"Qoy film çəkilməsin,
kitab az çıxsın.., təki Vətən
yaşasın"
Ömrü əzəldən Bakı ilə
bağlı olanlar bu şəhərin yalnız ona məxsus
özəlliklərini bilməmiş deyil. Bakı daha
çox beynəlmiləl şəhər kimi tanınıb.
Əslində elə də qalıb, çünki bu şəhərdə
bütün millətlərə rahat yaşamağa məkan həmişə
var. Lap elə geridə qalsa da, tariximizdən silinməyəcək
30 ildə belə, bizləri əzəli torpaqlarımızdan
qovan toplumun nümayəndələri rahat şəkildə
Bakıda öz həyatlarına davam ediblər. Bakıya gələn
yenə də bu şəhərə qayıtmaq istəyir.
Çox eştmişəm, deyirlər, sizin şəhər
insanı bir daha geri çağırmağı bacarır.
Heç uzağa getmirəm. Bir neçə gün əvvəl
Çəmbərəkəndlə üzüaşağı
düşəndə qarşıdan gələn bir xanım məndən
soruşdu ki, köhnə şəhər yuxarıdadır?
Baxan kimi üzündən yerli olmadığını hiss
etdim. Təbii ki, marağımı boğa bilmədim və
öyrəndim ki. Qırğızıstandan turist kimi gəlib
və beş dəqiqəlik ünsiyyətimiz ərzində
Bakıya heyranlığını heç cür gizlədə
bilmədi. Köhnə şəhərin istiqamətini ona
göstərib sağollaşanda soruşdum ki, yenədəmi
gəlmək istəyərdiniz Bakıya? Turist cavabında dedi
ki, bu gözəlliyi, bu mədəniyyəti, bu elit
insanları dönə-dönə görmək istərdim. Bəli,
elit insanlar həqiqətən Bakının sirli cazibəsinin
unikal siması olub. Lakin aradan axan sular çox məqamları
yuya bildiyi kimi, Bakının elit təbəqəsi bu gün
barmaqla sayılacaq qədər qalıb. Sözlərimdən
heç kəs incik düşməsin, çünki olan
budur. Düzü, bu elit sözü bir neçə gün
fikrimdən çıxmadı və növbəti şənbə
müsahibəsini bu istiqamətdə qurmaq istədim.
Əslində nəzərdə tutduğum insanla söhbətləşib
yazı hazırlamaq kimi bir məqsəd vardı
qarşımda. Amma görünür, bir təkan lazım
imiş ki, onu da qırğızıstanlı turistin işlətdiyi
kəlmə hərəkətə gətirdi.
Deməzdim ki, onunla ilk müsahibəni
düşünürdüm. Müstəqilliyimizin ilk illərində
o, "Azərkinovideo" İstehsalat Birliyinin baş direktoru
idi. Həmin vaxtlarda bir telejurnalist kimi
hazırladığım süjetdə müsahib kimi söhbətləşmişdik
onunla və çox da razı qalmışdı
hazırladığım materialdan (qeyri-təvazökarlıq
kimi səslənməsin). Lakin həmin vaxtdan 30 ildən də
artıq bir müddət keçir. Ona zəng çalıb qəzetimiz
üçün müsahibə istəyəndə, səs həminki
idi, kübarlıq da. Yalnız onunla vədələşdiyimiz
məkanda görüşəndə gördüm ki,
üst-üstə gələn illər öz
sözünü deyib. Əslində onun təqdimatına ad və
soyadı kifayət edir ki, dərhal tanınsın. Biz də
öz növbəmizdə şənbə müsahibimizi elə
kübarcasına da oxuculara təqdim etmək istədik.
Qonağımız kinorejissor, ssenarist, professor, respublikanın
Xalq artisti, ömrünün 81 yaşını
haqlamış Oqtay Mirqasımovdur. Lakin başlanğıc bir
qədər gözlənilməz oldu, çünki ilk
sualı müsahib verdi.
