Yenə yenidən
Esse
Bir nəfər şəhərə gəlir, ya da bir
nəfər şəhərdən gedir. Beləcə,
bütün hekayələr kiminsə ayrılığı,
kiminsə də vüsalı ilə başlayır. Zamanın
ələdiyi adamlar kimi şəhərlər də, ümid
edib təkrar görmək istədiyin adamlar kimi təkrar keçmək
istədiyin küçələr də olur. İndi aid
olduğum şəhəri xatırlamağa
çalışırdım.
Həmin o kafenin ünvanını
yaddaşımın səliqəsiz
qırışlarının içində itirmişdim, tapa
bilmədim... Tapsaydım, ilk oradan başlayacaqdım bu məşum,
məsum və məşhur şəhərin xatirələrindən
danışmağa.
İyirmi bir ay uzun zamandır dünyalı
üçün. Amma... mən də, elə sən də
dünyaya üz çevirib gedəli uzun zamandır. Amma... mən
də, sən də öz içimizdə çox şeyi
itirdik, axtardıq, tapa bilmədik və taleyin gülərüz
ağrılarına baş əydik geridə qalan altı
yüz qırx gündə.
Amma... mən də, sən də
üzümüzü duzlu su ilə yuduq ki, göz
yaşlarımızın tamını hiss edəndə,
özümüzü aldatmağa bəhanəmiz olsun.
Vaxt elə keçdi, elə bil, asfalt üstündən
bir yarış maşını təkərlərinin səsini
arxasınca sürüyə-sürüyə saniyələr
içində göründü, yox oldu. Necə ki biz... (!) bu
gün varıq, sabah yox, sabah varıq, bəlkə də bu
gün yox, dünən yox...(?)
Gəncliyimin hələ uşaqlıqdan ayılmayan
vaxtları sənin darısqal küçələrin mənim
yarı şıltaq, yarı müdrik, yarı sərxoş,
yarı ayıq, yarı bəxtəvər, yarı bədbəxt
hallarıma çox şahid olub. İndi o küçələrdə
ümmət ortaqlarımız, qərbli dostlarımız və
şərqli qohumlarımız ədəb-ərkanla
yolları da, hasarları da mənasız sükut ilə yorur.
Biz (mən və tale yoldaşlarım) isə ədəbsizcə
ayaqlarımız bir-birinə dolaşa-dolaşa taa... o
başdan taa... bu başa piyada gəzib ədəbiyyatdan
danışdıq, danışıb öyrəndik, öyrənib
böyüdük, böyüyüb peşman olduq.
Dostlarımla ağır günlərin pəncəsindən
qurtulub ağrılı günlərin tələsinə
düşürdük. Bir təhər oradan da
canımızı qurtarıb bu başgicəlləndirici sənətin
(yazmağı nəzərdə tutmaq istəyirəm) quyusuna
yıxılırdıq.
Bizi hər dəfə iplə dartıb
çıxarmaq istəyirdilər, gücləri
çatmırdı, sonra yolun ortasında ipi kəsirdilər.
İndi bu ilk cümləsindən son cümləsinədək
sentimentallıq qoxuyan mesajı o quyudan yazıram, əzizim.
"Akademiya parkı"ndan Nizami küçəsinədək
qulaqlarımda 2000-lərin məşhur türk rok
qruplarının üsyan edən mahnıları, əlimdə
o vaxtlar qiyməti elə də baha olmayan (indi çox baha
olan, amma tapılmayan) "Camel" siqareti, ayaqlarımda gəncliyin
taqəti, alnımda hər güzgüyə baxanda diqqət
edib oxuya bilmədiyim yazı, gözlərimdə də
küləyin saçlarıma üfürdüyü (evə
çatıb yata bilsəm, səhər oyanıb
saçlarımı darayanda o ümidlərin hamısı
köynəyimə tökülürdü, mən də elə
bilirdim, kəpəkdi) ümidlər ilə piyada gedirdim.
