Xilas
Esse
Avropanın mərkəzi şəhərlərindən
biri... Böyük izdiham. Meydanda gözgörəsi qədər
uzanan insan selinin başı üzərində Avropa Birliyinin,
Fransa, Almaniya, İsveç, Danimarka... dövlətlərinin
bayraqları dalğalanır. Bir azdan izdiham oturaq xarakter
alır və mən də bu oturanların lap mərkəzində
peyda oluram. Haradan bura düşdüyümə məəttəl
qalsam da, bunun necə baş verdiyi üzərində baş
sındırmağa çalışmıram.
Bəlkə fevral ayında ən yaxşı
aviakampaniya bilib ən bahalı bilet alaraq sərnişinlərini
ucuz təyyarə və yarıtmaz xidmətlə
daşıyan, enəcəyim şəhərin başı
üzərindən 100 kilometrlərlə uzaqda tərgidən,
bir dəyişmə ilə 8 saatlıq hava uçuşumun 29
saat təyyarə, avtobus, taksi marşrutları ilə başa
çatmasına baiskar "Lütfhanze" aviaşirkətinin
əlavə xərclərimi ödəməkdən imtina
etdiyinə görədir bu izdiham?! Ya meqapolis şəhərdə
arvadına, uşağına, müdirinə acıq edib nəqliyyatı
iflic, sərnişinləri girinc vəziyyətə salan, hər
dəfə də qiymətləri artımla, həm də
müxtəlif fırıldaqlarla, ən çox da qonaq və
turistlər üçün hissolunacaq dərəcədə
"tənzimləyən" həmkarlar ittifaqının
çağırışına yığışıb bu
millət? Onda bu halların ağrı-acısını
öz şəxsimdə hiss edən, hiss etdikcə də
Avropanın bu ürəkbulandırıcı "qonaqpərvərliyi"ndən
bezən mənim burada nə işim var?! Axı neçə
dəfə olub ki, Avropanı mədəniyyət mərkəzi
hesab edənlərin o mədəniyyətdən də qatbaqat
artığını doğma ölkəmizdə tapa biləcəklərini,
yaxud bizdə mədəniyyətin zəif inkişaf etdiyini bəyan
edənlərin Avropanın mədəniyyətdən, eyni
zamanda haqdan, ədalətdən uzaq əməllərinə,
şovinist siyasətlərinə misal çəkmişəm.
Elədirsə, bəs mənim burada nə işim var, məni
bu izdihamın içinə kim gətirib sualları içində
aciz qalmışam...
Nəhayət, haradansa mikrofon işə
düşür. Kütlə çığırmağa
başlayır. Böyük monitorlarda ən yaxşı
bağıranların üz ifadələri adamda ikrah hissi
doğurur. Qəzəbdən şişmiş damarlar
gicgahlarda dağa qalxan cığırlar kimi ap-aydın
görünür. Bunu bir az da təzə nəşr olunan
kitab üzlərində qabarıq əyri-üyrü
şriftlərə bənzədirəm. Nə
yazılmasının fərqində deyiləm, Almaniya
küçələrində "Peqida" təşkilatının,
Paris küçələrində öz rəhbərlərini
yumurta, peyin atəşinə tutan fermerlərin, digər əksər
Avropa şəhərlərində həmcins cütlüklərin,
nə bilim nələrin antilərlə dolu mitinqlərinin
sonradan pivə barlarında
çığırtı-bağırtılı sərxoşluqlarla
yekunlaşdığını bildiyimdən kimin nə deyəcəyi,
hansı şüarı səsləndirəcəyi vecimə
deyil. Bu monitorlarda daha çox qışqırdıqca
ağzı daha geniş açılan, dodaqları palaz tək
ora-dura dartılan sifətlər, bədənlərin
açıq yerlərindən ən məşhur rəssamın
çəkə biləcəyi iyrənc döymə şəkillər
bu tətil və mitinqlərin ikrahedici mənzərələri
kimi gözüm önündə canlanır. Və bu
ikrahedici, ürəkbulandırıcı tədbirdə mənim
missiyam nədir, hələ də dərk edə bilmirəm.
...Birdən hər yerdə insanların görə biləcəyi
qədər hündürlükdən asılmış
monitorda yanımda oturan, qulağını cırıb,
qulağından da böyük sırğa taxması,
dodağına yan-yana dəmir halqalar yerləşdirməsi
bayaqdan diqqətimi cəlb edən gəncin məhz mən tərəfə
tuşlanmış qəzəb dolu sifəti
görünür. Nə dediyini başa düşməsəm
də, qəzəbi, kini, nifrəti bütün əzalarında
hiss olunur. Yumruğunu mənə tərəf uzadıb, sonra
havada yellədərək bərkdən qışqırır
və əlini irili-xırdalı dəmir
yığnağı olan dəri gödəkcəsinin
altına aparır. Mənə elə gəlir ki, indicə
silah çıxaracaq və ətrafı güllələməyə
başlayacaq. Bir vaxt antiterror kursunda öyrəndiyim hansı təmrinin
camaata atəş açmaq istəyən terrorçunu həyatım
bahasına olsa belə zərərsizləşdirmək
işinə yarayacağı fikri sürətlə beynimdən
keçir. Ancaq dəri gödəkcənin altından
şüşə qabın görüntüsü bir az səbirli
olmağı fikrinə sövq edir. Xəyalıma gələndən
özüm içimdə xəcalət çəkirəm.
