“Ömrün Xanım fəsli”ndə
“bomba həyəcanı”!
Belə olacağını əvvəlcədən
bilirdim. Təhlükədən öncə onun xəfif
havası gəlir. Bunu əvvəlcədən hiss etmək həddən
ziyadə çətindir. Əgər belə olmasaydı, yəqin,
bütün fəlakətlərdən yan keçərdik. Azərbaycan
poeziyasının xanım-xatını, son 30 ilin ən sevilən
nəğmələrinin müəlliflərindən biri, bəstəkar,
şair Xanım İsmayılqızının “Ömrün
Xanım fəsli” adlı yaradıcılıq gecəsindən
öncə hiss etmişdim ki, nəsə olacaq; elə bir
şey ki, biz bu baş verəcək hadisədən yaxa qurtara
bilməyəcəyik.
“Oldu deyilənlər, oldu!..”
Həmin hadisəyə qədər baş verənləri
nəql etməliyəm ki, hər şey oxuculara gün
işığı kimi aydın olsun.
Heydər Əliyev sarayının qarşısında
Aytac Sahədi gözləyərkən gördüyüm
tanış simalarla ehtiramla salamlaşıb saata diqqət kəsildim.
Sonuncu dəfə nə vaxt bir xanımı gözlədiyim
barədə düşündüm; deyəsən, xeyli vaxt
olub... Aytacın təbəssümü və ünsiyyəti
konsertdən öncə ürəyimə daman hadisədən
fikrimi yayındırdı. Onun bəxş etdiyi xoş ovqatla
konsert zalına daxil olduq.
Pərdələr açıldı və Əməkdar
artist Nərgiz Əliyevanın rəhbərlik etdiyi
kamera-estrada orkestri göründü, dirijor isə Mustafa
Aşurov idi. Sübhan Abışovun bədii rəhbəri
olduğu “Şuşa” rəqs qrupunun solistləri konsert boyu səslənən
mahnıları, sözün əsl mənasında,
kompozisiyaya çevirdi.
Aytac inciməsin, Xanım İsmayılqızı gecənin
ən gözəli, ən füsunkarı, ən diqqətçəkəni
idi. Onun daxili təlatümünün nəticəsi kimi illərdir
yaratdığı onca dillər əzbəri olan nəğmələrin
sehri simasına sirayət etmişdi. Ağ göyərçinə
bənzər libası ilə bərq vuran sənətkar səhnəyə
qalxıb qonaqları salamlayanda həyəcanı səsindən
hiss olunurdu. Gərgin məşq prosesini geridə qoyub hər
şeyin necə olacağı intizarı Xanım
İsmayılqızını nigaranlıqdan azad olmağa
imkan vermirdi.
Axı nə biləydi ki, konsertin gedişatında onu
hansı hadisə gözləyir?
Unudulmaz İlhamə Quliyevanın səsində
Xanım İsmayılqızının sözü və bəstəsi
tamam ayrı cür səslənirdi. İlhamə xanım
mahnılara elə möhür vurub ki, kimsə oxumağa cəhd
edəndə tənqid hədəfinə tuş gəlir.
Çinarə Məlikzadə isə bacardı, könül
oxşadı, düşündürdü, ilk ifaya layiq “Unut məni”
oxudu. Demək, “ürəyində ürəyim
döyünür hələ”.
Xanım İsmayılqızının Şərqiyyə
Seyidbəylinin sözlərinə bəstələdiyi
“Gözlərimiz dərdləşir” mahnısı Əməkdar
artistlər Lalə Məmmədova və Rəşad
İlyasovun duetində konsert zalını lirik ovqata köklədi.
Gözümüz bu gecənin gözlərində
alışdı-yandı...
Elçin Cəlilovu
xatırlayırsınızmı?.. Elə ifaçılar
olub ki, onlar müasir mahnı
ifaçılığımızın, böyük mənada,
Azərbaycan musiqisinin şanına şan qatıb, Elçin
Cəlilov kimi... Nakam taleyin də gücü çatmadı o
səsi unutdurmağa. Əməkdar artist Abbas Bağırov
“Ayrılıq beləmi olur”u oxumamışdan əvvəl
Elçin Cəlilovun adını ehtiramla yad etdi; sədaqət,
etibar nümunəsi... İfası isə həmişəki
kimi gözəl... Abbas Bağırov sanballı və sənətinə
hörmət edən müğənnidir. Xanım
İsmayılqızı nəğməsi ancaq belə təqdimatda
ifa oluna bilərdi... Möhtəşəmlik beləmi olur,
Xanım əfəndi?.. Abbas Bağırov qədər Samir
Piriyev də sayqını, hörməti qoruyan
simalardandır. Tamara Vəliyevanın sözlərinə bəstələnmiş
“Ağ göyərçin” isə Samir Piriyevin ifasında səsləndi.
