Ülvi publisistika
1988-ci ildən etibarən
sovet dövrünün
ideoloji təbliğat
tələbi özünü
tamamilə fərqli istiqamətdə - azadlıq
çağırışı, millilik, türkçülük,
azərbaycançılıq, milli kökünə qayıdış istiqamətində
göstərməyə başladı. Milliözünüdərk hissi, milli məfkurə
uğrunda mübarizə
və milli münaqişələrin publisistikaya
gətirilməsi günün
tələbinə çevrilmişdi.
1990-cı
il Qanlı
20 Yanvar gecəsində
müstəqilliyimizi, istiqlalımızı
şərəflə, qürurla
tarix səhnəsində
öz qanı ilə yazanlardan biri gənc Ülvi Bünyadzadə idi. O, hər şeydən öncə yalnız sözü ilə deyil, əməli ilə Azərbaycan tarixində milli istiqlal ruhlu, vətənpərvər
vətəndaş olduğunu
sübuta yetirdi.
"Əziz oxuculara"
adlı məqaləsində
Qanlı 20 Yanvar gecəsinin olacağından
xəbər verir, xalqın milliözünüdərk
tarixinə nəzər
salır. Bunun mənbəyini azərbaycanlı
maarifçilərinin Rusiyaya
meyl etməsi, əsrin əvvəllərində
türkçülüyün ümumxalq hərəkatına
çevrilə bilməməsi,
milli şüurun zəif olması, ancaq 70-80-ci illərdə milli oyanış dövrü adlandırması,
90-cı illərdə milli
qələbəyə inam,
milli ideologiyanın yüksək səviyyədə
olmasına böyük
ümid əksini tapmışdır. Ülvi Bünyadzadə
publisistikasında birbaşalılıq
və ünvanlılıq
güclüdür, tənqid
hədəfləri konkretdir.
Heç
bir şərhə ehtiyac olmadan konkret hədəfi aydın göstərilməsi,
publisistik mühakimələrdə
analitik təhlillər
aparılması, müəllifin
cəsarətli, dərin
müşahidə, nəticə
hasil etmək qabiliyyəti olduğundan xəbər verirdi.
O, "Partiya bizə lazımdırmı?" məqaləsində
yalnız Kommunist partiyasının xalqı
70 il aldatdığını
deyil, eyni zamanda mənəvi genosidin köklərini də diqqətə çatdırır: "Stalinin
"köçürmə" siyasəti, gənc nəslin tərbiyəsindəki
laqeydlik, yad ünsürlərin mədəniyyətimizdə
kök atması və faktlar bu gün keçmişin,
kökün unudulması,
insanların manqurtlaşması
kimi faciələrə
gətirib çıxarmış,
Məhsəti türklərinin
fəlakətlərinə, Dağlıq Qarabağ hadisələri ilə əlaqədar tökülən
qanlara, mənəvi və fiziki iztirablara səbəb olmuşdur".
Ülvi Bünyadzadə təhsil aldığı Azərbaycan
Dillər Universitetində
tələbələri, eyni
zamanda xalqı hər zaman sovet rejiminə qarşı etirazını
məktublarında bildirmişdir.
Ü.Bünyadzadə üçün vətən
sevgisi hər şeydən öndə dayanırdı. Bunu "Ənənələr yaşayır" məqaləsində
görmək olar.
Məhəbbət Əhmədovun şeirləri
ilə fransız şairi Pol Elivarın poeziyasının
müqayisəsi fonunda
gənc şairin yüksək vətənpərlik
mövzusunda yazdığı
şeirlərini üstün
tutması, "Ədəbiyyat
dərnəyi" yaradılmasının
əhəmiyyətini diqqətə
çatdırması onun
yüksək vətənpərvərlik
sevgisindən xəbər
verirdi.
Ülvi Bünyadzadə ədəbiyyata
çox həssas tellərlə bağlı
şəxs idi. Onun "Ən
çox sevdiyim ədəbi qəhrəman"
adlı məqaləsində
ingilis yazıçısı
Etel Lilian Voyniçin "Ovod" əsərini yüksək
qiymətləndirir. "Onun Vətənə" xalqa bağlılığı,
həssaslığı və
qayğıkeşliyi, tutduğu
yolda dönməzliyi və əyilməzliyi..."
Ovod haqqında
səciyyələnən bu
keyfiyyətlər Ü.Bünyadzadəni
tarixə qazandıran
eyni ifadələr oldu. Məhz Ü.Bünyadzadənin dönməzliyi və əyilməzliyi onu cəsarətli publisist, milli azadlıq ideyalarının fəal müdafiəçisi etdi.
