Rejissor Saida
Haqverdiyeva: "Biz o pula müharibə filmi çəkdik
Halbuki o pula uzaqbaşı iki nəfərin dialoqundan
ibarət qısametrajlı film çəkmək
olardı"
Saida Haqverdiyeva Azərbaycan Dövlət Kukla
Teatrının quruluşçu rejissoru, teatrın nəzdində
fəaliyyət göstərən "Oyuq" və
"Küllücə" teatr-studiyalarının,
"Oyun" müstəqil inklüziv teatrının rəhbəridir.
"Ər quyusu", "Bu zonanın Məmmədağası",
"Köhnə çamadanlar" kimi filmlərin ssenari
müəllifi olan Saida Haqverdiyeva həmçinin,
"İsanın yatağındakı ilahə",
"Qisas", "Qara qızın qara bəxti",
"Restoran", "Ömür", "Müharibə",
"Göy qurşağı", "Ağdan qaraya",
"Məktub" adlı hekayə və povestlərin müəllifidir. Uşaqlar üçün
yazdığı "Toplan" pyesi Təbriz Teatrında,
"Metamorfoza" əsəri Azərbaycan Dövlət
Yuğ Teatrında, "O qadın" adlı əsəri isə
Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrında səhnələşdirilib.
Rejissor Saida Haqverdiyeva ilə söhbətimizi oxuculara
təqdim edirik.
- Səidə, yoxsa Saida?
- Atam mənə uşaq vaxtı "Saida" deyə
müraciət edib. Həmişə qulağımda
"Saida" sözü var. Əvvəllər bütün sənədlərdə
"Səidə" yazılırdı və atam buna hirslənirdi.
Doğulduğum bölgədə "Səidə"
adı vardı. Amma "Saida" deyə müraciət
edirdirlər. Yaşa dolduqca, atam üçün
darıxdıqca, istədim ki, hamı məni elə
"Saida" deyə çağırsın.
- Saida xanım, uşaq yaşlarından şeir
yazmaqla yaradıcılığa başlamısınız.
İndi fəaliyyətiniz çoxşaxəlidir. Qadın
kimi bu qədər işin öhdəsindən gəlmək
çətin olmur ki? Uğurlarınızda ailənizin
payı var, yoxsa bunu öz zəhmətinizə borclusunuz?
- Hə, uşaqlıqdan şeir yazıram.
Düzü, indi daha çox mütaliə edirəm və
başa düşürəm ki, mənim yazdıqlarım
şeir deyilmiş (gülür). Sadəcə
duyğularımı qələmə alırdım. İnsan
duyğularını qələmə alanda elə bilir, ondan
gözəli yoxdur... Gördüyüm işləri sevirəm.
Dəstəksiz çətindir.
Həmişə ailəmdən və dostlarımdan dəstək
almışam. Bu, mənə güc verir. Zaman keçdikcə
bu güclə nələrisə etmək istəyim də
çoxalır. Bir növ şövqüm artır.
- Jurnalist kimi də fəaliyyət göstərmisiniz,
indi isə həm kino, həm teatr rejissorusunuz. Bu, sevgidən
irəli gəlir, ya maddiyyatla bağlıdır?
- Mətbuata 17 yaşımda gəlmişəm. Allah
Akif Şahverdiyevə rəhmət eləsin. Məni o vaxt
Davud Nəsiblə tanış elədi. Ona dedi ki, bu
qızın şeirlərinə baxın, məsləhət
bilsəniz, "Ədəbiyyat və incəsənət"
qəzetində çap edərsiniz. Davud Nəsib baxdı və
bir neçə şeiri redaktə edib çapa verdi. Heç
yadımdan çıxmaz, 2 şirvan qonorar da yazdılar mənə.
