Unudulmaz mahnıların
yaddan çıxmaq təhlükəsi
Esse
Ötən əsrin 50-ci illərində,
müharibədən sonra
dahi Üzeyir bəyin yetirmələri
- gənc bəstəkarlar
yaradıcılıq meydanında
öz yerlərini tutdular. Qara Qarayev, Cövdət Hacıyev, Səid Rüstəmov, Rauf Hacıyev,
Süleyman Ələsgərov,
Hacı Xanməmmədov,
Ağabacı Rzayeva, Şəfiqə Axundova, Fikrət Əmirov, Tofiq Quliyev və
başqaları musiqi sahəsində bir məktəb yaratdılar,
opera, balet, simfonik və digər janrlarda əsərlər yazdılar. Lakin onlardan sonra, bir neçə
bəstəkar istisna olmaqla, böyük boşluq yarandı... Klassiklər "klassik"
əsərlərlə yanaşı,
mahnı janrını
da unutmadılar, Səid
Rüstəmov, Hacı
Xanməmmədov, Süleyman
Ələsgərov, Ağabacı
Rzayeva, Şəfiqə
Axundova, Elza İbrahimova hələ də təravətini itirməyən mahnılar
bəstələdilər. S.Rüstəmov "əmək
mahnıları"na görə
o zamanın ən nüfuzlu Stalin mükafatına
layiq görüldü.
"Klassiklər"dən öyrənən, onların
ardınca gələn
gənclər gözəl
mahnılara imza atdılar, hərçənd
onlara "həvəskar
bəstəkar" yarlığını
yapışdırdılar! Təəssüflü deyilmi?
Yazılan və sevilərək oxunan mahnının müəllifi
həvəskar olarmı?
Xatırlayıram ötən əsrin
ən dəbdə oxunan mahnılarını,
bunları bəstələyənlərin
əksəri ali musiqi təhsili almayan, amma yüksək
musiqi qabiliyyətinə
malik olanlardı. Məsələn,
Hacıbaba Həsənov,
Qulu Əsgərov, İbrahim Topçubaşov,
Ələkbər Tağıyev,
Qafar Namazəliyev, Əlibaba Məmmədov və digərləri. Lakin onlar "həvəskar bəstəkar"
adını daşıdıqları
halda mahnıları peşəkar müğənnilər
tərəfindən oxunsa
da, imzalarını göstərmək "unudulurdu".
Yadımdadır, mətbuat
bu ədalətsizlik barədə yazırdısa
da, əhəmiyyət
verilmirdi, səbəbi
o idi ki, hansısa bürokratik əngəli aşa bilmirdilər. Təəssüf
ki, belə haqsızlıqlar baş verir, "tilsim" qırılmırdı. Qeyd
etməmək olmaz ki, "həvəskarları"
Bəstəkarlar İttifaqına
qəbul etmirdilər,
halbuki İttifaqda bəstəkar kimi təmsil olunanlardan bəziləri bir mahnı da yazmamışdılar.
İstər yaşlı, istər bugünkü gənc nəsil Hacıbaba Həsənovun, Ələkbər
Tağıyevin, Qulu Əsgərovun, İbrahim
Topçubaşovun, Habil
Əliyevin bəstələdikləri
unikal mahnıları yaxşı xatırlayırlar,
nə az-nə çox, 70 il var ki, bu
mahnılar repertuardan düşmür, oxunur, sevilir. Mən Hacıbaba Həsənovu yaxşı xatırlayıram.
Pedaqoji İnstitutda təhsil aldığım
vaxt (1959-1964) Hacıbaba
müəllim orada dərs deyirdi, baş müəllim kimi fəaliyyət göstərirdi, daha doğrusu, musiqidən dərs aparırdı və bu illərdə
onun mahnıları Şövkət Ələkbərovanın,
Əbülfət Əliyevin,
Gülağa Məmmədovun
və başqalarının
repertuarında səslənirdi.
"Ellər gözləyir",
"Eşqimin növrağı",
"Unuda bilmirəm",
"Tar çalan oğlan", "Yağma
yağış" və
sair mahnılarını
unutmaq olarmı? Bu mahnıların sözlərini Novruz Gəncəli, Bəxtiyar Va-habzadə, Nəbi Xəzri, Qasım Qasımzadə kimi şairlər yazmışdı.
