Aktrisanın
şirin-acı həyat hekayəti
(Əvvəli ötən çərşənbə
sayımızda)
Burada LHBT barədə verilən suala cavab vermək istəyirəm.
Bu abbreaviatura əks cinslərin təbii intim
yaxınlığından fərqli, eyni cinslərin qeyri-təbii
yaxınlıq münasibətləri ilə əvəz edən
adamları - kişi və qadınları nəzərdə
tutur. Qərb ölkələrində axırıncıların
bir-birnə vurulması, intim yaxınlıq etməsi və hətta
izdivaca girməsi üçün hər cür şərait
yaradılır, onların təbiətə zidd
davranışları böyük paradlar keçirilməklə
geniş təbliğ edilir. Yeniyetmə uşaqlara öz
cinsini istədiyi kimi müəyyən etməkdə sərbəstlik
verilməsi də, LHBT hərəkatının geniş
yayılmasını dəstəkləmək məqsədini
güdür. Qərb ölkələrində, xüsusən
ABŞ-da və İngiltərədə eyni cinsə məxsus
olanların intim əlaqələri gizlədilmir, əksinə,
açıq bəyan edilir. Bibliyada göstərilir ki, Sodom və
Qomorra əhalisinin homoseksualist əlaqəsindən hiddətlənən
Allah həmin şəhərləri dağıtmış,
alt-üst etmiş və əhalisini bütünlüklə
qırmışdır. Bibliya indi də xristianların müqəddəs
dini kitabı hesab olunur, lakin onun əxlaqsızlığa
münasibət barədəki bu vacib göstərişinə
məhəl qoyulmur. Sodom və Qomorranın
biabırçı təcrübəsi rədd edilmək əvəzinə,
əksinə, təbliğ edilir, onun yayılması
üçün hər cür güzəştlər tətbiq
edilir. Əlbəttə, eyni cinsdən olanların bir-birinə
meyl etməsi bir sıra səbəblərlə əlaqədar
olduğu kimi, burada təbiətin öz günahı da az
deyildir, bu isə bir cinsdən olanları, bir-birilə intim
yaxınlıq etmək istəkləri ilə
silahlandırmasıdır. Bu problem böyük olduğuna
görə, onunla mübarizə etmək də asan deyildir. Təbiətin
diktəsinə, hətta o, səhv olanda da tabe olmamaq
mümkün deyildir. Ona görə də biz
uşaqlarımızın tərbiyəsi ilə daha ciddi məşğul
olmalıyıq. Hərtərəfli sağlam tərbiyə,
uşağın fiziki sağlamlığını qorumaqdan
heç də az əhəmiyyət kəsb etmir.
Görünür, mən əxlaq məsələsindən
çox danışdım, çünki xalqın möhkəm
birliyi üçün bu sosial münasibətin
saflığı çox vacibdir. İndi isə başqa məsələlərə
keçək.
Öz populyarlığımla heç də razı
deyiləm. Çünki rollarım melodramatik istiqamətlərə
malikdir, adətkar olmuş tamaşaçı nəhayət
yoxa çıxdıqda, bizim populyarlığımıza da
müəyyən qədər son qoyulacaqdır. Mən
Antiqonanı, Janna d'Arkı, Mariya Styuarti, Anna Kareninanı
oynamaq istəyirəm. Bəzilərinə bu əsassız
ambisiya kimi görünə bilər. Lakin yeniliyə can atmaq
lazımdır ki, nəyəsə nail olasan. XIX əsrin
sonunda Sənaye İnqilabının mərkəzi olan
İngiltərədə və Fransada hələ də qazdan
istifadə edildiyi halda, Burlar (indiki Cənubi Afrika
Respublikası əhalisinin bir hissəsi) elektrik enerjisi istehsal
edib, onu geniş tətbiq edirdilər. Biz də köhnəliyin
ətalətindən çıxmalıyıq, özümüzü
nəsə bir yenilikdə sınamalıyıq, nə vaxta qədər
başqalarının arxasınca getməyi məqbul sayıb,
onlardan irəli keçməyə cəhd göstərməyəcəyik.
