"Nüfuzlu xarici
universitetlərdə təhsil almaq geniş perspektiv vəd
edir"
Martın 1-dən "Gənclərin xarici ölkələrin
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsil
almalarına dair 2022-2026-cı illər üçün
Dövlət Proqramı" çərçivəsində
2024-2025-ci tədris ili üzrə sənəd qəbuluna start
verilib. Sənəd qəbulu üzrə son müraciət
tarixi 15 iyun 2024-cü ildir. 13 noyabr 2023-cü il tarixində
2024-2025-ci tədris ili üzrə Dövlət Proqramı
çərçivəsində dünyanın nüfuzlu
universitetlərinin bakalavriat və magistratura səviyyələri
üzrə maliyyələşdiriləcək təhsil
proqramlarının siyahısı təsdiq olunub. Siyahı
dünyanın 28 ölkəsinin 179 nüfuzlu ali təhsil
müəssisəsində 15 prioritet ixtisas sahəsi üzrə
ümumilikdə 4 minədək təhsil proqramını əhatə
edir.
Müvafiq siyahıda yer alan proqramlardan əlavə
namizədlərin universitetlər üzrə "Top10"da
yer alan ali təhsil müəssisələrindən istənilən
ixtisas üzrə, eyni zamanda, bu il ilk dəfə siyahıya əlavə
olunan mədəniyyət və incəsənət sahəsi
üzrə müvafiq nüfuzlu ali təhsil müəssisələri
üzrə Dövlət Proqramına müraciət etməsi
nəzərdə tutulub.
"2022-2026-cı illər üzrə Dövlət
Proqramı"na Elm və Təhsil Nazirliyi tərəfindən
təsdiq edilmiş siyahıda yer alan proqramların biri üzrə
bakalavriat səviyyəsinə qəbul olmağa
hazırlaşan və ya sözügedən siyahıda yer alan
proqramların birində hazırda təhsil alan Azərbaycan vətəndaşları
müraciət edə bilərlər. Proqrama müraciət
portal.edu.az şəxsi kabineti üzərindən həyata
keçirilir.
"2022-2026-cı illər üzrə Dövlət
Proqramı"na müraciət edən zaman namizədlər
müvafiq təhsil səviyyələri üzrə tələb
olunan sənədləri təqdim etməlidirlər.
Qeyd edək ki, bugünədək "2022-2026 Dövlət
Proqramı" çərçivəsində
dünyanın 21 ölkəsi üzrə 139 ali təhsil
müəssisəsində 752 nəfər tələbə təqaüd
almaq hüququ qazanıb.
"Gənclərin xarici ölkələrin
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsil
almalarına dair 2022-2026-cı illər üçün
Dövlət Proqramı"nın hədəf göstəricisi
2022-2026-cı illərdə, hər il 400 nəfərdən
çox olmamaqla, ümumilikdə 2000 nəfərədək
Azərbaycan vətəndaşının xarici ölkələrin
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsili
təmin edilib. Dövlət Proqramı çərçivəsində
xarici ali təhsil müəssisələrində təhsil
yerlərinin ən azı 80 faizi ali təhsilin magistratura səviyyəsini
əhatə edir. Dövlət Proqramının əsas məqsədi
gənclərə xarici ölkələrin nüfuzlu ali təhsil
müəssisələrində təhsilalma imkanları
yaratmaqla, onların Azərbaycanın gələcək
inkişafını təmin edəcək və qlobal
çağırışlara cavab verəcək müasir
texnologiyaları çevik mənimsəyən, praktiki bilik və
bacarıqlara yiyələnən, müasir və gələcək
əmək bazarının tələblərinə cavab verən
rəqabətqabiliyyətli və yüksəkixtisaslı
peşəkar kadrlar kimi hazırlanmasını təmin etməkdir.
"Gənclərin xarici ölkələrin
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsil
almalarına dair 2022-2026-cı illər üçün
Dövlət Proqramı" çərçivəsində
xaricdə təhsil almaq imkanı qazanan gənclərdən
biri də Aydan Abbasquliyevadır. O, hazırda Dövlət
Proqramı çərçivəsində Böyük
Britaniyanın London İqtisadiyyat və Siyasi Elmlər Məktəbində
(LSE) "Dövlət idarəetməsi" ixtisası üzrə
magistratura təhsili alır.
