Xaricdə təhsil
alan gənclər - Azərbaycanın güclü kadr və
intellekt potensialı
BÖYÜK
BRİTANİYANIN ESSEX UNİVERSİTETİNİN DOKTORANTI
AYGÜN AZADOVA: "AZƏRBAYCANA NOBEL MÜKAFATI QAZANDIRMAQ ƏSAS
HƏDƏFİMDİR"
Azərbaycanlı gənclərin xaricdə doktorantura səviyyəsi üzrə təhsili üçün prioritet ixtisas istiqamətlərinə uyğun olaraq yerli ali təhsil və elm müəssisələrinə peşəkar mütəxəssislərin hazırlanması dövlətin prioritetlərindən biridir. Bu məqsədlə 2018-ci ildə Prezident İlham Əliyevin müvafiq Sərəncamı ilə "2019-2023-cü illər üçün Azərbaycan Respublikasında ali təhsil sisteminin beynəlxalq rəqabətliliyinin artırılması üzrə Dövlət Proqramı" qəbul edilib. 2019-cu ildə isə Nazirlər Kabineti tərəfindən "Azərbaycan Respublikası vətəndaşlarının xaricdə doktorantura səviyyəsində təhsilinin maliyyələşdirilməsi və seçiminə dair Qaydalar" təsdiq olunub. Proqramın icrasını təmin etmək məqsədilə müxtəlif qurumlara ayrı-ayrı vəzifələr həvalə edilib. Bu vəzifələrin yerinə yetirilməsində koordinasiya Təhsil Nazirliyi tərəfindən həyata keçirilir.
"2019-2023-cü illər üçün Azərbaycanda ali təhsil sisteminin beynəlxalq rəqabətliliyinin artırılması üzrə Dövlət Proqramı"nı uğurla həyata keçirilən "2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət Proqramı"nın davamı hesab etmək olar. Bu proqram strateji əhəmiyyət kəsb edən sahələr üzrə milli kadrların yetişdirilməsi baxımından çox ciddi əhəmiyyət kəsb edir.
Bu gün Azərbaycanda ölkənin ali təhsil sisteminin dünya standartlarına uyğun kadrlarla təmin olunmasına, dünyanın ən yaxşı ali təhsil müəssisələrinin doktorantura səviyyəsini bitirən kadrlara böyük ehtiyac var. Məhz bu proqram sayəsində xaricdə təhsil alan və fəlsəfə doktoru dərəcəsi olan yüksək ixtisaslı kadrlar təhsillərini başa vurduqdan sonra Azərbaycana qayıdaraq müqavilə tərəfdaşı olan yerli ali təhsil müəssisəsində pedaqoji fəaliyyətə cəlb ediləcəklər. Məhz bu yolla da Azərbaycanın ali təhsil müəssisələrinın kadr potensialı gücləndiriləcək.
Reytinqli universitetlərdə yüksəkixtisaslı peşəkarlar kimi yetişən və elm sahəsində öz sözünü deyə biləcək gənclərimizin hər biri ölkəmizin güclü kadr və intellekt potensialıdır. "2019-2023-cü illər üçün Azərbaycan Respublikasında ali təhsil sisteminin beynəlxalq rəqabətliliyinin artırılması üzrə Dövlət Proqramı"nın imkanlardan yararlanaraq öz tədqiqatçılıq səriştə və bacarıqlarını daha da təkmilləşdirmək, ali təhsilimizin inkişafına töhfə vermək arzusu ilə yaşayan gənclərdən biri də Dövlət Proqramı çərçivəsində Böyük Britaniyanın Essex Universitetində doktorantura (PhD) təhsili alan Aygün Azadovadır.
