"Məktəblinin dostu":
uğurlu təşəbbüs, faydalı addımlar
2016-cı ildən etibarən ölkənin təhsil
sistemində yeni, çox ciddi əhəmiyyət kəsb edən
"Məktəblinin dostu" adlı layihə tətbiq
olunur. Məqsəd müəllim və şagirdlər
üçün məktəbdə daha təhlükəsiz
mühit yaratmaq, fövqəladə hal baş verdikdə ilk
tibbi və psixoloji yardım göstərmək, mütəmadi
olaraq şagird, valideyn, təlim-tərbiyə müəssisələrinin
kollektivi ilə maarifləndirmə və diaqnostik işlər
aparmaqdır. Həmçinin, yetişməkdə olan gənc
nəslin milli mənlik şüurunun inkişaf etdirilməsi
və vətənpərvərlik hisslərinin
aşılanması da məqsədlərdən biridir. Layihə
bu tədris ilindən Gəncə, Lənkəran, Masallı və
Cəlilabad şəhərlərində ümumilikdə 12 məktəbdə
tətbiq olunur. Beləliklə, layihə Bakı, Sumqayıt,
Abşeron da daxil olmaqla hazırda ölkə üzrə 238 məktəbi
əhatə edir.
Yetişməkdə olan gənc nəslin milli-mənlik
şüurunun inkişaf etdirilməsi və onlara vətənpərvərlik
hisslərinin aşılanması olduqca vacibdir. Çünki
vətənpərvər ruhda böyüdülən, tərbiyə
edilən hər bir uşaqda mərhəmət, vicdan hissi
olur. Vətənini sevirsə o, ailəsini də, sevəcək,
heyvanlara, insanlara, ətrafında olan hər kəsə insani
münasibət bəsləyəcək: "Layihə çərçivəsində
bu istiqamətdə həyata keçirdiyimiz işlər
çoxdur. Məktəblərdə ilboyu kütləvi tədbirlər,
maarifləndirmə və təbliğat işləri gənclərin
mənəvi, fiziki, psixoloji hazırlığının təmin
edilməsinə, onlarda Vətənə, doğma torpağa məhəbbət
hissinin yüksəldilməsinə yönələn tədbirlər,
məktəblərarası bilik yarışları mütəmadi
təşkil olunur.
Elm və təhsil naziri Emin Əmrullayev layihənin
uğurlu təşəbbüslərdən biri olduğunu
bildirib. Nazirin sözlərinə görə, təhsil müəssisələrində
təhlükəsiz mühitin daha da təkmilləşdirilməsində
məktəblinin dostlarının dəstəkləyici rolu təqdirəlayiqdir.
Ölkənin bütün ümumi təhsil müəssisələrində
bu layihənin tətbiqinin arzu edilən olduğunu
vurğulayan Emin Əmrullayev diqqətə
çatdırıb ki, layihə gənclərin məşğulluğuna
da müsbət təsir göstərir: "Xüsusilə
pedaqoji ixtisasları bitirən məzunlar üçün bu
layihədə işləmək onların məktəb
mühitində yaxşı təcrübə toplamaları və
təhsil sahəsində karyeralarını qurmalarına şərait
yaradır. "Məktəblinin dostu" layihəsinin
bütün məktəblərdə olmasını arzu edirik.
Artıq 8 ilə yaxındır ki, layihə həyata
keçirilir. İlk növbədə, hər gün 4400-ə
qədər məktəbdə milyonlarla insan üz-üzə
gəlir. Ayrı-ayrı ailələrdən gələn
uşaqların davranışı digər uşaqların həyatına
təsir edir. 1 milyon 500 min uşaq olan mühitdə hansısa
bədbəxt hadisə baş verə bilər. Sual oluna bilər
ki, niyə məktəb özü etmir, "Məktəblinin
dostu" layihəsinə ehtiyac yaranır?
Formalaşmış məktəb mədəniyyəti var.
Burada problemləri kənara çıxarmamağa, o cümlədə,
heç Elm və Təhsil Nazirliyinə bildirməməyə
və məktəb daxilində həll etməyə
çalışılır. Bu tip hadisələrin həllini
tapması üçün ört-basdır edilməsi yox,
müzakirə edilməsi tərəfdarıyıq".