Aydan Abbasquliyeva 2019-cu ildə ADA Universitetinin
"Dövlət və ictimai münasibətlər"
ixtisası üzrə bakalavr təhsilini başa vurub. Bakalavr
təhsili dövründə, mübadilə proqramı ilə
Erasmus+ təqaüdü qazanaraq təhsilini bir semestrlik
Türkiyənin Koç Universitetində davam etdirib. Təhsilini
yüksək qiymətlərlə başa vuraraq dəfələrlə
Yüksək Performanslar (High Performances) və Rektorun
siyahısında (Rector's List of Honor) yer alıb. Həm tələbəlik
illərində, həm də ADA Universitetini bitirdikdən sonra
özəl və dövlət qurumlarında marketinq, PR və
kommunikasiya departamentlərində müvafiq sahələrin
mütəxəssisi olaraq çalışıb. Elektron
Hökumətin İnkişafı Mərkəzində (indiki
İnnovasiya və Rəqəmsal İnkişaf Agentliyi) fəaliyyət
göstərdiyi dövrdə müxtəlif layihələrdə
iştirak edib. Beş illik ümumi əmək fəaliyyətini
"Coca-Cola Bottlers" şirkətində başa vurduqdan
sonra ali təhsil yoluna davam edib.
Onun dediyinə görə, Dövlət Proqramı
ölkənin ümumi təhsil səviyyəsini artırmaq, gənclərin
müxtəlif sahələrdə bilik və
bacarıqlarını genişləndirmək, potensial kadrlar
hazırlamaq və uzunmüddətli perspektivdə ölkə
iqtisadiyyatının inkişafı yolunda atılmış əhəmiyyətli
bir təşəbbüsdür. Çünki nüfuzlu xarici
universtitelərdə yüksək təhsil almaq geniş və
aydın perspektiv vəd edir.
Lakin bunu da nəzərə almaq lazımdır ki,
dünyanın sayılıb-seçilən universitetlərində
təhsil almaq çətin olduğu qədər də
bahadır. Ölkəmizdə kifayət qədər
savadlı və bu cür universitetlərdə təhsil almaq
bacarığına malik gənclər olsa da, maliyyə səbəbindən
bu fürsətlərdən yararlana bilməyənlərin
sayı çoxdur. Dövlət proqramı savadlı və
bacarıqlı gənclərin bu imkandan yararlanması
üçün əvəzedilməz fürsətlər
yaradır. Eyni zamanda, xarici ölkələrdə
yaşayıb təhsil alan tələbələr buradakı
şirkətlərdə təcrübə proqramları
keçərək qazandığı təcrübələri
Azərbaycana qayıtdıqdan sonra müvafiq qurumlarda tətbiq
edə biləcəklər. Artıq dünyanın inkişaf
etmiş ölkələrinin yüksəkreytinqli universitetlərində
təhsil alan yüzlərlərə azərbaycanlı tələbə
ölkəmizi təmsil edir. Bu, həm də ölkəmizin və
mədəniyyətimizin tanınması, Azərbaycanın təhsil
sahəsinə nə dərəcədə önəm verməsinin
beynəlxalq müstəvidə göstərilməsi
üçün çox əhəmiyyətlidir: "Bakalavr
təhsilimi tamamladıqdan sonra hər zaman tam ali təhsil
almağı özümə məqsəd bilmişəm. Sadəcə,
hansı sahədə təhsilimi davam etdirəcəyimi hələ
dəqiqləşdirə bilməmişdim. Professional iş təcrübəsi
qazandıqdan sonra qərara gəldim ki, cəmiyyətə
faydalı ola biləcək və ölkəmizin
inkişafına töhfə verəcək işlər
görmək istəyirəm. Eyni zamanda, bilik və
bacarıqlarımı bu sahə üzrə öz
sözünü demiş, tanınan və güvənilən
xarici təhsil müəssisəsində təhsil alaraq
artırmaq istəyirdim. Xaricdə təhsil almaq mənim
üçün həm fərqli təhsil sistemini təcrübədən
keçirmək, müxtəlif dövlət idarəetmə
modelləri ilə bağlı biliklərə yiyələnmək,
həm də xarici ölkələrin dövlət və
ictimaiyyətin inkişafı yolunda atdığı
addımları mənimsəmək baxımından çox
önəmli idi. Düşünürəm, inkişaf
üçün üfüqləri genişləndirmək, məsələləri
fərqli aspektlərdən dəyərləndirmək