Aygün Azadova Bakı şəhərində anadan olub. 1996-2007-ci illərdə
Kamil Əyyubov adına 12 nömrəli tam
orta məktəbdə təhsil alıb. 2007-ci ildə Bakı
Dövlət Universitetində (BDU) "Biologiya" ixtisası
üzrə bakalavr təhsilinə qəbul olub, daha sonra həmin
ali məktəbdə "İnsan və
heyvan fiziologiyası" ixtisası üzrə magistr təhsilini
davam etdirib. 2013-cü ildə BDU-nu fərqlənmə
diplomu ilə bitirib. 2016-cı ildə
"Hökumətlərarası Təqaüd Proqramı"
çərçivəsində keçirilən müsabiqə
nəticəsində magistr təhsilini xaricdə davam etdirmək
imkanı qazanıb. Macarıstanın Debretsen
Universitetində "Molekulyar biologiya" ixtisası üzrə
təhsil alıb, 2018-ci ildə həmin ali
məktəbi yüksək ortalama ilə bitirib. Azərbaycan Qida Təhlükəsizliyi
İnstitutunun "Elmi-tədqiqat və Risklərin qiymətləndirilməsi"
şöbəsində aparıcı mütəxəssis
olaraq fəaliyyətini davam etdirib. İnstitutda
çalışdığı müddətdə beynəlxalq
miqyaslı BƏƏ-nin "Alliance Global Labs" şirkətində
"NGS-DNT Sekvensləmə" və İsveçrənin
Karolinska İnstitutunda "Linux OS" kimi təlimlərdə
iştirak edib. Hazırda Dövlət Proqramı çərçivəsində
Böyük Britaniyanın Essex Universitetinin
doktorantıdır.
A.Azadova
hazırda Essex Universitetində "Molekulyar tibb"
ixtisası üzrə doktorantura təhsilinin sonuncu ilindədir:
"Süd vəzi xərçənginin inkişafında və
yayılmasında steroid reseptor sisteminin rolu"nu
araşdırıram. Böyük Britaniyada doktorantura təhsili
və səndən gözləntilər bir az
fərqlidir. Yəni siz yalnız tələbə
olaraq yox, bir elm adamı olaraq da yetişməlisiniz. Bunun
üçün apardığınız tədqiqatla
yanaşı, müxtəlif fəaliyyət və rollar -
professorlara assistentlik (Graduate Library Assistant, Assistant Lecturer),
beynəlxalq jurnallara təqdim edilən işlərin nəzərdən
keçirilməsi və rəy verilməsi proseslərində
iştirak, bakalavr və magistratura səviyyələrində
təhsil alan tələbələrin tədqiqat işlərinə
rəhbərlik, universitet daxilində elmi konfransların təşkili,
beynəlxalq konfranslarda iştirak və
çıxışlar vacibdir. Bütün
bunları nəzərə alaraq, təbii ki, mən də bu
proseslərdən kənarda qala bilmərəm və fəaliyyətimi
elmi yöndən davam etdirmək niyyətindəyəm. İşə qəbul prosesinə gəlincə isə
deməliyəm ki, burada ümumi standart qaydalar tətbiq edilir.
Yəni ilkin müraciət və daha sonra
müsahibə mərhələsi. Müsahibə
mərhələsinə yalnız ərizələri
(application) birinci mərhələdə uğurlu olmuş
namizədlər dəvət edilir. Təvazökarlıqdan
uzaq olsa da, deməliyəm ki, PhD təhsilini bitirməmiş
bir namizədin mühazirəçi müəllim (Lecturer) tələb
olunan bir vakansiyaya müraciət etməsi və o postu
tutması bir az qeyri-real idi, ancaq mən
müraciət etmək qərarına gəldim. Çünki
işlə bağlı tələblərlə tanış olanda, o bilik və bacarıqlara
malik olduğumu düşünürdüm. Müsahibəyə
dəvət olunmağım məni çox sevindirdi. Müsahibə zamanı məndən öncədən
müəyyən edilmiş mövzu ilə bağlı
qısa mühazirə söyləmək tələb edildi.
Qısa mühazirədən sonra dərs və
dərsdənkənar müxtəlif situasiyalar zamanı tələbələrlə
işləmək, davranış məsələlərini
müəyyən edən situativ suallar professor heyəti tərəfindən
soruşuldu.
Təbii ki, dünya sıralamasında yer almış
universitetlərdə müəllim olaraq çalışmaq
üçün bir sıra üstün keyfiyyətləriniz
olmalıdır. Buraya müvafiq sahədə doktorantura dərəcə,
bakalavr və ya magistr səviyyəsində tədris təcrübəsi,
bir sıra tədqiqat proqramlarını bilmək və onlarla
işləmək bacarığı, tədris
proqramının (kurikulum) hazırlanması, fənn üzrə
imtahanın təşkili və qiymətləndirmə
daxildir".
Onun
sözlərinə görə, artıq 3 ildən çoxdur
ki, orada Təbiət elmləri bölümündə
araşdırma aparır və universitetdə bu istiqamətdə
aparılan işlərlə yaxından tanışdır:
"Essex Universiteti tədqiqat yönümlü universitetdir.
