"Təhsilin
İnkişafı Fondunun proqramları ehtiyaclara uyğun
hazırlanır"
Təhsilin İnkişafı Fondu (TİF) Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2021-ci il 14 iyul tarixli müvafiq Fərmanı
ilə yaradılıb. Fondun əsas vəzifəsi Azərbaycanda
təhsil sisteminin inkişafına yönəlmiş proqram və
layihələrin dəstəklənməsi və dövlət
təhsil müəssisələrinin maddi-texniki
bazasının müasir tələblərə
uyğunlaşdırılması yolu ilə təhsilin
dayanıqlı inkişafına nail olmaqdır.
Təhsilin İnkişafı Fondunun İdarə Heyətinin
sədri Elnur Nəsibovun sözlərinə görə, 3 il əvvəl,
2021-ci ilin iyulun 14-də Prezident İlham Əliyevin
imzaladığı Sərəncamla Təhsilin
İnkişafı fondu Elm və Təhsil Nazirliyinin tabeliyində
publik-hüquqi şəxs kimi yarandı. Nazirlər Kabineti
qurumun Nizamnaməsini 2022-ci ildə təsdiq etdi və Fondun
qeydiyyata alınması 2022-ci ilin aprelinədək çəkdi:
"Yaradılandan bəri məqsədyönlü şəkildə
fəaliyyət göstəririk. Məqsədlərimizə
dövlət-özəl tərəfdaşlığı
vasitəsilə təhsil sahəsində innovativ layihələrin
həyata keçirilməsi, proqramların icrası daxildir. Bu
ildən infrastruktur layihələrinə də
başlamışıq. Fond hazırda 6 məktəbin
tikintisini həyata keçirir. Belə ki, 2024-cü il üzrə
əsas fəaliyyət istiqamətlərindən biri olan
"Təhsil müəssisələrinin fiziki infrastrukturunun
və maddi-texniki təminatının təkmilləşdirilməsi"
istiqamətində Təhsilin İnkişafı Fondu və
"Silk Vey Vest Aviaşirkəti" MMC arasında ianə
müqaviləsi imzalanıb. Dövlət-özəl əməkdaşlığının
bariz nümunəsi olan layihə çərçivəsində
ölkəmizin müxtəlif şəhər və
rayonlarında 6 ümumi təhsil müəssisəsinin
tikintisini həyata keçiririk. 5 məktəb Abşeronda,
1-i isə Kürdəmir rayonundadır. Layihənin uğurlu
icrası nəticəsində təhsil müəssisələrində
4596 şagirdin təhsil şəraiti
yaxşılaşdırılacaq. Sponsor şirkətlərin
dəstəyi ilə müxtəlif sosial layihələr həyata
keçirilir. Bu məsələdə əsas diqqətimizi
ali təhsil müəssisələrinə vermişik. Amma
ümumi təhsil müəssisələri istiqamətində
də layihələrimiz var".
E.Nəsibov bildirib ki, uğurlu layihələrdən
olan tələbələr üçün kart layihəsi 200
minə yaxın tələbəni əhatə edəcək,
yəni ölkə üzrə bütün bakalavr, magistr,
doktorantların faydalanacağı bir layihədən söhbət
gedir. Hazırda "Visa", "Kapital bank" beynəlxalq
ödəmə sistemi ilə danışıqlar
aparırıq ki, bu kart ölkəmizdəki bütün
universitetlərin tələbələri üçün həm
təhsil müəssisələrinə giriş kartı, həm
bank ödəmə vasitəsi, həm endirim kartı olsun,
"cashback" versin: "Çalışırıq ki, bu
kartla tələbələrimiz muzeylərdə, kitabxanalarda
güzəştlər, sərgilərdə, nəqliyyatda
endirimlər əldə etsinlər. Endirimlərin dəmir
yolunda, o cümlədən, uçuşlarda da tətbiqinə
çalışacağıq. Ümumi həcmli layihə kimi
yataqxanalarla bağlı planlarımız var. Qeyd edək ki, tələbənin
əhəmiyyətli hissəsi təhsil almaq üçün
regionlardan böyük şəhərlərə gəlir. Bu
tələbələrin yaşayış yeri ilə təminatı,
yataqxanaların təmiri və istifadəsi ilə
bağlı layihələr də diqqətimizdədir. Tələbə
yataqxanalarında şəraiti adekvat vəziyyətə gətirməliyik
ki, tələbələrimiz təmiz, səliqəli,
uyğun qiymətə və təhlükəsiz şəraitdə
yaşaya bilsinlər. Bu istiqamətdə də Fondun
planları mövcuddur".
Onun dediyinə görə, dövlət-özəl tərəfdaşlığını
təhsilə cəlb etmək əsas hədəflərdəndir:
"İndiyə kimi təhsilin inkişafı əsasən
dövlət qurumlarımızın üzərində olub.
