Ədəbi
köşk: Nə var, nə yox?
Keçmiş
AYO-çu: "Ən demokrat Anardı!"
Martın 14-də Xalq
yazıçısı, 60-cı illər ədəbi nəslinin
görkəmli nümayəndəsi Anarın 86 yaşı
tamam oldu. Sosial şəbəkələrdə silsilə təbrik
paylaşımları arasında bəziləri xüsusən
yadda qaldı. Məsələn, Xalq şairi Sabir Rüstəmxanlının
təbrikini oxuyub düşünürsən; biz də bu
yaşa çata biləcəyikmi? Özümüzdən 8
yaş kiçik qələm dostumuz hər kəsə açıq
platformada bizi təbrik edəcəkmi? Görəsən, bunun
bir iksiri varmı? Məncə, var. Özü də İntiqam
Qasımzadədədir. Əminəm, İntiqam müəllim
həmin iksiri "Azərbaycan" jurnalının
redaksiyasında yox, başqa ağlagəlməz yerdə gizlədib.
Bir zamanlar Azad Yazarlar Ocağının
ən fəal, enerjili, çılğın üzvlərindən
olan istedadlı qələm adamı Murad Köhnəqalanın
sonradan Azərbaycan Yazıçılar Birliyinə üzv
olmağı və bulanan suları durultmağı
çoxunuza məlumdur. Anar müəllimə ünvanlanan təbriklər
arasında onun da ürək sözləri yer alıb: "Bir
vaxtlar Anarın AYB-dəki uzun müddətli sədrliyinə ən
çox etiraz edənlərdən olmuşam. Ancaq onun uzun
sürən rəhbərliyi haqda tənqidi yazılar yazsam da,
Azərbaycan ədəbiyatına qoyduğu qızıl kərpicləri
heç vaxt danmamışam. Anarın əsərlərini
oxuyub bəyənənlərdən, sevənlərdənəm...
Zaman keçdikcə və ətrafımdakı cılız
yazıçı-şair-mairləri tanıdıqca məhz
Anarın bu rəsmi idarədə uzunmüddətli rəhbər
olduğuna sevinməyə başladım. Anara etiraz edənləri
xəyalımda bir-bir AYB-ə sədr qoyub
düşürür, bu təyinatların nə qədər
eybəcərliklərə və fəlakətlərə yol
aça biləcəyini təsəvvür etdikcə öz
fikrimdə möhkəmləndim: Ən demokratı Anardı!
Ən humanisti Anardı! Azərbaycanın bu nəhəng
yazıçısını doğum günü münasibətilə
təbrik edir, təbiətdən ona möhkəm can
sağlığı, uzun ömür arzulayıram! Çox
yaşayın, Anar müəllim!"
***
Ədəbiyyatımızda
on iki vərəqlik yer
Ötən həftə
alovlanan polemika gənc şair Rəvan Cavidin müdaxiləsi
ilə öz arealını genişləndirdi. Seymur Baycan,
Zamin Hacı, Mirmehdi Ağaoğlu
üçbucağının yeni tərəfi törədi.
Dördüncü bucağı törəmə bucaq
adlandırsaq, gərək Rəvan Cavidə də törəmə
şair deyək. Amma yox, olmaz... Dostum başını
çoxdan başlara qoşub, artıq o törəmə
deyil, ana "liniya"nın hissəsinə çevrilib.
Xatırlatma
üçün qeyd edim ki, S.Baycan M.Ağaoğlunun
Xocalıdan qələmə aldığı
reportajının dil-üslub xüsusiyyətlərini tənqid
etmiş, Z.Hacı ilə Ş.Ağayarı da Mirmehdinin
gözünə qatmışdı. Sonrası belə oldu ki,
Z.Hacı S.Baycanı "Füzuli ermənisi"
adlandırdı, M.Ağaoğlu isə onu nəsli kəsilmiş
mamontlarla müqayisə etdi. İndi də Rəvan dostum
S.Baycan haqqında "Erməni budaq cümləsi"
adlı bir yazı yazıb. Yazıda deyilir: "Seymur Baycan
sonuncu "yeni" yazısında Mirmehdi Ağaoğlunun
Xocalıdan reportajının timsalında guya müasir Azərbaycan
ədəbiyyatının dil qüsurlarını, Anadolu
türkcəsinin dilimizə vurduğu ziyanları yazıb.
Əvvəlcə onu qeyd etmək mütləqdir ki,
M.Ağaoğlunun məlum reportajı Seymur Baycanın ədəbiyyatımızda
on iki vərəqli dəftər qədər yer tutan
yaradıcılığından böyükdür. Həqiqətən,
Seymurun orijinal mətni yox səviyyəsindədir..."