- Xanım, əvvəlcədən fikrimi bildirmək
istərdim ki, söhbətimizi bir məcraya yönəldə
bilək.
- Buyurun...
- Yəqin ki, söhbətimiz kino, sənət,
yaradıcılıqla daha çox bağlıdır. Bu da təbiidir,
çünki bir rejissorla müsahibə nəzərdə
tutmusunuz. Amma mən bu gün kimliyimdən, sənətimdən
uzaq olaraq, bir vətəndaş, bir azərbaycanlı kimi
torpağını, Vətənini, dövlətini daha
çox düşünən, onun yanında daha çox
olmağı özünə borc və vacib bilən insan kimi danışmaq istərdim.
- O zaman söz sizdə, Oqtay müəllim...
- Tale elə gətirdi ki, zaman mən Oqtay
Mirqasımovu ictimaiyyətə, içində olduğum cameəyə,
istər ölkəmdə, istər onda kənarda peşəm
daxilində olan insanlara, tamaşaçı auditoriyasına
tanıtdıra bildi. Mən illərlə vurğunu olduğum
sahənin içinə elə qarışdım ki, bu
yolun nazını da çəkdim,
çətinliyinə də dözdüm,
nöqsanlarını deməyi bacardım,
haqsızlığına qarşı sözümü dedim.
Yaradıcılığımla az-çox işimi ortaya
qoymağı bacardım. Elmi fəaliyyətimlə professor da
oldum və bu gün təcrübəmi istedadını,
bacarığını, potensialını gördüyüm
gənclərə sevə-sevə, ürəkdən öyrədirəm.
Bu öz yerində. Lakin bu gün özümü daha çox
artıq 4 ildir qalib bir ölkənin vətəndaşı
olmaq zövqünü, həzzini
mənə yaşadan bir dövlətin, ölkə rəhbərinin
yanında olmağı, onu dəstəkləməyi,
qarşıya qoyulan böyük işlərdə fayda verməyi
daha üstün tuturam.
- Bu, hamımızın vicdan borcudur... Lakin öz
işimizi axsatmağa, kölgədə qoymağa da
haqqımız yoxdur. Və hamı kimi özünüzə
bir yol seçdiniz ki, onun da adı kinodur...
- Təbii ki, yoxdur, yenə də dediyiniz vicdan borcu
daha vacibdir. Amma bu yola necə gəldim, onu necə seçdim
xatırlamıram. Sözsüz ki, bir anın içində
insan seçim edə bilməz. Burada həyatın
epizodları üzərində toplanan təcrübə də
var, oxuduğum kitabların təsiri də, mental proseslərin
gedişatı da. Ona görə deyirəm ki, nə zaman bu
yolu seçmək qərarına gəldiyimi bilmirəm.
- Azərbaycan kinosunun məhsuldar dövründə
çox uğurlu filmlər yaradan rejissorlardansınız.
Kinomuzun bu günü...
- Bu sualı gözləyirdim. Açıq etiraf edirəm
ki, hazırda bu istiqamətdə danışmağa heç həvəsli
deyiləm və heç kəs də məni buna görə
qınamasın. Çünki gündəlik
aldığım məlumatlar, izlədiyim xəbərlər
bu gün tək mənim yox, bütün cəmiyyətin
yaşam tərzidir. Mənim dövlətim qüdrətli
lideri ilə nəhəng işlər görərək
möcüzələr yaradır. Onun qarşısında
çətinliklər də var, təhlükələr də.
Bütün bunlara rəğmən, bu insan ölkəsini həm
iqtisadi, həm siyasi cəhətdən cəsarətlə irəli
apara bilir və hər gün yeni uğurlarla bizi sevindirə
bilir. Bu gün nədənsə gileylənməyin, narazı
qalmağın zamanı deyil. Öz timsalımda bunu etmirəm,
çox nikbinliklə irəli baxıram və nəvə-nəticələrimin
gələcəyi üçün tam rahatam.
