"Hamı məni Təhminənin
səsi ilə xatırlayır"
ƏMƏKDAR
ARTİST NƏCİBƏ HÜSEYNOVA: "TEZ-TEZ
EŞİDİRDİK Kİ, GƏRƏK AKTRİSANIN
AİLƏSİ OLMASIN, CAVAN VAXTI HƏRDƏN
FİKİRLƏŞİRDİM Kİ,
ÜMUMİYYƏTLƏ, ƏRƏ GETMƏYİM"
Müsahibimiz
Əməkdar artist Nəcibə Hüseynovadır.
- Nəcibə
xanım, səhnədə görünməyi kadr
arxasından eşidilməyə dəyişmisiniz. Səhnədə
gözünüz qalmayıb ki?
- Bizə
dublyaja gələnlərin bəziləri deyir ki, nə var
teatrda? Bundan sonra ancaq dublyajda işləyəcəyəm. Mən
özüm keçmişdə teatrda işləyib kinolara
çəkilsəm də, sonradan bu işə
bağlandım. Yəni vəziyyət belə gətirdi və
mən qaldım kadr arxasında. Ona görə də belə
düşünənlərə həmişə deyirəm
ki, düz eləmirsiniz, aktyor teatrda olmalıdır, kinoya
çəkilməlidir. Aktyor mütləq görünməlidir.
Bəli, bu iddia kimdə varsa, yaxşı eləyir. Yəni
bu, lazımlıdır. Bəziləri də sadəcə
dublyajda işləməklə kifayətlənir. Bəlkə
də, onların da qəlbinin dərinliyində o istək var
ki, onu da görsünlər, tanısınlar.
- Siz
bu istəyin öhdəsindən necə gəldiniz?
- O
arzu məndə də olub, ancaq uzun müddət o hissi
boğmağa çalışmışam. Sənət
nümayəndələri ilə hardasa üz-üzə gələndə,
yaxud da dublyajlar zamanı mənə deyirdilər ki, sən niyə
burdasan? Sənin yerin səhnədir. Dublyaj yaxşıdır,
əladır, amma sən səhnədə olmalısan.
İnanırsınız, həmişə bu söhbətlərdən
qaçırdım. Ümumiyyətlə, teatrı çox
sevmişəm. Ancaq tale belə gətirdi.
-
Əminəm ki, bu, təkcə taleyin işi deyil.
- Bir
də o vaxt biz köçüb gələndə oğlum hələ
balaca idi. Üç yaşı vardı, istər-istəməz
fikirləşdim ki, məşqlərdə-falan olaram, uşaq
diqqətimdən kənarda qalar. O vaxt Siyavuşgil (Aslan) ər-arvad
ikisi də qastrollarda, orda-burda tamaşalarda olurdular,
uşağa çox diqqət vermədilər. Bəlkə də,
oğlunun o cür həyat yaşamasında bu məqamından
da rolu olub. Bir sözlə, mən belə şeylərdən
çox ehtiyat edirdim. Amma kinostudiyada iş elə idi ki,
növbəli olurdu. Bir də görürsən ki, yarım
gün işləyib qaçırdım evə, yaxud əksinə,
səhər evdə olurdum, günortadan sonra işdə. Gecələr
xörəyimi bişirirdim, paltarlarımı yuyurdum. Beləcə,
çalışırdım hər şeyə vaxt çatdırım.
Cavan
vaxtı hərdən fikirləşirdim ki, ümumiyyətlə,
ərə getməyim. Çünki tez-tez eşidirdik ki, gərək
aktrisanın ailəsi olmasın. Amma yaş artdıqca hər
şey tamam başqa cür olur. Artıq nəvələrim
var, indi fikirləşirəm ki, yox, ailə də
lazımdır. Bu yaxınlarda bir verilişə
çağırmışdılar. Aktyor yoldaşlarla
söhbət zamanı bu mövzuya da toxundular. Aktyorlar
hamısı bir ağızdan söylədi ki, yox, aktrisa gərək
ərə getməsin. Təsəvvür edin, hətta bizim sənət
yoldaşlarımız da bunu deyir.
