Aktrisanın
şirin-acı həyat hekayəti
(Əvvəli ötən çərşənbə
sayımızda)
Bir həftə sonra mən bahalı paltarda və
dikdaban tuflidə daha gözəl görünmək
üçün varlı bir kişinin məşuqəsi
rolunu oynayırdım, həddən çox cəhdimə
görə təkcə məşuqumun deyil,
tamaşaçı kişilərin də çoxunun
yatmış hisslərini oyatmağa müvəffəq
olmuşdum. Bir müddətdən sonra isə ahıllar evində
qoca, güclə hərəkət edən qadın rolunda idim.
Bu qadın əvvəlki illərdə malik olduqlarından
çox şeyi itirmişdi, lakin şəxsən özünə
məxsus olan bir xüsusiyyətini qoruyub saxlamışdı,
bu da onun sevib, sevilmək istəyi idi. Ona görə də əlil
arabasında gəzən bir nisbətən yaraşıqlı
kişi ilə dostluq edir, onunla mazaqlanırdı. Ahıllar
evində söhbət gəzirdi ki, onlar evlənməyə
hazırlaşırlar. Həmin üç tamaşaya
baxmış bir nəfər mənə yazmışdı ki,
proqramda səhvə yol vermişlər, müxtəlif
ifaçıların əvəzinə sizin adınızı
yazmışlar. Bu, sizə qarşı hörmətsizlikdir,
niyə etiraz səsinizi qaldırmırsınız? Axı
başqalarının əməyini mənimsəmək sizə
şöhrət gətirmir, əksinə, haqqınızda pis
fikir yaradır. Bu məktub məni qəzetlərdə gedən
təriflərdən daha çox sevindirdi, deməli, mən təəccüb
doğuran qaydada başqa qaydaya düşməyi, bir təcəssümdən
asanlıqla başqasına keçməyi bacarıram.
İllər keçir, biz yaşa dolurduq, artıq mən
iki uşaq anasıydım. Ərimin də saçlarında
ağ cığırlar əmələ gəlmişdir. Deyilənlərə
görə, mən qocalmırdım. Rusların bir
misalını "Malenkaya sobaçka do smerti şenok" -
"Kiçik it ölənə qədər
küçük kimi olur" sözlərini
bütünlüklə mənə aid etmək olardı. Yəqin
ki, ərimə, uşaqlarıma və teatra sevgim də, bir
güclü motiv kimi məni sürətlə qocalmaqdan
qoruyub, saxlayırdı. Balaca boyum elə bir yaşa dolmaq
nişanəsini də büruzə vermirdi. Səhnə isə
məni istədiyi kimi dəyişdirə bilirdi, axı teatr mənim
ikinci həyatıma çevrilmişdi, ərimə,
uşaqlarıma qızğın məhəbbətim də mənim
səhnəyə olan sarsılmaz münasibətimi kölgə
altına sala bilməmişdi.
Rafiq bir dəfə qızımız Saranı səhər
tezdən kilsə zənginə bənzəyən ispan milli
paltarında görəndə,
heyrətini gizlədə bilməyib, ondan soruşdu?
- Sara? Səndəmi aktrisa olmaq istəyirsən, bu rəqqasə
geyimi nədir?
Sual Yuli Sezarın Senatdakı ona olan sui-qəsd
vaxtı dediyi məşhur "Et tu, Brut?" - "Səndəmi,
Brut?" müraciətini yada salırdı.
Mən irəli gəlib, cavab verdim:
- Məktəbdə son zəng təntənəsi
keçiriləcəkdir, qızlara "Flamenko" rəqsini
hazırlamağı tapşırıblar. Sara da rəqs etməlidir.
Sonra Sara söhbətə qarışdı:
- Ata, sən bilirsən ki, mənim arzum həkim
olmaqdır. İspan rəqsi də mənim qərarımı
dəyişə bilməz. Nəslimizdə mən ilk həkim
olmaq istəyirəm. Bu, mənim yeganə arzumdur.
Saranın özünə güvənmək
tonundakı danışığı söhbətə son
qoydu.
Xoşbəxtlik anlarında əhval-ruhiyyəm
korlanır
Mən öz təcrübəmdə belə qənaətə
gəlmişdim ki, xoşbəxtliyin ömrü gödək
olur, onda ötən anlar bir andaca keçmişin ixtiyarına
keçir. Xoşbəxt ömür yaşadığım
bir dövrdə də gözlənilmədən, birdən-birə
məni bədbəxtlik təsadüfi yaxaladı.
