"Şair Şəhriyar"
"Bir rəsmin dedikləri" rubrikasının budəfəki qonağı sənətşünas Nigar Hətəmovadır. Nigar xanımla Əməkdar rəssam Həmzə Abdullayevin "Şair Şəhriyar" əsərindən danışmışıq.
Həmzə Abdullayev 1946-cı ildə
Bakıda anadan olub. 1967-ci ildə Ə.Əzimzadə
adına Rəssamlıq Texnikumunu,
1974-cü ildə Moskva
Dövlət Poliqrafiya
İnstitutunun rəssamlıq
fakültəsini bitirib.
Peşəkar rəssam
1976-cı ildən bəri Azərbaycan
Rəssamlar İttifaqının
üzvüdür. O, yerli
və beynəlxalq sərgilərin fəal iştirakçısıdır. Əsərləri Türkiyə, Polşa,
Almaniya, Rusiya, Ukrayna, Finlandiya və Vyetnamda nümayiş etdirilib.
Həmzə Abdullayev pedaqoji fəaliyyətlə də
məşğul olmaqdadır. O, Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət
Universitetinin müəllimidir.
- Ustad Şəhriyar və Həmzə Abdullayev fırçası.
Söhbətimizə elə bu vəhdətdən başlayaq.
- Bir millətin mədəniyyətini onun
dəyərli şəxsiyyətləri
ilə qiymətləndirmək
mümkündür. Məhz belə
şəxsiyyətlər yaşadıqları
dövrdə öz qiymətli bədii irslərini töhfə verərək, özündən
əvvəlki və sonrakı xalqlarla əlaqələrini qoruyub
saxlayan milli-mədəni
dəyərə çevrilirlər.
Bu unudulmaz şəxsiyyətlərdən
biri də həm fars,
həm də türk ədəbiyyatında
bənzərsiz əsərlər
yaratmış Məhəmmədhüseyn
Şəhriyar-i Təbrizidir.
Şəhriyarı milli-mədəni dəyərə çevirən
onun ölməz şeirləridir. Şəhriyar bir çox rəssamın, heykəltəraşın
ilham mənbəyinə
çevrilib. Onlardan biri
də Həmzə Abdullayevdir.
Unudulmaz şairi kətan
üzərində təsvir
edən peşəkar
rəssam Həmzə
Abdullayev olduqca mistik ab-havaya malik sənət nümunəsi yaratmağa
müvəffəq olub.
Usta rəssam dahi Şəhriyar obrazını
bir neçə dəfə kətana köçürüb. Şəhriyarın obrazını uğurla yaradan rəssamın ilham qaynağı elə "Ustad Şəhriyar" və onun duyğu yüklü, bir-birindən
qiymətli şeirləri
olub.
- Əsər hazırda
harada saxlanılır?
- Tablo rəssamın öz kolleksiyasında saxlanılmaqdadır.
- Əsərin kompozisiyası
haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Tənha gecədə şairin yeganə yoldaşları qələm
və dəftər, üzərində bardaş
qurduğu xalı, önündə çay dəstgahı, heç vaxt sönməyən, sanki şairin "ruh"unu təmsil edən alışıb-yanan
çıraq və başının üzərində dövr etməyə tələsən
saat əqrəbləridir.
Rəssamın təxəyyülü bu obrazın da ruhsal və
emosional kimliyində kontrast yaradaraq, onu daha da
dərinləşdirməyə nail olub. Gecənin bəzəyi hesab
olunan ay və ulduzlardan səmada əsər-əlamət yoxdur.
Rəssam bəlkə də
demək istəyir ki, ədəbiyyatın ayı da, ulduzu
da, elə ən parlaq işığı da Şəhriyardır. Onun obrazının
məhz belə lirik tərənnümü
Həmzə Abdullayev yaradıcılığının leytmotividir. Ümumi kompozisiya olduqca duyğulu, olduqca kövrəkdir...
- Əsərin rəng
koloriti necədir?
- Rəssamın buradakı qalın fırça vuruşları, çoxqatlı
və fakturalı boya təbəqələri
bəsit kateqoriyalara sığmayan son dərəcə
müasir və avanqard vizual yanaşma tərzi ilə həll olunduğu üçün
kompozisiyadakı ümumi
harmoniyanın bədii
gücünü artıran
ən vacib amillərdəndir. İlk baxışdan
rəssamın palitrasından
kətana süzülən
hər bir rəng seçimində şərqilik, millilik, ənənəvilik və
fəlsəfilik hiss olunmaqdadır.
Emosional ekspressiv duyğunu özündə daşıyan
bu kolorit həllində sanki rənglər də dil açıb tamaşaçılar ilə
danışırlar.
- Kompozisiyada pəncərədən
görünən gecənin
tünd "üzü"
rəssamın işıqlı,
parlaq və aydın evi ilə ziddiyyət təşkil edir. Sizcə, bu məqamın təsviri ilə rəssam nə demək istəyir?
- Bu tabloda rəssamın Şəhriyarın işıq
dolu "könül evi" ilə qaranlıq və tünd dünyanın bir-birindən necə kəskin formada fərqləndiyini göstərmək
cəhdi var.
- Sizcə, bu rəsm bizə nə deyir?
- Peşəkar rəssam bu sənət nümunəsini ərsəyə
gətirərək Ustad
Şəhriyarın daxili
aləmindən izləyicilərə
xəbər verir. Rəssam kompozisiyanın köməyi
ilə şairin həssas ruhunun həm öz daxilini, həm də ətrafını zülmət qaranlıqda belə nura boyamağa qadir olduğunu göstərir.
Gecənin ilıq nəfəsində
şairi yuxulamağa qoymayan hər bir misranın önəmini gözlər
önünə gətirir.
Qırmızı rəng
ilə kompozisiyanın
sağ üst qismində qeyd olunan misralar da təsadüf deyil:
Yatmış hamı, bir
Allah oyaqdı, daha bir mən
Məndən aşağı kimsə yox, ondan da
yuxarı.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet.- 2023.- 3 may.- S.15.