İlk qonorarım idi deyə çox xoşbəxt
olmuşdum. Bir müddət sonra Akif müəllim məni qəzetdə
işləməyə çağırdı. Məşhur
incəsənət adamlarından müsahibə
götürürdüm. Həmin adamlarla ünsiyyət qurmaq
dünyama rəng qatırdı. Sonra baxdım ki, yox, bu sahəyə
gəlmək üçün yaxşı mütaliə etməlisən,
təcrübə keçməlisən. Jurnalistikaya təsadüfdən
gəlib işə başlamaq olmaz. Orada özümü
tapmadım və televiziyaya getdim. Etiraf edim ki, televiziyaya
aparıcı olmaq və tanınmaq məqsədilə getdim.
Televiziya mənə çox şey öyrətdi: insanlarla
ünsiyyət qurmağı, səbri, düzgün
çıxış etməyi və sairə. Ondan sonra teatra
gəldim. Teatrda yüksək məvacib yoxdur, teatrda
çalışmaq üçün onu çox sevmək
lazımdır. Mən teatrı sevirəm. Kinonu da sevirəm,
amma teatr qədər yox. Mənə deyəndə ki, kino rejissoru olmağı seçərsən,
yoxsa teatr rejissoru, mən ikincini deyirəm. Burada proses indi və
burada prinsipi ilə baş verir deyə mənə daha təbii
təsir bağışlayır .
- Onda kinodakı fəaliyyətiniz maddiyyatdan irəli
gəlir?
- Yox, əksinə, filmlərə özüm pul xərcləyirəm.
Ümumiyyətlə, maddiyyat marağı ilə nəsə
etmək mənə yaddır. Heç bir filmim dövlət dəstəyi
ilə çəkilməyib. Özümün və yaxın
dostlarımın dəstəyi ilə çəkirəm. Biz
hələ ki bu sahədən pul qazanmırıq. Ürəyimizdən
keçənləri çəkirik. Buna görə hər
iki sahədə olmağımın səbəbi sevgidir.
Düşünürəm ki, zaman gələcək pul da
olacaq.
- Siz məndə dərin düşünə bilən
insan təəssüratı oyadırsınız. Bu, yormur
sizi?
- Düşünmək məni heç vaxt yormayıb.
Nə gözəldir başqa insanları düşünmək,
onlara kömək etmək. Bu, məni xoşbəxt edir.
Özümü belə olmağa məcbur etmirəm. Bu,
normal, təbii halımdır. İnsanıq və canlı
kimi sevgi, qayğı, diqqət, həssaslıq təbiətimizdə
var - kimində az, kimində çox... "Düşüncəli
ol" kəlməsini mənə heç kəs öyrətməyib,
mənə genetik keçib. Atam da belə idi, özü qədər
başqalarını da düşünürdü. Həyatda ən
böyük kumirim, heyran olduğum tək şəxs
atamdır və həyatımın bütün dönəmlərində
ona oxşamaq istəmişəm. Bəzən
kopyalamışam, etiraf edim, görmüşəm onda olan hər
hansı xasiyyət məndə yoxdur,
çalışmışam ki, olsun. Bəzi vaxtlarda isə
heç ağlıma gəlmədən etdiyim bir hərəkətə
deyiblər ki, necə atan kimi davrandın: "Atan da belə
idi, o da belə demişdi". Bu sözlər məni
inanılmaz dərəcədə xoşbəxt edir.
Hamının qibtə etdiyi, dünya üzrə məşhur
bir adama oxşatsalar, o qədər sevinmərəm, nəinki
atama oxşadanda.
- Onda Saida Haqverdiyeva atasının qızıdır.
- Hə, atamın qızıyam. Bu, çox
yaxşı hissdir. Mən hər gecə fikirləşirəm
ki, bu hərəkətimə atam nə deyərdi. Son 5 ildə
belə düşünməyə başlamışam. Yəqin
qocalıram və bu fikirlərim ondan irəli gəlir.
- Hər qızın ata sevgisinə ehtiyacı olur...