İfaya balerinanın performansı bir az da rəng qatdı.
Xanım İsmayılqızı içindəki
ağ göyərçini nota köçürdə bilib. Elə
onu buna görə sevmirikmi?
Növbəti ifa təəccübləndirdi.
Çünki heç eşitməmişdim. Xalq artisti Nəzakət
Teymurova şaqraq səsi ilə İlqar Fəhminin sözlərinə
bəstələnmiş “Yuxum” mahnısını ifa etdi.
Gözümüzün qabağında sevilən səs sahibləri
yaşa dolub özlərindən əvvəlki qocamanların
taxtında əyləşirlər. Nəzakət xanım dəyərlidir...
Əməkdar artist Fərqanə Qasımovanın
ifasında Cavid Məlikovun sözlərinə
yazılmış “Mən səni görməyəndə”,
Elnarə Xəlilovanın ifasında “Bir də gəl”, Əməkdar
artist Bəyimxanım Vəliyevanın ifasında sözləri
Xuraman Vəfaya aid olan “Yıxma könlüm evini”, Ayşən
Mehdiyevanın ifasında “Səndəmi ölmək istədin”,
Zabitə Alıyevanın ifasında Sevinc
Çılğının sözlərinə bəstələnmiş
“Səndən ibarət” mahnıları adı çəkilən
xanım müğənnilərin ifasında Xanıma layiq səsləndirildi.
Bu mahnıların hər birinin bəstəsi Xanım
İsmayılqızınındır, bəzilərinin
sözlərini də özü yazıb. Musiqiləri dinlədikcə
Xanımın həm şair, həm də bəstəkar kimi
təkcə təxəyyülünün, musiqi duyumunun
gücünə heyran qalmırsan, həm də melodiyanın
və sözü ruhunu, rəngini intuisiyası, ürəyi
ilə necə vəhdətləşdirdiyinə təəccüblənirsən.
Bu təəccübdən isə sevgi və sevinc doğur.
Davud Aslanın sözlərinə bəstələnmiş
“Naz et” Rasim Səfərin ifasında bizi lirikadan
uzaqlaşdırıb əhvali-ruhiyyəmizi yüksəltdi.
Mikayıl Müşfiqin sözlərinə bəstələnmiş
“Ey dost” Ağabala Sadıxzadənin, Fərid Hüseynin
sözlərinə bəstələnmiş “Harda qaldı gəlməyənlər”
Orxan Bağırovun, “Qəm qalası” Pərviz Abdullayevin,
Xuraman Vəfanın sözlərinə yazılmış
“İndi sənsiz” isə Elnur Hüseynovun ifasında
alqışlarla qarşılandı. Gənc müğənnilərin
rəngarəng ifa tərzləri konserti əlvanlaşdırırdı.
Burda çox incə məqam var; Xanım
İsmayılqızı istəsəydi, konsertdə yalnız
ölkənin ən populyar müğənniləri
çıxış edə bilərdi. Gənclər
arasında efirdə nadir hallarda görünən, hətta ilk
dəfə eşitdiyimiz şəxslərin olması
sevindirici idi. Yeni avazda Xanım İsmayılqızı
yaradıcılığını dinləmək Xanım fəslinin
özünəməxsusluğunun, həm də müəllifin
qəlbigenişliyinin carçısıdır.
Gecənin kəşfi... Bu duet
tamaşaçıları riqqətə gətirdi. Həmin
ifaçılar müəyyən kütlə tərəfindən
tanınırdılar. Amma bu duet sanki iki gənci Azərbaycan
tamaşaçısına yenidən təqdim etdi, yenidən
onların böyük səs imkanlarını
xatırlatdı. İlkin Dövlətzadə və Leyla Rəhimovanın
ifasında sözləri və musiqisi Xanım
İsmayılqızıya məxsus “Ağla” mahnısı...
Bunu yalnız dinləmək lazım idi. Səsi sözlə
ifadə etmək yazının əsasıdır. Amma
melodiyanı hansısa işarə ilə yox, məhz hərflə
ifadə etmək çətin məsələdir. Gurultulu və
uzun alqışlar hər şeyi deyirdi...
Ötən illərin nəğmələri... Nazpəri
Dostəliyeva və Mətanət İsgəndərli
yaradıcılıq gecəsinə şahidlik edənlərə
nostalji hisslər yaşatdılar. Tamara Vəliyevanın
sözlərinə yazılmış “Xatirəndə qala bilsəm”
mahnısı Xalq artisti Nazpəri Dostəliyevanın
ifasında, “Gecələr” yeni aranjemanda Əməkdar artist Mətanət
İsgəndərlinin ifasında səsləndirildi.
