"Xoşbəxtəm
ki, kinodan başqa da həyatım olub"
Müsahibimiz Azərbaycanın Əməkdar artisti,
aktrisa, florist rəssam Suğra Bağırzadədir.
Suğra xanımla parkda görüşürük. Məkanın
münasibliyini nəzərə alıb müsahibəni də
burada etmək qərarına gəlirik. Oturmaq
üçün sakit yer axtarırıq. Biz gəzərkən
insanların maraq dolu baxışı nəzərimdən
qaçmır. Məlum məsələdir ki,
parkdakıların çoxu Suğra xanımı
tanıyır. Söhbətimizə də elə burdan
başlayırıq.
- Suğra xanım, məşhurluğun məsuliyyəti
yorucu deyil?
- Belə bir deyim var, aktyorlar nə yaşayır, nə
də ölür. Çünki yaşamağa
imkanımız yoxdur. Biz indi burda gəzməyə davam eləsək,
əlli adam məni tanıyıb salamlaşacaq. Məsələn,
mən burda uyğunsuz bir geyimlə gəzə bilmərəm.
Daim diqqət etməli olduğumuz şeylər var. Məşhur
olmaq çox çətindir.
- Nəzərə alsaq ki, səkkizinci sinifdə
"Ulduz" filminə çəkilmisiniz, şöhrətlə
erkən yaşlarında tanış olan biri kimi yəqin ki,
bu mövzuda deməyə çox sözünüz va.
- "Ulduz"dan sonra nə qədər filmlərə
çəkilsəm də, insanların yaddaşında daha
çox "Yetər" obrazı ilə qalmışam. Nəsillər
dəyişir, ancaq bu filmə münasibət dəyişmir,
hələ də böyük maraqla baxılır.
- Deyilənə görə, film ekranlara
çıxandan sonra sizin məktəbli ikən bu obraza
çəkilməyiniz xeyli tənqid olunub.
- Tənqidi paxıllıqdan edirdilər. O vaxt kinoya
çəkilmək indiki kimi asan deyildi. Uyğun aktyor beş
yüz nəfərdən çox adamın içərisindən
seçilirdi. Buna görə də mənim hələ məktəbli
ikən belə bir filmdə çəkilməyim
çoxlarını qıcıqlandıra bilərdi.
Çünki orada həm Musiqili Komediya Teatrının
aktyorları, həm İncəsənət İnstitutunun tələbələri,
həm də başqa teatrın aktyorları vardı.
"Ulduz" filmi çıxandan sonra
danışılırdı ki, çox gözəl rol
oynamışam və mənim ifam o biri aktyorlardan əskik
olmayıb.
- "Yetər"ə on beş yaş vermək olmur.
Orada yaşınızdan xeyli böyük
görünürsünüz.
- Bu, operator işidir. Yuli Fogelman çox istəyirdi
ki, mən o filmdə çəkilim, çünki sınaq
çəkilişlərim xoşuna gəlmişdi. Həm də
yerişim, danışığım, görkəmim obraza
uyğun gəlirdi. Səsimi yaşlandırmaq
üçün Şərqiyyə xanım səsləndirib.
Mənim indi də səsim yaşımdan cavandır.
- "Ulduz" filminin çəkilişləri
müxtəlif məkanlarda baş tutub. Fərqli yerlər,
peşəkar sənət adamları... Çox güman, həmin
dövrdən maraqlı xatirələriniz var.
- Birini danışım. Deməli, Astarada çəkilişlərdə
olan vaxt Ağarza müəllim qorxurdu ki, mən ordakı
uşaqlarla oynayanda yıxılaram, başıma nəsə gələr.
Bir dəfə də kimsə ona xəbər vermişdi ki,
astaralı uşaqların birindən velosiped alıb
sürmüşəm. Ağarza müəllim məni
çağırıb xeyli danladı ki, yıxılarsan, əlinə,
ayağına nəsə olar. Axı biz bu filmi yarıya qədər
çəkmişik. Sən bu qədər adamın əməyini
yerə vuracaqsan? Mən də ağlamsındım və
söz verdim ki, bir də belə şeylər etməyəcəm.
