"Cəmiyyət teatra münasibəti
ilə xarakterizə olunur"
Naibə Allahverdiyeva:
"Qapını açıb ayağımı teatra qoydumsa,
vəssalam..."
Xalq
artisti, Gənc Tamaşaçılar Teatrının
aktrisası Naibə Allahverdiyeva bu il
yubileyini qeyd edir. Bu əlamətdar ərəfədə
sənətkarla görüşüb həyat və
yaradıcılıq yolu ilə bağlı həmsöhbət
olduq.
- Öncə
sizi ad gününüz münasibətilə təbrik edir,
sağlam can, uzun ömür və yeni-yeni
yaradıcılıq uğurları diləyirəm. İstərdim
söhbətimizə ad günü tarixinizdən başlayaq:
28 may... Azərbaycan üçün önəmli
bir tarixdə doğulmusunuz.
- Təbrikiniz
və diqqətiniz üçün təşəkkür edirəm.
Bəli, 28 may mənimçün bir neçə tərəfdən
önəmli bir gündür. Öncə ona
görə ki, ölkəmizdə Respublika günüdür.
İkincisi, himayəsində
böyüdüyüm atalığım Cahid Hilaloğlu
sovet dövründə öz əli ilə tikdiyi üçrəngli
bayrağımızı 28 mayda Qız qalasında ucaldıb.
Həm də ağrılı bir gündür,
çünki həmin gün buna görə o tutulub 14 illik
sürgünə məhkum edilmişdi. Son
olaraq isə ona görə önəmlidir ki, bu gözəl
dünyaya mən gəlmişəm.
- Sizin
dünyanızı gözəlləşdirən nədir?
- Təbiət,
canlılar, teatr, xoş simalı insanlar, xoş münasibətlər,
sevgi. Dünya gözəldir, sadəcə biz
insanlar dünyanı bəsitləşdiririk. Hərdən deyirlər ki, dünya haqsızdır.
Xeyr! Dünya haqlıdır. Allah bizə bu cür gözəl dünyanı bəxş
edib, biz isə hələ də bunu anlamırıq. Dünya gözəl olmasaydı, insanlar son nəfəsində
həyat üçün çarpışmazdı,
dünyanı tərk etmək qorxusu olmazdı.
- Deyirlər,
teatr qarderobdan başlayır. Bəs sizin
üçün teatr haradan başlayır?
- Uzaqdan
teatrın binasını görürəm ha, bax oradan
başlayır. Qapını açıb ayağımı
teatra qoydumsa, vəssalam... Oradan sənətin məbədi
teatr başlayır. Teatr özündə
bütün incəsənət növlərini birləşdirir.
Əgər bir cəmiyyətdə teatr
inkişafdan qalıbsa, o cəmiyyət ümumən
inkişaf edə bilməz. Cəmiyyət
teatra münasibəti ilə xarakterizə olunur.
- Söz
düşmüşkən, indiki Azərbaycan cəmiyyətində
teatra olan münasibətdən razısınızmı?
-
Artıq bizdə insanlar teatra dönürlər. Çünki bayağılıqdan beziblər, əsl
sənətin məhz teatrda olduğunu görürlər.
Baxmayaraq ki, teatrın təbliğatı yoxdur.
Amma mütləq televiziyalarda, sosial şəbəkələrdə
bu təbliğat olmalıdır. Fikrimcə,
valideynlər öz övladlarını teatra gətirməlidirlər.
Uşaq 1-ci sinifdən teatrın nə
olduğunu bilməlidir.
- Bu
dünyaya Naibə Allahverdiyeva kimi gəlməsəydiniz,
hansı obrazınız olaraq gəlmək istərdiniz?
-
Heç biri. Çünki hər bir
obrazımda kədər, faciə var. Heç özüm kimi
də gəlmək istəməzdim.
- Niyə?
- Nə
bilim (gözlərinə qəribə bir kədər
çökür. Gözləri yol çəkir).
Düzdür, insan həmişə xoşbəxt ola bilməz, xoşbəxtlik anlarla olur. Müəyyən yaşa çatandan sonra
dönüb ömür yoluna baxırsan ki, mən hansı
ömür yolundan keçmişəm. Mənim
ömür yolum elə də ürəkaçan olmayıb.
