Mehriban Vəliyeva: "Müasir dünyanın təhsillə
bağlı tələbləri çox fərqlidir"
"AZƏRBAYCAN
TƏHSİLİNDƏKİ
DƏYİŞİKLİKLƏR DÜNYA
TƏHSİLİNİN TRENDLƏRİ İLƏ
AYAQLAŞMAQ BAXIMINDAN DAHA ÇEVİK VƏ SƏMƏRƏLİ
OLMALIDIR"
Azərbaycan təhsili tarixində öz ənənələri ilə
seçilən paytaxtın ümumi təhsil müəssisələrində yeni dərs ilinə
hazırlıqlar bütün istiqamətlər üzrə davam edir. Hər yeni mövsüm olduğu kimi, bu tədris ilində də təhsil müəssisələrində
keyfiyyətli tədris,
şagirdlərin təhsilə
marağının artırılması,
onların bilik səviyyəsinin yüksəldilməsi
üçün çalışılır. Bu məqsədlə
bir çox iş görülür,
layihələr reallaşdırılır.
Bakı
Şəhəri üzrə
Təhsil İdarəsinin
(BŞTİ) müdiri Mehriban
Vəliyeva deyir ki, qarşıda yeni və məsuliyyətli
bir tədris ili var. Çünki təhsil daim inkişaf edən, yeniləşən, islahatlara
açıq bir sahədir. İdarə müdirinin sözlərinə
görə, ölkənin
iqtisadi, sosial-ictimai həyatında baş verən dəyişikliklər
təhsilə birbaşa
təsir edir. Bu dəyişiklikləri nəzərə almadan təhsilin müasir dövrün tələblərinə
cavab verməsi mümkün deyil. Azərbaycan təhsilindəki dəyişikliklər
dünya təhsilinin trendləri ilə ayaqlaşmaq baxımından
daha çevik və daha səmərəli
olmalı, eyni zamanda Azərbaycan təhsilinin ənənələri
mövcud reallıqla uzlaşdırılmalıdır. Bu gün müasir
dünyanın təhsillə
bağlı tələbləri,
gözləntiləri çox
fərqlidir. İndiki dövrdə
nə bildiyimiz deyil, bildiklərimizi necə tətbiq etməyimiz daha çox dəyərləndirilir.
Yəni artan tələbləri ödəyəcək kadrların
yetişməsi və
uğur qazanmaq üçün XXI əsr
bacarıqlarını inkişaf
etdirmək zəruridir.
Bu mənada dövlət
başçısının imzaladığı vacib tarixi sənəd - "Azərbaycan 2030: sosial-iqtisadi
inkişafa dair Milli Prioritetlər"də
öz əksini tapmış "XXI əsrin
tələblərinə uyğun
təhsil" kontekstindən
çıxış edərək
deyə bilərik ki, bu gün
ümumi təhsil məktəblərində təhsil
alan şagirdlərdə
XXI əsr bacarıqlarını
inkişaf etdirmək hazırkı dövrümüzdə
olduqca əhəmiyyətli
bir məsələdir.
Mehriban Vəliyeva bildirib ki, hazırda BŞTİ-nin tabeliyində 344 məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi, 310 ümumi
təhsil, 3 xüsusi tipli ümumi orta məktəb, 5 əyani-qiyabi axşam məktəbi fəaliyyət
göstərir. Yeni tədris
ilində məktəbəqədər
təhsil müəssisələri
üzrə 34995 uşağın
təlim-tərbiyəsi ilə
4375 tərbiyəçi-müəllimin məşğul olacağı
gözlənilir. Ümumi
təhsil məktəbləri
üzrə isə
447962 şagirdin təhsil
alması, 28410 müəllimin
çalışması nəzərdə
tutulur: "Uşaqların
intellektual, fiziki və psixoloji inkişafını, sadə
əmək vərdişlərinə
yiyələnməsini, istedad
və qabiliyyətlərinin
üzə çıxarılmasını,
sağlamlıqlarının qorunmasını, estetik tərbiyəsini təmin etmək məqsədilə
278 paytaxt məktəbində
yaradılmış 1073 məktəbəhazırlıq
qruplarına 26603 beşyaşlının
cəlb olunması proqnozlaşdırılır. 2023-2024-cü tədris ili
üzrə 44200 şagirdin
birinci sinfə elektron qeydiyyatı həyata keçirilib. Onlardan 43876 şagird ümumi təhsil məktəbləri üzrə,
324 şagird isə lisey və gimnaziyalar
üzrə qeydiyyatdan
keçib: "Məktəbəqədər
yaş dövrü insan xarakterinin formalaşmasına təsir
göstərən əsas
mərhələlərdən biridir. Uşağın bu dövrdə
necə təhsil alması, hansı təlim-tərbiyəni mənimsəməsi
çox önəmlidir.
