Aktrisanın
şirin-acı həyat hekayəti
(Əvvəli ötən çərşənbə
sayımızda)
Göründüyü kimi, mənim
ötüb-keçən ömrüm o qədər uzun olmasa
da, mürəkkəbliyi, çətinlikləri, dəyişkənliyi
ilə seçilir. Mən hələ yeniyetməliyimdən
sevgi axtarışlarının obyekti olmuşam və xoşbəxtəm
ki, onlar taleyimdə xoşagəlməz bir rol oynaya bilməmişlər.
Xoşbəxtlikdən son və ömürlük
tapıntım, oxucuya da məlum olduğu kimi, Rafiqdir və
bir də ki, əlbəttə ki, teatrdır. Teatrı ərimdən
əvvəl tapmış və ona sədaqət andı
içmişəm. Ərimlə də teatrın
qapısı ağzında tanış olmuşam. Beləliklə,
teatr mənim üçün təkcə
populyarlığıma yol açan varlıq olmayıb, həm
də xeyirxah diləyimin baş tutmasının yeganə məkanıdır.
Mən teatrı təxəyyülümdə ulduza bənzədirəm,
orada əbədi məskunlaşmaq, yəqin ki, nadir adamlara
qismət olur. Mən isə
teatrımızı, onu rəmzləndirilən ulduzdan
daha parlaq olmasını arzu edirəm, qoy o, öz gur
işığı ilə lap Qütb ulduzu ilə rəqabətə
girsin.
Sara Bernar yolu
Mən yaşa dolur, gəncliyimlə
vidalaşıram, bir az sonra qocalacağam. Lakin səhnə,
ekran məni qocalmağa qoymur, mənim fiziki və ruhi gözəlliyimi,
gəncliyə məxsus olan məğrurluğumu qoruyub
saxlayır. Valideynin, ərin edə bilmədiyini səhnə
edir və bununla ərimin də cavan arvadına görə
lovğalanmasına şərait yaradır. Bilirəm ki, qocalıq bədəndəki
qüsurları böyüdür, hansı ki, gənclik
onları əsasən gizlətməyə müvəffəq
olurdu. Qocalıq çirkinlərlə daha qəddarcasına
davranır, əvvəlki eybəcərlikləri ikiqat
artırır. Özümə gəldikdə, mənim belə
bir qorxum yox idi.
Ərimin mənə, bəs
qocalanda nə edəcəksən sualına, belə cavab
verdim:
- Qorxma, biznesinə
qatılıb, səni ziyana salmayacayam. Çünki
uşaqlıqdan özümə söz vermişəm ki,
başım çıxmayan işlə heç vaxt məşğul
olmayım. Fransız aktrisası Sara Bernar XIX əsrin son
rübündə qoca yaşında Hamleti bir neçə dəfə
oynamışdı. Mən də qocalanda onun kimi məşhur
kişi rollarının təsvirinə keçəcəyəm.
Qocalıq heç də sevinc gətirmir, məhəbbət də
soyuyur, lakin istedad qığılcımı qalırsa, alov
güclü alınmasa da, ondan son anda da istifadə etmək
lazımdır. Məşhur rus aktyoru İqor İlyinski
cavanlığında komediya aktyoru kimi şöhrət
tapmışdı, ölümü yaxınlaşanda,
qocalığa görə tam əldən düşsə də,
onun sönməz qabiliyyəti zəif enerjisinə də qalib
gələrək, Moskvanın Malıy Teatrında L.N.Tolstoyun
obrazını məharətlə canlandırmışdı.
Mən də öz son qu quşu nəğməmi onun kimi
heyranedici qaydada oxumağa çalışacağam. Yəqin
sən Edit Piafın mahnılarını tez-tez eşidirsən,
kim indi onun tək belə gözəl oxuya bilir, kimsə onu
ölmüş hesab edirmi? Onun ölümündən isə
artıq 60 il keçir. Edit Piaf bir əsrə yaxındır
ki, Fransanın simvolu olaraq qalır, heç bir fransız
müğənnisi onun fəth elədiyi zirvəyə
yaxınlaşa da bilmir.
Sonra üzümü
Rafiqə tutub, ona bir sirrimi də açmaq istədiyimi
bildirdim. Bu sirr də mənim rejissor kimi ilk böyük
metrajlı kinofilm çəkmək arzumdur. Mən buna müəyyən
hazırlıq da görmüşdüm. Böyük yapon
yazıçısı Akutaqavanın Naqasaki katolik kilsəsində
işləyən gənc rahib Lorentsonun acı həyatı
barədəki "Xristianın ölümü" adlı məşhur
hekayəsi çox xoşuma gəldiyindən, onu
ekranlaşdırmağı qərara almışdım. Bu məqsədlə
hətta ssenarini də yazıb hazırlamışdım.
