"Biz hər
şeyin daha yaxşısına layiqik"
Aktrisa Zülfiyyə Qurbanova: "Layiq olduğum,
haqqım olan adı da, mükafatı da 70 yaşımda, belim
büküləndə yox, vaxtında - indi almaq istəyirəm"
Aktrisa Zülfiyyə Qurbanova 2007-ci ildən Xalq artisti
Amaliya Ïənahovanın yaratmış olduğu Bakı Bələdiyyə
Teatrında fəaliyyət göstərir. Teatrdə səhnələşdirilən
bir çox tamaşalarda rol alan aktrisa "Dalan", "Həyat
varsa", "Həyat sən nə qəribəsən",
"Kəklikotu", "Mövsümün sonu", "Ata
ocağı", "Zəhər tuluğu", "Əqrəb
mövsümü", "Bu şəhərdə kimsə
yoxdur", "Vətəndaş A" kimi serial və filmlərdə
də əsas obrazları canlandırıb.
Zülfiyyə Qurbanova ilə söhbəti təqdim
edirik.
- Zülfiyyə xanım, Kann film festivalında
iştirak edən ilk azərbaycanlı aktrisasınız.
Festivalda iştirak yadınızda necə qalıb?
- Hər bir aktyorun arzusudur ki, düyanın nüfuzlu
festivallarında iştirak etsin. Eləcə də, mənim.
Kann festivalında iştirak edəndə çox xoşbəxt
idim. Artıq üstündən 10 il vaxt keçib. İndi də
yadıma düşəndə o xoş duyğuları yenidən
yaşayıram. Öz-özümə deyirəm ki, nə
yaxşı həyatımda elə bir dönəm olub. Amma təbii
ki, bəzi xoşbəxtliklər ilk zamankı kimi qalmır.
Zaman keçdikcə həmin hisslər adiləşir, sadəcə
yaddaşında gözəl bir xatirə kimi qalır.
- Rotterdam film festivalında da komandanızla iştirak
edərək mükafat qazanmısınız, bununla
yanaşı, bir sıra digər festivallarda da
qatılmısınız. Sənətdə bu qədər fəal
olan aktrisa bəs fəxri ad almaq barəsində nə
düşünür?
- Bu barədə əlbəttə,
düşünürəm. Düşünürəm ki,
layiqəm, həm də zamanıdır. Hətta hesab edirəm
ki, fəxri ad mənə çoxdan verilməli idi.
İnşallah nəzərə alarlar. 2003-cü ildən incəsənət
sahəsindəyəm. 2007-ci ildən teatrda fəaliyyət
göstərirəm. Bakı Bələdiyyə
Teatrının aktrisasıyam və teatrda fəaliyyət
göstərdiyim dönəmdə bütün rollarım demək
olar ki, əsas rollar olub. Bir-iki tamaşanı çıxmaq
şərtilə bütün tamaşalarda yer almışam.
Mən passiv aktrisa olmamışam, daim fəaliyyətdə
olmuşam, bir-birindən fərqli, yaddaqalan rollarım olub. Həm
tamaşaçılar, həm də kino və teatr tənqidçiləri,
qısası, incəsənətdən anlayışı olan
hər kəs çox yaxşı bilir ki, mən necə
tamaşalarda rol almışam. Həmişə göz
önündə olmuşam, seriallara, filmlərə çəkilmişəm.
Mənim heç bir dövrüm passiv keçməyib. Bunu
çox yaxşı bilirlər. Çox istəyərdim ki, dəyərləndirilən
aktyorların içində mənim də adım olsun.
İstər Ïrezident mükafatı siyahısında, istərsə
də digər yerlərdə. Səmimi deyirəm, artıq nə
istəyirəmsə, hamısını dilə gətirəcəyəm.
Ömür çox qısadır və mən qısa olan bu
ömrümdə istədiklərimi gizlədərək
yaşamaq istəmirəm. Fəxri ada layiqəm və
zamanı çoxdan çatıb. Layiq olduğum adı da,
mükafatı da mənə indi versələr, çox
yaxşı olar. O adı, mükafatı 70 yaşımda,
belim büküləndə, mənə lazım olmayanda almaq
istəmirəm. Haqqım olanı vaxtında - indi almaq istəyirəm.