Bir dəfə axşamüstü maşında teatra
getdiyim vaxt, səkidə səndələyə-səndələyə
yeriyən, üz-gözünü tük basmış, qoca bir
adam diqqətimi cəlb etdi. Mən sürücüyə
sürəti azaltmağı xahiş etdim, bunu onunla əsaslandırdım
ki, yüksək sürətdə ürəyim bulanır,
özümü pis hiss etməyə başlayıram.
Maşın yavaş-yavaş gedəndə, küçədəki
o adama daha diqqətlə baxıb, onun köhnə sevgilim Fərhad
olduğunu tanıdım. Ancaq inana bilmirdim ki, 10-12 il ərzində
o, bu qaydada dəyişmiş, bu qəddi-qamətli, sərv
boylu adamın beli bükülmüşdür. Ancaq onu hərtərəfli
seyr etdikdən sonra yanılmadığım qənaətinə
gəldim. Mən maşını saxlatdırıb, onunla
görüşməyə cəsarət etmədim.
Sürücü bunu anlamazdı və hadisəni ərimə
çuğulçuluq qaydasında deyə bilərdi.
Sürücülər bu yolla öz şefinə necə sədaqətli
olduqlarını bildirmək istəyirlər. Ona görə də
tanıdığım piyadanı ötüb-keçdik və
teatr binasına girəndə Fərhadın
görünüşü məni düşünməyə,
fikrə dalmağa məcbur etdi. Axı olduqca nikbin təbiətli,
gülərüz, həyatın çətinliklərini də
yaxşı dərk edən bu insan niyə bu günə
düşmüşdür, hansı fəlakət onu bu vəziyyətə
salmışdır. Qərara gəldim ki, nə olursa olsun, mən
Fərhadı tapmalı, onun dərdindən hali olmalı,
imkanım daxilində ona kömək etməliyəm. Bu, təkcə
mənim vaxtilə çox sevdiyim insan qarşısında
borcum olmaqla yanaşı, onun, vaxtilə məni ölümdən
xilas etməsinə bir cavab olmalı idi.
Bir yay günü biz Fərhadla Bilgəhdə istirahət
etmək üçün çimərliyə getmişdik. Fərhad
soyunub plyaj paltarını geyinənə qədər mən
artıq özümü dənizə atdım və üzməyə
başladım. Birdən-birə mən
batdığımı hiss etdim. Kömək barədə
qışqırırdım. Mən Xəzərdə tez-tez
rast gəlinən quyuya düşmüşdüm və quyu bədənimi
aşağıya doğru dartırdı. Sahildəkilər
qışqırığı eşidib, kömək
üçün əlləri ilə mənim
batdığımı göstərdilər. Hamıdan əvvəl
Fərhad məni xilas etməyə cummuşdu və
güclü qolları ilə məni qucaqlayıb quyu
çuxurundan aralamışdı. Mən özümü
itirmişdim, çoxlu su udmuşdum. Sevgilim mənə dəniz
sahili mühafizəçisi kimi professional kömək
göstərmiş və bir qədər sonra mən
özümə gəlmişdim.
Beləliklə, Fərhad məni ölümün pəncəsindən
xilas etmişdi və onun fədakarlığını mən
ömrüm boyu unuda bilməzdim.
Mən Rafiqin qarşısında tam səmimi olmaq
üçün ona keçmiş sevgilim və onun məni
xilas etməsi barədə hələ ilk görüşlərimizin
birində danışmışdım. O, mənim etirafıma
sakitcə qulaq asıb, olub-keçənlərə elə bir
reaksiya verməmişdi. Axı o, anlayırdı ki, mən az
qala gənclik dövrümü də arxada qoymağa
yaxınlaşmışdım, balaca qız uşağı
kimi qala bilməzdim. Gənc qızın bir insan kimi müəyyən
istəkləri və bunlardan yaranan hissləri vardır. Mən
gizlətmirəm, ərə getmək, ailə qurmaq istəyirdim,
çox sayda tənha qalmış qoca aktrisaların səhvlərini
təkrar etmək istəmirdim, sadəcə olaraq, ailə
xoşbəxtliyinə nail olmağa can atırdım. Ona
görə də uğursuz eşq macərasını da yaşamışdım.