- Mən heç vaxt sevgiyə möhtac
olmamışam. Dünyaya gələndə sonuncu övlad
olduğum üçün həddindən artıq sevilmişəm. Hazırda da həyat yoldaşım
tərəfindən layiqincə sevilirəm, dostlarım tərəfindən
yetərincə sevilirəm. Çox ləyaqətli, mərd,
dürüst dostlarım var: Həmidə Rüstəmova,
Sevda Sultanova, Kəmalə Nəhmədova, Ülviyyə
Əliyeva, Zümrüd Qasımova, Aynur Ələkbərova.
Həm bu sahədə olan, həm də bu sahə ilə əlaqəsi
olmayan, tamam ayrı sahədən olan mərd dostlarım da
var. Onların hər zaman dəstəyini, mənə göstərdikləri
qayğını görürəm. İndi mənim 42
yaşım var, qardaşımın 48. Mənimlə ata kimi
davranır, daha çox əzizləyir, daha çox
nazımı çəkir. Qısası, sevgisizlik hissini
dadmamışam. Amma atamla aramdakı bağ tamam başqa idi,
atam həmişə məni düşünüb, dinləyib,
yanımda olub, xırda səhvlərimi düzəltməyə
çalışıb. O, həyatdan tez köçdü, 47
yaşında. Onda mənim 19 yaşım var idi. Mən 19 il
ondan yalnız və yalnız yaxşı atalıq
görmüşəm. Heç vaxt atamla bağlı məyusluq
hissi yaşamamışam. Yəqin buna görədir ki, sevgi
mirasını səxavətlə paylaşıram. Zatən
bizə qalan da, bizdən qalacaq olan da məhz mənəvi xəzinə
- sevgi, mərhəmət, qayğı və həssaslıqdır.
- "Oyuq" və "Küllücə"
teatr-studiyalarının rəhbəri olan Saida xanıma
uşaqlarla işləmək, onları peşəkar aktyor
kimi yetişdirmək çətin olmur?
- Çətindir, heç bir sahə asan deyil.
Xüsusilə də uşaqlarla işləmək heç
asan deyil, məsuliyyətlidir və sevgi tələb edir.
Əgər uşaqlara gəlir mənbəyi kimi baxsan, nəsə
əldə edə bilməyəcəksən. Uşaqlar səni,
sən də onları sevməyəcəksən. Belə izah
edim, psixoloq yanına gedirsiniz, bir saat onunla
danışırsınız və o bir saat ərzində əsəbləriniz
sakitləşir, müəyyən həll yolu
tapırsınız, sanki mənfi enerjidən xilas olursunuz. Mən
də uşaqlarla işləyəndə sanki psixoloq yanına
gedirəm, onlarla təmizlənirəm. Əgər bu gün təmiz
qalmışamsa, bunu uşaqlara borcluyam. O uşaqlar ki, məni
bütün pisliklərdən, paxıllıqdan, başqalarına
bənzəməkdən qoruyublar. Onlarla
çalışmasaydım, sevginin bu qədər
çalarları olduğunu görməzdim. Sevginin
sağaltdığına, insanı qurtaracağına
inanmazdım. Uşaqlar təmənnasız sevirlər. Mənim
üçün yad uşaq, pis uşaq yoxdur, pis valideyn var.
Uşaqlar təmiz doğulur, onları biz başqa yollara
çəkirik, öz istədiyimiz yollara...
- Dövr dəyişdikcə dövrün
uşaqları da dəyişir. Dəyişən
uşaqlığın maraqlarını təmin etmək
çətin olmur? Kukla Teatrı bunun öhdəsindən necə
gəlir?
- Kukla Teatrının tamaşalarının demək
olar ki, hamısı anşlaqla keçir, teatrın
tamaşalarına tələbat var. Bəzən
düşünürük ki, uşaqlara müasir
nağıllardan tamaşalar hazırlamaq lazımdır, onlar
artıq yeni texnologiyanı görmək istəyirlər.
