"Xaricdə təhsil
üzrə Dövlət Proqramı gənclərin
inkişafına möhtəşəm dəstəkdir"
Günay Qocalı: "Dövlətimizin insan
kapitalına qoyduğu bu investisiya azərbaycana böyük
fayda gətirəcək"
Son illərdə ölkədə gənclərin
xaricdə təhsil alması dövlət siyasətində
prioritetlərdən birinə çevrilib. "Gənclərin
xarici ölkələrin nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində
təhsil almalarına dair 2022-2026-cı illər
üçün Dövlət Proqramı"nın əsas məqsədi
gənclərə xarici ölkələrin nüfuzlu ali təhsil
müəssisələrində təhsilalma imkanları
yaratmaqla, onların Azərbaycan Respublikasının gələcək
inkişafını təmin edəcək və qlobal
çağırışlara cavab verəcək müasir
texnologiyaları çevik mənimsəyən, praktiki bilik və
bacarıqlara yiyələnən, müasir və gələcək
əmək bazarının tələblərinə cavab verən
rəqabətqabiliyyətli, yüksəkixtisaslı peşəkar
kadrlar kimi hazırlanmasını təmin etməkdir.
Proqramın icrası müddətində hər il 400
nəfər olmaqla, ümumilikdə 2000 nəfərədək
Azərbaycan vətəndaşının xaricdəki
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində
bakalavriat və magistratura səviyyələrində təhsil
alması nəzərdə tutulub. Ümumilikdə,
"2022-2026 Dövlət Proqramı" çərçivəsində
dünyanın 21 ölkəsinə aid 139 ali təhsil müəssisəsində
752 nəfər tələbə təqaüd almaq hüququ
qazanıb. Hazırda Dövlət Proqramı çərçivəsində
dünyanın 21 ölkəsinə aid 121 ali təhsil müəssisəsində
517 tələbə təhsil alır, 13 prioritet sahə
üzrə dünyanın 6 ölkəsinə aid 41 nüfuzlu
ali təhsil müəssisəsindən 125 nəfər məzun
olaraq ölkəyə qayıdıb.
"Gənclərin xarici ölkələrin
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsil
almalarına dair 2022-2026-cı illər üçün
Dövlət Proqramı" ölkənin ehtiyac duyduğu
prioritet sahələr üzrə kadr potensialının
qarşılanması məqsədini daşıyır. Ali təhsilin
bakalavriat səviyyəsində təhsil almaq üçün
seçimdə beynəlxalq fənn olimpiadaları qaliblərinə
üstünlük verilməsi Dövlət Proqramı çərçivəsində
istedadlı gənclərin dünyanın qabaqcıl
universitetlərindən məzun olaraq ölkəmizin gələcək
inkişafına əlavə dəyər yaratmalarını təşviq
edir. Ali təhsilin magistratura səviyyəsində intellektual səviyyəsi
və idarəçilik keyfiyyətləri yüksək olan
perspektivli gənclərə və yüksək texnologiyalara əsaslanan
ixtisaslara üstünlük verilməsi isə əmək
bazarında müasir bacarıqlara malik ixtisaslı kadrların
sayını artıracaq.
"Gənclərin xarici ölkələrin
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsil
almalarına dair 2022-2026-cı illər üçün
Dövlət Proqramı" çərçivəsində
xaricdə təhsil almaq imkanı qazanan gənclərdən
biri də Günay Qocalıdır. O, Böyük
Britaniyanın "TOP-10" universitetləri siyahısında
yer alan Bristol Universitetinin "Neyroelm və təhsil"
ixtisasında ikinci magistratura təhsili alır. Günay
Qocalı Azərbaycan Dillər Universitetinin "İngilis dili
və ədəbiyyatı" ixtisası üzrə bakalavr təhsilini
2019-cu ildə bitirib. Təhsil aldığı müddətdə
bir çox beynəlxalq layihələrdə
könüllü kimi fəaliyyət göstərib. Bu fəaliyyətlər
onun ingilis dili bacarıqlarının inkişafında müsbət
rol oynayıb. 2020-2022-ci illərdə isə ADA Universitetində
təhsilin idarə olunması fakültəsində magistr təhsili
alıb. Elə həmin illərdə artıq müəllim
kimi də fəaliyyət göstərməyə
başlayıb.
