"Arnolfini cütlüyünün portreti"
"Bir rəsmin dedikləri" rubrikasının budəfəki
qonağı sənətşünas
Ülviyyə Məmmədovadır.
Onunla məşhur rəssam Yan Van Eykin
"Arnolfini cütlüyünün portreti" əsəri haqqında danışmışıq.
Yan van Eyk Niderland intibah
dövrünün görkəmli
novator rəssamı, portret ustası, dini mövzuda işlənmiş 100-dən artıq
əsərin müəllifidir.
Rəssamın doğum
tarixi və həyatının ilkin illəri ilə bağlı dəqiq məlumat yoxdur. Eykin Lumburg bölgəsinin
Maaseyk şəhərində
doğulduğu, sənətçinin
Eyk adını məhz Maaseyk şəhərinin son hecasından
götürdüyü ehtimal
olunur.
O, on beşinci əsrdə öz kətanlarını
imzalayan yeganə niderlandlı rəssam idi. Yağlı boya texnikası Yan van Eyk sayəsində geniş yayılmışdı.
O, çoxlu sayda ikonoqrafik elementləri özündə birləşdirir,
tez-tez mənəvi və maddi dünyanın
birgə mövcudluğu
kimi gördüklərini
təsvir edirdi.
- Ülviyyə xanım, bu əsər haqqında danışarkən
çox işlədilən
ifadələrdən biri
də rəsmdə mübahisəli mövzuların
olmasıdır. Bu mübahisələrin
əsas predmeti nədir?
- Eykin bir-birindən möhtəşəm sənət
inciləri var ki, "Arnolfi
cütlüyü" də
onlardan biridir. Bu rəsm incəsənət
tarixindəki ən mübahisəli sənət
əsərlərindən hesab
olunur. Tabloda məhz kimin təsvir olunması haqda olan çoxsaylı
mübahisələr günümüzə
qədər davam edir. Daha çox
səslənən variant isə
rəsmdə gördüyümüz
cütlüyün Covanin
di Nikolao Annolfin və onun həyat
yoldaşı Covanin Senoni olmasıdır.
Təxminən, 1434-cü ilə aid olan bu rəsm
əsəri iki varlı ailənin üzvləri olan cütlüyün qanuni yolla birləşməsini
əks etdirir. On beşinci əsrdə qanuni nikahla cütlüyün birləşməsi
üçün keşiş
və ya şahidlərin iştirakına
ehtiyac yox idi.
- Əsərin rəng həlli barədə nə deyə bilərsiniz?
- Əsərdə əsasən
tünd rənglərdən
istifadə olunub. İsti rənglərlə
bərabər, soyuq rənglərdən də
istifadə olunması
öz növbəsində
əsərə fərqli
ab-hava, dolğunluq, maraq qatıb.
- Bəs əsərin kompozisiyası necədir?
- Kompozisiya olduqca dinamik xarakter daşıyır. İstər
ikonoqrafiyası, istərsə
də həndəsi perspektivliyi ilə göz oxşayan bu əsəri incələmək olduqca zövqlüdür. Rəsmdə
Arnolfini cütlüyünü mərkəzdə görürük.
Kətan üzərində
yağlı boya ilə təsvir olunan bu əsər 82,2 sm x 60
sm ölçüyə
malikdir. Tabloda eyni zamanda natürmort
janrının elementlərini
də görmək mümkündür. Təsvirdə
verilən portağallar
buna bariz nümunədir. O dövrdə portağal yalnız varlı ailələrin süfrəsində olurdu.
Cütlüyün imkanlı
ailənin üzvü
olduğunu eyni zamanda xanımın əynindəki pelison adlanan libas, kişi personajın isə xəzlə örtülmüş geyimdə
təsvir olunmasından
görə bilərik.
Sadəcə bu deyil, əsərdə xeyli sayda simvolik nümunələrə rast
gəlirik. Məsələn,
başmaq kimi detallar aydın şəkildə gözə
çarpır. İtin
təsvirdə yer alması sədaqət rəmzidir.
- Tablo hazırda harada saxlanılır?
- Bu mükəmməl əsər
London milli qalereyasında saxlanılır.
- Sizcə, bu rəsm bizə nə deyir?
- Əsər dövrün zadəgan cütlüyünün
həm bir-birinə olan sevgisindən, həmçinin yüksək
təbəqənin nümayəndələrinin
evliliyindən bəhs
edir. Qeyd edim ki, qoşa portret nümunəsi olan bu əsər
Yan van Eykin məşhur
işlərindən biridir.
İkonoqrafiya əsərə xüsusi
şəkildə daxil
edilib. Ümumiyyətlə,
rəssam müasir inancları və mənəvi idealları göstərmək üçün
zəngin və mürəkkəb ikonoqrafik
elementlərdən istifadə
edirdi. Arxa tərəfdə olan güzgü, cütlüyün
əllərinin yuxarıya
doğru qaldırması
və s. buna nümunə
ola bilər. Demək olar ki, rəsmin hər küncündə xristianlığa dair elementləri görmək
olar. Bu da öz növbəsində bu rəsm əsərinin birbaşa dinlə əlaqəsi olduğunu göstərir.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet. – 2023. – 13 sentyabr. S. 12.