Nazirin sözlərinə əsasən, bu layihə sadəcə
bir alətdir: "Məktəb daxilində hansısa
boşluqları sistemli şəkildə qarşılaya
bilmiriksə, o zaman müvəqqəti həll yolu
tapırıq. Proqnozlara görə, ümumi təhsil müəssisələrində
hələ uzun müddət "Məktəblinin dostu"na
ehtiyac olacaq. İndiki məktəb modeli köhnədir.
Valideynlər işə gedir, bu müddətdə məktəb
uşağın qeydinə qalır, ona təhsil verir. Təhsil
o qədər müqavimət göstərən sahədir ki,
onun dəyişməsi elə də asan deyil. Hər dəfə
təhsil məzmununu dəyişmək müəllimlərin əməkhaqlarına
dəyişiklik edilməsi deməkdir".
"Məktəblinin dostu" layihəsinin rəhbəri
Rüstəm Ağayev deyir ki, 2016-cı ildən bu günə
qədər "Məktəblinin dostu" layihəsi çərçivəsində
11 mindən çox uşağa yardım göstərilib.
Layihə çərçivəsində 2 min 586 dəfə
təcili tibbi yardım çağırılıb: "Layihə
fəaliyyətə başladığı gündən məktəblərdə
22 dəfə yanğının qarşısı
alınıb. Həmçinin iki mindən çox
uşağa psixoloji yardım göstərilib. 700 uşaq
müəyyən səbəblərə görə
psixiatrlara yönəldilib".
R.Ağayev qeyd edib ki, "Məktəblinin dostu"
layihəsi direktora, məktəb heyətinə bir dəstəkdir:
"Məktəblinin dostu seçilmiş şəxslər hər
bir yaş mərhələsində uşaqların hərtərəfli
şəxsi keyfiyyətləri və intellektual
inkişafının təmin edilməsi, onlarda
özünütərbiyə və özünüinkişaf
bacarıqlarının formalaşdırılmasında
iştirak edirlər.
Məktəbdə şagirdlər iti və kəsici
alətlərdən istifadə edilərək qorxudulduğu
zaman məktəbdə ən çox məlumat verdikləri
"Məktəblinin dostu"dur. "Məktəblinin
dostu"nu şagirdlərin böyük əksəriyyəti
tanıyır. Şagirdlərin böyük əksəriyyəti
qeyd edib ki, "Məktəblinin dostu"nun gəlişi
müsbət fərqlilik yaradır. Məktəbdə daha az
dava olur. "Məktəblinin dostu" yanğın hadisələrinə
daha tez müdaxilə edir. "Məktəblinin dostu" məktəbdə
şagirdlərin kömək istəyəcəyi insan olur.
Onlardan kömək istəmək
rahatdır. "Məktəblinin dostu" hər zaman kömək
etməyə hazırdır".
Orxan Yusifli 200 nömrəli tam orta məktəbdə
çalışan məktəblinin dostlarından biridir və
7 ildir ki, bu layihə üzrə fəaliyyət göstərir. Sumqayıt Dövlət Universitetini
"İqtisadi idarəetmə" ixtisası üzrə
bitirən gənc fəaliyyətini tamamilə bu sahəyə
yönəldib. Əsas vəzifəsinin məktəbdə təhlükəsiz,
sağlam psixoloji mühit yaratmaqdan, valideyn, müəllim və
şagirdlər arasında olan əlaqələri gücləndirərək
onlara köməklik göstərməkdən ibarət
olduğunu deyir: "Şagirdlərə düzgün
davranış qaydalarını aşılamaq məqsədilə
bizim layihənin əməkdaşları və Psixoloji Mərkəzin
psixoloqları tərəfindən mütəmadi olaraq təlimlər
keçirilir. Digər iş prinsipimiz odur ki, fövqəladə
və ya digər neqativ hal baş verərsə, həmin hadisəyə
müdaxilə edərək tez bir zamanda ilkin yardım göstərməyi
bacarırıq".
O bildirir ki, mən özüm də valideynəm və
şagirdlərlə olan münasibətlərə həm də
bir valideyn gözü ilə baxıram:
"Övladlarımın məktəbə getməyinə az
bir müddət qalıb. Ona görə də
çalışıram ki, məktəbdə sağlam
psixoloji mühit yaradaq ki, sabah övladlarımız da bu təhsil
müəssisələrində təhsil alanda davranış
pozuntuları ilə, neqativ hallarla qarşılaşmasın.