Rafiq hekayə ilə maraqlandığına görə, mən
onun məzmununu qısaca danışdım. Yeniyetmə
yaşlı yapon gənci ağır maddi vəziyyətinə
görə şəhərlərindəki katolik kilsəsində
rahib işləməyə başlayır. Lakin kilsəyə
tez-tez gələn bir qız onun əhval-ruhiyyəsini
korlayır. Qız bu qəşəng oğlanı sevdiyinə
görə, onunla yaxınlıq etmək istəyir, hətta
bir dəfə guya təsadüfən ona badalaq vurub,
oğlanı yıxır. Rahib isə onun istəklərinə
heç bir cavab vermir. Bir azdan qız hamilə olur və
uşaq doğur. Uşağın atasının gənc rahib
olduğunu iddia edir. Kilsə rəhbərliyi dini qanunu -
tselibatı pozduğuna görə onu kilsədən qovur.
Rahibin yenidən ağır günləri başlayır.
Naqasakidə tez-tez
yanğınlar baş verirdi, dənizdən əsən
külək onun şiddətini artırırdı.
Axırıncı bir yanğın qızın atası ilə
bir yerdə yaşadığı məhəlləni
bürüyüb, məhv edirdi. Atası ilə qız yanan mənzillərindən
qaçıb xilas olmuşdular. Tələsdiklərindən
uşağı yaddan çıxarıb, yanan evdə
qoymuşdular. Heç kəs alovlanan evə girməyə cəsarət
etmirdi. Oğlan bu xəbəri eşidib ora tələsdi və
birbaşa yanan evə girib, qucağında uşağı
çıxartmaqla, körpəni ölümdən xilas etdi.
Hamı düşünürdü ki, öz uşağı
olduğuna görə o, belə fədəkarlıq göstərmişdir.
Onun bədəni çox yerdən yanmışdı və o,
tamamilə taqətdən düşmüşdü. Ona
görə də yolun qırağında uzanmışdı.
Adamlar gəlib ona baxanda, heyrətdən
qışqırdılar. Onun köynəyi xeyli
yandığından, sinəsində açıq
qalmış bakirə qız döşləri
görünürdü. Deməli, rahib çıxılmaz vəziyyətinə
görə oğlan paltarı geyinməklə kilsədə
işə düzəlibmiş, qızları isə burada
rahibəliyə götürmürdülər. Qız ona
şər atdığını boynuna aldı, məlum oldu
ki, uşağın atası onlarla qonşuluqda yaşayan tacir
imiş.
Hekayədə
personajların çoxunun yalnız adı çəkilir, mən
isə belə böhtanda iştirakı olanları və
onların şərinə inanan keşişləri
canlandıracaq, gənc yaponu ədalətsiz olaraq qınaq
obyektinə çevirənləri ifşa edəcəyəm.
Filmə rejissorluq etməklə yanaşı, baş qəhrəmanı
- gənc bədbəxt rahibin rolunu özüm oynayacağam.
Filmin uğurlu və real alınması xatirinə, sənin
çox sevdiyn döşlərimi də ilk dəfə ekranda
göstərəcəyəm. İndi sponsor tapmaq məsələsi
qalır, çünki maketləri quraşdırmaqla birlikdə
filmin çəkilişi böyük xərc tələb edəcəkdir.
Həm də ən istedadlı aktyorları, operatorları, rəssamı
yaradıcı qruppamıza cəlb etmək istəyirəm.
Rafiq fikirə getdi, indiyədək bunu ondan gizlətməyimə
məəttəl qalmışdı, həm də
incimişdi. Mən onu haqlı sayırdım. Nəhayət
dilə gəldi:
- Sponsorlar barədə sənin narahat olmağa
ehtiyacın yoxdur. Hamı, birinci növbədə mən
özüm də sənə bu böyük və çətin
işdə kömək etməliyəm. Dostlarımla birlikdə
sponsorluğu mən edəcəyəm. İstərdim ki, xərcimizi
çıxarda bilək, bu, mümkün olmasa da, biz narazı
qalmayacağıq. Böyük riskə görə
uduzmağın özü də qəbahət sayılmır.
Film yaxşı alınsa, biz onu Türkiyəyə, Rusiyaya,
Avropanın katolik ölkələrinə, lap Yaponiyanın
özünə də sata bilərik. Bu, həm də
kommersiyada ilk böyük bir addım olardı. Rafiqin
biznesmenliyi yenə özünü büruzə verdi.
Ərim mənim xəyallarıma
və planlarıma məəttəl qalmışdı ki, mən
sənətdə novatorluq etmək, həm də daim
yaşamaq istəyirəm. Bu sözləri eşitdikdən
sonra mənə vurğunluğu daha da artdı və
özünü saxlaya bilməyib, sənət fədaisi olan
arvadını qucaqlayıb, bərk-bərk öpdü.
İlk dəfə idi ki, o, uşaqlarının yanında belə
hərəkət edirdi.
