"Dante və Vergili cəhənnəmdə"
Bir rəsmin dedikləri rubrikasının budəfəki
qonağı sənətşünas Sevda Rüstəmlidir.
Onunla məşhur fransız rəssamı Adolf Vilyam Buqronun
"Dante və Vergili cəhənnəmdə" əsəri
haqqında danışmışıq.
Adolf Vilyam Buqro 30 noyabr 1825-ci ildə Fransanın liman
şəhəri olan La Roşeldə doğulub. Adolf dünya
rəssamlıq tarixinin ən görkəmli akademist realist
simalarından hesab olunur. O, əsərlərinin əsas
mövzusunu mifologiyadan və klassik ədəbiyyatdan
götürmüş və bu mövzuları realist
üslubda işləmişdi. Adolf 19 avqust 1905-ci ildə
doğulduğu şəhərdə vəfat edib.
- Sevda xanım, Buqro bu əsəri yaradarkən
hansı mənbələrdən faydalanıb?
- Adolf Vilyam Buqro bu rəsmi çəkərkən
Dante Aligyerinin "İlahi komediya" əsərindən
ilhamlanıb. O, kitabdakı "təmizlik, cənnət və
cəhənnəm" təsvirlərindən cəhənnəmi
seçərək rəsmin ümumi kompozisiyasını
yaradıb. Əsərin qəhrəmanları kitabda qeyd olunan
doqquz mərtəbədən cəhənnəmin səkkizinci
mərtəbəsindədirlər. Bu mərtəbədə
fırıldaqçılar, şarlatanlar, rüşvətxorlar
və dini istismarçılar var. Əsərin həmin hissəsində
deyilir ki, cəhənnəm yerin bağırsaqları daxilində
doqquz konsentrik dairədən ibarətdir. Dairələrin hər
birində müəyyən günahlar törətmiş
insanlar yerləşir. Buqronun tablosuda cəhənnəmin səkkizinci
dairəsinə gələn iki səyyah təsvir edilir. Bura
ölü saxtakarların yerləşdiyi dairədir. Malebolge
(pis kisələr) ləqəbli bu dairə digər dairələrdən
fərqlidir, onun ətrafı tutqun dəmir rəngli daş
divarla əhatə olunub.
- Əsərin rəng həlli necədir?
- Burada döyüşən insanların dərisinin
ağımtıl rəngi xüsusi olaraq seçilir. Həmçinin
şeytanın qanadları ilə solda küncə
sıxılmış bir adamın saçında
qırmızı rəngin kəskinliyi var. Arxa planda, sağ
küncdəki bükülmüş bədənlər
oxşar rəng tonlarına malikdir və solğun
görünür. Diqqətlə baxdıqda cəhənnəm
ətrafındakı gərginliyi ifadə edən əyilmiş
əzələlər nəzərə çarpır. Göz
bəbəklərində və kişi fiqurlarının
tüklərində yaşıl və qara çalarları
var. Rəsm yüksək parlaqlığa malikdir. Üstəlik,
işıq kölgələrin incə istifadəsi ziddiyyət
yaradır. Tünd rənglər və mənzərə rəssamın
bədbəxtliyi çatdırmaq üsuludur.
- Bəs kompozisiya haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Döyüşən iki insandan qırmızı
saçlı Şiççi, digəri isə 1293-cü
ilin avqustunda dirəkdə yandırılaraq öldürülən
kimyagər və bidətçi Kapokkiodur. Əsərdə
başqasının mirasına iddia etmək üçün
fırıldağa əl atan Şicci Kapokkionun qolundan möhkəm
tutur, dizi ilə təpikləyir, dırnaqlarını
Kapokkionun qabırğalarına batırır və boynunu
dişləyir. Zavallı Kapokkio belindən aldığı zərbənin
ağrısından Şiccinin qırmızı
saçlarını dartmağa çalışır
Qırmızı papağı və
qırmızı jileti ilə diqqət çəkən
şəxs Dante, başında dəfnə yarpağı olan,
plaş geyinən isə Vergilidir. Hər ikisi hadisədən
çox qorxmuş, heyrətlənmiş
görünür. Vergili təəccübünü
gizlətmək üçün paltarı ilə
ağzını bağlayır. O, ətrafdakı yeganə
xoşbəxt iblisdir. Rəsmdə gərginlik və
qeyri-sabitlik mesajı verən diaqonal xətlərdən
intensiv istifadə olunur. Dante və Vergili isə kompozisiyada
sabitliyi ifadə edən şaquli xətlərin
mövcudluğunu göstərir.
- Tablo hazırda harada saxlanılır?
- Əsər Parisdəki Orsay muzeyində sərgilənir.
- Sizcə, bu rəsm bizə nə deyir?
- Buqro bu əsərdə böyük cəsarət
nümayiş etdirir: o, əzələ quruluşunu
şişirdərək və təhrif edərək, estetik sərhədləri
aşır. Tabloda hər şey qorxu və dəhşət
hisslərini vurğulamaq üçün nəzərdə
tutulub. Bu rəsm əzələ quruluşunun təsvirinə
xüsusi diqqət yetirən klassik sənətin bariz nümunəsidir.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet.- 2024.- 12 iyun,№103.-S.9.