Əslində uşaqların hamısı nağılları
sevir, elə biz böyüklər də nağılları
sevirik. Repertuarımızda 45-dən çox tamaşa var. Amma
tamaşaçı həmişə eşitdiyi
nağılları görmək istəyir. Məsələn,
"Cırtdan", "Tıq-tıq xanım",
"Göyçək Fatma". Bəziləri deyir ki, nə
qədər bu tamaşalar olacaq. Amma tələbat məhz
bunlaradır. Yeni tamaşalarımıza da tələbat var, gələnlərin
sayı az deyil. Uşaqlar möcüzə, rəngli dünya,
rəngarənglik, bir növü şirin nağıl
dünyasında sehr görmək istəyirlər. Səhnə
isə rənglidir, nağıllar möcüzədir və
uşaqlar hər dəfə bu möcüzənin sehrin
içindən çıxıb xoşbəxt şəkildə
evlərinə gedirlər.
- Seçim qarşısında qalsanız ki, fəaliyyətinizi
ya kino rejissoru kimi yalnız böyüklərlə işləyərək
davam etdirin, ya da "Oyuq" studiyasında uşaqlarla.
Hansını seçərsiniz?
- Teatr və uşaqlarla. Düzdür, teatrda biz
repertuar tamaşası hazırlayırıq, bura dövlət
teatrıdır, qayda və qanunları var. Bizim
tamaşaçılarımız uşaqlardır. Kinoda isə
daha çox azadam, istədiyimi çəkirəm. Buna
baxmayaraq, teatr və uşaqları seçərdim.
- Ümumiyyətlə, Azərbaycanda yaradıcı
sahədə uşaqlar üçün demək olar ki,
çox az işlər görülür.
- Eşitdiyimə görə, yeni cizgi filmləri
hazırlanır, hətta bu yaxınlarda uşaqlarla
bağlı film də çəkilməlidir. Təəssüf
ki, bir-iki film çox azdır. "Disney" şirkəti hər
il nə qədər cizgi filmi istehsal edir. Uzağa getməyəcəm,
elə Rusiyada, Türkiyədə də cizgi filmi istehsalı
çoxdur. Üstəlik, xüsusi telekanallar, prodakşnlar
var. Bizdə isə vəziyyət elə də ürəkaçan
deyil. Başqa ölkələrdə uşaq kinosuna,
animasiyasına xüsusi diqqət var. Hazırda bizdə
uşaqların maraq dairəsini təmin edəcək kitablar
da az yazılır, yeni nağıllar ümumiyyətlə,
yoxdur. Uşaqlarımız xarici cizgi filmlərinə
baxırlar, onlar nəyi təbliğ edirlərsə,
uşaqlar da onu öyrənir. Bu gün uşaqların
çoxu yarı rus, yarı türk, yarı ingilis dilində
danışırlar. Ana dilimizdə səlis danışan
uşaq tapmaq demək olar ki, imkansız hala gəlib. Axı
bizim doğma, zəngin dilimiz var. Bu dil yeni nəsillə yoxa
çıxır. Bu, məni çox incidir. Bu məsələdə
hamımız günahkarıq.
- Sözsüz ki, burada valideynlərin payı daha
böyükdür.