Lakin həmişə ehtiyatlı hərəkət
etmişdim, ona görə də taleyimə xələl gətirən
həmlədən həmişə uzaq olmuşdum. Mən
insan idim, insana xas olanlar mənə heç də yad deyildi.
Lakin hisslərimin gur şəkil almasına yol verməmişdim.
Möhkəm iradəm daim məni idarə etmişdi. Ona
görə də gələcəyimə təsir edəcək
heç bir səhv buraxmamışdım, belə bir səhvi,
mən Napoleonun dövründə Fransanın polis naziri
olmuş Jozef Fuşe kimi cinayətdən betər hesab edərdim.
Mən öz mənəviyyatımı, ruhumun və bədənimin
saflığını qoruyub saxlamışdım və
axırıncını ilk toy gecəsi, fateh kimi mənim həyatıma
və qəlbimə daxil olmuş, qanuni ərim Rafiqə təslim
etdim. Güman edirəm ki, İisus Xrist demişkən
heç bir günah işlətməyənlərin də, əgər
belələri varsa, mənə daş atmağa haqqı
yoxdur. Rafiq, ona məxsus iti şüuru ilə bunları
anlayırdı və ona görə də məni
görünməmiş sevgi tufanına məruz qoymuşdu. Və
mən həqiqi xoşbəxtliyə çatdığım
qənaətinə gəlmişdim. Bizim birgə sevgimiz o qədər
güclü idi ki, keçmişdə baş verən
hansısa bir an və ya başqası ilə yumşaq və
ötəri sevgi macərasını da yuyub təmizləməyə
qadir idi. Zaman təkcə əlini qana bulayanların
günahını təmizləyə bilmir, baş vermiş
hansısa sadə tərzdəki mənəvi
yaxınlığı və ya sadə bir ünsiyyət təsadüfünü
bağışlaya, unutdura bilir. Rafiqin arxivi araşdırmaq
meyli yox idi, mənim ürəyimi və bütün həyatımı
ona həsr etməyim onun üçün nəinki kifayət
idi, bunu hətta özü üçün bir müqəddəs
mükafat sayırdı.
Biz təkcə bir-birimizi qızğın məhəbbətlə
sevmirdik, həm də artıq təcrübəli ər-arvad
olmaqla, iki uşağımızın valideynləri idik. Onu da
səmimi etiraf edirəm ki, mən Fərhadı heç vaxt
Rafiq kimi belə qızğın məhəbbətlə sevməmişdim,
sonuncu ilə tanışlığın ilk günündən
iki bədən bir ruha malik idi, bu bədənlər də
toydan sonra ehtiras zirvəsində qovuşmuşdu. Keçmişin
ən böyük qüsuru, qəbahəti də bizim sevgimizə
xələl gətirə, onu hədəf seçə bilməzdi,
əslində isə heç onlar olmamışdı. Biz sadəcə
ər-arvad deyildik, bir-birimizə olduqca bağlı olmaqla, həm
də sədaqətli məşuqlar idik. O, mənim səhnədə
aktyor tərəfindən qucaqlanmağımı, ehtirasla
öpülməyimi də adi hal kimi, səhnənin qəribə
xüsusiyyətlərindən biri kimi qiymətləndirir və
bunlara görə heç vaxt pərt olmurdu. O, dəfələrlə
demişdi ki, hansı aktyor səni öpüb,
ağılsızlığı hesabına bundan
qarşılıqlı hiss umsa belə, bunun əbəs cəhd
olacağına mən şübhə etmirəm.
Çünki yaxşı bilirəm ki, sənin bədənin
də, ürəyin də mənə məxsusdur, başqa
heç kəs onlara yaxın düşə bilməz.
O, təcrübəli bir kişi kimi bilirdi ki, prima
nostanı - ilk intim yaxınlığı İzolda təkcə
öz namusu kimi deyil, həm də ona elə bil ki,
özünün qeyri-adi duyğusu ilə əziz hədiyyə
kimi qoruyub saxlamışdır. Bu, ilk toy gecəmizin kulminasiya
nöqtəsi idi. Biz birgə sədaqətimizlə bir-birimizə
qarşı inamımızı möhkəmləndirmişdik.
