Valideynlər
üçün rəqəmsal sistem
TƏHSİL
MÜƏSSİSƏLƏRİNDƏ NƏZARƏTİ
GÜCLƏNDİRMƏK VƏ VALİDEYNLƏRİN
MƏKTƏBLƏRDƏKİ VƏZİYYƏTİ
QİYMƏTLƏNDİRMƏLƏRİNƏ
ŞƏRAİT YARATMAQ MƏQSƏDİLƏ PAYTAXT
MƏKTƏBLƏRİNDƏ RƏQƏMSAL SİSTEM
YARADILACAQ
"Bakı şəhərinin
təhsil müəssisələrində tədris və idarəetmə
proseslərinin tamamilə elektronlaşması üzrə
sistemin yaradılması planlaşdırılır". Bunu
Bakı Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsinin
(BŞTİ) müdiri vəzifəsini müvəqqəti icra
edən Nərminə Hüseynova deyib. O bildirib ki,
sözügedən sistem təhsil müəssisələrində
nəzarəti gücləndirməyə, tədris prosesi ilə
bağlı məlumatların operativ və effektiv şəkildə
izlənilməsi və təhlil edilməsinə, həmçinin
akademik bacarıqların, eləcə də şagird davamiyyətinin
qeydə alınması və monitorinqini həyata keçirməyə
imkan verəcək. N.Hüseynova söyləyib ki, bundan
başqa, valideynlərin məktəbləri qiymətləndirməsi
üçün rəqəmsal sistem yaradılacaq:
"Valideynlər üçün övladlarının təhsil,
davranış keyfiyyətlərini izləmə və müəssisələrdə
tədris proseslərini dəyərləndirmə imkanı verən
elektron sistemin qurulması əsas hədəflərimizdəndir.
Bu, vətəndaş müraciətlərinə
baxılması işinin təkmilləşdirilməsinə və
vətəndaş məmnunluğunun artırılmasına
xidmət edir".
"Azərbaycan Gənc
Alim, Doktorant və Magistrlər Cəmiyyəti" İctimai
Birliyinin sədri İlqar Orucov deyir ki, təhsildə rəqəmsal
sistemin yaradılması təkcə məktəblərin qiymətləndirməsinə
xidmət etməyəcək. Rəqəmsal sistem valideynlərə
övladlarının təhsili ilə bağlı məlumatları
operativ əldə etmək imkanı da yaradacaq: "Valideynlər
övladlarının davranışları barədə də
bu sistemdən məlumat ala biləcəklər.
övladını məktəbə göndərən valideyn
onun dərsdə fəallığını,
davranışını, dəvamiyyətini bu sistem vasitəsilə
izləyə biləcək".
İlqar Orucovun
sözlərinə görə, müəllimin işini qiymətləndirməyi
təkcə valideynə həvalə etmək olmaz. Müəllimin
qiymətləndirilməsində aidiyyəti qurumlar da
iştirak etməlidir. Bu qiymətləndirmə müəllimlərin
biliyini səciyyələndirəcək sertifikasiya imtahanı
da ola bilər: "Rəqəmsal sistemin yaradılması təkcə
məktəblərin qiymətləndirməsinə xidmət
etməyəcək. Rəqəmsal sistem valideynlərə
övladlarının təhsili ilə bağlı məlumatları
operativ əldə etmək imkan yaradacaq. Valideynlər
övladlarının davranışları barədə də
bu sistemdən məlumat ala biləcəklər. Elektron
gündəlik vasitəsilə onlar övladlarının
gün ərzində təhsildə uğurlarını izləyə
biləcəklər".
Ekspert bildirib ki,
valideynə məktəblə bağlı fikrini sərbəst
ifadə etməyə imkanın yaradılması müsbət
amildir. Bu bir qiymətləndirmə növü kimi xarakterizə
oluna bilər. Sözügedən yeniliyin ilk dəfə
ölkə məktəblərində tətbiq edilməsi tədrisin
keyfiyyətinin yaxşılaşmasına xidmət edəcək.
Onun fikrincə, bu, məktəblərə
nəzarəti də gücləndirəcək: "Bu tədris
prosesi, şagirdlərin davranışı, eləcə də
onların akademik biliyi ilə bağlı məlumatların
valideynlərə ötürülməsinə xidmət edəcək.