Amma on iki vərəqlik
yer o boyda ədəbiyyatımızda məgər azdı ki?
Adam var, üç sətir yer tutmayıb. Məncə,
Türkiyədə ölçü vahidlərini
qarışdırmısan...
***
Şahbaz Xuduoğlu,
siz bir müddətlik buraları tərk edin!
"Qanun" nəşriyyatının
direktoru Şahbaz Xuduoğlu Londonda üç gün davam edən
kitab sərgisində olub. Təəssüratının
cüzi hissəsini feysbuk hesabında paylaşan naşir
yazıb ki, özünü bu çevrədə suda balıq
kimi hiss edib: "London Kitab Sərgisində bir məsələni
özüm üçün tam aydınlaşdırdım.
Burda insanlar yalnız həqiqətən narahat olduqları məsələ
ilə bağlı danışırlar. Kitabla bağlı bəzi
məsələlər var ki, Avropa kitab sektorunu həqiqətən
ciddi narahat edir. İlk sırada gələn Süni intellekt və
tərcüməçilik məsələsidir ki, hər yerdə,
hər görüşdə ondan danışılır".
Süni intellekt tərcümə
işinin sıradan çıxarmasına gətirib
çıxaracaq. Bəlkə də uzun illər sonra
ümumiyyətlə yazmağa ehtiyac qalmayacaq. Süni intellekt
yazıçıları da yoxa çıxaracaq.
Şahbaz bəy səfərdən
qayıdandan sonra paylaşımında qeyd edib ki, ölkə
xaricində olanda Bakıdakı işlər axsamayıb,
kollektiv çox yaxşı fəaliyyət göstərib, nəzərdə
tutulandan daha çox kitab çap olunub: "Doğrusu,
çox sevindim, hətta ağlıma gəldi ki, bəlkə,
bir aylıq harasa gedim və çapını gözləyən
çoxlu kitablar da işıq üzü görsün".
Bir aydan bir qayıtmaq
şərti ilə, gedin, Şahbaz bəy, görək, nə
edə bilirik.
***
Dünən
yazılıb bu gün çap olunan hekayə
O günlərdə
Ruzbeh Məmməd bir status paylaşdı: "Kəndin dəlisi"
adlı hekayəni bitirmişəm. Başlayanda deyirdim
öldürməyəcəm, axırda tərsliyim tutdu,
sevdiyim obrazı öldürdüm. Heç belə kövrəlməmişdim".
Statusun sonuna
gülüş işarələri də əlavə
etmişdi. Bu statusun ötürdüyü impulsdan hiss olunur
ki, hekayə Ruzbehin içindən keçməyib, o, nasir
kimi yazdığı ilə təkliyə çəkilə
bilməyib, hər şeyin fövqündə dayana bilməyib,
birmüddətlik qınına çəkilməyi
bacarmayıb, özü ilə, obrazları ilə söhbət
etməyib, baş-başa qalmayıb, bu hekayə onun
köksündəki təlatümdən doğmayıb.
Əksinə olsaydı, ömründə elə status
paylaşmazdı.
Statusu yazandan bir
gün sonra hekayə "Kulis"də yayımlandı. Nə
olub? Nə xəbərdi? Nə qaçhaqaçdı? Mətni
dincə qoymayan yazıçı öz tələskənliyinə
məğlub olur. Ruzbeh bu hekayəni neçə nəfərə
oxutdu? Neçə dəfə redaktə elədi? Redaktə
üçün kimə verdi?..
Hekayəni oxuyandan
sonra təəssüfləndim. Dil xətaları o qədər
çox idi ki, hekayənin bir yerində istədim, ümumiyyətlə
oxumayım, yarıda saxlayım. Dramaturgiya, hadisələrin cərəyanı,
keçidlər qəti alınmadığından dil xətalarını
da gözardı eləmək mümkün olmadı.
Başqa bir məsələ:
müzakirədə Sevinc Elsevər bu hekayəni bəyəndiyini
yazıb. Ümumiyyətlə, elə adamlar var ki, hər
şeyi bəyənir. Nə haqda soruşsan, deyir əladı.
Nə oxutdursan, deyir, mükəmməldi. Sevinc Elsevərin son
reaksiyaları da əsas verir ki, onu da "hər şeyi bəyənənlər"
kateqoriyasına aid edək.