Axı bütövlükdə millətimiz olduqca
işgüzar xalqdır, həm də istedadlıdır. Bizi
döyüşkən xalq hesab etmirdilər, lakin 2020-ci ilin
payızı xalqımızın hərbi igidliyinin də
şahidi oldu, lovğa düşmən biabırçı
qaydada məğlubiyyətə uğradıldı. Bir az əvvəl
isə nə özümüz, nə düşmənlərimiz
buna inanırdı, ermənilər bizim döyüş
qabiliyyətimizə istehza edib, doğma torpağımızda,
gözəl Şuşamızın Cıdır düzündə
təntənəli şənliklər keçirirdilər və
bu, bizi təhqir edirdi. Ölkəyə uğurla rəhbərlik
edən Prezident İlham Əliyev buna və başqa
biabırçılıqlara dözməyib, Ali Baş Komandan
kimi ordumuza, Ermənistan ordusunun növbəti təxribatına
cavab olaraq, hücuma keçmək əmri verdi və müzəffər
Silahlı Qüvvələrimiz 44 gün ərzində
düşməni əzdi, ərazilərimizdən
bütünlüklə qovub çıxardı. Məğlub
ermənilər qalib tərəfdən mərhəmət
göstərilməsini artıq yalvarmağa başladılar
müharibə caniləri dustaq edilib, Bakıya gətirildi və
vəhşi xarakterli cinayətlərinə görə məhkəmə
qarşısında cavab verməli olacaqlar.
Teatra gəldikdə, aktrisa boş səhnəni oyunu
ilə doldurur, bu, çox vacib məsələdir və onun
istedadından xəbər verir. Baş aktrisa müxtəlif
tamaşalarda oynayır, gah cavan qızı təsvir edir, yaxud
da kiməsə vurulur. Həm də tamaşaçını
cəlb etməyə qadir olmaları üçün onlar həmçinin
bəzən alçalırlar. Hər iki mövqe çox
sayda suallar doğurur. Bu isə, əlbəttə, onun
qadın ləyaqətinə toxunmamış qalmır.
Qabiliyyət insanın xüsusiyyətlərini
başa düşməkdir, bu bacarıq səhnədə
onları qane etmək üçündür. Mən məşhur
Byenvenyu ləqəbini fəaliyyətimlə, həyata və
insanlara münasibətimlə doğrultmalıydım.
Səhnədə təbii intellektin və emosiyanın
stressi müəllimin, rejissorun öyrətdiklərindən
tam fərqli olur. Çünki öyrədilənlər
mexaniki xarakter daşıyır. Səhnədə affekt,
problemi həll etməkdə aktrisanın köməyi olmadan
kifayət qədər irəli getmir, burada insan
davranışı, şüurlu və şüursuz hərəkəti
çox az başa düşülür. Aktrisa özünə
qiymət verməyi bacarmalıdır. Nə olursa olsun, mən
daim çiynimi düz tutmaqla yanaşı, dərk edirəm
ki, İngiltərənin məşhur kraliçası I
Elizabetin öz xalqını ispanlara qarşı igidliklə
vuruşmağa çağıranda, əsgərlərə
özünün qorxmazlığını göstərmək
üçün dediyi kimi, mən də məğrur ürəyə
malikəm.
Aktrisanın aktyordan fərqi ondadır ki, artist
qeyri-adi dərəcədə hiyləgərlikləri ifadə
edir. Şekspir Yaqo obrazında universal məkr simvolu
yaratmışdır. Molyerdən də əvvəl o, dram əsərinə
mizantrop nümunəsi gətirmişdi. Ledi Makbetdən
savayı, biz qadınlar arasında məkr mövqeyinə
güclü xidmət edən digər bir ikinci qadını
tanımırıq. Kişi personajlar arasında isə belələri
çoxdur. Mən teatr barədə, qadınlar barədə
çox danışdım, bəlkə də, sözlərim
mentor tonu qəbul etdi. Çoxları məni qınaya bilər
ki, uğur sahibi olsa da, gənc aktrisanın teatr aləminə
dərs verməsi yolverilməzdir. Əstəğfürullah,
mən dərs vermək istəmirəm, yalnız öz
düşüncələrimi və arzularımı ifadə
etməyə çalışıram. Kimsə bunu başqa
cür yozursa, bu, artıq mənim problemim deyildir.