Vaxtilə məbədlər öz kahinlərinin, buna
bütün həyatlarını həsr etmələrinə
görə qocalmalarına imkan vermirdi. Mən katolik kilsələrdə
müasir yaşlı Qalateyaları, bənizi süd rəngində
olan rahibələri görmüşəm. Onlar Leonardo da
Vinçinin, Rafaelin madonnalarına, Sandro Bottiçellinin qratsiyalarına
bənzəyirlər, həm də üzlərindən nur
tökülür. Kilsəyə gələnlər onlara
göydən yerə enmiş və Allaha sədaqətini
pozmayan mələklər kimi baxırlar.
Biz səhnə adamları da, teatr adlanan məbədə
daim sədaqətli olmalıyıq, çünki o, bizə
ikinci həyat bəxş etmiş və onu uzatmağa
çalışır. Aktrisanın şirin-acı həyatından
söhbət gedəndə, şirinlik teatrdadır, hətta
ondakı uğursuzluq da adamın bədbinliyə
qatılmasına imkan vermir, acılıq isə şəxsi həyata
aiddir. Həyatı yaşadığımız səhnələrə
bölmək vacib deyildir və o bütün xeyiri və şəri
ilə vahid olaraq mövcuddur. Ona görə də
böyük yunan şairi, bizim eradan əvvəl 600-cü ilə
yaxın yaşayıb, yaratmış, Lesbos adasından olan
Sapfonun "şirin-acı" ifadəsi yadıma
düşdü. Sapfonun anlamında məhəbbət
"ondan müdafiəsi olmayan şirin-acı əjdahadır".
Biz aktrisalar da bəxtimiz gətirəndə, bu
şirin-acı əjdaha ilə təmasdan həzz
alırıq, təbiət bunu şəxsən mənə
bolluqla bəxş etmişdir. Axı bizim digər məhəbbət
obyektimiz də vardır və bunu heç də kiçik əjdaha
adlandırmağa adamın dili də gəlmir, bu,
teatrdır. Əgər müqəddəsliyə
sitayiş, təzim edilirsə, mən bunu ilk növbədə
teatra aid edirəm və ona azacıq müddətdə də
olsa xidmət etdiyimə görə özümü çox
xoşbəxt hesab edirəm.
Ölkənin teatr işçilərinə müraciət
"Əziz həmkarlarım və rəfiqələrim!
Biz artistlər sayca azıq və çox vaxt sakit
davranışımızla seçilirik. Ona görə də
biz bir-birimizi qorumalıyıq. Bizi sənət həmrəyliyi
birləşdirməlidir, o vaxt qısqanclıq da,
paxıllıq da hökmən yaddan çıxacaqdır,
yalnız səhnə rəqabəti və
qarşılıqlı rəğbət qalacaqdır. Sayca az
olsaq da, təsirimiz böyükdür, həm də
çiyinlərimizdə ağır yükü - teatrın yaşaması və
inkişaf etdirilməsi məsuliyyətini
daşıyırıq. Bizi sevənlər də var, bizimlə
öyünənlər də, lakin zallarımızın
boş qaldığı anlar da olur. Öz gücümüzlə
döyüşən orduya bənzəyirik, hücum edə
bilməsək də, buna imkanımız da yoxdur, daim bizə
həvalə edilmiş böyük sərvət xəzinəsini
bütün imkanlardan istifadə etməklə
qorumalıyıq. Qədim Romadakı Vesta qızları
müqəddəs borc kimi onlara etibar edilmiş odu sönməyə
qoymayan kimi, biz də teatr işığının nəinki
sönməsinə, hətta azacıq da olsa zəifləməsinə
imkan verməməliyik. Bəşəriyyət mövcud
olduqca, teatr da yaşamalıdır. Bizim xalqın da
güclü teatra ehtiyacı vardır, biz bu vəzifənin
öhdəsindən gəlib, reallığa çevirməliyik.
Uğurlu nəticə tək biz sənət adamlarını
deyil, bütün xalqı sevindirəcəkdir.
Unutmayaq ki, biz adamların mənəvi tərbiyəsində
mühüm rol oynayırıq. Artist səhnə fəaliyyəti
ilə əlaqədar ayrıca xüsusiyyətlərə və
fərdi adətlərə malikdir, çox hallarda mürəkkəb
şahmat problemləri ilə üzləşən
şahmatçılara bənzəyir, daim uduşa aparan
gediş etməyə çalışır. Biz adamlara həyat
fəlsəfəsini öyrənməkdə köməklik
göstəririk. Tamaşaçını dilemma
qarşısında qoymağa çalışırıq ki,
onlar özləri kulminasiya nöqtəsini qursunlar və bundan
asılı vəziyyətdə qalsınlar. Onların
düşüncəsi təəccüblərlə və
intriqaya xas olan qarışıqlıqlarla doludur. Tamaşa hətta
sadə görünsə də, tamaşaçını həyatda
baş verənlər barədə düşünməyə
vadar edir, onları yeni ideyalarla silahlandırır.
(Ardı var)
Telman ORUCOV
525-ci qəzet .- 2024.- 5 iyun,¹98.-S.14.