Uşaq ikən anam atamdan ayrılıb, ata-ana nəvazişi
görmədən böyümüşəm. Sonra gənclik illərim gəldi, ailəm
dağıldı, çox xəstəliklərlə
çarpışdım. Sevincli günlərim
sırf sənətimdəki uğurlarımla bağlı
olub. Hər zaman həyatın
yükünü tək qaldırdım. Bu,
artıq məni yorub. Kənardan çox deyirlər:
"Sən güclü qadınsan". Amma mən
özümü güclü hesab etmirəm. Güclü olmağa məcbur qalmışam. Daxilən isə uşaq kimiyəm. Həyatda dayağım olmayıb. Tək dayağım varsa, o da Allahdır. Ən dar məqamlarımda Allah yetib köməyimə.
Daxilən çox tənhayam. Ona görə də istəmirəm ki, bu gözəl
dünyaya bir də Naibə kimi gəlim.
-
Yaşaya bilmədiyiniz uşaqlığınız öz
övladınıza ana olmağınıza necə təsir
etdi?
-
Qızıma çox gözəl ana olmuşam, ona hər
şey vermişəm, ən çox da sevgi. Özüm
o qayğını görmədiyim üçün
çalışırdım qızımı heç nədən
əskik böyütməyim. Ona həm
ana, həm ata olmuşam. Ona o qədər
məhəbbət vermişəm ki, hətta o, bu məhəbbət
sayəsində ərköyünləşib də.
- Bəs
ana kimi xoşbəxtsiniz?
-
Qızım sağ-salamatdır, oxuyub, işləyir,
bütün bunlara görə şükür edirəm. Amma bir ana kimi o vaxt xoşbəxt olacam ki,
qızımın xoşbəxtliyini görəcəm. Qızım ailə qurub xoşbəxt olanda mən də
xoşbəxt olacam. Qadın bir həyat
yoldaşından, bir də övladından xoşbəxt olur.
Karyeranda nə qədər böyük
uğurlar qazansa da, qadın üçün ən
başlıcası ailəsidir.
- Həyatınızda
baş verənlərin sənətinizə təsir etdiyi anlar
olub?
- Həyatımda
nə baş versə də, onu sənətimdən uzaq
tutmağı bacarmışam. İllər boyu
panik-atak xəstəliyindən əziyyət çəkmişəm.
Hətta səhnədə tamaşa
oynadığım yerdə xəstəliyimin tutduğu anlar
olub. Bir var haransa xəstədir,
ağrıyır, dərman içirsən, keçir, bir də
var ki, ruhun ağrıyır. Özü də
mən komediya oynamışam, təsəvvür edirsiniz?
"Romeo və Cülyetta" əsərində
dayəni oynayırdım, orada bir yer var ki, Romeonun yanına
gedib Cülyettanın sözünü çatdırıram.
Əsərin ən komik yeridir. Bir dəfə
bu səhnəni oynadığım an
panik-atak tutdu. Hiss elədim ki, bir anlıq beynimin içi
közərdi, başım fırlandı, gözlərim
qaraldı. Rolumu oynaya-oynaya ürəyimdə
Allaha dua edirəm ki, məni pis vəziyyətdə qoyma,
kömək elə. Yəni heç bir xəstəlik,
həyatımda məni depressiyaya salan hadisələr sənətimə
təsir etməyib. Məsələn,
övladım körpə olanda baxıcım yox idi,
qucağımda uşaqla gəlirdim teatra, səhnəm
zamanı kimdənsə xahiş edirdim ki, uşağı
saxlasın, tamaşanı oynayıb gəlim.
Qısacası, heç bir şey sənətimə mane ola bilməyib. Bu sənət
sevgilimdir sanki, ona xəyanət etmək olmaz.
- Xəyanət
etmədiyiniz sənətinizdən özünüz o sadiqliyi
görmüsünüzmü?
- Bəli,
bu sənət məni sevdirib, yaşadıb, yüksəldib. Bu sənətdə dayaqsız olmaq çox çətindir.
Sən istedadlı ola bilərsən, xalq səni
sevə bilər, amma müəyyən yerə qədər. Elə məsələlər var ki, mütləq
dayaq lazımdır. Bəzən elə
şeylər baş verir ki, fikirləşirsən zəhmətlə,
istedadla bərabər, şansın da olmalıdır. Həm də bu sənətdə təqdimat da
çox önəmlidir. Biri var
göyçək Fatma kimi səni gizlətsinlər, biri də
var əlindən tutub harasa gətirsinlər. Şəxsən,
mənim bu sənətdə əlimdən heç kim tutmadı. Qarşımı kəsənləri
özüm yardım keçdim. Bəs bu
qədər depressiyanı, panik-atakı necə tapdım?