Bu mənada uşaq
şəxsiyyətinin formalaşmasında
və inkişafında,
mühitə müvəffəqiyyətlə
uyğunlaşmasında, sərbəstliyə
öyrəşməsində, məktəbə hazırlığında
təhsilin bu pilləsinin rolu əvəzsizdir. Bütün bunları
nəzərə alaraq
məktəbəqədər təhsil sistemində idarəetmənin təkmilləşdirilməsi
məqsədilə Elm və
Təhsil Nazirliyi tərəfindən məktəbəqədər
təhsil müəssisələrində
fəaliyyət göstərən
pedaqoji işçilər
təlim prosesinə cəlb olunub. Ötən ilin noyabr-dekabr aylarında 2703 tərbiyəçi-müəllim,
248 müəssisə rəhbəri,
50 metodist təlim prosesinə qatılıb.
Ümumilikdə 3001 pedaqoji işçi
təlimlərdə iştirak
edib. Bu il
daha 3000 nəfərin
təlim prosesinə cəlb olunması nəzərdə tutulub.
2028-ci ilədək tərbiyəçilərin
hər biri təlim prosesinə cəlb ediləcək və bu proses
daimi olacaq. Tərbiyəçi-müəllimlərin sertifikatlaşdırılması üçün normativ sənədin hazırlanması
istiqamətində Elm və
Təhsil Nazirliyi tərəfindən müvafiq
iş aparılır.
Ümumi
təhsilin təşkili
məsələsinə gəlincə,
təhsilalanların azərbaycançılıq
məfkurəsi və
bəşəri dəyərlər
ruhunda tərbiyə edilməsi, qlobal səriştəliliyin formalaşdırılması,
həssas qruplarla, valideynlərlə mərkəzləşdirilmiş
işin təşkili,
ətraf mühitin qorunması və sağlam həyat tərzinin formalaşdırılması
qarşıya qoyduğumuz
məqsədlərdən biridir.
Bu mənada Elm və Təhsil Nazirliyi və Bakı Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsinin həyata keçirdiyi layihələr
müasir, intellektual, vətənpərvər və
geniş dünyagörüşlü
gəncliyin formalaşmasına
təkan verir. Ötən tədris ilində sözügedən istiqamətlərin
hər biri üzrə layihələr,
müsabiqə və yarışlar, görüşlər
keçirilib ki, bu da səmərəliliyin
artırılmasında mühüm
rol oynayır".
İdarə müdirinin sözlərinə
əsasən, Elm və
Təhsil Nazirliyinin təşəbbüsü ilə
həyata keçirilən
və səmərəli
fəaliyyətlərin qurulmasına
dəstək verən
"Rəqəmsal bacarıqlar"
layihəsində 176, "STEAM
Azerbaijan" layihəsində 181, "Sağlam təhsil-sağlam
millət" layihəsində
43, "Məktəblinin dostu"
layihəsində isə
178 paytaxt məktəbi
iştirak edir. Həmçinin
"Zəfər tarixi"
konfransları, "Sabahın
alimləri" Respublika
müsabiqəsi, Lütfi
Zadə adına Məktəblilərarası Məntiq
Olimpiadası, "Məktəbdə...",
"Dəyərlərimizi qoruyaq", "Zərərli
vərdişlərə birlikdə
yox deyək",
"İdmansevərlər", "Onlayn kitab klubu"
layihələrini, "Mənim
gündəliyim", "Qarabağı
tanıt", "Hekayəni
paylaş" müsabiqələrini,
Təhsildə inkişaf
və innovasiyalar üzrə qrant müsabiqəsi və s. ötən tədris ili ərzində uğurla həyata keçirilən layihələrdəndir.
Həqiqətən də icra olunan bu fəaliyyətlər
bir daha onu göstərir ki, layihələr ideyadan nəticəyə doğru istiqamətlənməkdə
ən uğurlu platformadır.
M.Vəliyeva vurğulayıb ki, təhsildə keyfiyyətin
artırılması həmişə
aktual olan bir məsələdir. Keyfiyyətə
nəzarət məqsədilə
aparılan, bir növ yoxlayıcı və dəstəkləyici
monitorinqlərin təşkili,
prosesin təhlili, təhlillərdən sonra
isə strategiyanın
müəyyənləşdirilməsi və mövcud problemlərin aradan qaldırılması üçün
həyata keçirilən
işlər ümumi prosesin bir-birinə bağlı olan halqalarıdır: "Təhsildə
Keyfiyyət Təminatı
Agentliyinin (TKTA) həyata
keçirdiyi keyfiyyət
inspeksiyalarının məntiqi
davamı olaraq səmərəliliyin artırılması
istiqamətində Məktəb
İnkişaf Planlarının
hazırlanması və
icrası ötən tədris ilində əsas dəstək proqramlarından olub. Ötən tədris ilində 30 məktəbin İnkişaf
Planı hazırlanıb.
IV siniflərin tədris dili və riyazi bacarıqlarının ölçülməsi
məqsədilə monitorinq
həyata keçirilib.
Həmçinin buraxılış imtahanlarında şagirdlərin
akademik ehtiyaclarının
qabaqcadan müəyyənləşdirilməsi
və zəruri dəstək tədbirlərinin
görülməsi məqsədilə
BŞTİ tərəfindən 3, 6, 7,
8-ci siniflərdə bir
dəfə, 9-cu siniflərdə
isə dörd dəfə monitorinqlər
həyata keçirilib.
