad etmək yox, ümumi təhsil müəssisələrində
pedaqoji və idarəetmə fəaliyyəti
ilə məşğul
olan, ali
və orta ixtisas təhsilinə malik təhsilverənlərin
peşəkarlıq səviyyələrinin
və peşə yararlılıqlarının yoxlanılması,
onların peşəkar
inkişafına nail olmaq
və təlim ehtiyaclarını öyrənməkdir.
Hesab edirəm ki, sertifikasiya müəllimin
daim öz üzərində işləməsi
və peşə fəaliyyətinə məsuliyyətinin
artırılmasına xidmət
edir".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2023.- 10 mart.- S.14.