Şəhərə
sığışmır dağ şairləri...
İNQİLAB İSAQIN 70 YAŞINA
Ömrünün yetmişinci baharını yaşayan İnqilab İsaq
10 kitab müəllifidir.
Əsasən poeziya yolunu tutan İnqilab
İsaqın poetik iddiaları da dağ adamının təmiz duyğularıdır
və özünəməxsusdur.
"Ədəbiyyat İnqilab
İsaq üçün
nədir?" sualına
cavabı da bu duyğulara əsaslanır: "Taleyin Ədəbi Taleyə çevrilməsi sirri-xudadır.
Nə vaxt əlimi qələmə uzatdım,
nə vaxt ay işığını söz
kimi sinəmə cəkdim, qəti xəbərim yoxdu. Bircə onu bilirəm ki, bu dünyada
gördüyüm nə
varsa sözdü, bilmirəm - bu, ədəbiyyatdımı, bu,
sənətdimi!" Bu
sözlərdə kənd
leksikasının şirinliyi
və dünyaya (indiki halda ədəbiyyata)
baxışında hər
şeyi bilən, amma özünü bilməzliyə vurmuş kimi göstərən diribaş bir kəndli şairin - İnqilab İsaqın obrazı görünür.
İnqilabın şeirlərinə müraciət edən kimi fikrimizdə yanılmadığımızı bir daha görürük.
Nə olar ad sanın uca olanda,
Adam darıxanda özündən
bezər.
Ürəyin tanrının əkdiyi
tumdu,
Sən də əkinçi ol, o tumu becər.
Cığır da qaranal, o yorğa at da,
Neyləsin yol açan - daban salmasın?!
Gərək doğulanda elə
susasan
Səbrində, sözündə yalan qalmasın.
İnqilab İsaq öz yaradıcılığı haqqında
danışanda nə
qədər "kəndçi"dirsə,
qələm yoldaşlarının
əsərlərindən bəhs
edəndə mahir bir ədəbiyyatşünas
alimdir. Qələm dostu Rübailin yaradıcılığından danışanda deyir: "Hər bir şairin
yaradıcılığında ehtiva edən onun özünəməxsus
poetik əhval-ruhiyyəsidir.
Sənət, həyat düşüncəsində
- gerçəkliklə mistika
arasında görünən
və görünməyən
fikir, düşüncə
bağlılığıdır".
Şeirlərindəki yalnız ona məxsus olan fikirləri belə əsaslandırır:
Ütülü yoldan bezmişəm
Cəkir
yaşıl cığır
məni
İtdim
şəhər səs
küyündə
A dağ çayı,
çağır məni.
İnqilab İsaq deyir ki, "mən o dağ cayının çağırışına həmişə oyağam". Bu sözün
təbii bir əsası var. Onun şeirlərində vəsf
olunan dağ, dərə təsadüfi
şair müşahidəsinin
bəhrəsi deyil, o gözəlliklər təbii
bir yolla şairin ruhuna hopub. Yəni hər hansı
bir obyektin tərənnümü bu şair üçün adi problemlərdən bəhs etmək kimi bir şeydi.
İnqilab İsaq kənddə yaşayır:
Göygöl rayonunun Üçtəpə kəndində.
Gəncə camaatı Üçtəpənin
suyunun necə ləzzətli olduğunu gözəl bilir. İnqilab İsaq özü də kənddən ayrılıb
şəhərə gəlməməsinin
səbəbini elə
bu amillərlə bağlayır:
Bu yurdun satılan, atılan evi
Cərləyən kəhəri, atı,
içimdə!
Oyanıb
üstümə ayaq açacaq
Havalı-havalı yatır içimdə.
Şairin kəndlə əlaqəsi
hər hansı bir bağlılıq deyil, kənd onun özüdür. O, ic dünyası ilə, eli-obası ilə çulğalaşıb.
"Yaradıcı insan
əkinçi kimidir,
- deyir. Kimin dəni harda
sünbül tutursa, üzünə gülürsə,
ora sözün Vətənidi". Bu qənaətində
tam haqlıdı İnqilab
İsaq! Həm də qürurla
deyir ki, "Üçtəpədə yaşayıram.
Tikdiyim evin hər daşının
xasiyyətinə bələdəm".
O, kəndin min illərlə
ölçülən ənənəsini,
əkin-biçin işlərini
kənardan müşahidə
edib poeziya məhsuluna çevirməyə
çalışanlardan fərqli
bir düşüncə
ilə yazır:
Kim qoydu əlini çiynimə birdən
Nə sağda görünür,
nə də solumda
Dərdi
daşa basan dostlarım kimi
Əkdiyim ağaclar durur yolumda.
Hətta
coşğun gənclik
xatirələrindən bəhs
edən sevgi şeirlərində də
epitetlər təbiət-kənd
atributlarıdı:
Baxışın könlümün ümid
ocağı,
Həsrətin şeirimin sətirləridi.
Yollara tökülən cinar yarpağı
Gizli sevgimizin
ləpirləridir.