Baxmayaraq ki, universitet Britaniyanın digər ali
məktəbləri ilə müqayisədə cavandır,
ancaq dünyanın nüfuzlu universitetlərı
sırasında yer alıb. Universitetin 3 kampusu
var. Çalışdığım Colchester kampusu çox
böyükdür və əsas departamentlər burada yerləşir.
Universitetin bir sıra departamentləri
apardıqları qabaqcıl tədqiqatlara görə ön
sıralarda yer alır. Burada aparılacaq
araşdırmalar üçün qazanılan qrantların məbləği
bəzən 2 milyon avrodan çox olur. O layihələrin
nəticələri təhlil edilir və müvafiq təşkilatlar,
institutlar o nəticələr əsasında öz siyasətlərini
qururlar".
A.Azadova
qeyd edib ki, hazırda birinci il bakalavr səviyyəsində
təhsil alan tələbələrə biologiya fənnini tədris
edir: "Tədris proqramı mühazirə, seminar,
laboratoriyada praktika dərsləri və tələbələrin
gələcəkdə akademik yazı yazmaq
bacarıqlarını inkişaf etdirmək üçün təlimlər
formatında həyata keçirilir. Tədris və
doktorantura işim arasında bölgü aparmağa
çalışıram. Belə ki, həftənin
müəyyən günlərini tədrisə, digər
günləri isə araşdırmalarıma həsr edirəm.
Dərc etdirmək niyyətində olduğum məqalələrim
üzərində işləyirəm. Səmimi
deyim ki, çətindir. Mühazirə
materialları və tapşırıqları hazırlamaq,
öz tədqiqatımla bağlı laboratoriyada
apardığım analizlər çox zaman alır. Akademik sahədə davam etmək istəyirsənsə,
çoxsaylı vəzifələri icra etməyi öyrənməli
və bacarmalısan".
A.Azadova
deyib ki, dönüb 3-4 il əvvələ,
keçdiyi çətin yola baxanda indiki məqamı ona
çox xoşdur: "Eyni zamanda mən bunu
"2019-2023-cü illər üçün Azərbaycan
Respublikasında ali təhsil sisteminin beynəlxalq rəqabətliliyinin
artırılması üzrə Dövlət
Proqramı"nın da uğuru hesab edirəm. Düşünürəm
ki, daha yaxşı və keyfiyyətli təhsil almaq,
dünyada aparılan qabaqcıl tədqiqatların bir hissəsi
olmaq istəyən gənclərə dövlətimiz tərəfindən
belə bir imkanın yaradıldığı
üçün çox şanslıyıq. Bu günlərdə tələbələrlə ilk
mühazirəm oldu. Mövzu biologiya fənninin
giriş predmetlərindən sayılan bioloji makromolekullar,
yağlar, zülallar, karbohidratlar və nuklein
turşularının funksiyası, strukturu və önəmi
barədə idi. Təbii olaraq ilk dəfə
böyük auditoriya qarşısına çıxmaq müəyyən
mənada həyəcanlı idi. Əsas
önəmli hesab etdiyim məsələ tələbələrə
mövzunu tam şəkildə izah etmək, onların
suallarına aydın şəkildə cavab vermək idi.
Düşünürəm ki, uğurlu
alındı. Dərs zamanı diqqətimi
çəkən əsas məqamlar tələbələrin
intizamlı, yüksək motivasiyalı və öyrənməyə
açıq olmaları idi. Mühazirə
zamanı yüksək nizam-intizamı tam qoruyurlar və hər
bir tələbə özünə rahat formada qeydlərini
aparır, sualı yarandığı zaman soruşur. Qrup işlərində onların həvəslə və
fəal iştirakı, dərin və
düşünülmüş sualları sadəcə müəllimə
zövq verir. Essex Universitetinə demək
olar dünyanın əksər ölkələrindən tələbələr
gəlir. Bu müxtəlifliyin
özünün universitetə töhfəsi vardır. Qeyd edim ki, hazırda tədris etdiyim qrupda yerli tələbələr
üstünlük təşkil edir".
