Faiq Sücəddinov: "Mahnı bəstələmək üçün əhval lazım
deyil
KÖKÜNDƏ SEVGİ OLAN HƏR BİR
İŞDƏ NƏSƏ VAR"
Bəlkə də, oxucularımız arasında mədəniyyət
və incəsənət sahəsində
çalışanlarla daha tez-tez görüşməyimizi
irad tutanlar var. Öz növbəmizdə biz mütəmadi
müxtəlif peşə sahiblərilə sizləri
görüşdürməyə çalışırıq
və bundan razı qaldığınızı da bilməmiş
deyilik. Lakin bir məqamı unutmaq olmaz ki, bir millətin var
olmasında vacib olan üç amildən biri mədəniyyətdir.
Bir milləti yer üzündən silmək istədikdə,
onun dilini, dinini, bir də mədəniyyətini əlindən
alırlar. Bunu yeri düşdükcə həmişə
xatırladıram, təkrar belə olsa da. Çünki bədxahlarımız
da çoxdur, bizi sevməyib, paxıllıq edənlərimiz
də.
Deyirlər, Tanrı Azərbaycanı əhvalının
xoş ovqatında yaradıb. Yaxşı nə varsa bu
torpağa bəxş edib - iqlim qurşaqlarını, bərəkətli
torpaqları, gözəl, füsunkar təbiəti, zəngin
sərvətləri - bir sözlə, gözəl nə varsa
hər şeyi. Yəqin bu torpağın insanlarının
zaman keçdikcə, dürüst, hər şeyin qədrini
bilən, xeyirxah, özgəsində gözü
olmayacağını Yaradan bilirdi. Amma buna rəğmən,
bu xalq hər şeyi heç də asanlıqla əldə etmədi.
Ona həsəd aparanlar, ona məxsus olan bütün
yaxşılarda gözü olanlar, qonşuluğunda
yaşaya-yaşaya əvvəl altdan-altdan, daha sonra həyasızcasına
bütün mədəniyyətini - mətbəxini, musiqisini,
ifa alətlərini, rəqslərini, milli musiqisindən
tutmuş müasir mahnılarını mənimsəyənlər
həmişə oldu. Sonda harınlamışlar
torpaqlarımıza belə əl uzada bildilər. Müəyyən
zaman kəsiyində nələrəsə "nail" olsalar
da, sonunda Azərbaycan həqiqəti onları öz
qınına qaytara bildi.
Bu gün bizim mədəniyyətimiz yer kürəsinin
hər nöqtəsində təbliğ olunur. Və hər
zaman alqışlara, mükafatlara, fəxri yerlərə layiq
görülür. Buna sevinməyə əlbəttə ki, dəyər.
Əgər uzaq qərinələrdən gələn mədəniyyətimizi
bu günə qədər qoruya bilib nəsillərə
çatdıra bilmişiksə, deməli, bu mədəniyyətlə
öyünməyə dəyər.
Təqvimdə yenə də həftənin şənbə
günüdür və ənənəvi olaraq
görüşünüzə yeni bir qonaqla gəlmişik
- Xalq artisti, "Şöhrət"
ordenli, Prezident təqaüdçüsü, bəstəkar
Faiq Sücəddinovla.
Ənənəvi ilk sualımı: "Dünyamızın
bu narahat vaxtında bəstəkar Faiq Sücəddinov necədir"
sualını verib söhbətə başladıq.
- Vətənini, millətini sevən hər azərbaycanlı,
hər bir vətəndaş kimi ölkəmdə
narahatlıq varsa, mən də narahatam. 30 il idi hamı kimi
Qarabağ deyə-deyə hər yerə səs salanlar
arasında olmuşam. Haqqımızı tələb edənlərə
qoşulmuşam, harda olmuşamsa, təbliğat aparmaqdan
usanmamışam. Amma indi o qədər rahatam ki... Bilirsiz niyə?
Çünki 30 illik torpaqlarını 44 günə alan igidlər,
2 günə Xankəndinə qədəm qoydu. Və deməli,
rahat olmağa dəyər.
- Tiflisdə bir seyid Miri kişi vardı...