Ü.Bünyadzadənin bibisi, fil.e.d. Almaz Binnətovaya
yazdığı məktublardan
da aydın olur ki, o, həmçinin,
ədəbi prosesi yaxından izləyən, mütaliə edən əsgər olmuşdu.
Ü.Bünyadzadə uzaq Sibirdə
Kansk şəhərində
hərbi xidmətdə
olmasına baxmayaraq, yenə də vətənin istiqlalı üçün düşünən
vətənpərvər azərbaycanlı
gənci idi.
Başqa millətlərin 1989-cu ildə
öz dil, mədəniyyəti uğrunda
mətbuat vasitəsi ilə mübarizə aparması Ü.Bünyadzadə
milli oyanış fikirlərini gücləndirir. Bunun vacibliyin
dəfələrlə məktublarda
qeyd etmişdi. Hətta o, əsgərlikdə
olan zaman 20 nəfər üzvdən ibarət, Xətai adlanan təşkilat yaradıb: "Məqsədimiz
Azərbaycanda baş verən hadisələri, ümumiyyətlə, onun dərlərini, çatışmazlıqlarını
müzakirə etmək,
qərar çıxarmaq,
Şuramızın adından
respublika mətbuatında
MK-ına göndərməkdir".
Onu məktublarında
düşündürən, milli azadlıq mübarizəsinə sövq
edən digər məsələ 1988-ci ildə
ildə azərbaycanlıların
qədim İrəvan
torpağından deportasiyası
idi. Hər dəfə
bu məsələdə
narahatlığını ürək
yanğısı ilə
bildirdi: "İndi o
yerlərdə heç
kimim qalmayıb. Mən o gözəl Göyçəyə,
dağlarla əhatə
olunan uşaqlıq dünyama Allah bilir biri də qayıdacağammı?"
Hətta
Cavidə yazdığı
məktubda Ermənistandakı
zəlzələnin mifoloji
əsaslarını göstərərk
qeyd edirdi: "Ermənistandakı zəlzələ
məsələsinə gələndə
isə qardaş istəyirsənsə mənə
gül, istəyirsənsə
ağılsızlıqda lağa
qoy, bu zəlzələ
nə yeraltı qazların, nə də digər təbii hadisələrin nəticəsidir, azərbaycanlıların
qarğışı tutdu
onları".
Ü.Bünyadzadə 20 yaşlı gənc olmasına baxmayaraq, çox axıcı publisistik üslubu var.
Bu publisistikada xaoslar,
kataklizmlər içərisində
özünə doğru
mövqe tutmuş milli azadlıq yolunda büdrəməyən
gəncin vətən
eşqi, erməni vandalizminə nifrətin gücü, gənc nəslə örnək ola biləcək
ən ali hisslərlə zəngindir.
Həqiqətən, Ü.Bünyadzadə yalnız vətənpərvər
şəxsiyyət kimi
deyil, eyni zamanda geniş dünyagörüşlü ziyalı,
yüksək intellektual
səviyyəli nümunəvi
qəhrəmandır. Onun 1989-cu ildə yazdığı
"And" yüksək ləyaqətli
vətənpərvər hisslərin
bariz nümunəvi, gələcək nəsillər
üçün böyük
örnəkdir. Filologiya
elmləri doktoru Almaz Binnətova bu haqda yazırdı:
"Qanlı yanvar gecəsində düşmən
gülləsi Ülvimin
ömrünə nöqtə
qoydusa da, uzaq yola çıxan
vətən sevgisinin həyatda qoyduğu izləri heç vaxt silə bilməyəcək..."
O, yad təsirlərə, fitvaya uymayan, əsl Azərbaycan övladıdır. Ü.Bünyadzadə yaradıcılığı müasir
dövrdə bəzən
yad ünsürlərə
uyaraq milli ənənələrdən uzaqlaşma
təhlükəsi yaşayan,
vətənpərvərlik hissinin aşılanmasına
ehtiyac duyulan cəmiyyətdə bu gün də aktualdır. Çünki Ü.Bünyadzadə kimi
20 Yanvar şəhidi olan şərəfli gənclərimiz bu gün dünyada fəxrlə səsləndirdiyimiz
Müstəqil Azərbaycan
uğrunda canlarını
fəda etdilər.
Aynurə HÜSEYNOVA
Azərbaycan Dillər Universitetinin
müəlliməsi, filologiya üzrə
fəlsəfə doktoru
525-ci qəzet.- 2023.- 19 yanvar.- S.12.