- Bayaqdan "Yetər"i soruşuram. Ancaq məlum məsələdir
ki, "Ulduz"dan qabaq sizi "Bolşoy Teatr"ın səhnəsində
"Cücələrim"i oxuyan qızcığaz kimi
tanıyıblar. Bildiyim qədər siz hələ uşaq
olarkən Rəşid Behbudovdan dərs almısınız.
- Bilirsiniz, kinostudiyanın dəhlizləri çox
maraqlı idi. Dəhlizlə gedən zaman sənin
qarşına Müslüm Moqamayev də çıxa bilərdi,
Rəşid Behbudov da. Bir dəfə dəhlizlə gedəndə
Davud İmanov məni çağırdı, Rəşid
Behbudovla söhbət edirdilər. Yaxınlaşıb Rəşid
müəllimlə salamlaşdım. Davud müəllim məni
göstərib Rəşid Behbudovdan soruşdu ki,
tanıdınız bu qızı? Mən də dərhal cavab
verdim ki, o məni necə tanıya bilər axı? Mənə
vokal dərsi keçəndə on iki-on üç
yaşım var idi. Rəşid müəllim də mənə
baxıb dedi ki, sənin yaşıl gözlərini lap
yaxşı yadımda saxlamışam. Bəs sən mənim
mahnılarımı yadında saxlamısan, ya yox? Mən də
cavab verdim ki, əlbəttə, yadımdadır. Həmin
vaxtlar ömrümə qızıl hərflərlə
yazılıb.
- Ömür keçir, ancaq qocalıq sizinlə bacara
bilmir. Sizə 78 yaş vermək mümkün deyil.
- Yaxşı görünmək istəyənlər
mütləq düzgün qidalanmalı, tezdən oyanmalı,
idman etməlidirlər. Ən geci on birin yarısı
yatıb, səhər altıda-yeddidə durmaq lazımdır.
Bunlarla yanaşı, genetika faktoru da var. Mən də,
bacılarım da yaşımızdan cavan
görünürük. Anam da belə idi.
- Suğra xanım, gözünüz qalan hansısa
rol varmı?
- Mənim heç nədə gözüm qalmır. O
qədər sınaq çəkilişləri olub ki, məni
seçməyiblər. Buna çox gülərüz
baxmışam. Hər halda orada oturan adamlar məndən
ağıllıdır və daha çox film görüblər.
Deməli, məni çəkməyi lazım bilməyiblər.
Çəkilib biabır olmaqdansa, seçilməmək daha
yaxşıdır. İyirmidən çox filmdə çəkilmişəm.
Mənim elə bir rolum yoxdur ki, desinlər ki, alınmayıb.
- Sizi həmişə müsbət rollarda
görürük. Mənfi rolları özünüz istəmirsiniz,
yoxsa rejissorlar təklif etmirlər?
- Yəqin ki, rejissorlar məni belə rollarda
görmür. Hərdən yolla gedəndə elə bir adam
görürsən ki, ürəyində deyirsən bu nə
sir-sifət, nə cür geyim, nə cür yerişdir. Bir
sözlə, həmin adamda müsbət bir şey
gözünə çarpmır. Yəqin ki, rejissorlar bu
nöqteyi-nəzərdən yanaşırlar. Halbuki belə
yanaşma düzgün deyil. Əgər rejissor aktyoru mənfi
rolda görmək istəyirsə, onda risk edib
çağırar. Məsələn, düşünürəm
ki, məndə mənfi, yaxud da tələbkar adam rolu
alınar. Elə rollarım olub ki, bir neçə səhnədə
tələbkar, ya da davakar olmuşam və həmin obrazlar alınıb.
- Həyatda necə, davakarsınız?
- Yox, davakar adam deyiləm. Mənə elə gəlir
ki, hər dava insanı alçaldır. Mən də
özümü alçaltmaq istəmirəm. Niyə dava eləməliyəm,
bununla qarşımdakına nə başa sala biləcəm?