Halbuki özəl sahədə çox böyük potensial
var. Hamı başa düşür ki, hər şeyin təməli
təhsildir, iqtisadiyyatın, səhiyyənin və ümumiyyətlə,
hər bir fəaliyyətin. Ona görə bu prosesi
rahatlaşdırmaq, asanlaşdırmaq üçün
müvafiq mexanizmlər yaradırıq. Təşkilati hədəfimiz
odur ki, daha böyük sayda özəl sektor dövlət
universitetləri ilə əməkdaşlıq etsin, innovativ
layihə və proqramlar həyata keçirilsin. Ümumiyyətlə,
bu il fondun nizamnaməsinə uyğun olaraq 4 əsas istiqamətdə
fəaliyyətimizi təşkil etmişik. İlk olaraq, elm və
təhsil sistemində əməkdaşların maddi-sosial vəziyyətinin
yaxşılaşdırılması. İkincisi, Elm və Təhsil
Nazirliyinin istiqamət verdiyi sahələrə dəstək
göstərmək. Məsələn, "Maarifçi",
"IELTS", "Qızların təhsilinə dəstək"
layihələrinin hər biri Elm və Təhsil Nazirliyinin
göstərdiyi istiqamətlərdir.
Üçüncüsü, fondun kapitalının idarəedilməsi
və artırılması. Bu məqsədlə, qurumun tərkibində
maliyyə və investisiyaların idarə edilməsi
şöbəsi də yaradılmışdır.
Dördüncü istiqamət isə layihələrin
hazırlanması və icrasıdır. İndiyədək
sosial layihələr, yəni "Qızların təhsilinə
dəstək", "Women Tech" kimi sosial layihələr
icra edirik. Bu ildən isə dövlət-özəl tərəfdaşlığı
ilə davamlı gəlir gətirən layihələrə
başlayırıq. Artıq dövlət-özəl tərəfdaşlığı
çərçivəsində iki müqavilə
imzalanmışdır. Bu barədə bir qədər sonra
ictimaiyyətə məlumat veriləcəkdir".
Təhsilin İnkişafı Fondunun Elm və Təhsil
Nazirliyi və onun tabe qurumları ilə işgüzar
münasibətləri var və biz qurumların
funksiyalarına daxil olan işlərə müdaxilə etmir,
sadəcə olaraq dəstəkləməyə
çalışırıq: "Maliyyə dəstəyi,
mexanizmlərin hazırlanması və icra ilə bağlı
işləri görürük. Məsələn, hazırda Təhsildə
Keyfiyyət Təminatı, Elm və Ali Təhsil üzrə
Dövlət agentlikləri ilə danışıqlar gedir.
Layihə xaricdə dərs deyən azərbaycanlı müəllimlərin
dəvət olunaraq bir semestr, ya da bir akademik il ərzində
ölkə universitetlərində dərs deməsini, yaxud vətənə
qayıtmaq istəyənlər üçün bu imkanı təmin
etməyi nəzərdə tutur. Layihə Türkiyədə,
Avropada, Amerikada, Böyük Britaniyada yaşayıb işləyən
müəllimlərin dəvət edilməsi ilə
bağlıdır. Yaxud barəsində
danışdığımız "Qızların təhsilinə
dəstək" layihəsi Elm və Təhsil Nazirliyi tərəfindən
irəli sürülüb. IELTS-lə bağlı təklif də
elm və təhsil nazirimizin təşəbbüsüdür.
Biz verilən təkliflər üçün mexanizmi qurub icra
edirik. "Maarifçi" də belə yarandı. Nazirliyin
İnsan resursları şöbəsi təklifi verdi, birgə
qrup yaradıb məsələni müzakirə etdik, dəstək
verdik".
E.Nəsibovun söylədiyinə görə, Təhsilin
İnkişafı Fondunun bütün proqramları ehtiyaclara
uyğun olaraq hazırlanır və həyata keçirilir.
Ona görə bu layihələr səmərəli nəticələr
verir: "Məsələn, "IELTS imtahanına təşviq"
layihəsinə 6 universitetlə başlamışdıq,
artıq 9 universitetlə davam edirik. Bakı Mühəndislik,
Sumqayıt Dövlət və Bakı Slavyan universitetləri
sonradan qoşuldu. Hazırda 350-yə yaxın tələbə
və müəllim bu layihədən bəhrələnib və
biz onlara sertifikatlar təqdim etmişik. Bu, 2 il yarımda
çox böyük nəticədir. Onların arasında
dünyanın ən reytinqli universitetlərində IELTS
imtahanından keçib dövlət xətti ilə xaricdə
təhsil alanlarımız var. Bakı Dövlət
Universitetində sertifikatların təqdimatında həm
"Maarifçi", həm də "IELTS imtahanına təşviq"
layihəsində uğur qazanan tələbə ilə
görüşdüm. Ona Elm və Təhsil Nazirliyinin
Hüquq şöbəsində iş təklif olunub. Bu
yaşda, BDU-nun hüquq fakültəsində təhsil ala-ala
artıq ETN-dən iş təklifi alıb. Onun kimi 2-3 layihəmizdən
bəhrələnən uğurlu gənclərlə tez-tez
qarşılaşıram. Gənc nəsil praqmatikdir, bəhrələnməsə,
müraciət etməz".