- Həyat
yoldaşınız həm də sənət
yoldaşınız idi. O da belə deyirdi?
- Məşq
zamanı gəlib kənardan məşqi izləyirdi
(gülür). Yəni sənətin içində ola-ola belə
edirdi. Ancaq yenə də onu başa düşə bilirdim.
Əslində, Azərbaycan teatrında o qədər də
açıq-saçıq səhnələr yoxdur.
-
Dublyaj sahəsində isə açıq-aşkar
görünən xeyli problemlər var.
- Biz
öz doğma dilimizin təbliğatçısıyıq.
Bu gün televiziya kanallarında bir-bir dublyaj şöbələri
bağlandıqca, yarızarafat bu sualı verirəm ki, məgər
Azərbaycan dili ləğv olunur? Lazım deyil, daha ehtiyac
yoxdur bu dilə? Nə dərəcədə
düzgündür bilmirəm, ancaq çoxdan söhbət gəzir
ki, guya yeni dublyaj mərkəzi yaradılacaq. Uzun illərdir,
bunu yalnız söz kimi eşidirik. Bağlamağa nə var?
Amma yaratmaq üçün vaxt lazımdır.
-
Hazırda bu sahənin tədrisi necə aparılır?
-
Tez-tez deyirlər ki, yeni səslər olsun. Bəs yaxşı
yeni səslər harda yetişməlidir, harda yetişəcək?
Dublyajı evdə oturaraq, yaxud hansısa nəzəriyyə
üzrə öyrənmək mümkün deyil. Bunu yalnız
iş vaxtı təcrübə keçərək öyrənmək
olur. Hər bir sahədə olduğu kimi, nəzəriyyədən
başqa ən çox xeyir verən təcrübədir. Sən
bilavasitə iş zamanı buna yiyələnirsən, bunu hiss
edirsən, başa düşürsən neyləmək
lazımdır. O qədər nəzəriyyəçi var ki,
praktikada bacardığını, bildiklərini həyata
keçirə bilmir. Vaxtikən gənc yaşında gələn
oğlanlar, qızlar cavan rolları səsləndiriblər,
amma artıq onlar yaşa dolur, səsdə də istər-istəməz
bu, hiss olunur. Düzdür, maşallah olsun, bizim aktyorların əksəriyyəti
uşaqdan tutmuş qocaya kimi səsini dəyişə bilir.
Amma son zamanlar artıq tələbat başqadır.
Sifarişçilər deyir ki, uşaqları uşaqlar səsləndirsin,
çox gözəl. O uşaqlar evdə oturub necə öyrənsin?
Onları axtarıb tapmaq lazımdır. Bunun üçün
müəyyən məkan olmalıdır ki, uşaqları cəlb
eləsinlər və onlarla işləsinlər. Yenə də
deyirəm, praktika... Evdə bişməyib, qonşudan gəlməyib.
O uşaqlar oturduqları yerdə dublyajı necə etsinlər?
Elə olur ki, düzgün dublyajı bzim diplomlu aktyorlarımız da
bacarmır. Xalq artistlərimiz var idi ki, onlar dublyajı
bacarmırdı. Niyə? Aktyorluq qabiliyyətindən əlavə
olaraq bunun texniki tərəfi də var axı. Buna da yiyələnmək
lazımdır və bu texniki tərəfi mütləq
studiyanın içində öyrənməlisən.
Azərbaycanda
dublyajın bugünkü səviyyəyə çatması
üçün çalışıb-vuruşmuşuq. Bu
sahədə çalışan aktyor və
aktrisalarımız hərəmiz bir tərəfə səpələnib
çevrəmizdə olanlarla bu işi aparmışıq. Bu
sahədə bir tələbənin yetişdirmək
üçün xeyli zaman lazımdır. Bəlkə də,
kənardan asan görünür, amma asan deyil. Çox adam gəlib,
kimi bu işə yaramayıb, kiminin hövsələsi
çatmayıb, kimini də gördüyü işin
müqabilində aldığı pul qane etməyib və
uzaqlaşıb. Qalanlar haqqında həmişə deyirəm
ki, onlar fədaidirlər. Çünki iş prosesi
havasız, pəncərəsiz, qapalı bir şəraitdə
olur. Elə studiyalar vardı ki, kondisioneri belə yoxdur. Təsəvvür
edin, o şəraitdə işləmək necə çətindir.