Mənim barəmdə yayılan şayiələrə də
əhəmiyyət vermirdi, paxıl adamların bu
danışığını ağcaqanad
vızıltısına bənzədirdi. O, aktrisaya evlənməyə
tam şüurlu qaydada qərar verəndə, hansısa səhnə
macəralarının mövcud olacağını və
heç bir əsas olmadan şayiələr, ürək
bulandıran söhbətlər yaranacağını da nəzərə
almışdı. İlk toy gecəsində isə bizim təkcə
ruhumuz deyil, bədənlərimiz də birləşib, vahid
varlığa çevrilmişdi. Hər ikimiz eyni qaydada həzz
alır və eyni dərəcədə xoşbəxt idik.
Xəstə və bədbəxtlik basmış Fərhadın
Bakıya qayıdışı
Fərhadın Bakıya gəlişi, xüsusən
onun bu vəziyyətə düşməsi məni çox həyəcanlandırmışdı
və mən nə olursa olsun, onu tapmağı, ona kömək
əli uzatmağı qərara aldım. Rafiqin mənə olan
məhəbbətində anlaşılmazlıqlar,
çapıq da əmələ gələ bilərdi, o,
keçmiş sevgilimin neçə illər sonra bərpası
variantı barədə də düşünə bilərdi.
Və sonra daha xoşagəlməz hadisələr baş verə
bilərdi. Bunlar mentalitetimizə görə mümkün idi,
lakin mən öz qərarımda qəti idim, Fərhadı
tapıb, onun başına gələnlərdən hali
olmalıydım.
Sabahısı gün mən başım
ağrıdığına görə şəhərə
çıxmayacağımı sürücüyə
bildirdim. Sonra taksi çağırıb Fərhadın əvvəllər
yaşadığı küçəyə yollandım.
Taksini buraxıb, vaxtilə onun mənə
tanıtdığı bu küçə ilə
addımlamağa başladım. Fərhadın evinin yanına
çatdım, özü kimi nimdaş geyinmiş
üç-dörd nəfərlə söhbət etdiyini
gördüm.
Mən uzaqdan onu müşahidə edirdim. 30-40 dəqiqədən
sonra onunla söhbət edənlər
dağılışdılar və o, tək qaldı. Mən
ona yaxınlaşdım və adını
çağırdım. O, diksinən kimi oldu və diqqətlə
baxıb məni tanıdı.
Mən ondan niyə bu vəziyyətdə olduğunu
soruşdum. O, danışmaq istəmirdi, mən çox təkid
etdikdən sonra, güclə adımı yadına salıb
dedi:
- İzolda, mən qəzetlərdən sənin
taleyinin uğuru barədə hər şeyi bilirəm, buna
çox sevinmişdim. Bilirəm ki, sevdiyin və imkanlı
olan ərin, uşaqların vardır, sən ehtiyac
daşını birdəfəlik atıb, ondan
uzaqlaşmısan, hətta anana da maddi köməklik göstərirsən.
Mən onun sözünü kəsib heç də vəziyyətimin
yaxşı olduğunu eşitmək istəmirdim, özü
haqqında danışmağını xahiş etdim.
İsrarımı nəzərə alıb, aramla, nəfəsi
tutula-tutula danışmağa başladı:
- Mən o vaxt sənə də xəbər vermədən
Rusiyaya, sonra isə Türkiyəyə getdim, burada məni
lazımınca qiymətləndirmədiklərinə görə
inciyib, Bakını tərk etmişdim. İstanbulun mənim
yaralarımı sağaldacağına çox əmin idim və
güman edirdim ki, ən uzağı, 2-3 ilə qayıdaram,
yenə təzə bir truppa yaradaram. Mənə İstanbulda
çox şey vəd etmişdilər, həmin adamları mən
yaxın dost hesab edirdim. Az sonra yanıldığımın
şahidi oldum, həmin dostların, onların içərisində
azərbaycanlılar da var idi, mənim zəngimə də
cavab vermirdilər. Mən işləmirdim, yaşamaq
üçün param yox idi. Həmin dostlar mən ac qalanda, mənə
bir tikə çörək vermək də istəmirdilər.
İstanbulda isə pullu adamlara daha böyük sitayiş edirlər,
imkansızları isə bəzən dünyanın ən bədbəxt
adamı hesab edib, onlara əl uzatmaqdan daim yayınmağa
çalışırlar. Bircə iftar axşamları xərc
çəkmədən qarnımı doldururdum.
(Ardı var)
Telman ORUCOV
525-ci qəzet .- 2024.- 3 aprel,№57.- S.14.