- Valideynlər uşaqlarına öz dilimizdə olan
cizgi filmləri izlətməlidirlər. Dublyaj olunan cizgi filmlərimiz
var. "ARB Günəş" kanalında xarici cizgi filmlərini
Azərbaycan dilinə mütəmadi dublyaj edirlər. Amma bu,
xaricilərin cizgi filmidir. Hər millət öz dəyərlərinə
uyğun film hazırlayır. Bizim narahat olduğumuz
bütün məsələləri uşaqlar xaricilərdən
öyrənirlər. Yeni cizgi filmlərimiz, bədii filmlərimiz
yoxdur. Uşaqlar nə qədər "Sehrli xalat"a,
"Asif, Vasif, Ağasif"ə, "Şərikli
çörəy"ə baxacaqlar? Bunlar möhtəşəm
filmlərdir, amma uşağa bu filmləri nə qədər
göstərmək olar, yeni filmlər lazımdır. Teatr
olaraq biz bunu öhdəmizə götürmüşük və
demək olar ki, hər iki aydan bir yeni tamaşa
hazırlayırıq. Amma hər kəsin teatra gəlmək
imkanı yoxdur, işləyən valideynlər var,
uşaqları mütəmadi gətirə bilmirlər. Seriallarda
uşaqlarla bağlı səhnələrə yer verirlər,
amma daha çox onları təzyiqə məruz qalmış,
boşanmış ailənin övladları kimi təqdim edirlər.
Niyə görə onları
qışqırıb-bağıran ailənin
uşağı kimi təqdim edirlər?
Günümüzün problemlərindən biri də
boşanmış ailələrdir. Amma nəyə görə
uşağa valideynin qışqırmasını, onların
bir-birilə sərt danışmasını daha çox təbliğ
edirlər? Başqa yol da tapmaq mümkündür. Demirəm
yalan üzərində ssenari yazılsın, amma uşaqlara
lazım olan mövzuların, məsələlərin təbliğini,
əhəmiyyətli olan şeyləri aşılamaq olar.
Bunun üçün psixoloqlardan məsləhətlər
alınmalıdır, xarici serialların eynisini Azərbaycanda
çəkmək olmaz. Belə...
- Qarabağ müharibəsinin qadın qəhrəmanlarından
bəhs edən "Köhnə çamadanlar" filminin ən
təsirli, ən ağır səhnələrində rejissor
kimi idarəetmədə çətinlik çəkmədiniz
ki? Yaşadığınız hisslərin diqqətinizi
yayındırdığı məqamlar oldumu heç?
- Əvvəl bu mövzuda tamaşa qurmaq istəyirdim.
Sonra düşündük ki, başımıza necə
ağır müsibətlər gəlib, nə qədər
qadın qəhrəmanımız var, istər şəhid ailələri
olsun, istər əsir, qaçqın düşənlər
olsun. Axı onlar da az qəhrəmanlıq etməyiblər.
Buna görə filmi ərsəyə gətirmək qərarına
gəldik. Bunun üçün yeni qəhrəmanlar tapmaq
lazım idi, heç yerdə haqlarında yazılmayan,
danışılmayan qəhrəmanlar. O tanınmayan
qadınları dostumuz vasitəsilə çox çətinliklə
tapdıq. Həmin xanımlardan biri sona qədər heç nə
danışmadı, buna görə onun haqqında heç bir
məlumatı filmdə əks etdirə bilmədik. Amma digərləri
ilə görüşdük. Görüşmə prosesi 6 ay
çəkdi. Bir xanım var idi, iki ay heç nə
danışmadı, amma sonra sağ olsun, öz
yaşadıqlarını bizimlə bölüşdü.
Buna görə iki ay gözləməli olduq. Başqa
variantımız yox idi, həmin qadın heç yerdə,
heç nə danışmamışdı. Onun qəlbinin
qapısını açdıq və
danışdıqlarından sonra mənim
saçlarımın yarısı ağardı. Mənimlə
gedən rəfiqəm, filmin ssenari müəllifi Sevda Sultanova
danışılanları yazanda o qədər
ağlamışdı ki, müəyyən müddət
göz dərmanı istifadə etməli oldu. Digər rəfiqəm
stresdən mədə dərmanı atmağa başladı.
Biz bunları gözləmirdik. Eşitdiyimiz bir çox hadisələri
filmdə göstərmədik ki, insanlar bizə inanmaz. Mən
bundan əvvəl bir film çəkmişdim: "Ər
quyusu". İlk işim idi deyə onu çox əzizləyirəm.