O vurğulayıb ki, rayonlarda kitablara
çıxış bir qədər məhduddur. Elm və Təhsil
Nazirliyi müvafiq dövlət qurumları ilə birlikdə
kitabxanalara kitab verir. Fond özəl təşkilatları
prosesə cəlb edərək kitabxanalarımıza orada
olmayan kitabları təmin etməyə
çalışır. Bədii oxu, ingilis və başqa dillərdə
ədəbiyyatın olmasına üstünlük verilir:
"Müşahidələrimiz əsasında deyə bilərəm
ki, daha kiçik rayonlara getdikcə daha çox oxuyan, qiraətə
vaxt sərf edən uşaqlarla qarşılaşırıq.
Məsələn, Gəncə ilə Yevlaxın arasında fərq
var, Bakı ilə Gəncə arasında da o cümlədən.
Bəlkə də bu, texnologiyanın şəhərlərdə
inkişafı ilə əlaqədardır, amma kitaba da maraq
böyükdür. Uşaqlardan hansı kitabı soruşanda
da görmək olur ki, onlar klassikləri oxuyurlar".
Davamlı inkişaf mərkəzlərinin məqsədi
auditoriyadan fərqli məkanlar yaratmaqdır: "Dövlət
və özəl tərəfdaşların
görüşdüyü, təqdimatlar edə bildiyi,
müzakirələr apardığı, özəl şirkətlərin
nümayəndələri gəlib öz təcrübələrini
bölüşdüyü qeyri-rəsmi atmosfer, fərqli
mühit yaratmaq istəyirik. Həm Azərbaycan Texniki
Universitetində, həm də Azərbaycan Dövlət
Pedaqoji Kollecində yaratdığımız mərkəzlərdən
geniş istifadə edilir. Gələcəkdə karyera
İnkişaf mərkəzlərini həmin davamlı
inkişaf mərkəzlərində yaratmaq istəyirik. Bu il
Sumqayıt Dövlət Universitetində və regionlardakı
ali məktəblərin birində olmaqla, daha 2 universitetdə
Davamlı İnkişaf Mərkəzi yaratmağı
planlaşdırırıq. Mərkəzlərin sayını
ildən-ilə artırıb ən azı tabe universitetlərin
çoxunda reallaşdırmağı
düşünürük. Hər il 2 mərkəzin
açılışını planlaşdırırıq.
Amma bu məqsədlə özəl tərəfdaşlara da
müraciət edirik. Onlardan müsbət cavab
aldığımız halda, ildə 2 deyil, daha çox mərkəz
fəaliyyətə başlaya bilər".
O deyib ki, bir qurumun sıfırdan yaradılması
müəyyən çətinliklərdən keçir. Sonra
kollektivi qurmaq, doğru insanları işə götürmək,
idarə etmək, tərəfdaşları inandırmaq,
ictimaiyyəti məlumatlandırmaq kimi böyük proses
başlayır: "Artıq kiməsə TİF barədə
danışmağıma ehtiyac yoxdur, hər kəs
tanıyır. Amma zamanında bu, xeyli zaman və resurs
alırdı. Sonra ali təhsil məktəblərimizin
rektorları bizə kömək etdilər. Hansı sahələrdə
universitetlərimizə dəstək ola biləcəyimizi məhz
onlarla müzakirə etdik. Hal-hazırda, qarşıda
böyük hədəflərimiz var. Həmin işlərin
reallaşdırılması daha çox gərgin əmək
və zaman tələb edəcək. Ona görə də biz
dayanmırıq. Həftəlik, gündəlik
görüşlər keçirir, qarşımızda
yeni-yeni hədəflər qoyuruq. Fond olaraq gözləntilərimiz
böyükdür. Qeyd etdiyim kimi, 100-200 nəfəri əhatə
edən layihələrdən başlamışdıqsa,
artıq 100 minləri əhatə edən işlərdən bəhs
edəcəyik. Tələbələr, yataqxanalar kimi
hazırlıq tələb edən böyük layihələrdən
söhbət gedir. Ona görə də görəcəyimiz
işlər daha böyük, çəkisinə görə
daha ağır olacaq. Amma bunun öhdəsindən gələcək
təcrübəli, savadlı kollektivimiz var".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet .-2024.- 7 avqust.(№139).- S.15.