Günay Qocalı deyir ki, "Gənclərin xarici
ölkələrin nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində
təhsil almalarına dair 2022-2026-cı illər
üçün Dövlət Proqramı" çərçivəsində
müsabiqə prosesi tam şəffaf və ədalətli
keçirilir. Münsiflər heyəti namizədin xaricdə
oxumaq istədiyi ixtisası nə dərəcədə
sevdiyini, ölkəyə geri qayıtdıqda nə kimi
yeniliklər etmək istədiyini qiymətləndirir. Bu qiymətləndirmə
obyektiv olur: "Bu baxımdan şanslı olduğumu deyə
bilərəm, çünki ixtisasa olan marağım müəllimlik
təcrübəmdən irəli gəlirdi və geri
qayıtdıqda artıq həmin ixtisasla nə etmək istədiyimi
bilirdim. Özümə inamlı cavablar verdim, beləliklə,
təqaüd proqramının qaliblərindən biri oldum.
Dövlət Proqramı gənclərin hərtərəfli
inkişafına xidmət edən, ölkəmiz
üçün uğurlu kadrların yetişməsi
baxımından möhtəşəm dəstəkdir.
Dövlətimizin insan kapitalına qoyduğu bu investisiya
müasir bacarıqlara yiyələnən biz gənclərin
vasitəsilə Azərbaycana böyük fayda gətirəcək.
Hələ 5-ci sinifdə oxuyanda məndə ingilis dilinə və
İngiltərənin təhsil sisteminə maraq yaranmağa
başlamışdı. İngiltərənin nüfuzlu ali təhsil
müəssisələrinin birində təhsil almağın
xəyalını qururdum. "Neyroelm və təhsil"
ixtisasını seçməyim isə təsadüfi deyildi, bunun
arxasında özünəməxsus bir hekayəm var. Müəllim
kimi fəaliyyət göstərdiyim müddətdə
şagirdlərimin müxtəlif öyrənmə çətinliklərini
müşahidə edirdim. Bu çətinliklərin nədən
irəli gəldiyini başa düşə bilmirdim. Məhz
bundan sonra özüm üçün bir müəllim olaraq
kiçik araşdırmalar etməyə başladım. Əslində,
bunu xüsusi qabiliyyəti olan bir şagirdimə dərs deyən
zaman araşdırmağa qərar verdim. O, yaşıdları
ilə müqayisədə daha intellektual idi və cəmi 10
yaşında ingilislər kimi təmiz ingilis dilində
danışır, lakin hərfləri çətinliklə
yaza bilirdi. Oxuyarkən nitqində müəyyən fasilələr
yaranırdı. Bu barədə kiçik bir araşdırma
apardım və müəyyən etdim ki, bunlar disleksiya və
disqrafiyanın əlamətləridir, başqa sözlə,
onun beyni fərqli işləyir. Beləliklə, bu, mənim
neyroelmə olan marağımı gücləndirdi, nəticədə
təhsildə nevrologiyaya və onun sinifdə tətbiq edilməsini
öyrənməyimə gətirib çıxardı".
Onun sözlərinə görə, təhsil
aldığı "Neyroelm və təhsil" ixtisası təəssüf
ki, ölkəmizdə olmasa da, Amerika, Böyük Britaniya, eləcə
də digər inkişaf etmiş ölkələrin
universitetlərində mövcud olan və təhsil
üçün çox vacib bir ixtisasdır:
"Böyük zövqlə bu ixtisasda keçirilən fənləri
oxuyuram və bu sahədə mütəmadi araşdırmalar
edirəm. Çünki insan beyninin öyrənmə prosesi və
davranışlarımızla əlaqəsinin elmi əsaslarını
bilmək, sinif otaqlarında dərs keçən zaman bu bilikləri
tətbiq etmək, şübhəsiz ki, təlim-tədrisin
keyfiyyətinin yüksəlməsinə səbəb olur".
Günay Qocalı qeyd edib ki, Böyük Britaniyada azərbaycanlı
tələbə olaraq xarici tələbələr mühitində
ölkəni yaxşı təmsil edir: "Hətta sizə
deyə bilərəm, dərs prosesində müzakirələr
zamanı müəllimlərim mənim yanaşmam və təcrübəmlə
xüsusilə araqlanırlar. Beynəlxalq təhsil mühiti fərqli
ölkələrdən olan tələbələri birləşdirir.