- Aktyorun həm teatrda, həm də ekran qarşısında
uğurlu olması üçün hansı əsas keyfiyyətlər
lazımdır?
- Ïeşəkarlıq, istedad,
yaradıcılığa sevgi ilə yanaşmaq, təcrübə
və təbiilik. Amma ən başlıcası istedaddır.
Teatrın da, kinonun da ağırlığı çoxdur.
Teatrda tamaşa üçün 3-4 ay mütəmadi,
qüsurlarını düzəldə-düzəldə,
rolunu inkişaf etdirərək məşq edirsən və
bundan sonra tamaşaçı qarşısında
çıxırsan. Amma məsələnin bu tərəfi də
var ki, teatr canlı sənətdir, tamaşa zamanı etdiyin səhvi
səhnədə düzəltmək olmur. Kamera
qarşısında isə səhvini düzəldə bilərsən,
bir neçə dubl çəkilə bilər. Amma elə də
olar ki, oynadığın rolda bildiyin gedişat
özünü doğrultmaya bilər. Onda artıq çəkiliş
bitir və sən bunun fərqinə sonradan varırsan. Hər
iki halda səhv edirsən və bu, sənin
yaradıcılığında qalır. Ona görə gərək
həm teatrda, həm də kino və serialda sonradan peşman
olacağın, utanacağın səhvləri etməyəsən.
Əgər sən öz üzərində işləyirsənsə,
ildən-ilə daha yaxşı iş ortaya qoyacaqsan.
- Film təklifi gələndə ssenarinin keyfiyyətini
nə dərəcədə nəzərə
alırsınız?
- Son zamanlar yeni layihələrdə birinci növbədə
rejissora baxıram. Yaş artdıqca filmi kimin çəkdiyinə
daha çox əhəmiyyət verirəm. Söhbət
ad-sandan getmir, əsas məsələ rejissorun peşəkarlığıdır.
Ola bilər ki, kamera arxasındakı heyət qeyri-peşəkar
olsun - bu heyət peşəkar aktyorun işini qeyri-peşəkar
şəkildə ortaya qoya bilər. Ona görə
çalışıram ki, işlərimi seçəndə
öncə heyətə, daha sonra rejissorun kim olduğuna, daha
sonra isə ssenariyə baxım. Ssenarini oxuyanda öncə
bütöv ssenarini nəzərdən keçirirəm, roluma
baxıram, analiz edirəm və ona köklənirəm. Bu
işdə rolumdan nə əldə edəcəyimə
adaptasiya oluram. Söhbət maddiyyatdan getmir,
yaradıcılıq baxımından nə əldə edəcəyimə,
həmin rolun aktrisa kimi məni hansı ağırlıqlara
salacağına daha çox diqqət edirəm. Aktrisa kimi
çətinliyə düşmək mənim
üçün çox önəmlidir. Asan rolu oynamağa nə
var ki. Bəzən olur ki, oynadığın bir rol başqa
rollarla oxşarlıq təşkil edir, bir növ digərinin
surəti olur. Ona görə də çalışıram
ki, rollarım bir-birindən tamamilə fərqlənsin. Hə,
əziyyətə düşürəm, amma birmənalı
olaraq çalışıram ki, yeni rolumun əvvəlki
rolumla bağlılığı olmasın.
- Qırxa yaxın film, serial və tamaşada rol
almısınız. Oynadığınız hansı obraza
daha çox əmək sərf etmisiniz, daha çox can
qoymusunuz?