Üstəlik də qəpik-quruşa.
-
Oğlunuz da dublyajla məşğuldur.
- Hə,
əslində, oğlum əvvələr başqa sahədə
çalışırdı, aktyor olmaq fikri yox idi. Ancaq
canında bu istedad vardı, elə oldu ki, təsadüfən
o da bu sahəyə gəldi, sonra gördük ki, dublyaj onda
alınır. Amma bir ana olaraq mən razı deyildim.
- Niyə?
-
İlləri boş keçdi. Yəni eləcə mikrofon
arxasında keçdi, başqa işlə məşğul
olmadı. Düzdür, ilk vaxtlarda ona çox dedim ki, bura gəlib-gedirsən
öz yerində, amma özünə başqa bir iş də
tap. Hiss edirdim ki, bağlanıb bu sənətə.
- Sənət
həm də xəstəlikdir axı.
- Mən
10-cu sinifdə oxuyanda dram dərnəyinə gedirdim. O bir ildə
mənim taleyim həll oldu. Ondan qabaq müxtəlif variantlar
var idi. Nə isə uzatmıram söhbəti. Hə, orda dərnəyin
rəhbəri anama demişdi ki, ay bacı, ona dəyməyin,
o, artıq zəhərlənib, müalicə eləyə bilməyəcəksiniz.
-
Ananız sizi niyə müalicə etmək istəyirdi ki?
Aktrisa olmağınıza qarşı idi?
- Məktəbdə
yaxşı oxuyurdum, anam elə bilirdi ki, fizik olacağam. Mən
də dedim ki, ömrümü rəqəmlərlə
keçirmək istəmirəm. İndi məktəb
proqramıdır deyə oxuyuram. Ümumiyyətlə,
bütün fənləri yaxşı oxuyurdum. Alman dilini də
yaxşı qavrayırdım, yavaş-yavaş balaca tərcümələr
eləyirdim. Bu dil üzrə oxumaq istədiyimi deyəndə
anam dedi ki, Allah eləməmiş birdən yenə müharibə
olar, səni də apararlar. İlk baxışdan gülməli
görünsə də, onu qınamırdım, müharibə
dəhşətini görmüşdü, gözü
qorxmuşdu.
- Bəs
atanız aktrisa olmaq niyyətinizi necə qarşıladı?
-
Atam bilmirdi ki, mən incəsənətə
hazırlaşıram... Bibim bilirdi, bibim də bir az
narazılıq eləyirdi. Bircə əmim dedi ki,
uşaqdır, həvəsi var, yəqin ki, keçib gedər,
hələ bilmək olmaz sənətin dalınca gedəcək,
ya yox. Bir sözlə, bütün bunlara baxmayaraq, mən
İncəsənət Universitetinin dram və kino aktyorluğu
fakültəsinə qəbul olundum. Təsəvvür eləyin,
atamın mənim aktrisalıq oxumağımdan xəbəri
yox idi.
- Necə
yəni? Soruşmurdu ki, ay bala, sən nə oxuyursan?
-
Atam bilirdi ki, mən qəbul olunmuşam, oxuyuram, vəssalam. Həm
də mən hələ tələbə ikən atam qəzada
dünyasını dəyişdi (fikrə gedir). Bəlkə
də, bilirdi, amma üzə vurmurdu, o da ola bilər. Sadəcə
heç vaxt bizim aramızda bu mövzuda söhbət
olmayıb. Yadımdadır, bir neçə dəfə baleti
sevdiyimi demişdim. Baletə getmək istəyirdim. Atam
eşidəndə dedi ki, bir baletimiz çatmırdı. Qələtini
elə, nə balet? Elə şey yoxdur, bir dənə yumruq
vurdu stola. Onunla da söhbət bağlandı.
-
Sizin bioqrafiyanızda xeyli film adı var. Di gəl, səsinizi
eşidəndə ilk yada düşən Təhminə olur.
Bu, sizi qıcıqlandırmır ki?
