Vaqif Əlixanlının 80
yaşına "Bulaq"ca təbrik
Dünya binnət olannan nə sirrinnən baş
açılasıdı, nə sorağınnan xəbər
tutulası. Pir olmuş, yeri cənnətdik Xəstə
Qasım Tikmədaşlı onçun dedi ki,
Gəl görüm, nəyə talibsən,
Dərsini kimnən alıbsan,
Səksən yolla boşalıbsan,
Doxsan yolla dolan dünya.
Gəl baş aç görüm bu dünyadan, necə
baş açırsan?! Səksən yolla boşalıb, doxsan yolla dolan
dünyadan. Talibi kimdi, dərsini kimnən alıb, kimnən
alasıdı? Tanrıdan, Allahdan. Talibi haqq olan
dünyanın, elə üzü, yönü də
haqqadı, Tanrıyadı. Yol budu. Yol haqq yoludu, yol haqqa
aparandı. Yol, həm də düz gediləndə yol olur.
Dünya bu yolnanmı gedir, gedə bilirmi həmişə? Yəqin
ki, bu da çətin bir sualdı. Bəlkə, olan-olmayan
sapmalar da, büdrəmələr də yolu düz gedə
bilməməkdən yanadı. Nəysə. Elə fəlsəfə
özü də adamı səfsəfələrə
aparır.
Sözümüzün üstünə qayıtsaq,
xatırratmalıyıq ki, böyük irfan sufiləri
annadırdı ki, dünya səksən yol dolub, boşalan
dünyadı, indi doxsanıncımı sıranı
yaşayır, nədi? Doxsan deyilən dünyanın ən
üstün, ən ali, yüksək məqamda
olmağıdı bəlkə. Təki olsun. Hə, səksən-doxsan
sufilərin təliminnən gələnlərdi, sufi-hesab
kitabınnandı.
Bu da var ki, son elm təxmin eləyib ki, dünya səkkiz
kərrə dolub-boşalıb. Elm dilində bu yerdəyişmələr
elə "sivilizasiya"ların yer dəyişməsidi. Eh,
bu gəlimli-gedimli dünyanın, bir ucu ölümlü
dünyanın nəyini bilirik ki, nəyini də bilməyək.
Nəyini bilməliyik, elə adamını, işini-əməlini,
elədiklərini, eləmədiklərini, gördüklərini
hə, bir də yanımızda, yörəmizdə, çevrəmizdə
olannarını. O da var ki, dünya hamımıznan
doğulur, hamımıznan yaşayır, yolu da əyri-düz
hamımıznan gedir.
Hamımızın yaxşı
tanıdığı, necə deyəllər bir az da
özünü kölgədə saxlayan, arı kimi,
düşüncəli, xeyirxah, qarışqa kimi
çalışqan bir söz-sov adamı da var,
hamımıznan yol gedir, hamımıznan bir yoldadı. Yolu
açıq olsun. O da var ki, pir olmuş həm də bizdən
bir addım qabaqdadı, qabaqda gedəndi, tək bir
addımı? Sözümüzü belə fırratmaqda səbəb
var. Elə səbəbin biri də Dədə Bulağın
dilinə qarışmağımız, alxışına
qoşulmağımızdı. Səbəbin əsl səbəbi
isə bu günnərdə ömür kitabında səksən
yaşını şərəfnən bir vərəq kimi
çevirən söz adamıdı Vaqif Əlixanlı,
bütöv yaradıcılığıynan, fəaliyyətiynən.
Tamam belədi. Bir də görünən dağa nə
bələdçi. Elə bəri başdan Vaqif xocanı,
dediyimiz kimi, "Dədə Bulağın" adıynan
ürəkdən təbrik eləyirik. Ömür
kitabının yüzüncü vərəqini də
yorulmadan, yonçamadan, çevirib addasın, - deyirik.
Vaqif Əlixanlı adını, ədəbiyyat-mənəviyyat
və söz xəzinəmizə o qədər şərəflə
yazıb ki, heç bilmirsən haqqında nədən başlayıb,
nədə dayanasan. Gördüyü işlərdənmi,
keçdiyi həyat yolunnanmı, bütöv bir
yatırım kimi qalan əsərrərinnənmi?!