Həmin
monitorinqlərin buraxılış
imtahanları nəticələri
ilə müqayisəli
təhlilləri bir sıra məqamları aşkarlamağa imkan verir. Hər il IX siniflərin
buraxılış imtahanlarının
təhlillərindən sonra
təhsil müəssisələrinin
dinamikası araşdırılır.
Təhsilin keyfiyyəti yalnız təhsilalanların nəticələri
ilə müəyyən oluna bilməz".
M.Vəliyevanın sözlərinə görə, təhsilverənlərin və idarəedici heyətin peşəkarlığının artırılması istiqamətində də müvafiq fəaliyyətlər icra olunub: "Sürətlə dəyişən dövr müəllimdən yeni axtarışlar, yeni yanaşmalar tələb edir. Təhsildə keyfiyyətin artırılması baxımından əsas meyarlardan olan müəllim peşəkarlığı və tədrisə yaradıcı yanaşma heç vaxt indiki qədər aktual olmayıb. Bu məqsədlə ibtidai sinif müəllimləri üçün təşkil olunmuş "Xoşbəxt müəllim" təliminə 68, "İnklüziv siniflərdə təhsil alan şagirdlərdə dinləmə bacarıqlarının inkişafı və lüğət ehtiyatının artırılması" mövzusunda keçirilən təlimə 20, ilkin mərhələdə tarix və biologiya fənnini tədris edən müəllimlər üçün keçirilən "Fənn assosiasiyalarının yaradılması" təliminə 26, "Uşaq hüquqları və müdafiəsi" mövzusunda seminara 54 müəllim cəlb olunub. Ümumilikdə BŞTİ-nin tabeliyində olan ümumtəhsil müəssisələrində çalışan 15000-dən çox müəllim keçirilən təlimlərdə iştirak edib".
İdarə müdiri deyib ki, qarşıya qoyulmuş stateji məqsədlərdən biri əlçatanlıqdır ki, bu, hər kəs üçün təhsil almaq imkanlarının təqdim olunmasıdır: "Əlçatanlıq baxımından deyə bilərik ki, Bakı şəhəri və onun tərkibinə daxil olan bütün rayon və qəsəbələr zəruri məktəbəqədər və ümumi təhsil infrastrukturu ilə təmin olunmuş və genişləndirilməsi fonunda ciddi işlər aparılmaqdadır. Yeni dərs ilinə hazırlıq çərçivəsində təhsil infrastrukturunun möhkəmləndirilməsi, maddi-texniki bazanın gücləndirilməsi, təhsil müəssisələrində əsaslı təmir işlərinin aparılması davam edir. Prezident İlham Əliyevin müvafiq sərəncamları və xüsusi qayğısı sayəsində ümumi təhsil məktəblərinin təmir-tikinti işləri intensiv şəkildə həyata keçirilir. Son illər müasir texnologiyaya əsaslanan təhsil infrastrukturu yaradılıb, təhsil müəssisələrinin fəaliyyətinin müasir tələblər səviyyəsinə yüksəldilməsi və maddi-texniki bazasının gücləndirilməsi istiqamətində səmərəli işlər görülüb. Bir sıra məktəblər əsaslı təmir edilib, ehtiyac olan ərazilərdə yeni məktəb binaları və tədris korpusları inşa edilib, mühəndis-kommunikasiya işləri həyata keçirilib. Belə ki, 2023-2024-cü tədris ilinə hazırlıq çərçivəsində 50 ümumi təhsil məktəbində, 30 məktəbəqədər təhsil müəssisəsində cari təmir işləri aparılıb, həmçinin 1 məktəbdə və 5 məktəbəqədər təhsil müəssisəsində əsaslı təmir işləri aparılır, 3 ümumi təhsil müəssisəsində isə əsaslı təmir-tikinti işlərinin görülməsi nəzərdə tutulur. Bu tədbirlər ümumilikdə, təhsilalanların tədris şəraitinin yaxşılaşdırılmasına və tədrisin keyfiyyətinin yüksəldilməsinə xidmət edir".
İdarə müdiri vurğulayıb ki, məktəbəqədər təhsilin əhatə dairəsinin genişləndirilməsi, ümumi təhsilin keyfiyyətinin yüksəldilməsi, rəqəmsal səriştələrin artırılması, XXI əsr bacarıqlarının inkişaf etdirilməsi də qarşıdakı mühüm hədəflərdir: "Həmçinin ana dilimizin qorunması, inkişaf etdirilməsi və gələcək nəsillərə ötürülməsi kimi vacib missiyanın daşıyıcısı olan təhsil müəssisələrimizdə Azərbaycan dilinin tədrisi işininin daha da təkmilləşdirilməsi, ibtidai siniflərdə tədrisin keyfiyyətinin yüksəldilməsi, müəllimlərin peşəkarlıq səviyyəsinin artırılması və digər önəmli hədəflərimiz də var. Bu hədəflərə çatmaq yolunda hamımıza uğurlar arzulayıram".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet 2023.- 14 sentyabr.- S.13.