çox önəmlidir. Dövlət Proqramının
prioritet universitetlər siyahısını nəzərdən
keçirdikdən sonra "Dövlət idarəetməsi"
ixtisasına bu sahə üzrə dünya universitetləri
siyahısında Harvard və Oksforddan sonra
üçüncü yerdə olan London İqtisadiyyat və
Siyasi Elmlər Məktəbində (LSE) davam etdirməyin məqsədəuyğun
olduğu qərarına gəldim. Hər bir universitetin ekspert
olduğu ixtisaslar fərqlidir. Qeyd etdiyim kimi, LSE sosial elmlər
üzrə dünya universitetləri siyahısında Harvard və
Oksforddan sonra üçüncü yerin sahibidir. Burada dövlət
sahəsində çalışmış və ya hazırda
da çalışan professorlar mövzulara təkcə nəzəri
yox, həm də praktiki nöqteyi-nəzərdən
yanaşdıqları üçün onlardan əldə
etdiyim biliklər çox dəyərlidir. Dövlət idarəetməsi
sahəsi cəmiyyətimizin rifahı, ölkənin
inkişafı üçün böyük önəm
daşıyır. Gələcəkdə özümü
ölkəmizdə görmək istədiyim dəyişikliklərin
bir parçası olaraq görürəm. Karyeramı
hansı istiqamətdə davam etdirirəmsə-etdirim, yiyələndiyim
biliklər və mənimsədiyim təcrübələri cəmiyyətimizin
inkişafı yolunda istifadə etməyi
düşünürəm".
Aydan Abbasquliyeva bildirib ki, Britaniyanın ali təhsil
sistemi, öz tədris metodologiyası və ənənələri
ilə tanınır ki, bu da dünyanın dörd bir
yanından tələbələri cəlb edir: "LSE həm
təhsilin keyfiyyəti, həm də tədqiqat imkanları ilə
seçilir. Azərbaycan universitetləri üçün
Britaniyanın və xüsusilə LSE-nin tədris ənənələrini
və innovasiyalarını örnək götürmək
faydalı ola bilər.
LSE-də tələbələrə, sadəcə nəzəri
biliklər öyrədilmir, həmçinin bu bilikləri
kritik şəkildə dəyərləndirmək və yeni
fikirlər yaratmaq qabiliyyətləri verilir. Təhsil
aldığım ADA Universiteti bu yanaşmanı tətbiq etməkdədir.
Azərbaycanın digər universitetlərində də bu
yanaşmanın gücləndirilməsi, tələbələrin
daha müstəqil və yenilikçi düşünmələrinə
kömək edə bilər. Həmçinin, LSE, tədqiqatla
əlaqəli dərsləri və layihələri ilə
tanınır. Tələbələr, öz sahələri
üzrə real dünya problemləri üzərində
işləyir və bu, onların tədqiqat
bacarıqlarını, peşəkar inkişafını
gücləndirir. Azərbaycan universitetlərində də bu
cür tədqiqat əsaslı təlim yanaşmasını
gücləndirmək, tələbələrin daha
işgüzar və tədqiqatçı olmalarına kömək
edə bilər. Qeyd edim ki, LSE geniş beynəlxalq tələbə
və müəllim heyətinə sahibdir. Belə ki,
oxuduğum ixtisasda təhsil alan ingilis tələbə yoxdur.
Xarici heyətin çoxluğu təhsil mühitini daha qlobal və
çoxşaxəli edir. Azərbaycan universitetlərində də
beynəlxalq tələbə mübadiləsi
proqramlarının və beynəlxalq müəllimlərin
say etibarilə artırılması, tələbələrə
daha geniş dünyagörüşü təqdim edə bilər.
Bundan əlavə, LSE-də hibrid dərslər keçirilir.
Ələlxüsus, pandemiya dövründə bunun önəmini
hər birimiz anladıq. Pandemiya bitsə də, bu ənənə
bəzi fənlər üzrə davam etdirilir. Hibrid fənləri
təqdim etməklə, LSE təhsilin keyfiyyətini daha da
yaxşılaşdırmağı hədəfləyir. Azərbaycan
universitetləri bu cür elastik öyrənmə
formatlarını tətbiq edərək tələbələrə
müxtəlif şəraitlərdə təhsil alma imkanı
yarada bilərlər".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet .- 2024.- 5 aprel,№59.- S.15.