***
Bakıda da əyalət
şairi olmaq olur
Daim ədəbiyyatda əyalət-paytaxt
çək-çeviri gedib, bu gün də davam edir.
Müqayisələr aparılır, müxtəlif qənaətlər
yaranır, "hökmlər" verilir. Həqiqi ədəbiyyatın
rüşeymlərinə bələd olanlar üçün
isə belə bir bölgü yoxdur.
Şair Elşən
Əzim bu barədə yazır: "İndi paytaxtda və
bölgədə yaşayan bəzi adamların şüur, təfəkkür,
ədəbi zövq, intellekt səviyyəsinə görə
qruplaşmalarına baxıram və aşağıdakı qənaətə
gəlirəm: dövrümüz üçün sənətdə
əyalət məsələsi coğrafi məsələ
deyil, təfəkkür, şüur, zövq və intellekt məsələsidir.
Yəni Bakının mərkəzində əyalət
şairi də ola bilərsən, ölkənin ucqarında
ciddi ədəbiyyat adamı da".
***
Təzə nə var?
Rafiq
Tağının "Fərqanə" hekayələr
kitabı "Alatoran" nəşriyyatında çapdan
çıxıb. Ruhu şad olsun... Üzünü görmədiyi
nəsil də R.Tağını sevgi ilə xatırlayır.
Onun qardaşı İlqar Tağı əsl etibar, sadiqlik
mücəssiməsidir. R.Tağı dünyasını dəyişən
gündən qardaşının ədəbi irsinin təbliği
ilə məşğuldur.
Kədərlidir,
görəsən, bundan sonra da belə vəfa sahibləri
olacaq?***
"Qarabağ"ın
azarkeşləri arasında yazıçı-şairlər də
çoxdur. "Bayer" - "Qarabağ" oyununun həyəcanını
yaşayan yazıçılar qarşılaşmadan əvvəl
vədlər vermişdilər. Mübariz Örən
yazmışdı ki, "Qarabağ" bu gün udsa, bir
hekayə məndən! Futbol hekayəsi!" Azad Qaradərəli
də buna oxşar paylaşım etmişdi.
Yazıçının pulu hardandır, "şot"
yazsın? Uzaq başı hekayə söz verib mərc edə
bilər.
"Qarabağ"
uduzdu, amma Xəyyam Rəfilinin rəyi yerinə
düşdü: "Sənətkar, bu məğlubiyyətdə
daha çox hekayə materialı var, məncə".
"Qarabağ"
hekayəyə layiq məğlub oldu...
***
Şair Ümid Nəccarinin
şeirlər kitabı Britaniyada işıq üzü
görüb. Uğurdur, davamlı olsun!
***
Qan Turalı yazır:
"Ekrana yaxın əyləşin, "Gündəlik"
başlayır. Sonra da "Diqqət mərkəzi"ndə
olacam. Səhər saat 10-dan ziyalı fəaliyyətilə məşğulam.
Qaranəfəs olmuşam. Heç Mirzə Cəlil bu qədər
işləmirdi".
Yorma özünü,
nə məcburdu axı?!
***
Son vaxtlar məzmunsuz
televiziya proqramları daha çox tənqid atəşinə
tutulur. Həmid Herisçi də məsələyə belə
münasibət bildirib: "Azərbaycan TV-ləri Həmidsiz,
İlhamiyyəsizdir. Xoşqədəmli, Zaurlu,
Elgizlidir..."
***
Cavid Qədir
"Telegram" kanalı yaradıb, adı da belədir:
"Redaktorun gündəliyi".
Gündəliyində
özünü limon kimi sıxıb yazıçı
düzəldənlər barədə yazıb: "Bir məsələni
nəzərə almaq mütləqdir ki,
yazıçılıq diplomatiya deyil, sözdən əsər
toxumaq iplikdən xalça toxumağa, yaxud diplomatiyanın
"priyom"larını öyrənməyə bənzəməz.
Doğrudur, istənilən sahədə savad böyük
önəm kəsb edir. Amma istedad da lazımdır axı...
Ədəbiyyatda mövzu sayı məhduddur. Cəmi otuz
altı dramaturji situasiya var. Yəni bizdən əvvəl eninə
uzadıb uzununa yazıblar, əksinə uzadıb eninə
yazıblar. Orijinal bir əsər, yazı, mətn ortaya qoymaq
igid istəyir".
Bədgüman
olmağa dəyməz: "İgidlərin çoxdu sayı
bu yerdə!"
Hazırladı: Nadir
YALÇIN
525-ci qəzet .- 2024.-
16 mart, №50.- S.13.