"Kart oyunçuları"
"Bir
rəsmin dedikləri" rubrikasının budəfəki
qonağı sənətşünas Pərvanə Əkbərovadır.
Onunla məşhur fransız rəssam Pol Sezanın "Kart
oyunçuları" əsərindən
danışmışıq.
Pol Sezan
1839-cu ildə Fransada anadan olub. O, Qərb rəssamlığında
abstraksiyanın banisi kimi xatırlanır. Sezan daha çox
natürmort, peyzaj və portret ustası kimi tanınır.
1870-ci illərdən plenerdə işləməyə
başlayan rəssam öz boyakarlıq sistemini yaratmış
və bu dövrdən impressionizm ilə Sezan
yaradıcılığı arasında ziddiyyət meydana gəlmişdi.
Bu cərəyanı təmsil edən rəssamlar öz
dövrlərində rəssamlığın
formalaşmasında mühüm rol oynayıblar. Sezan da
müasirləri olan yeni nəsil nümayəndələrinə
ciddi təsir göstərib.
- Pərvanə
xanım, əsərin yaranma tarixi ilə bağlı nə
bilirik?
-
"Kart oyunçuları" 1890-1895-ci illərdə
yaranıb. Bu əsər bir yox, beş tablonun yer
aldığı seriyadır. Rəssam ilk olaraq tabloda beş nəfəri
təsvir etsə də, sonrakı rəsmlərin hər birində
şəxs sayı azalıb və nəhayət, iki nəfərin
təsviri ilə yekunlaşıb.
Bu rəsmləri
çəkməzdən əvvəl o, xeyli araşdırma
aparıb və XVII əsrdən əvvəlki rəsmləri
öyrənib. Rəssamın bu araşdırmalardan təsirlənməsi
inkar edilmir.
Həmin
vaxt o, karyerasının son mərhələsinə qədəm
qoyur və "Hamamdakı qız" kimi tarixə
düşəcək bir neçə rəsm əsəri
yaratmağa hazırlaşır.
-
Əsər harada saxlanılır?
-
Hazırda əsər Nyu-Yorkda Metropolitan İncəsənət
muzeyində saxlanılır.
-
Əsərin rəng həlli necədir?
-
Əsər kətan üzərində yağlı boya
texnikası ilə işlənib. Tünd və açıq
tonlar arasındakı kontrast güclü və
aydındır. Buradakı mavinin gradienti yoxdur. Dəyişiklik
olduqca kəskindir. Bundan əlavə, xarici
işığın əks olunmasını təmsil edən
bir neçə sarı çalar var. Əsərdə sakitlik
hökm sürür. Rəssam sərxoş, səs-küylü
insanları deyil, diqqətini kart oynamağa yönəltmiş
sakit insanları təsvir edir. Sezanı atmosferdə rənglərin
dəyişkənliyi, ətraf mühitin dinamikası və
işıq-kölgənin təsadüfi effektləri deyil, rəng
münasibətlərinin sabit qanunauyğunluğu cəlb
edirdi.
- Bəs
əsərin kompozisiyası haqqında nə demək olar?
-
Beş əsərin hamısında təsvir olunanlar
Fransanın Provans şəhərinin sakinləridir. Hər rəsmdə
bütün personajların başı kart oyununa
qarışıb. Əslində, biz başqa rəsmlərdə
oyun gedən zaman gərginliklə rastlaşırıq, lakin
Sezan əsəri özünə xas tərzdə harmonik təsvir
edib. Bizi rəsmdəki fiqurlara baxmaqdan yayındıra biləcək
yeganə şey stolun üstündəki tıxaclı şərab
şüşəsidir.
Şəklin
arxa planı olduqca qeyri-müəyyən və bulanıq
görünür. Kart masasında bir qəpik də pul yoxdur.
Bu da ondan xəbər verir ki, personajlar qumar oynamır.
-
Sizcə, bu rəsm bizə nə deyir?
-
Əsərdə heç bir hekayə yoxdur. Bütün seriya
sadə insanlardan ibarət natürmort kimidir. Əsərdə
kart oynayanlardan başqa heç kim təsvir olunmayıb. Onu da
qeyd edim ki, bu tablo dünyanın ən bahalı rəsm əsərləri
sırasındadır.
Aytac
SAHƏD
525-ci
qəzet.- 2023.- 18 oktyabr.- S.13.