A.Azadova qeyd edib ki, orada tələbə-müəllim
münasibətlərinin səmimi qurulması,
qarşılıqlı hörmət çox önəmlidir. Müəllim
olaraq biz tələbədən üstün olduğumuzu
göstərməməliyik, ona özünü şəxsiyyət
kimi hiss etməsinə imkan yaratmalıyıq. Yəni tələbənin sərbəst şəkildə
sual vermə, öz fikrini və başa
düşdüyünü açıq şəkildə ifadə
edə bilməsinə, imkan yaradılmalıdır. Həmçinin, tələbələrin fənni tədris
edən əsas müəllimlə əvvəlcədən
razılaşdırılmış vaxtda ayrıca
görüşmək imkanları da var. Buna ofis və ya
konsultasiya saatları deyirik. Məsələn,
hər həftənin birinci günü saat 12:00-13:00 arası
mənim ofis saatımdır. Həmin
müddətdə tələbə yaxınlaşa bilər,
onu narahat edən hər hansı məsələni ya fərdi,
ya da qrup şəklində müzakirə edə bilər.
Bununla yanaşı, kooperativ e-mail vasitəsilə əlaqə
yaradıb onları maraqlandıran sualı soruşa bilərlər:
"Bu gün dünyanın sürətlə dəyişməsindən
danışırıq - proseslər
avtomatlaşdırılır, texnologiya daim yenilənir. Hər gün bəlkə də müzakirə edilən
məsələlərdən biri də budur ki, süni zəka
həyatımıza daxil olur, bir çox işləri aradan
qaldıracaq, sadə desək, "işimizi əlimizdən
alacaq". Burada məhz elə uğur
qazanmaqla əlaqəli düşünməmiz lazım olacaq
bir məqam var. Biz bu dəyişikliklərə, yeniliklərə
hazır olmalıyıq. Əgər biz
öyrənməyə, özünü inkişaf etdirməyə
maraqlıyıqsa, o keçid prosesi bizə rahat olacaq. Ona görə də özünəinam, ruh yüksəkliyi,
davamlı özünüinkişaf və yeniliklərlə
ayaqlaşmaq sizi uğura aparacaq yollardır. Bunlarla yanaşı, yaxşı səviyyədə
xarici dil öyrənmək çox vacibdir - bu, əslində
xarici mühitdə inkişaf etmək üçün sizin
başlanğıcınız hesab edilə bilər. Öz təcrübəm əsasında daha bir məqamı
da qeyd etmək istərdim. Öz sahənizlə
bağlı şəxslərlə şəbəkənin
(netvörkinq) qurulması. Bunu müxtəlif
tədbirlər-konfranslar, seminarlar vasitəsilə edə bilərsiniz.
Çünki o insanlar sizin maraq göstərdiyiniz
sahədə çalışdıqları üçün
sizi doğru istiqamətə yönəltməklə gələcək
peşəkar karyeranızda böyük dəstək göstərmiş
olarlar. Bununla yanaşı, sahəniz
üzrə uğur qazanmış şəxslərin fəaliyyətini
izləmək faydalıdır. Öz sahəm
üzrə Nobel mükafatını qazanan qadın elm
insanlarını özümə role-model seçmişəm
və onların işlərini yaxından izləyirəm".
Gələcək
planları haqqında danışan A.Azadova vurğulayıb
ki, planları çoxdur, gediləcək uzun bir yolu da var:
"Bilirsiniz ki, xərçəng xəstəliyi sahəsində
araşdırma aparmaq uzun və çətin prosesdir. Bu
istiqamət üzrə ixtisaslaşmağım şəxsi həyat
hekayəmdən irəli gəlir. Anam bu xəstəliklə
mübarizədə həyatını itirdi. Uzun illərdir xərçəng
xəstəliyinin müalicəsi istiqamətində
araşdırmalara baxmayaraq, hələ də effektiv müalicə
üsulunun mövcud olmadığının fərqinə
vardım. Tibbin bu xəstəliklə mübarizədə aciz
olması məni çox təsirləndirdi. Əslində erkən
diaqnoz bu xəstəlikdən sağalmağa kömək edə
bilir. Məhz bu hadisələr və düşüncələr
məni bu sahədə araşdırmalar aparmağa yönəltdi.
Demək olar, həftənin 7 gününü davamlı
işləyirəm. Bu sahədə hər hansı xırda
bir töhfəmin olması düşüncəsi ilə bu
yola çıxmışam. Ölkəmizə Nobel
mükafatı qazandırmaq əsas hədəfimdir. Ona
görə də növbəti planlarıma postdoktorantura,
müəllimlik və araşdırma fəaliyyətimi davam
etdirmək, tədqiqat qrupuna rəhbərlik etmək, eləcə
də öz araşdırma laboratoriyamı qurmaq daxildir".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet .- 2023.- 25 oktyabr, №193.-
S.15.