- Bəli, vardı, mənim
atam olub, özü də Qori Seminariyasını bitirmiş və
çox savadlı həkim, üstəlik, nəcib seyid kimi
tanınırdı. Əslən Ordubaddan olan anam Qönçə
xanım bağça müəlliməsi, daha sonra müdir vəzifəsində
çalışıb. Ailəmiz Tiflisdən Gəncəyə,
daha sonra Bakıya köçüb. İki yaşımdan
Bakıdayam bu günə qədər və bu şəhərə,
torpağıma olan sevgimin hüdudu yoxdur. Nizami metrosunun
yaxınlığında yaşamışıq və o tərəflərin
də fərqli bir abu-havası olub. Ailədə iki qardaş
olmuşuq və fərqli sahələr üzrə getmişik
- o, hüquqşünas oldu, mən musiqini seçdim. Valideynlərim
o qədər mədəni insanlar idi ki, ağlım kəsəndən
bir dəfə olsun evimizdə onların yüksək səslə
bir-birilə danışdığını eşitmədim.
Atam köhnə həkimlərdən idi. Onun bir fonendoskopu
vardı, taxtadan idi. Həmişə elə bilirdim ki, bu,
tütəkdir və onu çalardım. Onu bir yaddaş,
tarixin yadigarı kimi indi də saxlayıram evimizdə. Bir
nadir yadigar da vardı bizdə - dahi Bülbülün ilk
qavalı. Üç il əvvəl onu Polad
Bülbüloğluya verdim. İndi o qaval hazırda sənətkarın
Şuşadakı ev-muzeyindədir.
- Hər bir başlanğıcın səbəbkarı
olur...
- Bu səbəbkar mənim anam oldu. Mənim nə ailəmdə,
nə qohumlarda, nə ətrafımda musiqilə məşğul
olan kimsə yox idi. O vaxt Bakı bir renesans dövrü
yaşayırdı və anam əlimdən tutub məni musiqi
məktəbinə gətirməklə sanki bir bağlı
sandığın qapağını açdı. Həyatımın
hər anında anamı ehtiramla anmaqdan savayı, məni
musiqiyə yönəltdiyinə görə ona dərin təşəkkürümü
bildirirəm. Əgər insan həyatda yerini tapırsa, bu,
onun xoşbəxtliyidir. Sevmədiyi bir peşə sahibi olan
insan isə daima gərginlik, narahatlıq dolu bir həyat
yaşamaq məcburiyyətində qalır. Bunun da nə
dadı olur, nə də duzu.
- Bağlı sandıqda heç demə, bir istedad
varmış...
- Musiqinin artıq həyat yolum olduğunu biləndən
sonra 8 illik təhsili bitirib A.Zeynallı adına Musiqi
Texnikumunun fortepiano şöbəsinə daxil oldum. O zaman
texnikuma Azər Abdullayev rəhbərlik edirdi. Çox
ziyalı və savadlı bir musiqişünas idi.
Ölümündən 5-6 il əvvəl biz onunla bir parkda
rastlaşdıq və o, mənə bir sirr açıb dedi
ki, səni texnikuma qəbul etdiyim üçün müəllimlərdən
çox təzyiq gördüm o zaman. Amma sonra hamı
gördü ki, mən heç də yanılmamışam.
Sonra Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasına daxil oldum...
- Yox... Texnikumla konservatoriya arasında bir ali təhsiliniz
də var axı...
- Çox düz dediz. Gəlin bunun da səbəbini
açıq etiraf edim. Texnikumu bitirəndən sonra hərbi
xidmətə getməli idim, çağırış vərəqəsi
də gəlmişdi artıq. O zamanın qaydalarına görə
ali təhsili olmayanlar iki il xidmət çəkməli idi,
diplomu olanlar isə bir il. Mən də bu hal olmasın deyə,
Rus dili və Ədəbiyyatı İnstitutuna daxil oldum. Niyə
oranı seçdim, onu da deyim. Mən musiqiçi idim. O zaman
mən Vaqif Mustafazadədən sonra estrada simfonik orkestrda
pianoçu olmuşam. Musiqiçi bir yerdə oturub
çalmaq deyil. Müxtəlif ölkələrə
qastrollar, festivallarda, konsertlərdə
çıxışlar var və dil həmişə lazım
olur. Beləcə, oranı bitirdim, hərbi xidmətimi çəkib
qayıtdım və konservatoriyaya daxil oldum.