-
Neçə illərdir ki, dublyajla məşğulam. Bir
müddət Lənkəran teatrında
çalışmışam. Beş il veriliş
aparmışam. Ancaq hamı məni məhz Təhminənin səsi
ilə xatırlayır. Artıq buna öyrəşmişəm.
- Necə
oldu bu rolun səsləndirməsi üçün məhz sizi
seçdilər?
- O
vaxt mənə dedilər ki, Rasim Ocaqov səni axtarır. Deyib
ya zəng eləsin, ya da gəlsin. Əlbəttə ki, mən
zəng eləmədim, birbaşa yanına getdim. Rasim müəllim
özü dedi ki, bəs istəyirəm Təhminəni sən
səsləndirəsən. Bundan əvvəl də onun filmlərində
rollar səsləndirmişdim. "Təhminə" filminin
özü kult bir filmə döndü. Bilmirəm, Anar müəllim,
Rasim müəllim bunu gözləyirdi, ya yox, mənim
üçün həqiqətən də gözlənilməz
bir şey oldu.
-
"Ölsəm, bağışla"da Gülya
obrazını sizin səsləndirdiyinizi eşidəndə
xeyli təəccüblənmışdim.
- O
film haqqında mənə deyəndə soruşdum ki, aktrisa
azərbaycanlıdır, niyə özü səsləndirmir?
Rasim müəllim dedi ki, aktrisa çox cavandır, istəyirəm
bir az yaşını artırım.
- Həm
Gülyanın, həm də Təhminənin səsi xeyli fərqlənir.
-
İnanın ki, o vaxtlar öz səsimdən acığım
gəlirdi. Nə vaxt səsimi eşidirdimsə,
qıcıqlanırdım. Ümumiyyətlə, ağlıma
gətirməzdim ki, həyatımın böyük bir hissəsi
mikrofona bağlı olacaq. Səsin fərqinə gəldikdə
isə illər keçib, bu, öz yerində, bir də o rolu
səsləndirərkən keçirdiyim hiss-həyəcan
tamam başqa idi. Lirika istər-istəməz insanın səs
tonuna da təsir edir. Teatrda belə bir ifadə var: öz
içindən, öz süzgəcindən keçirmək. Yəni
quru-quru mətni əzbərləyib oxumursan, hissləri
yaşayaraq danışırsan.
- Təhminənin
söyüşləri, yataq səhnəsindəki səsləri...
Bunları səsləndirərkən
etirazınız olmadı ki?
- O
vaxt Rasim müəllim yavaşca dedi ki, burada belə bir yer var.
Mən bilirəm, bizdə belə adət yoxdur, amma biz bunu deməliyik.
Dedim, mən bu sözü necə deyim? Hamı biləcək
ki, mənim səsimdir, mən danışıram. Hər nəysə.
Sonda həmin yerləri oxudum. Ancaq inanın, o söhbət
zamanı xeyli utandım.
- Təhminəni
qınayanlardansınız, yoxsa anlayanlardan?
- Mən
Təhminəni qadın olaraq başa düşürəm,
onun da qisməti belə oldu. Neyləsin, deyirlər, gözəl
qadınların bəxti çox nadir hallarda gətirir,
çünki həmişə o qadında gözlər
qalır. Pişiyin ağzı ətə çatmayanda deyir
iylənib. Yəni gözəl qadınlar haqqında
yalan-doğru çox şey danışırlar. Heç kim
dəqiq bilmir ki, onun həyatında baş verən hadisələrin
neçəsi doğrudur, neçəsi yalandır.
-
Ancaq Təhminə də süddən çıxmış
ağ qaşıq deyildi.
-
Yox, yenə də deyirəm, onun taleyi belə gətirib. Təhminənin
övladı olmurdu. Hamı ona əyləncə kimi
baxırdı, amma o, Zauru həqiqətən sevirdi. Ona görə
də dedi ki, mən uşaq dünyaya gətirə bilməyəcəm,
get özünə ailə qur. Təhminə pis insan deyildi.
Aytac
SAHƏD
525-ci
qəzet.- 2023.- 21 oktyabr, ¹191.-S.17.