"Məktəblinin dostu" layihəsinin əməkdaşlarının
özləri mütəmadi olaraq təlimlərdə
iştirak etdiyi üçün məktəbdə olan
psixoloji mühitin, davranış normalarının ən
yaxşı vəziyyətdə olmasını təmin etməyə
çalışırlar. "Məktəblinin dostu" elə
bir obrazdır ki, şagirdlər çox rahat şəkildə
öz istəklərini, sevinclərini,
narazılıqlarını bizə deyə bilirlər.
Çünki biz şagirdlərə yaxınıq".
200 nömrəli tam orta məktəbdə fəaliyyət
göstərən məktəblinin dostu Leyla Ağayeva Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji Universitetinin "Tarix müəllimliyi"
ixtisasını bitirib, "Təhsildə sosial-psixoloji xidmət"
ixtisası üzrə isə magistr dərəcəsinə
yiyələnib. 3 ildən çoxdur ki, "Məktəblinin
dostu" layihəsinin əməkdaşı olan Leyla bildirir
ki, ibtidai siniflərdən başlayaraq yuxarı siniflərə
qədər daim şagirdlərlə ünsiyyətdə
olurlar, onların davranışlarını müşahidə
edirlər: "Şagirdlərin öz aralarında və ya
valideynləri ilə problem yarandıqda müraciət etdikləri
birinci şəxs biz oluruq, onlara problemlərində həll
yolları axtarmaqda kömək edirik. Biz özümüz
çox zaman müxtəlif hadisələr müşahidə
edirik və gərəkli məqamlarda ilkin tibbi və psixoloji
yardımlar göstəririk. Eyni zamanda şagirdlərə
müxtəlif situasiyalarda davranış qaydaları, ilkin
tibbi yardımın göstərilməsi mövzusunda təlimlər
təşkil edirik. Məktəbdə müxtəlif
intellektual və idman yarışlarının, tədbirlərin
keçirilməsi də şagirdlərlə onlar
arasındakı münasibətlərə çox müsbət
təsir göstərir. Uşaqlar belə yarışlara daha
çox həvəslidirlər, həmçinin
davranış qaydaları ilə bağlı təlimlərdə
də çox böyük maraqla iştirak edirlər. "Bu
baxımdan şagirdlər hər zaman bizi, sözün əsl
mənasında, özlərinə yaxın dost kimi qəbul
edirlər".
Bu məktəbdə çalışan Samirə
Quliyeva Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetinin
"Riyaziyyat və informatika müəllimliyi"
ixtisasını bitirib. Həmkarlarının dediklərinə
əlavə olaraq Samirə bildirir ki, "Məktəblinin
dostu" layihəsi çərçivəsində tədris
ili ərzində şagirdlər arasında breyn-rinq, bilik
yarışları, futbol çempionatı və ekskursiyalar təşkil
olunur, "Uğurlu peşə seçimi", "Məktəblinin
sağlam qidası", "Zərərli vərdişlərə
son", "İnsan hüquqları", "Sosial şəbəkələrdən
faydalı istifadə" və digər mövzularda da təlimlər
keçirilir.
"Müşahidələrimizdən və məktəbdə
həll etdiyimiz problemlərdən əlavə, biz "Yay məktəbi"
təşkil edirik. Məktəblilər yay tətilinə
çıxdığı zaman biz onlar üçün yenə
də təlimlər, yarışlar keçirir, oyunlar qururuq,
film saatları, kitab günləri təşkil edirik. 5, 6, 7 və
8-ci siniflərdə oxuyan şagirdlərin xüsusilə bu
yaş dövründə nəzarət altında olması və
düzgün yönləndirilməsi üçün həmin
məktəblilərin təlimləndirilməsinə daha diqqətlə
yanaşırıq. 9, 11-ci
siniflərdə imtahan stressi çox böyük olduğundan
onlara imtahanlarla, imtahan stressini necə idarə etmələri
ilə bağlı layihə psixoloqlarımız mütəmadi
şəkildə təlimlər keçirlər".
Samirə Quliyeva hesab edir ki, məktəblinin
dostları hər keçən gün məqsədinə daha
da yaxınlaşır. Məktəbli
ilə arasındakı məsafə aradan qalxdıqca valideynlərin
onlara güvəni artır. Məktəb dəhlizlərində
şagirdlərin sevgi dolu baxışlarını hiss etmək
isə onları daha da ruhlandırır.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2024.-25 aprel,№71.-S.15.