Vətənin dəli sevdalısı
DÖYÜŞÇÜ-HƏKİM
ƏKBƏR MƏMMƏDOVUN HƏYAT YOLU
Ya səfərdə, ya bir məclisdə olanda
məqam gəlir, olur ki, başını qaldırıb
adamlara ümumi nəzər salırsan. Baxırsan, biri fərqlidir.
Kimsəyə bənzəmir. Həm də sanki uzun
zamandır, tanıdığındır. Hiss edirsən ki, bu
adamın hardasa səninlə ortaq cəhətləri var. Sənin
bədənində qərar tutmayan partdama ruhun bu adamla, bəlkə,
nə zamansa, hardasa rastlaşıb: ya eramızdan əvvəl,
ya da sonra. Bəlkə də, əvvəlki həyatda eyni
rüşeymdən törəyən əkiz bacı-qardaş
olub. Yoxsa hardan tanıyardın ilk dəfə
gördüyün adamı? Məsələn, vətəni
hamı sevir, amma hamı vətənin dəli sevdalısı
olmur. Yaxud çox adam qorxmazdır, amma hamı lap yeniyetmə
yaşında Mansır dağında heyvanların yanında təkcənə
qalmır. Ya da altıncı sinifdə oxuyanda, arıqca
qız olan vaxtı anasını qorumaq üçün
böyük bir ilanı gecəyarı təkbaşına
öldürmür. Aha, bu oldu
ikinci ortaq cəhət. İndi çoxu haram yeyir, amma
hamı haram pul qazanmaqdan qorxmur. Bu da üç... Və s. və s.
-
VƏTƏN SİZİN ÜÇÜN NƏ
DEMƏKDİR? - soruşdum.
Sualı gözləmirdi. Anidən fikrə
getdi. Daxili dünyasına etdiyi səfər
bir neçə saniyə çəkdi. Dalğın
nəzərlərini stolun üstündəki külqabına
zilləyib köksünü ötürdü. Üzündə elə
bir ifadə yarandı ki: hüzn, kədər, milli qürur,
böyük bir sevgi və şəfqət - hamısı birdən
sıralandı. Bu ifadəni kənardan baxan adam
da tuta bilərdi ki, müsahibim vətən, torpaq haqda
düşünür. Çünki yalnız vətəni
düşünəndə adamın ruhunun tufanı
üzündə bu cür təzahür edir. Sakit-sakit, təmkinlə
danışmağa başladı:
- Mən
Qərbi Azərbaycandanam. Vətən ondan uzaq
düşdükdə daha qiymətli, özəl olur.
Biz orda din içində din, millət içində millət,
yad mədəniyyət içində doğma mədəniyyəti
saxladıq, yaşatdıq. Milli mentalitetimizi, ailə-vətən
namusunu ciddi-cəhdlə qoruduq. Onu ucuzlaşmağa,
dağılıb assimilyasiya olmağa qoymadıq, bəlkə
də, doğma vətəndən ayrı
düşdüyümüz üçün bunları qoruyub
saxlamağın vacibliyini daha çox hiss edirdik. Vətən mənim üçün, bizim
üçün hər şeydir. Orda
keçirdiyim uşaqlıq illərimin bir anını da
unutmamışam. Xatirimdə elə hey vərəqlənir.
Novruz bayramlarında papaq atmağımız, köhnə
maşın təkərlərini yala qaldırıb
odlamağımız,
aşura mərasimləri, kəndimiz,
yoldaşlarım, məktəbimiz, müəllimlərim,
qohum-qardaşlar - zaman
keçdikcə onlarla bağlı hər şeyi ən
kiçik detallarınacan xatırlayıram.
- Oralarla
bağlı ən çox yadda qalan xatirənizi danışa
bilərsinizmi? Qərbi Azərbaycan mənə
də doğmadır. Anam qız vaxtı hər il bütün yayı ailəsi ilə
Sisyanın Bazarçayında - yaylaqda keçirib.
Özüm uşaqlarla Laçından Naxçıvana gələndə
Gorus, Sisyan, Əngəlöyütdən keçir, Batabatdan
aşırdıq üzü o yana -
doğma Naxçıvana. Bir dəfə Batabat
aşırımında qar yolu elə
bağlamışdı, geri qayıdıb Zəngəzur
dağlarından - Əzizbəyov tərəfdən
sallandıq İrəvan yoluna. Sonra Sədərəkdən Naxçıvana üz tutduq.
O dağlar yadımdan çıxmır. Dosdoğma
gəlirdi. Elə bil min ildi, yaşamışdım o
dağlarda, min ildi,
ayrılmışdım, indi görürdüm.
Oralardan danışın bir az.
-
Çox şey danışa bilərəm, çox. Seçə bilmirəm. Adi kənd
həyatıydı. Camaat kimi mal
nobatına gedirdim, evdə atamla çalışır, məktəbdə
oxuyurdum. Dağ yeriydi. Bir
də görürdün, yayın ortasında qar yağdı.