Elə onnan başlayaq ki, indi 54 yaşı tamam olan
"Bulaq Dədə"nin ilk yazarranınnandı Vaqif müəllim.
Bulağın ilk sayları Mövlud Süleymanlının,
Vaqif Əlixanlının qələminnən
süzülüb axdı. Bal şanadan süzülüb axan
kimi, su Tanrı üzünnən axıb gələn kimi. Hə
"Bulaq" axa-axa millətin ruhunnan gəldi, çox
uzaqlardan gəldi, içimizin, çölümüzün
şəhdi-şirəsi kimi gəldi.
Vaqif Əlixanlı xalq ruhunnan gələn "Dədə
Bulaq"dan su içən, durula-durula, axa-axa ümannara
qarışan, duru axa-axa bir çaydı, kökü dərində
bir söz ağacıdı. Hə, indi 80 yaşlı
qollu-budaqlı, nəvə-nəticəynən
söyünsün, həm də bir kök ağacıdı.
Hələ o da var ki, uzun müddət "Bulaq"nan bişən,
durulan bir beyin mərkəzinin, "Xalq
yaradıcılığı" redaksiyasının da
yaradıcısı yazıçı Vaqif Əlixanlı
oldu. Redaksiya yarandığı günnən dəyərli
verilişlərlə efirə vəsiqə aldı. Bir-birinnən
addı, tarixi etnik-milli kökə çevrilən verilişləriynən
yol gəldi.
Bu gün də "Dədə
Bulağımız" axa-axa durulur, söz var - deyir, su
axa-axa durular. Xalqımız ucu-bucağı görünməz,
böyük söz yatırımlarının, dünyanın
yaşı qədər qədim olmuşların qoruyucusu, tək
Allaha bəlli sirrərin açarı "Oğuznamələr"in
yaradıcısıdı. "Bulaq" bu kökdən,
milli-etnik gələnəkli bir şəcərədən gəldi,
bu gün də öz kökü üstədi. Ot kökü
üstə bitər.
Hə, qayıdaq söhbətimizin əvvəlinə
bu ulu-azman sənətkarın gördüyü dağ boyda
işlər, yazıya gətirdikləri, qələmə
aldıqları yazmaqnan, nə yazıya gələndi, nə
kitaba-dəftərə sığandı. Bu yazıda bu
işi özümə məqsəd də tutmamışam.
Sadəcə bu uluca ağsaqqalı, bu qədim həmkarı,
ata "Bulaq"çını təbrik eləmək istəmişəm.
Təbii ki, onun yaradıcılığı haqda əsərləri,
oçerkləri, hekayələri, roman və kinosenariləri
haqda, ədəbiyyat tədqiqatçıları geniş
söz deyə bilər. Bəlkə də, "Bulaq"dan gələn
tarixi gələnəklərdi ki, Vaqif müəllim
bütün yaradıcılığı boyu tarixi, etnik-milli
dəyərləri önə çəkdi,
yaradıcılığının leytomotivi elədi. Bu
uğur böyük yaradıcılara nəsib olan bir məziyyətdi.
Hə yığcam, qısaca söyləsək, deməliyəm
ki, "Əkmə qəm ağacı" əsərində
böyük türk sultanı Səlcuqlu imperiyasının
öndəri Alp Arslanın obrazı qəribə fəhmnən,
görücülüknən, tarixən, tarixin sirrəriynən
dolu bir duyğuynan elə qələmə alınıb ki,
oxucu kimi özünü min ilin o üzündə
görürsən. Şərəf dolu tarixin içində,
olduğunu hiss eləyirsən...
Vaqif Əlixanlı, bu günün diliylə deyəsi
olsaq, hadisələri sanki yazmır, qələm işlətmir,
elə bilki günümüzün texniki üstünlükləriynən
qeydə alır. Özünü bir filmə baxmış kimi
hiss eləyirsən. Adama hadisələr müasir texniki
aparatlarnan lentə alınmış kimi gəlir.