Qadınlar barədə dediklərimi, qızlara
ünvanladığım rəfiqə məsləhətim
heç də özümü böyük hesab etdiyimdən
deyil, yalnız səmimi münasibətimdən irəli gəlir.
Əlbəttə, mən gənc qızam, bir qədər əvvəl
ailə qurmuşam və ana olmuşam. Ailəli qadınlar mənə
irad tuta bilərlər ki, hələ yenicə ərə
getmişəm, özün cavan qızlara, gəlinlərə
ailədə məhəbbət iqlimi yaratmaq məsləhətini
verirsən. Qoy əvvəlcə o, özü yaşa dolsun,
uşaqlarını böyütsün, ondan, sonra
özünün ona nümunəvi görünən təcrübəsini
başqalarına nümayiş etdirə bilər. Doğma
uşağın tərbiyəsinin çətinliklərinin nə
olduğunu bilməyən gənc xanımın analara dərs
verməsi gülünc doğurmaya bilməz.
Mən belə iradlarla razılaşmaq məcburiyyətində
qalıram, ancaq daş kömürün karbon elementindən
ibarət olmasını bilmək üçün, heç də
şaxtaçı olmaq vacib deyildir. İnsanlar əkinçilik
zəhmətinin çox saydakı cəhətlərinə
agah olmadan, çörəyin, şərabın
istehlakından çəkinmir. Biz qızıl gülün təbii
gözəlliyini ekranda da seyr edəndə, ondan həzz
alırıq. Mən ailədə böyümüşəm,
ondakı münasibət mürəkkəbdir və mənə
tanışdır, indi isə mənim öz ailəm
vardır. Həyatın
çoxlu sınaqlarından keçmişəm. Ona
görə də nisbətən gənc olsam da, öz təcrübəmə
əsaslanıb, onu başqaları ilə bölüşə
bilərəm.
Diskussiya iştirakçıları bir səslə mənim
səmimi söhbətimdən, düşüncələrimi
sərbəst bölüşməyimdən razı
qaldılar.
Rafiq ürəyindəkiləri daha geniş
açır
Qonşuluqdakı Sahil bağında gəzəndə,
ərim nədənsə ağlındakıları deməyə
cəsarət etmirdi. Mən artıq onun bu xasiyyətinə bələd
idim. Onu mən dilə gətirməli idim və belə bir təşəbbüsü
etdim:
- Rafiq, məndən heç nəyi gizlətmə,
ürəyində nə varsa aç de. Bəlkə mənim
barəmdəki keçmiş uydurmalar, şayiələr təzədən
səni qıcıqlandırmağa başlayıb. Mən səni
eşitməyə hazıram.
Rafiq dilə gəldi və bildirdi ki, deyəcəyim
sözlər o barədə deyildir, sadəcə mən sənin
özünə onların bir neçəsini demişəm,
hamısını deməyə
isə utanmışam. Onları çoxdan demək istəyirdim,
ancaq cəsarət etmirdim. Əgər onları dinləmək
istəyirsənsə, mən ürəyimi yenidən
açıb tökə bilərəm.
Mənim gözəlliyimə qiymət verən və
məni ilhamlandıran, əlbəttə ki, Rafiq olmuşdu. Dəfələrlə
mənə demişdi ki, sən necə də gözəlsən,
mənim məhəbbətim. Saçlarıma
vurğunluğunu gizlətmək istəmirdi,
saçımın oyunlarını çəpiş
sürüsünə bənzədirdi. Dodaqlarımı isə
al qırmızı lent hesab edirdi. Döşlərimi
xüsusi ilə sevirdi, onlara tərif deməkdən yorulmurdu.
Deyirdi ki, sənin döşlərin ceyranlara bənzəyir,
zanbaqlar arasında otlayan maralları yada salır.
