Dünyaya açilan fərqli pəncərə:
görüntü və söz
Nadir YALÇIN
Dünyaya hansı
gözlə baxmaq... Bütün məsələ
bununla başlayır.
Maddi və mənəvi cəhətdən
yaradılışlara yanaşma
müxtəlifliyi insanları
cürbəcür ruhda
formalaşdırır. İncəsənət
Allahın dediyinin qulağına pıçıltısından
doğur. Bir şeir, bir misra oxuyursan. Düşünürsən, şair
bunu necə qurub?! Və birdən başqa bir sətir səni əmin edir ki, bunu
məhz Allah deyib! Mən adını belə qoyuram, başqası buna təbiət də deyə bilər, kainat da...
Necə deməyin
fövqündə necə
baxmaq məsələsi
var ki, bu,
tamam ayrı bir fəhmdir. Ətrafa, dərk olunan və dərk olunmayan bütün anlayışlara
müxtəlif tip yanaşmalar var. Bu yanaşmaların necəliyidir sənəti
və onu ərsəyə gətirən
istedadları saf-çürük
edən, üslubu müəyyənləşdirən. Bəsarəti açılan
üçüncü göz
Allahın və digər canlıların baxışlarının sərhədlərindədir.
Ayrıca bir yanaşma, heç nəyə bənzəməyən
bir baxışdır
üçüncü gözün
iti nəzəri. Kim ki bu
sirrə vaqifdir, o, peşəkardır və
incəsənətin iliyinə,
qanına, ruhuna bütün vücudu ilə bələddir.
Bir foto
sərgisinin dedizdirdiyi
bu cümlələr heç də təsadüfi deyil. Gördüklərimə ötəri
texnologiya hadisəsi kimi yanaşa bilmədim. O görüntülər
məni danışdırdı
və necə ülvi hisslərin qanadlarında pərvazlandırdı.
Söhbət fotoqraf, səyyah-bloger İradə
Qədirovanın ötən
gün "The Landmark"
otelində təşkil
olunan "Venesuela"
sərgisindən gedir...
Bundan əvvəl
"Əfşan: İran boyunca
uzanan tək səyahətim" və
"Eşqin izi ilə" adlı səfərnamələri barədə
eşitdiyim müəllifi
digər bir cəhətdən kəşf
etmək, o mətnləri
yazdıran görüntüləri
görmək maraqlı
idi. Qeyd edim ki, sərgi
Venesuelanın Azərbaycandakı
səfirliyi və Venesuela Turizm Nazirliyinin təşkilatçılığı
ilə baş tutdu.
İradə xanım başqa cür baxa bilir,
ayrı səpkidə
görür. Görmək
kifayətdirmi? Xeyr, o həm də hiss edir. Onun
nəzəri mənim,
sənin, başqasının
baxmağından fərqlənir.
Bu baxımdan İradə Qədirova Venesuelanı həm görüb, həm də hiss edib,
Venesuela insanlarının
ruhunu, o yerlərin spesifik ab-havasını bizə çatdırmağı
məharətlə bacarıb.
Fotolara diqqət
yetirdikcə birinci nəzərə çarpan
məsələ müəllifin
təbiətə yanaşması
və əbədiləşdirdiyi
anın qeyri-adiliyidir.
Birmənalı olaraq,
şablon mənzərələrdən,
monotonluqdan uzaq üslub sahibi olan İradə xanım təbiəti istirahət edən bir turist, yaxud
gözəlliyə valeh
olan bir səyyahdan daha çox, uzaqdan, səssizlikdən, bizim bilmədiyimiz sirli bir nöqtədən izləyir və axtardığı görüntünü
tapır. Onun səssiz fotolarında da "Karau çayı" şəklindəki
kimi coşqunluq var. Məsələn, məhz "Karau çayı" fotosundakı
coşqunluq səni həyəcanlandırmağı bacarır və sanki o mənzərənin
canlı şahidinə
çevirir.