- "Bəstəkar olmalıyam" qərarı...
- Çevrəmdə yaxınlarım, dostlarım, mənə
bələd olanlar çox idi. Hər dəfə də
onlardan eşidirdim ki, musiqi ilə məşğulsan,
yazırsan, niyə bəstəkarlığa daxil olmusan?
Düşündüm ki, deyilənlərdə həqiqət
var. O zaman dövlət televiziyasında, mədəniyyət
nazirliyində Bədii Şura vardı və hamı əsərlərini
ora təqdim edirdi. Lakin konservatoriya diplomun olmasa idi, əks
halda bu, müşkül məsələyə çevrilirdi.
Artıq üçüncü kurs tələbəsi idim,
yaxınlaşıb bəstələrimi təqdim etdim və
beləcə fəaliyyətə başladım.
- Və bu qərarın ardınca başlayan
yaradıcılıq...
- İlk bəstələdiyim fortepiano
üçün əsər idi. Sonra ardınca mahnılar gəldi.
İlk mahnımı Gülağa Məmmədov ifa edib. Hər
dəfə məni görəndə bunu mütləq
xatırladardı. Musiqinin bütün janrlarını sevirəm.
İllər keçsə də, xalq mahnıları da, folklor
da, simfonik əsərlər də, caz musiqisi də,
mahnılar da, instrumental musiqilər də həmişə mənimlə
olacaq. Musiqinin insana təzyiqi çox böyükdür.
Minilliklər boyu bu, belə də davam edəcək. Bu arada
bir iradımı bildirmək istərdim. Bu gün xalq musiqisinə
çox az yer verilir. Televiziyalarda xüsusi bir proqram
olmalıdır bu istiqamətdə. Yeni nəsil xalq
mahnılarının ifaçılarını mütləq
tanımalıdır. Bu, zəngin bir irsdir. Dahi sənətkarlartımız
bu irsin üzərində böyük əsərlər
yazıb-yaradıblar. Xalq mahnıları bizim
ulularımızın ürək sözləri, sevgi
etirafı, kədəri, sevincidir. Bunlar bizə
çatıbsa, beləcə də davam etməlidir. Ona
görə də xalq musiqisinin təbliği güclənməlidir.
Unutmayaq ki, mədəniyyətimiz, incəsənətimiz,
milli musiqimiz oğurlanmamalıdır, çünki bu, milli
faciədir. Bilirik ki, bədnam qonşularımız
üçün heç bir sədd yoxdur. Əgər dahi
Üzeyir bəylə Əhməd Cavadın
"Çırpınırdın Qara dəniz"
mahnısının adını kamança qoyub oxuyurlarsa, deməli,
təbliğatımız çox güclənməlidir. Biz
bunu etməyə borcluyuq.
- Bəstəkar və əhval-ruhiyyə...
- Mahnı bəstələmək üçün əhval
lazım deyil. Yalnız sənətə sevgi olmalıdır.
Mənim tez-tez söylədiyim bir fikir var: insanın qəlbində
sevgi olmalıdır. Kökündə sevgi olan hər bir
işdə nəsə var. Burda söhbət mədəniyyətdən,
incəsənətdən getmir. İstənilən peşənin
içində sevgi yuvası yoxdursa, o yol ilə getməyə
dəyməz. Mən əhvalımın istənilən
halında işimlə məşğul ola bilirəm və
inanıram ki, sənətinə sevgisi olan hər bir kəs də
mənim kimi düşünür də, yaradır da. Sevə-sevə
yaşamaq lazımdır. Bəzən pianonun arxasında əyləşəndən
sonra ayılıram ki, artıq 3 saat keçib, amma mən bunu
hiss etməmişəm. Yazıb-yaratdığım nə
varsa, hamısı sevgidən doğub. B.Vahabzadə deyirdi ki, əvvəl
səs olub, sonra söz. Dünya musiqidən başlayıb.