Nəticədə maraqlı və faydalı müzakirə
mühiti formalaşır. Hətta ölkəmizi tanıtmaq
üçün xarici qrup yoldaşlarıma milli mətbəximizə
aid yeməklərdən hazırlayıram. Bundan başqa, həmin
yeməklərin tarixindən, adət və ənənələrimizdən
bəhs edirəm. Görürəm ki, bu, onlar
üçün olduqca maraqlıdır. Bir azərbaycanlı
olaraq ölkəm haqqında doğruları çatdırmaq,
Vətənimin gözəllikləri, uğurları barədə
danışmaq mənim üçün böyük qürur
hissidir".
Onun dediyinə görə, hazırda təhsil
aldığı Bristol Universitetində onun ən bəyəndiyi
cəhətlərdən biri tələbələrə xidmətlərin
çox yüksək səviyyədə olmasıdır. Belə
ki, burada təkcə öyrənmə bacarıqlarının
inkişafı deyil, eləcə də psixoloji cəhətdən
daim dəstək göstərən universitetdaxili xidmətlər
təklif olunur. Bundan başqa, hər bir tələbə
üçün öncədən təyin olunmuş tyutor ildə
ən azı 3 dəfə tələbələrlə fərdi
məsləhətləşmə sessiyaları keçirir. Bu
sessiya zamanı onlar tələbənin universitet təcrübəsi,
qiymətləri, sosial həyatının necə olması ilə
maraqlanırlar: "Bristolda professorlarla tələbələr
arasında, həqiqətən də, dost münasibəti
mövcuddur. Hətta professorlar onlara öz adları ilə
müraciət etməyimizi istəyirlər. Həmçinin tədqiqatları
həmişə öz maraq dairəmizə uyğun
aparmağa həvəsləndirirlər və bizi bu istiqamətdə
motivasiya edirlər. Tədqiqat mövzum isə "Azərbaycanda
DEHB (Diqqət çatışmazlığı-hiperaktivlik
pozuntusu) üzrə Müəllimlərin Biliyi"dir. Tədqiqat
Azərbaycan müəllimlərinin DEHB haqqında biliklərini
qiymətləndirmək və cins, yaş, pedaqoji təcrübə,
region kimi demoqrafik xüsusiyyətlərin onların xəstəlik
haqqında məlumatlılığına necə təsir
göstərə biləcəyini araşdırmaq, DEHB
haqqında biliklərin özəl və dövlət məktəbləri
arasında fərqi olub-olmadığını öyrənməkdən
ibarətdir. Neyroelm Azərbaycanda yeni yaranan bir sahədir.
Hazırda tədqiqatım Bristol Universitetinin Etika komitəsinin
razılığının alınması prosesindədir. Azərbaycanda
əvvəl araşdırılmayan bir mövzudur. Bu
baxımdan məndə bu sahənin
araşdırılmasına daha çox marağın
yaranmasına səbəb olub".
O vurğulayıb ki, Azərbaycana qayıtdıqdan
sonra öyrəndiyi bilikləri təhsil sahəsində tətbiq
etmək niyyətindədir: "Birinci planım Azərbaycan
Neyroelm Cəmiyyətinə qoşulmaqdır. Bu cəmiyyət
azərbaycanlı doktorant tələbələr tərəfindən
onlayn olaraq yaradılıb. Onlar neyroelmin biologiya istiqamətində
təqdiqat aparırlar. Mən isə neyroelm və təhsil
arasında əlaqə ilə bağlı Azərbaycan dilində
kontent yaratmaq istəyirəm, çünki bu sahədə
ölkəmizdə kifayət qədər məzmun yoxdur. Gələcəkdə
bu sahədə doktorantura təhsili almağı da
düşünürəm, təqdiqatımı Azərbaycan
məktəblərində aparmağı planlayıram.
Düşünürəm ki, ölkəmizdə təhsilin
sürətlə inkişafı üçün əsas amillərdən
biri bu sahədə aparılan elmi tədqiqatlardır".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 23 aprel,№69.-S.12.