- Hansı filmə çəkilirəmsə, o an elə
bilirəm həmin obraza can qoyuram. Başqa çəkiliş
olanda yenə eyni hissləri yaşayıram. Səmimi deyim,
hamısına can qoymuşam. Hər obrazımı
düşünəndə deyirəm, buna nə qədər
enerji sərf etmişəm. Aktyorluqda "özünü xərcləmək"
deyilən bir ifadə var. Öz üzərində işləməyən
aktyorlar çəkiliş zamanı özlərini xərcləyirlər,
aktyorluq istedadlarından deyil, özlərindən, xasiyyətlərindən,
davranışlarından istifadə edirlər. Amma istedadlı
aktyorlar bunu etmirlər. Bütün obrazlarımda
istedadımı hərtərəfli ortaya qoyuram. Mütaliə
etmirsənsə, analiz etmirsənsə,
araşdırmırsansa, onda qabından, özündən xərcləyirsən.
Aktyorluq elə bir sənətdir ki, daim fəaliyyətdə
olmalısan, axtarmalısan, müxtəlif rollar üzərində
işləməlisən. Yaradıcılıqda eyni rolu təkrarlamaq
olmaz. Bu səni kütləşdirir və sən yerində
sayırsan. Mən desəm ki, bu obrazıma daha çox can
qoymuşam, o zaman digərlərinə haqsızlıq
etmiş olaram. İşlədiyim rejissorlar çox
yaxşı bilirlər ki, mən çəkiliş
meydanına hazırlıqsız getmirəm. Elə aktyorlar
olur ki, çəkiliş zamanı əlində telefon, deyəcəyi
sözləri üzündən oxuyurlar. Amma mən rolumun
üstündə çox işləyirəm, o qədər
çox işləyirəm ki, hətta tərəf
müqabillərimin də nə deyəcəklərini, harda
necə davranacaqlarını bilirəm. Mən həyatımın
ən ağır dönəmində belə çəkilişə
hazırlıqlı getmişəm. Əgər peşəkar
aktrisayamsa, mənim həyatımda baş verən hər
hansı çətinliyi, ağırlığı, faciələrimi
aktyor yoldaşlarıma yansıtmağa ixtiyarım yoxdur. Elə
olub cəmi bir saat yuxu yatmışam, elə olub heç
yatmamışam, amma obrazımı mənimsəyib sonra
çəkiliş meydançasına getmişəm.
- Tez-tez sənət adamlarının maliyyədən
şikayətləndiyini görürük, sənətə və
sənətçilərə doğru şəkildə dəyər
verilmədiyini eşidirik. Bəs bu sahədə sizi qane edən
nədir?
- Razı olduğum məqam seçdiyim rollardır.
İstəsəm seçərəm, istəsəm oynamaram,
bu, mənim səlahiyyətimdədir. Maliyyə problemini isə
ona görə dilə gətiririk ki, görünən kəndə
bələdçi lazım deyil. Ïroblemlərimiz çox olur,
bəli, birtəhər çatdırırıq. Dənizə
düşən ilana sarılır. Məcburuq ki, nə verirlərsə,
onunla dolanaq. Amma belə olmamalıdır. Axı biz
istedadsız insanlar deyilik. İstedadlı, işini sevən, sənətinə
dəyər verən aktyorlarıq. İstedadlı
adamlarımız çoxdur və onlar yaxşı qonorar
almağa, yaxşı işlərdə rol almağa layiqdirlər.
Qonorar problemlərimiz çox olur. Biz o qədər pullar
almırıq ki, özümüzə bir menecer tutaq, yaxud da
bir prodüserimiz olsun ki, bu problemləri onlar
danışıb həll etsinlər. Məcbur olub maliyyə məsələsini
də özüm danışıram, bu problemləri
sıxıla-sıxıla, utana-utana dilə gətirirəm.
Əslində bu məsələni aktyor özü
danışmalı deyil, biz bunu məcburiyyətdən edirik.
Biz yaradıcı adamlarıq, istedadlıyıq və hər
şeyin daha yaxşısına layiqik. Axı bizim türklərdən
nəyimiz əskikdir ki?
- Heç olubmu ki, bu problemlərin həlli ilə
bağlı aktyorlar bir araya gəlib harasa müraicət etsinlər?