Sel gəlirdi, iri dolu yağırdı... Adi
baxırdıq hər şeyə. Öyrəşmişdik
axı. Mən Zəngəzurun
Qızıl Şəfəq (keçmiş Şıxlar) kəndində
doğulmuşam. Orta məktəbə də
orda getmişəm. 1983-cü ildə səkkizinci
sinfi bitirib Bakıya gəldim - kimya-biologiya təmüyülü
məktəbinə imtahan verdim. 85-ci ilədək
burda təhsil aldım. Həmin ilin yayında Tibb
Universitetinə imtahan verdim, amma qəbul ola
bilmədim. Kəndə qayıtdım, rəhmətlik
atam məni yol idarəsində fəhlə kimi işə
düzəltdi. İşlədiyim
kollektivin yarısı erməni, yarısı azərbaycanlı
idi. O cür kollektivdə işləməyin nə demək
olduğunu, yəqin ki, başa düşərsiz. Yeddi bacının bir qardaşı idim. Bunu deyəndə
çox adam sizin kimi elə
düşünür ki, məni əzizləyiblər. Amma əksinə,
məni heç vaxt
evin tək oğlu kimi əzizləməyiblər.
Yeddi bacının bir qardaşı olmaq məsuliyyətini həmişə
hiss etmişəm. Lap uşaq vaxtımdan ev
işlərində, kişi işlərində atama köməkçi
olurdum. Onun tək işləməsini ürəyim
götürmürdü, hər işdə köməyə
qoşmağa,
özünü tək hiss etməməsinə
çalışırdım. 1986-cı ildə yenidən imtahan verib Tibb
univetsitetinə qəbul oldum. İkinci
kursda oxuyanda getdim kəndə, atam qonaqlıq verib məni hərbi
xidmətə yola saldı. Əvvəl Pskovda, sonra
Litvada iki il hərbi xidmətdə oldum. Hərbi hava qüvvələrində müdafiə
sistemini yaxşı öyrəndim. Əsgərlikdən
hərbi mütəxəssis kimi qayıtdım. 1989-cu ildə hərbi xidmətdən tərxis
olunanda artıq kənd camaatı doğma yurddan qaçaq
düşmüşdü. Tibb universitetində
təhsilimi davam etdirməyə başladım. 1992-ci ildə - IV kursda oxuyanda bizi universitetdən - hərbi
kafedradan 45 günlük hərbi təlimə
aparacaqlarını dedilər. Burada
normativləri yerinə yetirdikdən sonra ehtiyatda olan zabit kimi
qeydiyyata götürür, hərbi rütbə verirdilər.
Tibb Universitetinin hərbi təlim məntəqəsi
Lənkəranda idi. Biz bir qrup tələbə
ərizə yazıb döyüş bölgəsinə getmək
istədiyimizi bildirdik. Anama dedim,
gedirik döyüş bölgəsinə. Çox
həyəcanlandı. Ağlamsınıb atama dedi. Atam
çağırıb soruşdu:
- Hara
gedirsən?
- Döyüş
bölgəsinə gedirəm, - dedim.
- Məcburidir,
çağırıblar, ya könüllü gedirsən?
-
Könüllü gedirəm, - dedim.
Anam atamı razı salmaq üçün
danışır, hər vəchlə onu məcbur etmək
istəyirdi ki, məni qoymasın getməyə. Özümdə qüvvə
tapıb həmişə pərdə
saxladığımız, zəhmindən çəkindiyimiz
atamın yanında anama:
- Səni,
mənim yeddi bacımı kim
qorumalıdır? Başqa kişilərin
oğlanları gəlib qorumalıdır? - deyib atamın üzünə baxdım. Üzündə razılıq əlaməti
vardı. Anama dedi:
- Arvad,
xeyir-duanı ver, uşağı yola salaq. Vətən
hamınındır: həm tək oğulların, həm də
çox.
