Xaricdə təhsil
üçün Dövlət Proqramına sənəd qəbulu
başlandı
Proqrama əsasən, azərbaycan gənclərinin
dünyanın nüfuzlu universitetlərində 15 ixtisas
üzrə təhsil almaq imkanı var
Martın 1-dən "Gənclərin
xarici ölkələrin nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində
təhsil almalarına dair 2022-2026-cı illər
üçün Dövlət Proqramı" çərçivəsində
2024-2025-ci tədris ili üzrə sənəd qəbuluna start
verilir. Sənəd qəbulu üzrə son müraciət
tarixi 15 iyun 2024-cü ildir.
13 noyabr 2023-cü il tarixində 2024-2025-ci tədris ili
üzrə Dövlət Proqramı çərçivəsində
dünyanın nüfuzlu universitetlərinin bakalavriat və
magistratura səviyyələri üzrə maliyyələşdiriləcək
təhsil proqramlarının siyahısı təsdiq olunub.
Siyahı dünyanın 28 ölkəsinin 179 nüfuzlu ali təhsil
müəssisəsində 15 prioritet ixtisas sahəsi üzrə
ümumilikdə 4 minədək təhsil proqramını əhatə
edir.
Müvafiq siyahıda yer alan proqramlardan əlavə
namizədlərin universitetlər üzrə "Top10"da
yer alan ali təhsil müəssisələrindən istənilən
ixtisas üzrə, eyni zamanda, bu il ilk dəfə siyahıya əlavə
olunan mədəniyyət və incəsənət sahəsi
üzrə müvafiq nüfuzlu ali təhsil müəssisələri
üzrə Dövlət Proqramına müraciət etməsi
nəzərdə tutulub.
"2022-2026-cı illər üzrə Dövlət
Proqramı"na Elm və Təhsil Nazirliyi tərəfindən
təsdiq edilmiş siyahıda yer alan proqramların biri üzrə
bakalavriat səviyyəsinə qəbul olmağa
hazırlaşan və ya sözügedən siyahıda yer alan
proqramların birində hazırda təhsil alan Azərbaycan vətəndaşları
müraciət edə bilərlər. Proqrama müraciət
portal.edu.az şəxsi kabineti üzərindən həyata
keçirilir.
"2022-2026-cı illər üzrə Dövlət
Proqramı"na müraciət edən zaman namizədlər
müvafiq təhsil səviyyələri üzrə tələb
olunan sənədləri təqdim etməlidirlər.
Qeyd edək ki, bugünədək "2022-2026 Dövlət
Proqramı" çərçivəsində
dünyanın 21 ölkəsi üzrə 139 ali təhsil
müəssisəsində 752 nəfər tələbə təqaüd
almaq hüququ qazanıb.
"Gənclərin xarici ölkələrin
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsil
almalarına dair 2022-2026-cı illər üçün
Dövlət Proqramı"nın hədəf göstəricisi
2022-2026-cı illərdə, hər il 400 nəfərdən
çox olmamaqla, ümumilikdə 2000 nəfərədək
Azərbaycan vətəndaşının xarici ölkələrin
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsili
təmin edilib. Dövlət Proqramı çərçivəsində
xarici ali təhsil müəssisələrində təhsil
yerlərinin ən azı 80 faizi ali təhsilin magistratura səviyyəsini
əhatə edir. Dövlət Proqramının əsas məqsədi
gənclərə xarici ölkələrin nüfuzlu ali təhsil
müəssisələrində təhsilalma imkanları
yaratmaqla, onların Azərbaycanın gələcək
inkişafını təmin edəcək və qlobal
çağırışlara cavab verəcək müasir
texnologiyaları çevik mənimsəyən, praktiki bilik və
bacarıqlara yiyələnən, müasir və gələcək
əmək bazarının tələblərinə cavab verən
rəqabətqabiliyyətli və yüksəkixtisaslı
peşəkar kadrlar kimi hazırlanmasını təmin etməkdir.
Təhsil eksperti Elmin Nuri deyir ki, artıq
dünyanın bir çox ölkələri gənclərin
xaricdə təhsil almasına müsbət yanaşır:
"Müsbət haldır ki, ölkəmiz bu siyahıda geridə
qalmır. Digər ölkələri qabaqlayacaq səviyyədə
proqramın təşkili üçün əlindən gələni
edir. Proqram iki mini nəfəri əhatə etməlidir. Bu,
bakalavriat və magistratura səviyyəsi üzrə təhsil
alan gənclərə şamil olunur. Amma hədəflərdən
biri də bu gənclərin səksən faizinin magistratura səviyyəsi
üzrə təhsillərini davam etdirməsidir. Eyni ildə və
bir ildə 400 nəfərdən artıq şəxs qəbul
ola bilməz. Maksimal göstərici 400-dür. Burada vacib olan məsələ,
bu proqramların həyata keçirilməsində kadrların
ölkəyə qayıtmasıdır. Dövlət
hesabına nüfuzlu universitetlərdə xaricdə oxuyan gənclərimizin
sonradan ölkəyə qayıtması, orada əldə etdikləri
təcrübə və bilikləri əmək bazarında tətbiq
etmələri vacibdir. Bunun ən əsas hədəfi budur.