Kədəri ilə, qəmi ilə, film varmı, yoxmu məni
maraqlandırmır. Çünki ilk işimdir və mən
onda heç nə bilmirdim. Amma "Köhnə
çamadanlar"ı ilk filmim hesab edirəm. Bu filmi çəkəndə
büdcəm yox idi, Sosial Müdafiə Nazirliyi mənə
çox az pul ayırdı, söhbət 30 mindən gedir. Bu
pulu tamaşa üçün verdilər. Biz tamaşaya istifadə
edəcəyimiz məbləğlə film hazırladıq.
Düzdür, dostlarım dəstək olurdu, sponsor
tapırdılar, amma yenə də o büdcə az idi.
Müharibə filmi çəkmək üçün o məbləğ
bəs etmirdi. O pula uzaqbaşı iki nəfərin dialoqundan
ibarət qısametrajlı film çəkmək olardı,
amma biz müharibə filmi çəkdik. Yola
çıxdıq, çətin idi, bəzən öz
çəkdiyimizə özümüz ağlayırdıq.
Bizim çəkdiklərimizin hamısı real hadisələr
olduğundan çəkilişləri aparmaq ağır idi.
Bilmirəm, bacardıq, ya yox, bu məni maraqlandırmır. Mən
öz vətəndaşlıq borcumu yerinə yetirdim. Komediya
janrında film çəkib pul qazana bilərdim. Amma etmədim.
Bu, 44 günlük müharibədən sonra Qarabağ
mövzusunda çəkilən ilk filmdir. Bu film bədənimin
bir hissədir. Çünki filmi çəkəndə qəlbimizi,
ruhumuzu ortaya qoyduq. Filmi çəkmək üçün dəvət
etdiyimiz aktyorların yarısı, inanın, tam təmənnasız
şəkildə filmdə rol aldılar. Məmmədsəfa
Qasımov, Gülzar Qurbanova, Zümrüd Qasımova,
Ülviyyə Əliyeva, Aqil M.Quliyev, Oksana Rəsulova puldan
imtina etdilər. Qonorar alanların isə bütün pulu
çəkilişlər rayonda olduğu üçün yol xərci
oldu. Demək olar ki, onlar da heç bir qazanc əldə etmədilər.
İstəsəydilər, ciddi pul tələb edərdilər,
ağır, yorucu səhnələrdə rol aldılar. Bizim
final səhnəmiz tövlənin içində çəkilirdi.
Qoyunları çıxartdıq çölə, o
ab-havanı yaratmaq üçün içərini təmizlədik.
Qoxu, soyuq qış, noyabr ayı və biz axşam saat 6-da həmin
şəraitsiz tövləyə girdik, səhər saat 5-də
çıxdıq. Bütün gecəni orda qaldıq.
İstilik sistemimiz belə yox idi, barmaqlarımızın ucuna
qədər donmuşduq. Biz özümüz belə etdik,
çünki Xocalını hiss etmək istəyirdik. Orada bir
səhnə var, Zülfiyyə Qurbanovanın başından
aşağı bir vedrə su tökülür. O su buz kimi
idi, inanın, Zülfiyyə xanımın yerdə
sürünməkdən dizləri, dirsəkləri tamamilə
dəridən-qabıqdan çıxmışdı.
Bütün bunların qarşılığını
hansısa qonorarla vermək mümkündürmü?
Hamısı mənəvi məsələlərdir, bu insanlar
o filmə ürəklərin qoydular. Həqiqətən,
çox ləyaqətli sənət adamlarımız var.
- Filmdən danışmışkən, bu günlərdə
"Köhnə çamadanlar" Ankarda nümayiş olundu.
Münasibət necə idi?