Qarşıma çıxan qalxanları yara-yara...
- Geriyə
qayıtmaq şansınız olsa, nəyi dəyişərdiniz?
- Nə
bilim... Qismətimdir, yaşamışam.
Deyim ki, çox səhv etmişəm, o səhvlərin cəzasını
çəkmişəm, yox! Uşaqlığımdan
bu günə özüm öz gücümə var olmağa
çalışmışam. Uşaqlıqda,
gənclikdə o qədər sakit,
başıaşağı, zərif bir qız idim ki. Həyatla, insanlarla
çarpışa-çarpışa indiki Naibə oldum.
Sanki səni məcbur edirlər ki, mütləq
baş qaldırmalısan, güclü olmalısan. Fikir
vermişəm, bir az özümü zəif
göstərən kimi tapdalamağa çalışırlar.
Hətta bu yaşımda da.
-
Könülsüz ifa etdiyiniz hansısa rolunuz olub?
- Bəli,
"Yatmış gözəl"də kraliça rolunu
heç sevmirəm. Çünki paltarı
çox yekə, pariki iridir, incidir məni. Həm də o tamaşada səhnədə çox
otururam.
-
Tamaşa zamanı başınıza gələn hansısa qəza,
ya da maraqlı xatirəniz...
- Lerikin
bir ucqar kəndinə çəkilişə getmişdik,
güclü qar yağmışdı. Orada
qarımış qızı oynayırdım. Necə
ayağım sürüşdüsə, beş
yerdən sındı. Xəstəxanaya
aparmağa maşın olmadı, həkim də yox. Bir həkim gətirdilər, sonra məlum oldu ki, o da
baytar imiş (gülürük). Mənə dedi ki, sənin
ayağın çıxıb, necə ayağımı
dartdısa, məndən dəhşətli bir
qışqırıq qopdu.
-
Müsahibələrinizin birində deyirsiniz ki, "Pəri
cadu" tamaşasındakı Şamama cadu obrazı ən
çətin hazırlaşdığınız rolunuzdur. Bəs o obrazda nə tapdınız ki, bu qədər
mükəmməl yarada bildiniz?
- O obraz
şeytan xislətli insanların simasıdır. Bəlkə də o, nə vaxtsa insan olub, onu
şeytan yoldan çıxarıb. Bu, onun
simasında da var. Axı deyirlər, insan yaşlandıqca
keçdiyi həyat yolu çöhrəsində iz qoyur.
Düşündüm ki, həyatda bu cür
xislətli insanlar var və mən bunu bu cür
canlandırmalıyam. Həm də rejissor
Nicat Kazımov bizimlə çox yaxşı işlədi.
Düzdür, həmin vaxt teatr təmirdəydi,
başqa yerdə məşq edirdik və ora da çox soyuq,
şəraitsiz bir yer idi. Təsəvvür
edin, biz yorğana bürünüb məşq edirdik.
-
Rejissordan söz düşmüşkən, sizin rejissorunuz necə
olmalıdır?
- Mənim
rejissorum dünyagörüşü zəngin, savadlı, ən
başlıcası isə insan adam
olmalıdır. Ola bilər sən çox
yaxşı rejissorsan, amma insanlığın yerində deyilsə,
alınmaz. Axı aktyorlar çox həssas
olurlar, adicə baxışdan inciyə bilirlər. Bəzən rejissorlar olur ki, salamı belə almaq
istəmirlər. Bu, düzgün deyil.
Axı sən aktyorla işləyirsən, aktyora
görə buradasan. Sənin əsərini sabah tamaşaçıya aktyor təqdim edəcək.
Ola bilər, sən hansısa aktyoru sevməzsən,
amma onunla münasibəti saxlamalısan. Bəli,
rejissor səhnədə qışqırar, tələb edər,
amma şəxsi münasibətləri səhnəyə gətirməz.
Onda heç bir iş alınmayacaq, o aktyor rolu oynaya bilməyəcək,
nə qədər istedadlı olsa da, sönəcək. Rejissor insan olmalıdır, əgər deyilsə belə,
heç olmasa, insanlığı oynamalıdır. Təbii ki, bu sənəti dərindən bilməlidir.
Rejissor sənəti zərgər dəqiqliyi sevən
bir sənətdir. Şükürlər
olsun ki, mən insanpərvər rejissorlarla işləmişəm.
- Leylinin
anası, "Mənim ağ göyərçinim"dəki
ana və həyatdakı ana Naibə Allahverdiyeva... Onları birləşdirən nədir?