İnsanlarım simasındakı təbəssüm, gözlərindəki
parlaqlıq 20-30 il əvvəlki nəğmələrin bu
gün də sevildiyinin bariz nümunəsi idi. Səviyəli
musiqiyə tamarzıyıq... Mətanət xanım
istedadlı xanəndə Rəvan Qaçayevlə “Dünya
quraq” mahnısını oxuyandan sonra dedi: “Bu gecə Xanım
İsmayılqızının növbəti şah əsəridir”.
Son illərin ən sevilənlərindən olan Xalq
artisti Röya səhnəyə gəlişi ilə
auditoriyanı ələ aldı, “Onun xəstəsiyəm”
mahnısını oxudu, həmişəki kimi sevgi ilə
qarşılandı. Röya bütün tövrü,
ifası ilə bu xalqın sevgisini qazanıb və bunun “əmma”sı
yoxdu...
Dilarə Kazımova gecənin hərarətini
artırdı. Qırmızı libasla alov effekti yaratdı.
“Ay”ı ifa edəndə, elə bildik, bu dəqiqə zal od
tutub yanacaq...
Aytacla gecənin aparıcısı Leyla Quliyevanın
nitqini diqqətlə dinləyirdik. İllərdən bəri
bu xanım səhnələrin yaraşığıdır.
Aytac dedi ki, Tanrı Leylanı könlü xoş olanda
yaradıb; səs, gözəllik, diksiya, söz balansı...
Xanım İsmayılqızının rəvan
ardıcıllıq keçməsinin böyük səbəbkarı
Leyla Quliyeva idi. Qiraətçi-aktyor Kamran Ağabalayevlə
birgə müəllifin “Salam, qadın” şeirini şövqlə
söylədilər. “Təsəvvür elə ki...”
şeirini isə qiraətçi-aktyor, eyni zamanda, gözəl
diktor Kamal Yaşarın ifasında dinlədik.
Xalq artisti Faiq Ağayev “Heyif” nəğməsini
oxuyandan sonra “Sən Qalibsən”lə final
çıxışı etdi. Səsi, səviyyəsi,
dünyagörüşü düz mütənasib olan Faiq
Ağayev Xanım İsmayılqızının möhür
vurduğu gecənin imzasını çəkdi və major
notlarla gecəni yekunlaşdırdı.
Nəhayət, o məşum hadisə...
Bomba necə partladı?
Xanım İsmayılqızı mənə dəvətnamə
göndərəndən bir neçə gün sonra Bakı
Dövlət Universitetinin Jurnalistika fakültəsinin birinci
kurs tələbələri “525-ci qəzet”in redaksiyasına
ekskursiyaya gəlmişdilər. Onları köhnə “525” səhifələri
ilə tanış edəndə 1999-cu il cildini tən ortadan
açdım və qarşımıza belə
başlıqlı bir yazı çıxdı: “Şairə-bəstəkarın
tədbiri bomba kimi partladı”. Xanım
İsmayılqızının 1999-cu ildəki yaradıcılıq
gecəsində tədbiri pozmaq məqsədilə konsert
binasında bomba olduğunu deyiblər. Hər kəs binanı
tərk edib. Bunun provokasiya olduğunu başa düşəndən
sonra yenidən hamı geri qayıdıb və konsert baş
tutub. Həmin yazının sonunda belə bir abzas var:
“Yarızarafat-yarıciddi qeyd edirik ki, qoy bəstəkar “bomba əhvalatından”
çox pəjmürdəhal olmasın. Əvəzində isə,
gələcək bəstələrinin musiqimizdə bomba kimi
partlamasını arzu edirik”.
O yazının, o başlığın konsertdən
iki həftə əvvəl qarşıma
çıxmağı mistika idi.
Ürəklə deyə bilərik ki, o bomba
“Ömrün Xanım fəsli” adlı konsertdə partladı.
Xanım əfəndi, siz bəstələrinizlə, şeirlərinizlə
musiqimizdə, poeziyamızda “bomba partlada” bildiniz. Xoşbəxtlik
başqa nə cür olur ki?!
Gecənin rejissoru Nail Naiboğluya və bütün zəhməti
keçənlərə minnətdarlıq düşür.
Növbəti konsertdə görüşərik,
poeziyamızın, musiqimizin Xanım fəsli - Xanım
İsmayılqızı!
Nadir YALÇIN
525-ci qəzet.- 2024.- 8 iyun,¹101.-S.12.