Dövlət proqramı hesabına gedib orada peşəkar kadr
kimi yetişən hər bir şəxs bunu həm hüquqi, həm
də mənəvi əsaslarla əməl etməlidir. Bu
proqramın gələcəkdə 80 faizinin magistratura səviyyəsi
üzrə əhatələnməsinin də əsas səbəbi
budur. Artıq bu prosesə başlanılıb. Yaxşı
olardı ki, müəyyən bir iş təcrübəsi,
istehsalat müəssisəsində çalışan gənclərin
sırf magistratura səviyyəsi üzrə təhsil
alması üçün bu proqram daha çox səmərəli
olsun. Bu proqram əsasında Çində, Latviyada,
Qazaxıstanda, Rumıniyada, Macarıstanda, Böyük
Britaniyada, Malayziyada, Sinqapurda, Amerika universitetlərində təhsil
alan xeyli gənclərimiz var ki, onların sonradan ölkəyə
qayıdışı dayanıqlı iş mühitinin daha da
inkişafına gətirib çıxaracaq".
Təhsil eksperti Kamran Əsədovun dediyinə görə,
azərbaycanlı gənclərin dövlət dəstəyi
ilə xarici ölkələrdə təhsil alması prosesi
müstəqilliyin ilk illərindən başlayıb. Son illər
azərbaycanlı abituriyentlərin, tələbələrin
müəyyən hissəsi uğurlu karyera üçün
xarici ölkələrdə təhsil almağa
üstünlük verirlər. Əvvəlki illərdə əcnəbi
ölkələrdə dövlət xətti ilə təhsil
alan tələbələrin əksəriyyəti MDB və
Avropa ölkələrin payına düşür. Bundan
başqa, tələbələr Belarusda, İsveçrədə,
ABŞ-da, Avstriyada, Avstraliyada, Çində, Fransada,
Çexiyada və sair ölkələrdə təhsil
alıb: "Əvvəlki illərin dövlət
proqramındakı statistik göstəricilərlə qeyd edə
bilərəm ki, azərbaycanlı tələbələrin ən
az təhsil aldığı yerlər Latviya, Rumıniya,
Estoniya, Norveç, Finlandiya kimi ölkələrdir.
Proqramın qəbulundakı məqsədlərdən biri azərbaycanlı
gənclərin Qərbin aparıcı universitetlərində
təhsil almalarını təmin etmək idisə, digər məqsədlər
hər bir təhsil pilləsi üzrə ölkənin
ehtiyacı olan prioritet ixtisasları müəyyənləşdirmək
və təhsil alan gənclərin məzun olduqdan sonra ölkəyə
qayıdıb işləməsi mexanizmini yaratmaqla
bağlı idi".
Ekspert qeyd edib ki, "Azərbaycan gənclərinin
nüfuzlu xarici ali təhsil müəssisələrində təhsil
imkanlarının genişləndirilməsi haqqında"
Prezidentin müvafiq sərəncamında qeyd olunub ki, "qara
qızıl"ın insan kapitalına çevrilməsi
strategiyası təhsillə əhatənin və ona əlçatanlığın
artmasına, bu çərçivədə gənclərin qabaqcıl
xarici təhsilə cəlbinin müxtəlif proqramlarla dəstəklənməsinə
mühüm imkanlar yaradır. Təcrübə göstərir
ki, təhsilin keyfiyyətinin yüksəlməsi Azərbaycanda
iqtisadi tərəqqinin daha da sürətlənməsi
üçün güclü potensial yaradır. Xüsusilə
gənclərin xarici təhsilə cəlbi ölkənin
sosial-iqtisadi həyatına, eləcə də insan
kapitalının milli sərvətdə payının
böyüməsinə, təhsilin məzmun və keyfiyyətinin
yaxşılaşmasına, Azərbaycanın ali təhsil
müəssisələrinin akademik potensialının güclənməsinə
əhəmiyyətli töhfə verir".