- Öz millətinin, xalqının gələcəyini
düşünən dövlətin onun qarşısında
öhdəliyi olduğu kimi, bizim də dövlətimizə
xidmət etmək öhdəliyimiz qaçılmazdır.
Sizinlə söhbətimizin də əsasında mənim
müsahibə hazırlamaq kimi bir öhdəliyim var. Ona
görə də sizə ünvanlanacaq suallara cavab almaq istərdim...
- Heç bir sualı cavabsız qoymaq kimi niyyətim
yoxdur. Mən söhbətimin əvvəlində açıq
şəkildə öz mövqeyimi bildirdim. Buyurun.
- Azərbaycan tamaşaçısı bu gün 80-ci
illərə qədər çəkilən filmlərə
böyük həvəs və maraqla təkrar-təkrar hələ
də baxır. Amma bu gün o qədər uğurlu filmləri
tapa bilmir. Ya rejissor yoxdur, ya da ssenari...
- Ssenari də var, rejissor da var, filmlər də var. Mən
belə anladım ki, siz tamaşaçı deyəndə
televiziya izləyicisini nəzərdə tutursunuz. Televiziya nəyi
göstərirsə, tamaşaçı ona da baxır. Bu
günün televiziya proqramının əsasında nə
dayanır? Əsas komediya, özlərinin düşüncə
tərzində olan "komediya". İllərdir ki,
tamaşaçı bu cür aşağı səviyyəli
filmlərə baxa-baxa böyüyüb və onları sevməyə
başlayıb. Çox şit, eybəcər, ziyalı təbəqəni
ciddi narahat edən filmlər yığını əksər
televiziyaları zəbt edib. Əlbəttə AzTV, İTV kimi
yüksək səviyyəli, mədəniyyəti, tərbiyəni,
milli-mənəvi dəyərləri təbliğ edən
kanallarımız nə yaxşı ki var.
Sualınızın ya rejissor yoxdur, ya da ssenari hissəsini
cavablandırım. Uzun illərdir Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin Kino və televiziya
kafedrasının professoruyam, kino rejissorluğundan dərs
deyirəm. Mənim qrupum formalaşanda orada 12 nəfər tələbə
vardı. Təqribən 20 gün əvvəl həmin qrupun
diplom müdafiəsi oldu. Gələn 12 nəfərdən
yalnız üçü müdafiəyə qədər
çata bildi. Biri-birindən keyfiyyətli, maraqlı və
uğurlu filmlər nümayiş etdirdi tələbələr.
Niyə görə yalnız üç nəfər?
Çünki istedadı, zövqü, həvəsi,
ziyalılığı, iradəsi olmayanları bu universitetə
qəbul etmək lazım deyil. Belə tələbələri
mən həmişə uzaqlaşdırıram. İndi bu
istedad filmi ilə birlikdə hansısa bir şirkətə
gedib işləmək istədiyini bildirsə, onun filminə
gözucu baxıb deyəcəklər ki, yerimiz yoxdur.
Çünki orada əyləşənlərin də
zövqü elə tamaşaçıya təqdim olunan
"komediya" səviyyəsindədir. Deyirlər ki,
çox mütəxəssis yetişdirmək lazımdır.
Hamı mütəxəssis ola bilmir axı. İncəsənət
elə bir sahədir ki, orada istedad, qabiliyyət, zövq
mütləq şəkildə olmalıdır, onları
öyrənməklə, oxumaqla qazanmaq olmur.
- Demək ki, narazısınız...
- Təsəvvür edin ki, bir ailənin daxili həyatını
əks etdirən film gedir. Qadın da, kişi də bir-birinin
üstünə bağırır. Azərbaycan ailəsinin
özünəməxsus ailə davranış qaydaları
var. Ən birinci yerdə hörmət dayanır. Valideynlər
uşaqların yanında kobud mübahisə etməyib
axı. Bütün bunlar bizin mentallığımızın
faciəsidir. Bizim çox gözəl sənət nümunələrimiz
var ki, onları efirə buraxmırlar. Çünki
televiziyalar əsl sənətə qapalıdır.