Paradoks sual çıxır: Necə
olur ki, mahnıların sözlərini
peşəkar şairlər
yazır, mahnıları
isə "həvəskar"
bəstələyir?
Eləcə də Qulu Əsgərovun
"Dolanaram başına",
"Əziz dost",
"Sevgilim", "Ayrılıq"
mahnılarının sözlərini
Əliağa Kürçaylı,
Rəsul Həmzətov,
Ağacavad Əlizadə
və başqaları
qələmə almışlar.
Ələkbər Tağıyevin
"Bakı gecələri",
"Qonşu qız",
"Sən mənimlə
get" və sair bəstələri bu gün də
repertuardan düşmür.
Bu adların sırasına İbrahim Topçubaşovu da əlavə edərdim. Həkim-bəstəkarın "Quba", "Qubalı qız", "Mən həmişə səninləyəm"
və digər bəstələrini unutmaq
qeyri-mümkündür. Xalq
artisti Flora Kərimovanın ifasında,
onillərdir, fonotekamızın
yaddaşında səslənir
bu mahnılar.
Daha bir
sual da məni
düşündürür: "Həvəskar" deyilən,
amma peşəkarcasına
bəstələnən bu
mahnıların müəllifləri
artıq həyatda yoxdur, amma onların
yu-bileyləri Bəstəkarlar
İttifaqı tərəfindən
nə üçün
qeyd edilmir? Hacıbaba Həsənovun,
Ələkbər Tağıyevin,
Qulu Əsgərovun, İbrahim Topçubaşovun
musiqi sahəsində xidmətləri azmıdır?
Necə olur mahnı sözlərinin müəllifi olan şairlər, yazıçılar
Yazıçılar Birliyi
tərəfindən yada
salınır, yubileyləri
qeyd olunur, amma onun qonşuluğunda
yerləşən Bəstəkarlar
İttifaqı bu məsəldə unutqanlıq
edir?! Axı, onlar da musiqi
bəstələmişlər, musiqi ocaqlarında dərs demişlər, musiqini təbliğ etmişlər! Bu, mədəniyyətimizə xidmət
deyilmi? Mənə elə gəlir, Bəstəkarlar İttifaqının
sədri, şöhrətli
bəstəkarımız Firəngiz
Əlizadə bu barədə düşünəcəkdir.
Bunu da qeyd
edim ki, professor Vidadi Xəlilov Hacıbaba Həsənov haqqında
"525-ci qəzet"də, Allahverdi Eminov Qulu Əsgərov barədə "Qobustan"
dərgisində geniş
məqalələr yazmışlar.
Bəs bu gün vəziyyət nə yerdədir, yaşı əllini, altmışı keçən o mahnıların ifa taleyi necədir? Suala qənaətbəxş cavab verməkdə çətinlik çəkirəm. Onların əksəri unudulmaqdadır, "şou" aləminin qurbanı olaraq kölgədə qalıb, istedad məhsulu olmayan "nəğmələr"sə zövqsüz müğənnilərə satılaraq efiri, ekranları zəbt edir. Hər bir musiqi rəhbəri, veriliş müəllifi səsi mikrofondan asılı "oxuyanlar"a geniş meydan vermişlər. Beləliklə, hətta S.Ələsgərovun, S.Rüstəmovun, Fikrət Əmirovun, R.Mustafayevin, A.Rzayevanın, Ş.Axundovanın və digər görkəmli bəstəkarların mahnıları çağdaş gənc nəslə çatdırılmır. Bununla musiqimiz hara gedir? Ona görə də təxminən iyirmi ildən artıqdır, ümid əsasən Eldar Mansurova qalıb. Amma bu, qətiyyən yetərli deyil. Çox təəssüf ki, belə davam etsə, həm yaxın keçmişin gözəl mahnıları, həm də onların bəstəkarları yaddaşlardan silinə bilər.
Allahverdi EMİNOV
Pedaqogika üzrə fəlsəfə elmləri doktoru, dosent
525-ci qəzet.- 2023.- 28 sentyabr.- S.14.