Proqram iştirakçıları sırasında
ötən il beynəlxalq reytinq sistemlərində yalnız
universitetlər üzrə ilk onluqda yer almış ali təhsil
müəssisələri üzrə 5 nəfər "Harvard
University", 1 nəfər "Massachusetts Institute of
Technology", 2 nəfər "Yale University", 6 nəfər
"Imperial College London", 5 nəfər "University College
London" və 1 nəfər "National University of
Singapore"dan qəbul alıb.
Proqram çərçivəsində Türkiyə
Respublikasının Sabancı Universitetində təhsil alan
Tural Abdulla bildirib ki, o, 2006-cı ildə Gəncə şəhərində
anadan olsa da, valideynlərinin işi ilə əlaqədar
tez-tez köçmək məcburiyyətində
qaldığı üçün təhsilini müxtəlif
orta məktəblərdə alıb: "Birinci sinfə
Bakı şəhəri Cəfər Cabbarlı adına 187
nömrəli tam orta məktəbdə getsəm də, daha sonra
təhsilimi 67 nömrəli tam orta məktəbdə davam
etdirib, son olaraq bu il Avropa Azərbaycan Məktəbindən məzun
olmuşam. Oxuduğum hər bir məktəb
dünyagörüşümün formalaşmasında və əldə
etdiyim uğurlarda xüsusi rol oynayıb. Dəqiq və təbiət
elmlərinə marağım sayəsində 2016-cı ilin 21
mart tarixində dünya məktəbliləri arasında onlayn
riyaziyyat yarışmasında (Mathletics) qızıl medal
qazanmışdım. Bundan əlavə, 2019, 2020, 2022-ci illərdə
Bakıda keçirilən beynəlxalq "Dünya Alimlər
Kuboku" Olimpiadasında iştirak edərək müxtəlif
kateqoriyalar üzrə ümumilikdə 9 qızıl, 8
gümüş medal, 3 kubok qazanmışam. Bu il mən
ABŞ, Böyük Britaniya, Türkiyə və sair ölkələrin
nüfuzlu universitetlərindən mühəndislik və
kompüter elmləri ixtisasları üzrə qəbullar
almışam. Bu universitetlərin bəziləri mənə
25-75 faizlər arası təqaüd təklif etmələrinə
baxmayaraq, xaricdə təhsil üzrə Dövlət
Proqramına müraciət edərək tam təqaüd əldə
etdim. Proqramın şərtlərinə uyğun olaraq
Türkiyənin Sabancı Universitetində "Kompüter elmləri
və mühəndisliyi" ixtisası üzrə təhsil
almağı üstün tutdum. Mən bu il bakalavr üzrə
Dövlət Proqramının qalibi olmuş 80 nəfərdən
biri olduğum üçün çox sevinirəm. Əminəm
ki, Dövlət Proqramının mənim təhsilimə
yaratdığı bu gözəl imkan sayəsində ölkəmizin
gələcək inkişafına öz töhfəmi verəcəyəm".
ABŞ-nin Harvard Universitetində təhsil alan Ayla
Əliyevanın dediyinə görə, o, Bakı Oksford Məktəbinin
məzunudur. Bununla yanaşı, Azərbaycan Tələbə
Gənclər Təşkilatları İttifaqının
(ATGTİ) "AZMUN" proqramı çərçivəsində
Bakı Beynəlxalq BMT Simulyasiyalarında baş katib və
komitə sədri, Avropa Gənclər Parlamentində (AGP) Milli
Koordinasiya departamentinin üzvü, təşkilatçısı,
komitə sədri, Bakı Oksford Məktəbinin Tələbə
Şurasının prezidenti, məktəbin Musiqili Teatr klubunun
təsisçisi vəzifələrini icra edib: "Dövlət
Proqramı mənim kimi gənclərin intellektual, şəxsi
inkişafı üçün imkan yaradıb və gələcək
nəslin cəmiyyətdə fəal rol almağında
böyük bir dəstəkçidir. Bu proqramın bir hissəsi
olmağım üçün çox şadam və qəbul
olunduğum universitetin mədəni və akademik mübadiləsində
iştirak etməyə hazıram. Mən dünyanın ən
nüfuzlu ali təhsil ocağı hesab edilən Harvard
Universitetində "Dövlət idarəetməsi"
ixtisası üzrə təhsil alacağam. Harvard Universitetindən
çox yüksək gözləntilərim var. Fərqli
ölkələri təmsil edən müxtəlif mədəniyyətlərlə
tanış olub akademik imkanlardan yararlanmağa yaxşı mənada
həyəcanlıyam. Cəmiyyətimizə fayda gətirmək
və davamlı inkişafımıza dəstək olmaq mənim
ən böyük hədəflərimdən biri
olmasını əminliklə deyə bilərəm".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2024.- 2 mart, №41.- S.23.