Tamaşaçıya o qədər bayağılıqlar
göstərilib ki, bir dənə mükafat almış film
nümayiş edilərsə, izləyici üzünü
çevirib televizoru qapadacaq. Mən ad çəkmək istəmirəm,
çünki bu cameədə mən də varam. Lakin bir-iki nəfərin
etiraz səsi təəssüf ki, heç nəyi həll
etmir.
- Bir az da kinodan danışaq...
- Kino elit sahədir. Əgər televizora əlində
kartof soya-soya baxmaq olursa, kinoteatra film izləməyə getmək
tamam başqa aləmdir. Tamaşaçının geyimindən
başlayan zövqü, ətrafına münasibəti,
davranışı, biri-birilə danışığı,
gülüşü - bir sözlə, hər şey bir
gözəllik çərçivəsindədir. Film bitdikdən
sonra gedən fikir mübadiləsi, səmimi söhbətlər
saat yarımlıq zamanın səviyyəsinin göstəricisidir.
Amma təəssüf ki, bu gün kinoteatra gedən həmin təbəqənin
də sayı azdır. Deməyin ki, mən yenə geri
qayıdıram, amma görünən yalnız budur. Ona
görə ki, təbliğat maşını adlanan televiziya
"Komedixana"larla insanları elə ovsunlaya bilib ki,
tamaşaçı əsl şedevr komediyaları görsə,
inanın dodağının ucu belə qaçmaz.
Çünki onun üçün gülüş yalnız
"Komedixana"da ola bilər. Təsəvvür edin ki, 7
yaşından bu eybəcərlikləri seyr edə-edə
böyüyən uşaq artıq baba olanda hansı çərçivədə
ola bilər. Axı bizim çox gözəl, hətta bir
neçə mükafata layiq görülən filmlərimiz az
deyil. Onlar niyə nümayiş olunmur? Amma elə hey deyirsiniz
ki, kinodan danışım.
- Dövlətin kino sahəsinə diqqəti
böyükdür, kifayət qədər vəsait
ayrılır, amma ortada heç nə yoxdur...
- Artıq kino haqqında danışmaq istəmirəm.
Mən əvvəldən sizə mövqeyimi bildirdim. Bu
gün biz yalnız bir siyasət ətrafında birləşməliyik.
Dövlət bütün gücünü "Böyük
qayıdış" proqramına yönəldib və var
gücü ilə dayanmadan çalışır.
Bütün vəsaitlər yalnız ora yönəlməlidir.
Qoy film çəkilməsin, kitab az çıxsın, rəssamın
boyası bir qədər keyfiyyətsiz olsun, lakin təki Vətən
yaşasın.
SÖZARDI: Bəzən sakit, bəzən
danışanda emosiyalarını gizlədə bilməyən
müsahibimin söhbət əsnasında iki dəfə
çox həssas qəlb sahibi olduğunu gördüm.
"Lazım gələrsə, evimi satıb küçədə
belə yaşayaram, dövlətimə dəstək olaram ki,
təki Vətən sağ olsun" deyən bu ahıl
yaşlı insan kövrəldiyini də gizlətmədi və
əlini ehmalca masanın üstünə vurub dedi ki, mən
bu otağı sahibindən yarım saatlıq almışam,
müsahibə bitdi. Düzü, belə bir sonluq gözləmirdim,
lakin otağı tərk etməkdən başqa çarə
yox idi. Müsahibə üçün bizə iş
otağını verən Xalq yazıçısı
Çingiz Abdullayev idi. Təşəkkürümü
bildirib çıxanda bir vaxta baxdım, bir
yarımçıq qalan suallara... Geri çevrilib çox səmimi
söhbət edən bu iki insana tərəf bir daha boylananda
gördüyüm mənzərəni ani bir filmin elə ani və təbii
epizodu da zənn etdim...
Tamilla M-zadə
525-ci qəzet .- 2024.-27 iyul,¹(132).-S.16;17.