"Səlcuq İmperiyası Malazgirt
döyüşündə qalib gəldi, minlərlə əsir
alındı, o cümlədən, imperatorun özü Roman
Diogen... Alp Arslan Bizans imperatorunu atın üzəngisinə
bağlayıb, dərgahacan başaçıq, ayaqyalın
apardı". Elə bu süjet çox ibrətamizdi.
Bugünkü hadisələrimiznən səsləşmədi.
Düşmənə amansız olmadı. Əks halda
özün düşmən amansızlığına tuş
gəlməli olursan. Nə şükürrər ki, indilər
azğın, qaniçən düşmən beləcə zərərsizləşdirildi.
"Qulam, adım şah Xətai". Bu əsər
öz tarixi bakirəliyi ilə qələmə
alınmış, şah haqda ən düzgün, doğru
olanları göz önünə gətirir. Əsər heyrətamiz
dərəcədə həqiqətlərnən doludu.
Heç bir təzkirəçilərin demədikləri həqiqətləri
yazıçı qəribə fəhmnən qələmə
alır, hadisələrin şahidi kimi.
Tariximizin bu üzünü də
görmüşük, iki güləşənin biri
yıxılıb həmişə. "Qulam, adım şah Xətayi"
əsərinnən:
"Şah İsmayıl Səfəvi yenilsə də,
Çaldırannan sonra on il şahlıq elədi, dahiyanə
şeirlər yazdı. Tarixçilər deyir ki,
Çaldırannan sonra, düz on il Şah İsmayılın
üzü gülmədi".
Bəli, tariximizin bu üzünü də
görmüşük. Dünyanın ən ali hissi qələbə
hissidi. Qələbə duyğusudu, qələbə sevincidi.
Qısaca deyə bilərəm ki, "Əkmə qəm
ağacı" Vaqif Əlixanlının bütöv bir
bitiyidi, alimlər sözü, ensiklopedik bir əsərdi, stol
üstü kitabdı.
Bitikdə toplanan hücrələri, pəncərələri,
insan çeşmiləri, dodaqqaçdıları, müsahibələri,
TV-Radio, teatr-sinema-şouları, daha nələri, dərslik
kitabı gücündədi, ana kitablarımızdandı.
Ömrü uzun olsun, qələmi kəsərdən
düşməsin. Ehtiyac var ki, deyək, Vaqif Əlixanlı
bir təcrüməçi kimi də, özünü
göstərib, qələminin gücünü ortaya qoya
bilib. Dünyanın nadir inciləri sayıla biləcək əsərlərini
dilimizə tərcümə eləyib.
Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin Bədii Tərcümə
və Ədəbi Əlaqələr Mərkəzinin rəhbəri
kimi yenə də iş başındadı. Elə bu
yaxınlarda işıq üzü görən "Söz və
Qələm" təcrümə jurnalı da Vaqif
Əlixanlının rəhbərliyi ilə yola
çıxıb. Uğurru olsun. Yorulmazlıq
arzulayırıq. Hələ adını çəkmədiyimiz,
yazıya gətirə bilmədiyimiz yazıları, əsərləri
çoxdu.
Elə biri "Qarğa piri". Bu əsəri də
adamı sehr içərisinə atır, mifoloji aspektdə
yazılmış bir əsərdi. Oxuduqca insanın
dünyada olmadığı, dünyanın ilkinniyi olan vaxtlara gedib düşürsən.
Bu əsərdən geniş danışmağa, izaha, təhlilə
çox ehtiyac var. Əsərin dünyaya, oxucuya demək istədikləri
çoxdu. Vaqif müəllimin dilinin şəhdi-şirəsi,
qədimlikdən gələn alt qatının energetikası,
mifoloji sistemi əsil dəyərdi. "Qarğa piri"
dünya ədəbiyyatı səviyyəsində bir əsərdi.
Uğurları bol olsun. Vaqif Əlixanlının dövlət təltifləri də
çoxdu. 80 yaşında Prezidentin təqaüdünü
almağını arzulayırıq.
Tahir Talıblı
525-ci qəzet.- 2023.- 10 oktyabr.- S.12.