Övladını məktəbə göndərən valideyn
onun dərsdə fəallığını,
davranışını, davamiyyətini izləyə biləcək.
Valideynə bunu məsafədən izləmək
imkanının yaradılması gələcəkdə
şagirdlər arasında baş verəcək arzuolunmaz
halların da qarşısını alacaq. Ona görə də,
bu yeniliyi təkcə valideynin məktəbi qiymətləndirməsi
kimi xarakterizə etmək olmaz. Çünki yenilik nəticədə
tədrisə və davranışa, bütövlükdə təhsil
müəssisələrində nəzarətin gücləndirilməsinə
xidmət edəcək bir rəqəmsal sistem olacaq".
Təhsil eksperti Nadir
İsrafilov bildirib ki, belə bir sistemin yaradılması nəinki
lazımdır, hətta vacibdir. Özü də təkcə
Bakı şəhərinin təhsil müəssisələrində
yox, həm də bütövlükdə ölkənin təhsil
müəssisələrində: "Belə bir sistem təkcə,
təhsil müəssisələrində nəzarəti
gücləndirməyə, tədris prosesi ilə bağlı
məlumatların operativ və effektiv şəkildə izlənilməsi
və təhlil edilməsinə, akademik bacarıqların,
şagird davamiyyətinin qeydə alınması və monitorinqini
həyata keçirməyə imkan verməklə
yanaşı, həm də məktəb-valideyn münasibətlərində
uzun illərdən bəri müşahidə olunan
durğunluğu sabitləşdirəcək, məktəb-valideyn
əməkdaşlığının möhkəmləndirilməsinə,
təlim-tərbiyə işinə kompleks
yanaşılmasına təsirsiz ötüşməyəcək.
Digər bir məsələ məktəb fəaliyyətinin dəyərləndirilməsi
və qiymətləndirilməsi məsələsidir ki,
bununla bağlı müxtəlif səviyyələrdə
müzakirələr aparılır, məktəb-valideyn əməkdaşlığının
daha optimal şəkildə qurulmasının yolları
araşdırılır. Bu baxımdan valideynlərin də məktəblərin
fəaliyyətinin qiymətləndirməsi üçün rəqəmsal
sistemin yaradılması valideynlərin də qiymətləndirmə
işinə cəlb edilməsi baxımından faydalı ola
bilər. Hesab edirəm ki, Bakı şəhərinin təhsil
müəssisələrində tədris və idarəetmə
proseslərinin tamamilə elektronlaşması üzrə
sistemin yaradılması Prezidentin sərəncamı ilə təsdiq
olunan "İctimai iştirakçılıq haqqında Azərbaycan
Respublikasının qanunu"nda və Azərbaycan
Respublikasında təhsilin inkişafı üzrə Dövlət
Strategiyası"nda nəzərdə tutulmuş əsas hədəflərdən
biri kimi təhsilin keyfiyyətinin
yaxşılaşdırılması üçün təhsili
idarəetmə sisteminin yenidən qurulması, bu sahədə
insan resurslarının inkişaf etdirilməsi, idarəetmə
prosesində şəffaflığın və maraqlı tərəflərin
iştirakının təmin edilməsi, maraqlı tərəflərin
nümayəndələrinin iştirakı təmin edilməklə
təhsil müəssisələrinin dövlət-ictimai
xarakterdə idarə olunmasının təmin edilməsi tələblərinə
uyğun olub bu istiqamətdə yeni mərhələ
olacaq".
Elm və təhsil məsələləri
üzrə tədqiqatçı Elmin Nuri bildirib ki, valideynlər
üçün övladlarının təhsil,
davranış keyfiyyətlərini izləmə və müəssisələrdə
tədris proseslərini dəyərləndirmə imkanı verən
elektron sistemin qurulması çox əla fikirdir. Bu, vətəndaş
müraciətlərinə baxılması işinin təkmilləşdirilməsinə
və vətəndaş məmnunluğunun
artırılmasına xidmət edəcək. Xüsusən də
məktəblərdə davranış qaydalarına riayət
etmək üçün çox bu çox əhəmiyyətlidir. Dünyanın bir çox
inkişaf etmiş ölkələrində - Amerikada, Fransada,
Kanadada təhsilin rəqamsallaşdırılması və
elektronlaşdırılması həyata keçirilir. Amma təəssüf
ki, bəzi ölkələrdə bu davranışa nəzarət
mexanizmi kimi yox, valideynlərlə məktəb arasında
kommunikasiya yaratmaq, qiymətləndirmə prinsipində
valideynlərin yaxından iştirak etməsi, tədris meyyarı
əsasında olur: "Ola bilsin ki, Azərbaycanda bir neçə
məktəbdə bu pilot şəklində tətbiq olunsun.