İradə xanım Venesuelanın Kanaima Milli parkını
öz baxışları
ilə əbədiləşdirib
və sərginin ən yaddaqalan fotoları da məhz həmin parkdandır. İradə Qədirova səmanın, suyun, torpağın qarşılıqlı harmoniyasının
fotodakı həllini tapıb, bütün şəkillərdə öz
qət etdiyi formanı qoruyub, əldə etmək istədiyini dəqiq müəyyənləşdirib. Kanaimanın mənzərələri
ilə yanaşı, parkdakı insanların təbəssümünü fotoların
yaddaşına köçürən
fotoqraf insanların xoşbəxtliyini hiss etdirib. Sərgidə dediyi kimi, "Venesuelada insanlar çox xoşbəxtdilər..."
Məhz qurduğu süjet, aldığı
enerji fotolardan sezilir.
Diqqət çəkən
digər bir məqam da İradə
xanımın uşaqlara
qarşı həssaslığıdır.
Kanaima Milli parkında təbiət rəsmlərinə üstünlük
verən fotoqraf Marqarita adasında uşaqların simalarını
ön plana çəkib, elə Kanaimada da bir-iki
belə fotoya rast gəlmək olar. Məsələn, Kanaimada çəkdiyi
"Pemon qızı"
fotosu, dənizdə çimən uşaqların
şadyanalığı... Marqaritada çəkilən
fotoların ən gözəli məhz "Günəşin öpdüyü
mələk" fotosudur.
Adı oxuduqdan sonra şəkilə baxırsan və düşünürsən ki,
həqiqətən, adlandırma
necə də yerinə düşüb.
"Marqarita simaları"nda
istiliyi, mehribanlığı
duyursan və heç vaxt getmədiyin, görmədiyin
Venesuela haqqında fikirlərin genişlənir.
Vərəqlədiyim səfərnamələrdən, fotoların bədiiliyindən
başqa, şəkillərə
verilən adlardan da yola çıxaraq
demək olar ki, İradə Qədirovanın bədii ruhu var və
bunu məharətlə
sözə çevirməyi
bacarır, duyğularını
obrazlı ifadə edə bilir. "Sakitlik" "Paralel zamanlar", "Günəşin
öpdüyü mələk"
kimi bir sıra nümunələr
fotoları canlı görmədən xüsusi
rəy formalaşdırmasa
da, maraqlı səslənir və əmin olun ki, mahiyyətlə birəbir eyniyyət təşkil edir.
Sərgidə Venesuelanın ölkəmizdəki
səfiri çıxış
edərək İradə
xanımın fəaliyyətini,
ərsəyə gətirdiyi
işləri yüksək
qiymətləndirdi. Səfirin
isti münasibəti və belə yüksək yanaşması
hər kəsi qürurlandırdı. Sərgidə
Venesuelanı özündə
ehtiva edən videobloqlar yayımlandı
və maraqla izlənildi.
Övliya Çələbidən
üzü bu yana səyahətnamələrin
dünyada çox uğurlu və maraqlı nümunələri
var. Azərbaycan ədəbiyyatında səyahətlərdən
bəhrələnərək tarixi-bioqrafik romanlar ərsəyə gətirən
yazıçımız Əzizə
Cəfərzadədən sonra
məşhurlaşan və
kitabsevərlərin dilində
əzbər olan xüsusi bir əsər nəzərimi
cəlb etməyib. Bu baxımdan İradə xanımın
qələmə aldığı
"Əfşan: İran boyunca
uzanan tək səyahətim" və
"Eşqin izi ilə" adlı səfərnamələr maraq
doğurur. Axıcı
dili, zəngin bilgiləri ilə birgə insanı oxumağa vadar edir. Bu səfərnamələr
sözügedən janrda
yeni əsərlərin
yaranması üçün
zəmin ola bilər, müəlliflərdə
həvəs yarada bilər.
Sərgidə müəllif oxucular üçün kitablar imzaladı, müzakirələr
aparıldı.
Qısası, bu qənaətə gəlmək olar ki, İradə Qədirova həqiqi istedaddır və incəsənətin ruhu ilə əxz edib. Ona yeni uğurlar diləyirəm!
525- ci qəzet.- 2023- cü il.- 5
noyabr.- №- 202.- S. 9.