Dodaqlarımdan öpəndən sonra, məst olmuş kimi
deyirdi ki, dodaqların bal dadı verir. Döşlərimin
üstündən əlini bir dəfə əzizləmək
qaydasında gəzdirəndə deyirdi ki, onlar xurma
salxımına, şirəsi ağzıma axan üzüm
salxımına bənzəyir. Sənin səsini eşidəndə,
mənə elə gəlir ki, cənnətə
düşmüşəm. Ümumiyyətlə sənin məhəbbətin
mənim dünyama çox arzuladığım şadlıq
mehi gətirir.
Səndəki gözəllik əsl qüvvə
sayılmalıdır, məhz ona görə də sənin pərəstişkarlarının
sayı-hesabı yoxdur. Mövlanə Cəlaləddin Ruminin
sözləri ilə deyilsə, "Göylərdə
gördüm mən sənə məxsus gözləri,/
Gözlərinsə əks etdirir əsl mavi göyləri".
Axırda Konyada yaşayan böyük şair, elə bil ki, hələ
səkkiz əsr əvvəl səni tanıyırmış,
gözəlliyinə bələd imiş.
Mən onun çox mütaliə etdiyini bilirdim, lakin qədim
kitablardan belə nümunələr gətirəcəyini
ağlıma da gətirməzdim.
Rafiq öz təriflərini kənara qoyub, mənə
çatdırdı ki, hətta qadınlar da sənin gözəlliyindən
söhbət açırlar, səhnəni şərəfləndirməklə
yanaşı, səni "İliada"dakı gözəl
Yelena ilə müqayisə edirlər, bircə ona
arxayındırlar ki, sənin ərin Rafiq heç vaxt Menelay
kimi ola bilməz. Bu mümkün də deyildir, troyalı Parisdən
fərqli olaraq o, ərli qadını götürüb
qaçmamış, səni bakirə qız kimi öz
arvadı etmişdir, həm də başqa ölkədə,
Spartada deyil, öz doğma ölkəsində sənə
vurulmuşdur. Deməli, hansısa bir münaqişə, yeni
Troya müharibəsi də mümkün deyildir və
İzoldanın həyat seçimi hansısa
qarşıdurmaya səbəb ola bilməz. Gözəl bir
qızı ona vurulmuş Rafiq ələ keçirmişdir,
Parisin azıb, indi də Azərbaycana gəlməsi ona
heç nə verməyəcəkdir. Homer və ya çar
Solomon sağ olsaydı, Yelenanı və Sulamiti unudub,
müqayisədə İzoldaya üstünlük verməklə,
onun şərəfinə, azərbaycanlı qızın layiq
olduğu daha yüksək səslənən şərqini
qoşardılar.
Bunu deməyə mənim güclü arqumentim
vardır. Homerin Yelenası və Solomonun Salamiti öz
dövrlərinin gözəl qadını və qızı
idi. Yelenanın gözəlliyini hətta qoca kişilər də
tərifləyirdilər. Lakin onların hər ikisi ali gözəllikdə
İzoldaya uduzardılar, çünki başqa bir istedada malik
deyildilər. İzoldanın istedadını isə yüz
minlərlə adam sitayişə bərabər bir qaydada təsdiq
edir, üstəlik, onun ilahi gözəlliyini də qətiyyən
yaddan çıxarmır. Deməli, o, öz qədim rəqibləri
ilə müqayisədə daha böyük üstünlüyə
malikdir, çünki bu qızda gözəlliklə istedad
sintez təşkil edir. Digər bir cəhəti də qeyd etmək
lazımdır ki, bizim eradan əvvəl XIII əsrdə
Spartanın və ya Troyanın üst-üstə yüz min əhalisi
yox idi. İstedadı isə İzoldanı elə yüksəkliklərə
qaldırmışdır ki, onu oradan endirmək də
mümkün deyildir. Mifik İkarın qanadları mumdan
olduğundan, Günəşin yandırıcı
şüaları onları əritmiş və İkarı məqsədinə
çatmadan yerə çırpmış və məhv
etmişdi. İzoldanın şöhrət qanadları isə
xalq tərəfindən ona mükafat kimi verildiyindən, almaz
möhkəmliyinə malikdir.
(Ardı var)
Telman ORUCOV
525-ci qəzet.- 2024.- 8 may,№80.- S.14.