Amma Bakı məktəblərinin hamısında bu layihənin
birdən-birə həyata keçirilməsi bir qədər
çətindir. Zaman lazımdır. Mən çox istərdim
ki, ölkədə məktəblərin elektronlaşdırılması
şagird davranış qaydalarına nəzarət prinsipi ilə
yox, birbaşa tədris, qiymətləndirmə məsələləri
ilə bağlı olsun. Eyni zamanda, çox yaxşı olar
ki, bu layihə ilk olaraq pilot şəklində həyata
keçirilsin. Bu layihənin tətbiqi üçün məktəbin
də imkanlarının olması vacibdir. Şəhərin mərkəzində
yerləşən infrastrukturu yüksək olan məktəblərdə
layihənin icrası mümkündür. Amma kənar,
infrastrukturu zəif olan məktəblərdə bu layihənin
tətbiqi bir qədər çətin olacaq. Ona görə də
tələsmədən, vəziyyəti tam gözdən
keçirdikdən sonra bu işə
başlanılmalıdır".
Təhsil üzrə
ekspert Kamran Əsədov qeyd edib ki, hazırda şagirdlərin
davamiyyəti və qiymətləndirilməsi kağız
üzərində aparılır. Artıq təhsil sahəsinin
rəqəmsallaşdırılması istiqamətində
xeyli işlər görülüb: "Azərbaycanda həm
şagirdlərin, həm də valideynlərin kompüter və
planşetləri var. Ona görə də, valideynlərin
öz övladlarının təhsildə müvəffəqqiyyətləri
və müvəffəqqiyyətsizliyi barədə məlumatı
internet üzərində ala bilərlər. Valideynlər bu
sistem vasitəsilə öz övladlarının davamiyyətindən
də xəbər tuta biləcəklər. Hazırda təhsillə
bağlı portallar vasitəsilə bu məlumatların
valideynlərə ötürülməsi
mümkündür".
Ekspert deyir ki, təhsil
sisteminin rəqəmsallaşması çox müsbət
amildir. Belə ki, kağız daşıyıcılardan rəqəmsallaşmaya
keçid şagird və valideynlərdə rəqəmsal
bacarıqların, valideynlərin elektron resurslardan istifadə
vərdişlərinin artırılmasına imkan yaradacaq.
Təhsil eksperti Adil Vəliyevin
dediyinə görə, rəqəmsal sistemin yaradılması
ilə valideynlər övladlarının gündəlik olaraq
dərsdə həm təlim-tərbiyə prosesinə, həm
də dərsə hazırlıqlı olub-olmamasına nəzarət
edə biləcəklər: "Təhsil prosesində həm
sənədləşmələr, həm tədris prosesinə
aid olan bütün prosedurların hər biri elektron qaydada
yerinə yetirilməlidir. Çünki biz inkişaf etməkdə
olan ölkələrə baxdıqda hətta Azərbaycanda
olan bəzi özəl məktəblərdə və
universitetlərdə görürük ki, sənədləşmə
və tədris prosesləri elektron qaydada həyata
keçirilir. Kağızdan istifadə artıq minimuma endirilməlidir.
Müəllim bir şagirdin dərsdəki aktivliyini yəni dərs
oxumasını və iştirakını elektron qaydada sistemə
yazmalıdır. Sözsüz ki, valideynlərində bu sistemə
daxil olmasına icazə verilməlidir. Bu hazırda bizim
gördüyümüz neqativ hadisələrə yəni
şagirdlərin məktəblərdə etdikləri neqativ
hallarada birbaşa müsbət təsir göstərəcək.
Bu sistem vasitəsilə valideyn övladını daim nəzarətdə
saxlayacaq. Əks halda indiki vəziyyətdə valideyn
övladı haqqında məlumat əldə etmək
üçün ya məktəbə gəlməlidir, ya da
sosial platformalarda hər bir müəllimlə əlaqə
saxlamalıdır".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet .- 2024.-
16 mart, ¹50.- S.9.