- Heç bir aktyor, aktrisa birləşib heç bir
yerə müraciət etməyib. Getsələr, mən də
gedərəm, niyə getməyim axı? Harasa gedib qonorar məsələsini
qaldırsalar, mən də gedib
öz sözümü deyərəm. Kino İttifaqında bir
dəfə bu məsələ qalxmışdı, müzakirəyə
mən də qatıldım, əlimdən gələn qədər
sözümü dedim, efirlərdə də sözümü
deyirəm. Amma sonra fərqinə vardım ki, bizim aktyorlarda
birlik yoxdur, elə bil təksən. Mən aciz adam deyiləm,
dilim də var, dilçəyim də. Mən gedib çəkiliş
üçün qiymət danışa bilirəm, az olanda
qaldırmağa çalışıram, xoşuma gəlmirsə,
etiraz edirəm. Amma bir də görürsən, sən etiraz
edirsən, müsahibələrdə, efirlərdə səsini
çıxardırsan, heç bir aktyor sənə dəstək
olmur. Özümə söz vermişdim ki, bu barədə
danışmayacağam, amma içimdəki haqq səsini
boğa bilmədim. Aktyorlar var, bu məsələdən
danışanda sənlə həmfikirdirlər, amma kadr
arxasında. Bunu göstərmək, tələb eləmək,
səsini çıxarmaq lazım gələndə isə həmfikir
olmurlar.
- Qorxurlar?
- Yox, qorxmaq məsələsi deyil, bir növ özlərini
yormaq istəmirlər. Mən də baxıram və deyirəm
ki, əgər belədirsə, bəs mən niyə yorum
özümü? Onsuz da rahatlıqla öz çəkilişlərimlə
bağlı qiymət danışa bilirəm də.
- Bayaq dediniz ki, türk aktyorlarından nəyimiz əksikdir?
Doğrudan da, Zülfiyyə xanım, Azərbaycan
aktyorlarının türk aktyorlardan nəyi əskikdir?
- Mən onlarda bizdən artıq olan heç bir
şey görmürəm. Onları o səviyyəyə bizim
tamaşaçılar qaldırırlar. Türk serialları
barədə yazılan rəyləri oxuyuram, incisələr də
deyəcəyəm, həmin insanların teatr və kino
anlayışına şübhə ilə yanaşıram.
"Kiralık aşk" serialını serial hesab edib
baxanlar var. Mən türk seriallarına baxmıram, əvvəllər
anam baxırdı deyə baxırdım. Düzdür, gözəl
serialları var, amma bizimkilər elə serialları bəh-bəhlə
tərifləyib baxırlar ki... Belə düşünənlər
Azərbaycan aktyorlarına təbii ki, dəyər verə bilməzlər.
Bizim öz seriallarımıza baxmır, amma deyir ki, Azərbaycanın
gördüyü iş nə olacaq? Əvvəlcə bir bax,
sonra fikir bildir də. Bu, bizim canımızdadır.
- Qarşıdan Yeni il gəlir. Gələn ildən nə
gözləyirsiniz?
- Bu il yaradıcılıq baxımından mənim
üçün uğurlu il olsa da, şəxsi həyatımda
çox ağır faciələr yaşadım. Buna görə
yeni ildən şəxsi olaraq heç nə gözləmirəm.
Tək istəyim odur ki, sağ olum. O da özümə
görə yox, həyatda iki doğmasını itirən biri
kimi mənim üçün artiq bəzi şeylərin elə
bir mənası yoxdur. Sadəcə bacımın
övladları üçün sağ qalmaq istəyirəm.
Mən onlar üçün mübarizə aparmalıyam.
İstəmirəm onlar anasız kimlərinsə
qapısında böyüsünlər.
Yaradıcılığımda bu zamana qədər
qazandığım ugurlardan daha artığını qazanmaq
istəyirəm. Hə, bir də çoxlu maddiyyat
arzulayıram. Hazırkı ruh halımla belə
düşünürəm...
Ləman İlkin
525-ci qəzet.- 2024.- 14 dekabr(¹230).-S.14.