Əgər o özü gəlib bu nöqtəyə
çatıbsa, ona nəsə başa salmağa dəyməz.
Heç biri insanı nə dəyişmək olur, nə də
tərbiyələndirmək. Əsası necə qoyulubsa,
ömrünün axırına qədər də elə
gedir. "Qozbeli qəbir düzəldər". Bu
yaşıma çatmışam, hələ görməmişəm
ki, kimsə sonradan dəyişsin. Hətta uşaq anadan olanda
öz xarakteri ilə doğulur.
- Bu gün hansısa filmə çəkilirsinizmi?
- Bir müddətdir ki, filmlərə çəkilmirəm.
Yaşımı və səviyyəmi nəzərə alaraq
məni qane edən rolları seçməliyəm. Sonuncu dəfə
ötən il Rusiyanın çəkdiyi "Qorkoe blyudo"
filmində Asiya rolunu oynamışam. Çox maraqlı iş
təcrübəsi oldu. Rusiya və Türkiyənin
tanınmış aktyorları burada çəkilirdi. Film
artıq nümayiş olunur.
- Çox vaxt aktrisalarımız ailə qurandan sonra
karyeraları ilə bağlı problemlər yaşayırlar.
Sizin bioqrafiyanızda isə əksi yazılıb.
- Əsas sənətim mühəndislikdir, Neft-Kimya
institutunu bitirmişəm. Uşaqlıqdan incəsənətlə
sıx təmasda olmağıma baxmayaraq, atam bu sahəyə
getməyə icazə vermədi. Ona görə də təhsilimi
başqa istiqamətdə davam etdirdim. Kinostudiyada da mühəndis-texnoloq
işləyirdim. Ora bir mühəndis kimi getmişdim. Ancaq həmişə
yoldaşıma zarafatla deyirdim ki, bir ayağım
aktrisalıqdadır, bir ayağım mühəndislikdə.
Uyğun rol olarsa, çəkiləcəm. Bir çox
kişi istəyər ki, arvadı filmlərə çəkilməsin,
evdə otursun. Yəqin mənim həyat yoldaşım da belə
olmasını istəyərdi. Amma bunu heç vaxt
açıq şəkildə deməyib. Mən də
heç bir hərəkətimlə, yaşayış tərzimlə,
rollarımla onun həyatına bədbinlik gətirməmişəm.
Üstəlik, bir az tələbkar adamam, çəkilişlərə
gedəndə də evdə hazır yemək olurdu. Uşaqlarımın
dərsləri ilə də daim məşğul idim. Buna
görə də narazılıq etməyə səbəb
olmayıb.
- Dediniz ki, incəsənətə getməyinizə
atanız razılıq verməyib. Onda heç etiraz etmədiniz?
- Qızım, bizim vaxtımızda etiraz sözü
yox idi. Ata-ana nə desə, o olardı.
- Sizcə, ömrü çox
parçalamamısınız ki?
- Mən xoşbəxt insanam ki, kinodan başqa da həyatım
olub. Bir sahədə işim az olanda mütləq başqa
işlə məşğul oluram. Məsələn, bu
gün məni nələrsə qane etmir deyə filmlərə
çəkilmirəm. Ancaq rəssamlıqdan ki imtina etmirəm,
gözəl-gözəl əsərlər yaradıram.
Balalarımı böyütmüşəm, artıq nəvələrim
universitetdə oxuyurlar. Həyatımı elə qurmuşam
ki, günü bu gün də filmlərə, reklamlara
çağırırlar.
- Övladlarınızdan incəsənətlə məşğul
olanı var?
- Xeyr, yoxdur.
- İncəsənət tamam başqa xarakter istəyir,
dəqiq sahələr başqa. İki istiqamətin kəsişməsi
sizi narahat eləmir?
- Əksinə, bu, mənə daha da kömək edir.
Məhz buna görə başqalarından fərqlənirəm.
- Kənardan çox sərt
görünürsünüz.