Şüşə qabda yəqin hər hansı içki
(onsuz da o içkiləri içmirəm və
tanımıram) olduğunu fikirləşəndə xəcalətim
bir az da artır. Qabın yerə qoyulması məni lap
arxayınlaşdırır. Əl bir də cibə gedəndə
daha təşviş keçirmirəm, bir azdan oradan
alışqan çıxsa belə! Sakitliyimi qoruyuram.
Üçüncü dəfə əl dəri
gödəkçənin altına gedəndə mənə
tuşlanan baxışların
ağırlığını hiss edirəm. Nədənsə
dalağım sancır. Müqəddəs
kitabımızı görəndə bir daha butulkaya nəzər
salıb orada benzin olduğunu tam yəqinləşdirirəm.
Öz əksimin monitorda geniş təsvirini görəndə
hər şey mənə aydın olur. Niyə burada
olduğumu indi dərk etməyə başlayıram. Müqəddəs
kitabəmizdə "biz onların nə vaxt, harada?..
olması ilə bağlı ayələr yadıma
düşür.
Yanımdakı məxluq yenə əsib-coşur,
bütün izdihamın gurultusu, uğultusu ilə
müşayiət olunan qızğın hərəkətləri
onun özündə olmadığını, ruhunu
şeytanlara tabe etdirdiyini aşkar göstərir. Müqəddəs
Kitabəmi yuxarı qaldırıb allah bəndəsinə
tanış olmayan bir halda özünü yeyib-tökməsi,
qonşu Sənəm arvadın dediyi kimi, şüvən
qoparması müqabilində yenə də sakit
dayanmağım özümə qəribə gəlir. Niyə
durub bu naməlum məxluq yığıntısını tərk
etmirəm axı?
Bu vaxt yanımdakı məxluq Müəqəddəs
Kitabəni əlində silkələyib yerə qoyur, digər
əlini şüşə qaba aparıb alışqanı
axtarandan sonra nə baş verə biləcəyindən
şübhələnirəm.
Çığırtıların daha da
qızışdığı, baş-beyinə zərbə
kimi çırpıldığı bir vaxtda hansısa bir qüvvə
çiyinlərimdən yapışıb sürətlə
yuxarı dartır. Ayaqlarım yerdən üzüləndə
minlərlə bərəlmiş göz mənə
tuşlanır, uzandıqca-uzanan boğazlar armud
sapalağına dönürlər, təkcə burunlardan,
dodaqlardan, qulaqlardan sallanan dəmir halqalar günəş
şəfəqlərində parıldayır. Kilsəsinin ən
uca zirvəsində yer kürəsinə bənzər yumru
fiqura sancılmış xaçın (yəqin yer kürəsinə
hakim olmaq rəmzidir) qızılı sayrışmasında
bu parıltılar bir göz qırpımında yoxa
çıxır. Qulağıma ancaq qalxdığım yerdən
çoşan uğultular gəlir. Düşünürəm
ki, bəlkə məni, bir tanrının yaratdığı
ayrı dindən olan bəndəni şaqqalamaq fürsətlərini
bada verdiklərinə görə belə coşublar?! Və
yadıma yandırmaq istədikləri Qurani-Kərim
düşür. Allah kəlamının ifadəsi olan bu
kitabı məxluq yığnağından xilas edə bilmədiyimi
düşünüb özümü qınayarkən hardansa
yuxarılardan qulağıma azan səsi dəyir.
İxtiyarsız olaraq başımı qaldıranda Müqəddəs
Kitabı sol əlimdə görürəm. Yuxarılardan,
hardasa uzaqlardan azan səsi ucaldıqca sanki hansısa qüvvənin
gücündən güc alaraq qanadlanıram, yerdən,
aşağıdan-aşağı olan məkandan gələn gurultular getdikcə azalır, tamam
eşidilməz olur.
...Mənim üçün dünyanın ən
gözəl musiqisi olan, Əhməd Cavadın sözlərinə
Üzeyir Hacıbəyovun bəstələdiyi hərbi
orkestrimizin ifasında xalqımızın həmrəyliyini
ifadə edən Azərbaycan Himninin sədalarına yuxudan
oyanıram. Bu möhtəşəm musiqinin sədaları
altında Milli Televiziyamızın azad olunmuş Qarabağda,
Zəngəzurda geniş quruculuq işlərini, sərhədlərimizdə
keşik çəkən müzəffər ordumuzun
şücaətini əks etdirən kadrlar ürəyimi riqqətə
gətirir.
Mahir Cavadlı
525-ci qəzet.- 2024.- 3 may,№77.-S.15.