- Bəli, Zəfərimizin 4-cü ildönümü
münasibətilə noyabrın 6-da Ankaranın məşhur
konsert salonu - CSO salonunda əsası qardaş Türkiyənin hökumət və
dövlət təmsilçiləri, millət vəkilləri
və ictimai fəallarından ibarət 700 nəfərlik zalda
anşlaqla filmimizin Ankara premyerası oldu. Bu işdə bizə
dəyərli ziyalımız, ictimai və dövlət xadimi
Aygün xanım Attar böyük dəstək oldu. Həmçinin,
Ankara səfərimizdə bizim üçün doğma insan
- Türkiyə Mədəniyyət Nazirliyinin əməkdaşı.
qurumun idarə rəhbəri Sanem Arıkan da dəstək
verdi, Azərbaycana sonsuz sevgi və təəssübkeşliyini
nümayiş etdirdi. Beləcə, Qarabağ həqiqətləri,
savaşda əzab çəkən qadın və
uşaqlarımızın həqiqəti bu dəfə
başqa bir auditoriya qarşısına çıxdı.
Qardaş ölkənin mediasında bu səfərimiz
böyük diqqətlə təbliğ olundu, saysız
müsahibələr, reportajlar, süjetlər
hazırlandı.
- Bizdə uğurlu qadını gözü
götürməyənlər çox olur. Öz həmcinsləri
paxıllıq edir, qarşı cinsin nümayəndələri
isə qadının belə uğurlu olacağını qəbul
etmək istəmirlər. İdarəetmədə daha
çox kişiləri görmüşük deyə bu
sektorda da kamera arxasında qadın olanda gözü
götürməyənlər çox olur. İstəyərdim,
bu fikirlərimi siz davam etdirəsiniz. Qadınların idarəçiliyində
olan kinomuz haqqında nə deyə bilərsiniz?
- İndi mən müsahibə üçün
danışım, yoxsa ürəyimin dərinliyinə,
sarı siminə toxunum? (gülür) Mənim qadınlarla
problemim yoxdur, hər zaman qadın dostlarımdan dəstək
görmüşəm. Ümumən dediyiniz mövzuda müəyyən
istisnalar qaçılmazdır. Bütün hallarda anlamağa
çalışıram və müəyyən mənada
artıq boş verməyi də təlqin edirəm özümə.
Heç kimə heyranlıq etmirəm, paxıllıq etmirəm,
kiminsə işini kopyalamıram. Buna heç vaxt yol vermərəm.
Kimsə gəlib mənə deyə bilməz ki, sən bu
ideyanı başqasından oğurlamısan. Bunu həzm edə
bilmərəm. Mən o qədər aciz deyiləm ki, kiminsə
fikrin oğurlayım, yaxud paxıllıq edim. Bayaq atamdan
danışanda da dedim, mən duyğuları ilə hərəkət
edən, hər zaman haqqın qələbəsinə inanan
adamam. Qısası, mənim heç kimlə problemim yoxdur.
Amma mənimlə problemi olanlar az da olsa var. Sözsüz ki,
bu, onların öz problemidir. Mənim həyatda həmişə
toqquşduğum insanlar kişilər olub. Deyirlər, rejissor
işi qadın işi deyil, amma başqa mövzu olanda gender bərabərliyindən
danışırlar. Ola bilər bir neçə dəfə
uğursuz iş ərsəyə gətirək, amma mütləq
bir nöqtədə bacaracağıq. Sən mənə imkan
ver, mən sənə göstərim rejissorluq kişi
işidir, yoxsa qadın? Amma sənətdə olan kişi
dostlarım da var. Məsələn görüntü
rejissorumuz Şahmar bəy, nə vaxt zəng eləsəm,
deyir, sənin yanındayam. Filmlərimin birində montajda
problem yaranmışdı və mən çox pis
olmuşdum. Aqil M.Quliyev mənə zəng elədi və dedi
ki, bacı, sən gözəl iş çıxartdın. O qədər
mənə dəstək oldu. Məmmədsəfa Qasımov da
hər zaman mənə dəstək olub. Bunlar hamısı dəyəri
ölçülməyən xoşbəxtlikdir. Amma
üzümə gülüb arxamca danışanlar,
paxıllıq edənlər, ayağımın altını
qazanlar da var. Sözsüz ki, bunu da bilirəm və onları
anlayıram, daha doğrusu, anlamağa
çalışıram. Onlara deyirəm, əcəb edirsiniz,
əlinizdən o gəlirsə və bu sizi xoşbəxt edirsə,
buyurun.