Gedib "1984" pabda Ahmet Kayanın (mahnı deməyə
dilim gəlməz) əsərlərini ucadan oxuya-oxuya pivə
içib gah solçu olurdum, gah bitərəf, gah da heç
kim olub masadan qalxırdım. Qalxıb qayıdırdım
özümə. Özümə qayıdıb hamıdan
gedirdim və sair.
Necə yalnızsan, necə yalqızam. Necə
balacasan, necə heç kiməm. Nə qədər sənin
gözdən iraq küçələrinə qaçsam da,
yenə tanış kimisə tapıram. Yenə kimsə məni
keçmişin labirintinə atır. Axı mən
uşaqlıqdan oyun oynamağı sevməmişəm. Gələn-gedənin
hissləri ilə oynamaq indi necə belə asan olmuşdu mənim
üçün. Mən başqa bir xırda, liman şəhərinin
qonağı olanda da dostlarımı, ədəbiyyat söhbətlərini,
sevgililərimi və əlbəttə, səni - küçələrini,
kafelərini (ən çox da o unutduğum kafeni),
pablarını, underground gecələrini, səbirsiz küləklərini,
dəniz boyda gölünü, göl boyda gölməçələrini,
o vaxt tək-tük, ordan-burdan baş qaldıran (indi köhnə
sakinlər olan sovet tikililərini ayaqları altına alan)
şüşəli hündür binalarını, makiyajı
bol parklarını, insan artıqlığından əziyyət
çəkən AVM-lərini, söhbətə doymayan taksi
şoferlərini, tələsib həmişə gecikən,
nömrələrini doğum tariximiz kimi əzbər bildiyimiz
avtobusları, marketləri, supermarketləri, xırda
köşkləri, heç vaxt satılmayan, satılsa da
oxunulmayıb başqa məqsədlər üçün
istifadə edilən qəzetlərin günün ikinci
yarısına qədər qalıb saraldığı
köşkləri, adamları, adamları və yenə
adamları tez-tez yadıma salırdım (metrolar yadımdan
çıxdı... hər dəfə belə olur).
Axır ki, gəlib çıxdım. Çox dəyişmisən,
bilirəm, mən də. Əvvəllər sənin ümidin
xoşbəxtliyindən çox idi, indi heç ümidin də
qalmayıb, deyəsən.
Nə günlər gördük. Karantin, müharibə,
yenə karantin, cəbhədən şəhid xəbərləri,
iqtisadi, sosial böhranlar, bayramlar, toylar, yaslar... Bunları səndən
daha ağır keçirdim. İndi təzə, amma
danışmağa yoldaş tapmadığım hekayələrlə
gəlmişəm. Hələ təzəyəm sənin bu təzə
küçələrində, onlara da öyrəşəcəm.
Yenə addım-addım ölçəcəyəm
İçərişəhərin darısqal, doğmadan da
doğma, pişikləri adamlarından çox olan
küçələrini. Yenə məscid minarələrindən
eşitdiyim azan səsini (çox gec-gec eşitsəm də)
bir masada bohem həyatın alatoran nişanəsi olan
bakalların səsinə qarışdırıb
özümü atacam tanımadığım adamların səmimi
görünən söhbətlərinə. Sonra xırda
zalı olan, kitablarla bəzənmiş isti kafelərindən
birində (nə idi o kafenin adı?) küçədən
keçən adamların əl hərəkətlərinə
baxıb, üzlərindəki əhvalın hansı janrda
olduğunu ayırd etməyə çalışacam.
Hər şey ciddidir, hər şey monoton, hər
şey gileylənmək üçün səbəb dolu. Amma
ümidliyəm mən, çünki əlimdən başqa
heç nə gəlmir.
"Bircə Bakı özünü dənizə
atmaz" deyirdim, elə olar, yanıldarsan məni də, səndən
xoşbəxtlik umub gecələr qayğı içində
gözlərini yuman adamları da (İslam Səfərli, 59A.
Yadıma düşdü)...
Rəvan CAVİD
525-ci qəzet.- 2024.- 11 may,№82.- S.12.