Universitetin nə cavab verəcəyini gözləmədik. Yoldaşlarımla ərizə verib Qarabağın müdafiəsi üçün döyüş bölgəsinə getmək istədiyimizi bildirdik. "Gözləyin!" - dedilər. Amma o zaman necə gözləmək olardı? Heç nəyi gözləmədən bir qrup yoldaşımla Ağdamın Abdal Gülablı kəndinə səmt Dördyol deyilən ərazi vardı, ora getdik. Xocalı hadisəsindən sonra burada vaqon-hospital düzəldilmişdi. Allahverdi Bağırov könüllülərdən təşkil olunmuş dəstənin komandiri idi. Dedilər, Ağdamda Xramort təpəsində bir neçə gün əvvəl şəhid olmuşlar var, onların meyitlərini çıxarmaq lazımdır. Yay idi, vəziyyət çox pis idi, yaxınlaşmaq olmurdu. Yoldaşların çoxu dözmədi, qayıtdı. Axırda təkcə mən qalmışdım, heç nəyə baxmayaraq, o uşaqların meyitlərini yiyələrinə təhvil vermək lazımdı. Səhərəcən 17-18 meyit çıxara bildim. Sonra uşaqları bölüb müxtəlif yerlərə göndərdilər. Bölgüdə Naxçıvana düşmüşdüm. Təyyarə biletimi Müdafiə Nazirliyi aldı. Həmin illərdə Naxçıvanda Müdafiə Komitəsinin sədri Elman Abbasov idi. Naxçıvanda xidmət üçün təyin olunan yerlərin bölgüsündə hamıdan sona qalmışdım. Yerdə qalan yalnız Culfa rayonunun Ərəfsə kəndi idi. Qəbul etdim və xidmət yerimə yollandım. O vaxt Culfa Rayon Müdafiə Komitəsinin başçısı Mamed adlı bir nəfər idi (təəssüf, soyadını unutmuşam). Təlimat verib Ərəfsəyə yolladı. Həmin vaxt Culfada Ermənistan qatarını saxlamış, qatarda olan malları blokadada qalan əhali üçün müsadirə etmişdilər. Elşən adlı yaxın dostum vardı, UAZ markalı maşını vaqondan endirmişdi, həmin maşından sonra hərbi xidmətimdə istifadə edirdim. Elşən elə indi də sürücü işləyir. Yollandım posta. Bir biabırçı vəziyyət idi ki. Əsgərlər bitin içində, çirk-pas, qayda-qanun yox. Komandir hərbi qayda-qanuna əməl etmir, hər gün içir, əsgərlərlə pis rəftar edirdi. Onu postdan qovdum. Vəziyyəti yuxarılara xəbər verdim. Məni həmin posta komandir təyin etdilər. Ərəfsə Zəngəzur tərəfə ən yaxın kənddi. Düşmən qızıl mədəni tərəfdə, biz isə dağın təpəsində üz-üzə dayanmışdıq. Burada ilk işim hamam təşkil etmək oldu. Postdan aşağı primitiv şəkildə də olsa, hamam düzəltdik. Əsgərlərin təmizlik işlərini sərt şəkildə qaydaya saldım. Səngərdə atəşdən qorunmaq üçün, müdafiə üçün yığılan qum kisələri çox primitiv şəkildə, demək olar ki, tam yararsız idi. Endik, aşağı kəndlərdən çimlər yığıb kisələrə doldurduq, presləyib möhkəmləndirdik və səngərdə təlimata uyğun düzdük. Ərəfsədə ermənilərin hücumunu uğurla dəf etdik. Ulu öndər Heydər Əliyev o zaman Naxçıvanda Ali Məclisin sədri idi, telefonla zəng edib mənə növbədənkənar hərbi rütbə verdiyini və təşəkkürünü bildirdi. Qış düşəndə dağda qalmaq mümkün olmadı. Düşmən tərəf də mövqeyini tərk edib getmişdi. Böyrəklərim xəstəlik tapmışdı, bərk ağrıyırdı.
Mənimlə birgə döyüşlərdə olan yoldaşlarımın çoxu "Müharibə veteranı" vəsiqəsi və müavinət almağa başladı. Mən imtina etdim. Necə ala bilərdim o müavinəti: Nə etmişdik axı? Torpaqlar əsarətdə, qız-gəlinlərimiz əsirlikdə, Xocalı kimi qan verən yaramız var. Nə o vəsiqəni, nə də müavinəti aldım, imtina etdim.
Universitetə qayıdıb təhsilimi davam etdirməyə başladım. Tələbə vaxtından evdə işləyir, qohum-qonşuları, yaxınları müalicə edir, təcrübə toplayırdım. Əslində bu sənət bizdə nəsildən-nəslə irsən keçib, yəni yad deyil. Nəhayət, 1993-cü ildə universiteti bitirdim, bir il də interna.
4 nömrəli poliklinikada ixtisasıma uyğun işə düzəldim. Bir müddət işləyəndən sonra ərizə yazıb işdən çıxdım: biznes işi çox cəlb edirdi. Biznesdə də sonacan qalmadım, ixtisasımdan tam uzaqlaşmaq istəmirdim. Sonra özəl stomatoloji klinika açıb yenidən işimi davam etdirdim. Bakıda özəl stomatoloji klinika açan ilk adamlardandım.
Qulağım səsdə, döyüşün başlanmasını gözləyə-gözləyə işimə davam edir, fəaliyyətimi genişləndirirdim.
General Polad Həşimovun cəbhədə vurulması xəbərini eşidəndə Bakıda idim. Şəhidlər xiyabanında generalın dəfnində iştirak edən mülki vətəndaşlardan biri də mən idim.
(Ardı var)
HƏCƏR
525-ci qəzet.- 2023.- 24 yanvar.- S.13.