- Ənənələrə sadiq qalmaq, yoxsa
buxovları qıraraq yeni sahillərə yelkən açmaq?
- Mən çox mühafizəkar ailədə
böyümüşəm. Buna baxmayaraq, bütün
buxovları qırdım. İncəsənət sahəsində
olmağım bir möcüzədir və artıq məndən
sonra ailəmdən də incəsənət sahəsinə gələnlər
oldu. Məndən əvvəl isə heç kim yox idi. Ənənəyə
sadiq qalmaq yox, ənənəyə hörmət eləmək
lazımdır. Bunu mənəviyyatı, əqidəni
tapdalamayaraq etmək lazımdır. Azadlıq çox
açıq-saçıq hərəkətlər edib, hər
şeyi çılpağa çıxartmaq deyil.
- Bir az da yaxın qohumunuz, mərhum şair, jurnalist
Zülfüqar Rüfətoğludan danışaq.
- Dünyada bir qadın kimi heç kimə bənzəmək
istəməmişəm, heç kimin
paxıllığını çəkməmişəm.
Amma kişi olsaydım, bunu ilk dəfə deyirəm,
Zülfüqar Rüfətoğlunun
paxıllığını çəkərdim, ona qibtə
edərdim. Çünki mən o insana həm
yazıçı, həm şair, həm jurnalist, həm də
insan kimi heyran idim. Onunla hər mövzudan danışmaq
olardı, hər şeydən məlumatı vardı və
onun səs tembri, ünsiyyət qurmaq bacarığı o qədər
möhtəşəm idi ki. Onun gedişi məni çox
incitdi. Onunla heç bir qan bağımız yoxdur,
yoldaşımın qardaşıdır. Amma elə bilirəm,
öz doğma qardaşımı itirmişəm. Hərçənd,
mən dünyadan köçən insanların gedişini
rahat qəbul edirəm. Çünki inanclıyam, bilirəm
ki, bir gün hamımız gedəcəyik. Bir də təsəllim
var, bilirəm ki, onlar daha ədalətli dünyaya gedirlər.
Amma Zülfüqar üçün çox təəssüflənirəm.
Çünki biz ondan daha çox şey öyrənə bilərdik.
- Gəlin söhbətimizi şeirlərinizdən biri
ilə yekunlaşdıraq...
- Belə edək, yazdığım uşaqlıq
şeirlərim məndə qalsın. Onun yerinə
Zülfüqar Rüfətoğlunun çox sevdiyim bir
şeirini səsləndirim.
Anama
Nə sabah var,
Nə bu gün.
Yaddaşımda
dünkü gün
Yu məni, ana özün
Bütün xatirələrdən...
Əvvəlcə xatirələr,
Dərdin əlacı olur.
Getdikcə şirini də
Turşuyur acı olur
Doğ sən məni yenidən
İlıq yay səhərində
Dünyanın ən bəxtəvər
Ən məsum şəhərində...
Sən məni yenidən doğ,
Ağrılarsız və ahsız...
Söz verirəm bu dəfə,
Yaşayaram günahsız,
Və olmaram Allahsız...
Nə yan, nə də ki ağla
Qapını açıq saxla -
Mən mütləq gələcəyəm,
Nə dünən var, nə sabah
Mən bu gün öləcəyəm...
Ləman İLKİN
525-ci qəzet .- 2024.- 7 dekabr (№225).- S.18-19.