Musiqi də bütövlükdə bir sevgidir.
- Azərbaycan mədəniyyəti bu gün...
- Bu gün Azərbaycan mədəniyyətini dünya
tanıyır. Bu gün Azərbaycan musiqisinin sədası
planetin hər nöqtəsindən gəlir. Bu gün Heydər
Əliyev Fondu mədəniyyətimizin həm mayakı, həm
dayağı, həm də güclü təbliğatçısıdır.
Buna görə ölkənin Birinci vitse-prezidentinə biz mədəniyyət
insanları dərin təşəkkürümüzü
bildiririk. Bu gün Mədəniyyət Nazirliyində yeni layihələr
ətrafında peşəkarların fikrinə, məsləhətinə
diqqət yetirilir. Müxtəlif səpkili müsabiqələr,
festivallar keçirilir. Azərbaycan bu gün mədəni-kütləvi
tədbirlərə evsahibliyi edir. Bu, bilirsiniz, nə qədər
qürurvericidir? Bütün bunlar uzun illər müharibə
şəraitində yaşayan, bu gün Qarabağda bərpa
işləri ilə məşğul olan bir ölkədə
baş verir. Elə buna görə də dünya bizə həsəd
aparır.
- Qürbətdən görünən Vətən...
- 7 il mən Kiprdə yaşadım və orada dərs
dedim. Vətəndən kənarda insan özünə
qapanmış olur, öz-özü ilə çox
danışır. Azərbaycanlı Vətənsiz yaşaya
bilmir, qürbətdə olanda bu hiss çox güclü olur.
Ən yüksək səviyyədə şəraitin, maddi təminatın
olsa belə, içində bir Vətən
daşıyırsan, Azərbayan haqqında, Bakı
haqqında bir söz eşitmək həsrətilə
qovrulursan... Bu, yalnız bizə məxsus xüsusiyyətdir. Məndən
savayı, orda 2-3 nəfər müəllim və bəstəkarlarımız
da vardı ki, hamısı Vətən üçün
darıxırdı. Aralarında yeganə mən oldum ki,
universitetin rektorunun yanına gedib dedim ki, xocam, mən Vətənə
qayıdıram. Çox israr etdi ki, siz bizə
lazımsız, lakin mən qayıtdım. 2016-cı ildə mənə təkrar dəvət gəldi, təbii
ki, qəbul etmədim. Mənim yeganə arzum odur ki, Azərbayan
dünyada qüdrətli bir dövlət olsun. Və hara gedirəmsə,
mən öz ifamla, musiqinin dili ilə deyirəm ki, baxın,
bu, bizik.
- Yaradıcılığınızda 44 günün
motivləri...
- Bu 44 gün kimliyindən asılı olmayaraq hər
birimizin həyatından keçdi. Bir bəstəkar
sözünü yalnız öz musiqisilə deyə bilər,
mən də dedim. Qələbəmizin ildönümünə
"Zəfər" simfonik poemasını bəstələdim.
Şuşa mədəniyyətimizin beşiyidir, Qarabağ
Üzeyir bəy kimi Azərbaycan musiqisinin banisini bizə bəxş
edib. Daha sonra "Şuşa" aratoriyasını
yazdım. Ardınca xor kopellası üçün "Azərbaycan
Qarabağ inciləri" əsərini və bir sıra
mahnılar bəstələdim. Qarabağ adlı bir layihəm
də var, orada da əsgərlərimizin şücaətinin əks
olunmasını istəyirəm. Bu, mənim Vətənimə,
xalqıma olan xidmətimdir. Ən başlıcası isə
bu məsələnin uydurma bir oyun olduğunu dünyaya
sübut edə bildik. Son əməliyyatlar bir daha sübut etdi
ki, Ali Baş Komandan tezliklə Xankəndidə Azərbaycan
bayrağını qaldıracaq.
Tamilla M-zadə
525-ci
qəzet.- 2023.- 30 sentyabr.- S.20.