- Mühəndis olsam da, daim incəsənətin
içində idim. Sənətçilərin həyat tərzi
bir az başqa cürdür, mən onlara həm yaxın, həm
də uzağam. Sərtliyim onlarla aramda olan pərdə idi.
Belə olmasa, mən Suğra olmazdım. Yeri gələndə
yumşaq davranıram, yeri gələndə sərt. Məndə
təkcə sərtliyi görmək düzgün deyil.
- Bu gün siz həm də rəssamlıqla məşğulsunuz.
İstərdim bir qədər də bu haqda danışaq.
- Ümümdunya Floristlər Şurasının və
Rəssamlar İttifaqının üzvüyəm. Şura tərəfindən
"Floristika sənayesində yeni peşəkar istiqamət"
sertifikatı ilə mükafatlandırılmışam. Bu
ixtisası mən icad eləmişəm. Hazırda 200-dən
çox əsərim var.
- Bir əsəri bitirmək üçün sizə təxminən,
nə qədər vaxt lazım olur?
- Bir əsərin yaranması üçün ən
azı iki il, ən çox isə beş il vaxt
lazımdır. Mən yarpaqları, gülləri, kolları
keramika halına gətirəndən sonra rənglə işləyirəm.
İşçi materialım canlı olduğu
üçün onlarla işləmək çox çətindir.
Məsələn, kompozisiyanı beynimdə quranda istəyirəm
ki, çobanyastığı üzünü sağa tutsun,
ancaq nə etsəm belə, üzünü o biri tərəfə
tutur. Deməli, proses vaxtı kompozisiyanı elə dəyişməliyəm
ki, o, mənim beynimdə tutduğumu pozmasın, üstəlik,
gülün gözəlliyinə də toxunmayım. Bu sahə
böyük səbr, bacarıq tələb edir. Hər
yarpağın qalınlığını hiss edə bilirəm.
Sizə bir əhvalat danışım. Deməli, illərdir
ki, bir əsər üzərində işləyirdim və həmişə
o əsərə baxıb deyirdim ki, burda mütləq
Xarıbülbül olacaq.
Bir gün evdə oturmuşdum, binamızın
komendantı zəng elədi ki, Suğra xanım iki hərbçi
sizə Xarıbülbül gətirib. Sevinclə onları
qarşıladım. Xarıbülbülü görən kimi
göz yaşlarına boğuldum. Nə oğlanların
üzünü gördüm, nə adlarını soruşa
bildim. Onlar da sakitcə çıxıb gediblər, heç
xəbərim də olmayıb. Sonradan komendant onlardan
soruşanda cavab veriblər ki, bu, tapşırıqdır və
göndərən şəxsin adını deyə bilməzlər.
- Bəs sizin bu arzunuzdan necə xəbər
tutmuşdular?
- Mən dəfələrlə müsahibələrimdə
deyirdim ki, xahiş edirəm mənə Xarıbülbül gətirəsiniz.
Xüsusilə də, hərbçilərə səslənirdim
ki, o gülü görəndə qırmayın, əzməyin,
mənə çatdırın. Həmin şəxslərin
sayəsində "Xarıbülbül Cıdır
düzündə" əsərimi tamamladım.
- Suğra xanım, adınızı kim qoyub?
- Atamın dayısı. Onun anasının adı idi
- Məşədi Kərbəlayı Suğra xanım.
"Cücələrim"i oxuyanda deyirdi ki, mən sənə
molla anamın adını qoymuşam, sən də səhnədə
belə balaca yupkada oxuyub-oynayırsan. Mən də cavab
verirdim ki, dayı, böyüyəndə görərsən,
ananın adını necə göylərə qaldıracam.
Doğrudan da, bizim nəsildən ilk Məkkəyə gedən
mən olmuşam. 2002-ci ildə Kəbəyə uçan ilk
təyyarədə idim. Məkkədə ilk namazımı da
Suğra xanımın adına qılmışam.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet .- 2024.- 6 iyul, №(117).- S.12.