Onun şeirləri
xalq ədəbiyyatının
büllur bulağından
su icir. İnqilab
İsaq həm də əsası Rəsul Rza tərəfindən qoyulan
və XX əsrin 60-cı
illərində Əli
Kərim, Fikrət Qoca, Ələkbər Salahzadə, İsa İsmayılzadə, Mövlüd
Süleymanlı, Tofiq
Abdin və başqaları tərəfindən
davam etdirilən - daha cox ağıla
və məntiqə söykənən müstəqil
bir poeziya magistralının yolçusu
kimi diqqəti cəlb etdi. Onun yazılarında həmin ənənələrə tükənməz
bir sevgi duyulur. 60-70-ci illər poeziyamızın
rəngbərəng çələngində,
Tofiq Abdin, Ələkbər Salahzadə,
İsa İsmayılzadə
poeziyasında aydın
müşahidə olunan-bədii
sözün lakonizmi, təşbehlərin özünəməxsusluğu
görünür. Həmin poetik
dəyərləri qoruyub
saxlamaq cəhdi təkcə o janra məhəbbətdən deyil,
həm də onu yaradanlara fərdi hörmətdən
irəli gəlir.
Tofiq Abdinin bir bəndini xatırlayıram:
Adın
mənim dilimdə -
Adına
od düşəcək
İçimdəki alovdan!
Üz tutacaqsan mənə
Bir gün söküləndə dan.
Hisslərdən daha çox məntiqi düşüncəyə
əsaslanan bu tipli əsərlərin təsiri nəinki yaşlı nəslin, hətta müasir gəncliyimizin yazılarında
da hiss olunur. Lakin İnqilabın şeirlərində
bu ənənə sadəcə davam etdirilmir, onun şeirlərinin poetik
strukturunda və obrazlı sözün ifadə formasında fərqlənmək iddiası
diqqəti cəlb edir:
Burda bir analı körpəsiz beşik,
Hörümçək torunda külək yellənir.
Orda saçlarından asılmış
qəmi
Arxayın -arxayın fələk yellədir.
İnqilab İsaqın 70 yaşı
tamam olur. O,1953-cü
ildə Daşkəsən
rayonunda anadan olub. Orta və
ali təhsilini
Gəncə şəhərində
alıb. 1974-cü ildə Gəncə Dövlət Pedaqoji Universitetinin Filologiya fakültəsini bitirib.
Uzun illər
pedaqoji fəaliyyətlə
məşğul olub. Azərbaycan Müəllimlər
İnstitutunun Gəncə
filialında baş müəllim vəzifəsində
çalışıb. Respublikanın ayrı-ayrı rayon və kəndlərində
müəllim kimi fəaliyyət göstərib.
İnqilab İsaqın ədəbi fəaliyyətinin mühüm
bir dövrü də jurnalistika ilə bağlıdır. O, uzun illər rayon və respublika qəzetlərinin
müxbiri kimi çalışıb.
Saysız-hesabsız məqalələri, oçerkləri,
ədəbi düşüncələri,
poetik nümunələri
qəzet-jurnal səhifələrində
dərc edilib.
2015-ci ildə Beynəlxalq Rəsul Rza mükafatına layiq görülüb. 2022-ci ildə Türkiyədə keçirilən XXI Beynəlxalq Poeziya tədbirinin iştirakçısı olub. Ondan çox kitabı çıxıb. Əsərlərindən nümunələr türk, rus, ingilis, özbək, gürcü, ukrayna dillərinə çevrilib. Kitabları doxsanıncı ilin sonlarından nəşr olunmağa başlayıb. Həm də 1999-cu ildə 3, 2020-ci ildə yenə 3 kitabı nəşr olunub. Bu göstərir ki, o, əsərlərini yazan kimi, dərhal nəşr etdirməyib. Oxucu rəyini biləndən sonra onları kitab halına salıb. Hələ 1974-cü ildə Gəncə Dövlət Universitetində oxumağa başlayandan şeir yazıb, "Yüksəliş" tələbə qəzetində onları cap etdirib. İlk uğurlarını burada qazanıb. Füzuli rayonundakı 56 saylı məktəbin direktoru, filologiya üzrə fəlsəfə doktoru Ehtiram Səfərov tələbəlik illərini xatırlayaraq yazır ki, Gəncə Dövlət Universitetində o zaman "Yüksəliş" qəzeti nəşr olunurdu. Redaktor dəyərli yazıçımız Qərib Mehdi idi. Həmin qəzetdə İnqilabın ilk şeirləri dərc olunurdu. Şairin o illərdə yazdığı bir şerini də misal gətirir.
Qızım, canım-gözüm,
Köhnə çəkməni kədərə çevirmə.
Yüz belə çəkmə sönəcək
Yollar var hələ
Darıxma, canım gözüm
Bircə
insan sevinci
Sönməsin ayaq altında.
Tələbəlik illərində yazdığı
şeirlərdə kamil
poeziya nümunələri
çox idi. Səksəninci illərdə ilk kitablarını
nəşr etdirə bilərdi. Amma o, kitab çap
etdirmək yolunu tutmadı, yazmaq, kamilləşmək yolunu
tutdu, ürəyinin közünü sözə
büküb saxlanc etdi.
40-45 illik yaradıcılıq yolunun məhsulları 20 ildən sonra kitab şəklində ortaya çıxır. Bunun əlbəttə bircə adı var: Təvazökarlıq!
Qələm dostumun 70
yaşını ürəkdən təbrik edir,
ona yeni
yaradıcılıq nailiyyətləri arzulayıram.
Zahid
XƏLİL
Filologiya
elmləri doktoru,
professor
525-ci qəzet.- 2023.- 30 mart.- S.13.