-
Övlada sonsuz məhəbbət və onu nəyin bahasına
olursa olsun, təhlükədən qorumaq çabası.
- Son
oynadığınız "Kod adı V.X.A"
tamaşasındakı obrazınız da anadır. Amma bu
analardan fərqlənən ana...
- Bəli, o, övladının ölümünə bais olmuş bir qadındır. Aldadılmış, atılmış, həyatdan küsmüş, ömürlük həbsə məhkum edilmiş bir insandır. Tamaşaya baxan, haqqında yazanların çoxunun fikri cəmlənir digər obrazlara, amma mən deyərdim ki, bunun faciəsi heç də o birilərdən əskik deyil. Ana öz uşağının ölümünə səbəb olub, bundan böyük faciə ola bilərmi? Buna görə də o, sanki bütün dünyadan, insanlardan qisas alır və təkcə həyata yox, özünə də nifrət edir. Buna baxmayaraq, həm də ürəyiyumşaqdır, onu, bunu itələsə, vurub, yıxsa da, elə bir an gəlir ki, övladı ölmüş anaya kömək edir, onu döyən əsgərlərin əlindən alır onu. Onun bir sözü var: "Sizə nə var e, çıxıb gedəcəksiniz, sizi orada gözləyən var, amma mən ömürlük burdayam". Sonra deyir ki, mənim bədənim var, ruhum isə uçub gedib. Ən böyük cəzanı da məhz o çəkir. Ruhsuz bir cəsədə çevrilib. Çox faciəvi, mənim üçün fərqli və maraqlı obrazdır.
- Monotamaşa oynamaq istərsinizmi?
- Bəli, düşünə bilərəm bu haqda. Xüsusən, sevgi mövzusunda istərdim. "İnsan səsi" tamaşasını oynamaq istəmişdim, amma oynaya bilmədim. Bəlkə indi də oynaya bilərəm, çünki qəlbimdəki sevgi tükənməyib. Ondan başqa isə ana obrazını canlandırmaq istərdim. Amma hələ tapa bilməmişəm ürəyimə yatan bir əsər. İnşallah, olar.
- Naibə Allahverdiyevanı nə həvəsdən sala bilər?
- Əvvəllər münasibət, indi isə heç nə. Məni heç nə ilə həvəsdən sala bilməzlər. Düşünürəm ki, həvəsdən düşməyə ixtiyarım yoxdur, axı bu sənətə 35 ilimi vermişəm. Əvvəl bəlkə inciyərdim, küsərdim, kənara çəkilib ağlayardım, amma indi məni həvəsdən salmağa çalışanı ondan qabaq həvəsdən salıram. Mən bu sənətə o qədər bağlıyam ki, sənətdən getsəm, bəlkə ölərəm. Aktyorlara boşuna sənət fədailəri demirlər, biz həqiqətən də cəmiyyətin mənəvi əsgərləriyik. Bu sənət sevgidir, heç bir şey məni ondan ayıra bilməz.
Həm də mən dövlətini çox sevən vətəndaşam. 44 günlük müharibədən sonra bütün iç dünyam dəyişdi. Biz bununla dünyaya kökümüzü, kimliyimizi tanıtdıq, gücümüzü göstərdik ki, biz nəyə qadirik. Buna görə xalqımla, ordumuzla, Prezidentimizlə qürur duyuram. Əminəm ki, Azərbaycan yaxın gələcəkdə bütöv və böyük bir dövlət kimi daha da güclənəcək. Qarabağ zəfərimizdən sonra sanki yenidən həvəsə gəlmişəm, canlanmışam, həvəsdən düşmək nədir? Bircə arzum var ki, Şuşanı görüm, çünki hələ də ora getməmişəm.
- Sizcə, bu sənətdə öz qiymətinizi almısınızmı?
- Bəli, dövlətimiz tərəfindən də, xalq tərəfindən də qiymətimi almışam. Bundan böyük dəyər nə ola bilər? Dövlətimiz mənə ən böyük titulu verib. Özü də həmin vaxt elə pis vəziyyətdə idim ki, xəstə yatırdım. Qəfil xəbər gəldi ki, cənab Prezidentimiz mənə "Xalq artisti" fəxri adını verib. İnanın, sanki bir anlıq mənim bütün xəstəliklərim, ağrılarım getdi, mən yenidən həyata qayıtdım. Buna görə cənab Prezidentimizə bir daha təşəkkür edirəm.
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2023.- 27 may.- S.16;17.