Aktrisanın şirin-acı həyat
hekayəti
(Əvvəli ötən çərşənbə
sayımızda)
Səni təbiət, öz valideynlərinin köməyi
ilə yaratmışdır. Təbiət görünür, mən
hələ dünyaya gəlməmişdən, bir
fağır bəndə kimi mənim arzumu da nəzərə
almışdır və səni həyata gətirmişdir.
Sonra aktrisa olmusan, biz tanış olmuş, həqiqi sevgimizin əsasında,
bəlkə də belə şiddətli məhəbbətin
nadir nümunəsi kimi biz ailə qurmuşuq. Çoxları
bizim ailə xoşbəxtlimizə həsəd aparır.
Piqmalion Qalateyanı həyata gətirdiyi kimi, etiraf etməliyəm
ki, tanışlığımızdan sonra sən də məni
həyata gətirmisən. Sən mənə yeni nəfəs,
yeni həyat vermisən. Ona görə biz qocalanda da bir-birimizi
odlu məhəbbətlə sevəcəyik.
Qarşılıqlı sevgimiz bizi hər cür bəlalardan
qoruyacaq, ömrümüzün
qalan hissəsində də, yəqin ki, məhəbbət haləsindəki
xoşbəxtliyimizə xələl gəlməməsi ilə,
taleyimizə bu günə qədər çətir salan
xilasedici mərhəmət əvvəlki tək davam edəcəkdir.
Biz var-dövlət dalınca qaçmayacağıq, yeganə
arzumuz bir aktrisa kimi sənin öz şərəfini və zəfərini
bir an da olsun itirməməyin, mümkünsə yüksəltməyin
olacaqdır. Qalan ömrümüzün yeganə leytmotivi də,
dilə gətirdiyim bu arzudan əlavə, bizə sevinc bəxş
edən uşaqlarımızın xoşbəxtliyindən ibarət
olacaqdır.
Rafiq imkanlarına və nəzakətinə görə
çox sayda qadınların xoşuna gəlir. Mən
bunlardan haliyəm, lakin Rafiqin sədaqətinə
inandığımdan qətiyyən təşviş
keçirmirəm, bilirəm ki, o, məni dünyanın nadir
gözəlinə də dəyişməz. Bizim sevgimiz elə
möhkəmdir ki, ona antropoloji bir kataklizm heç nə edə
bilməz. Biz ailəmizi ən yüksək maqnitudalı sosial
zəlzələyə belə davam gətirən materialdan
tikmişik. Hər halda bu, bizə belə gəlir və indiyədək
bizi həyəcanlandıran bir silkələnməyə də
rast gəlməmişik. Qadınlar isə öz
arzularını həyata keçirmək barədə
düşünür, bunun naminə bütün vasitələrə
əl atırlar, ailələri dağıtmaqdan belə
çəkinmirlər. Onları qınamıram, hər kəs
öz xoşbəxtliyini axtarır, bunun hansı yollarla əldə
edilməsi isə elə bir əhəmiyyət kəsb etmir. Təki
planlaşdırılan baş tutsun.
Bizim truppaya İstanbulda universiteti bitirmiş bir gənc
aktrisanı qəbul etmişdilər. O, olduqca gözəl idi,
iri ala gözləri, uca qadın boynu var idi,
yaraşıqlı fiquraya malik idi. Səhnədə gözəl
xanımları, təbii xüsusiyyətlərinə görə
yaxşı oynaya bilərdi. Aktyorların əksəriyyəti
daim onu vurğun baxışlarla süzürdü. Mən
özüm də cavanlıq dövrümü nəzərə
alıb, ona xoş münasibət bəsləyirdim. Səhnədə
isə hələ özünü göstərə bilməmişdi.
Həm də mənə məlum idi ki, təzə aktrisa ilk
gündən Rafiq ilə yaxından maraqlanır, hər vəchlə
onu ələ keçirməyə can atır. Bir axşam
tamaşadan sonra ona yaxınlaşıb, ərklə
soruşmuşdu:
- Cavan aktrisalara niyə heç diqqət vermirsiniz? Ax
sizin arvadınızı da tam təravətli xanım saymaq
olmaz. Elələri əri çox tez qocaldır.
- Xanım görürəm ki, arvadımla maraqlanırsınız. İş
yoldaşları, əlbəttə, bir-birini yaxşı
tanımalıdır. Lakin rəğbətdən kənar
maraq təhqiramiz xarakter daşıyır, istərdim ki, siz bu
cəhəti nəzərə alasınız. Mən sənin
sualına cavab vermirəmsə, bu, ən yaxşı
cavabdır. Çox maraqlandığınıza görə
isə cavab verməyə məcburam.
Bizim ailə barədə təsəvvürünüz
bir qədər yanlışdır, arvadımı mən
çılpaq zirvə yaxınlığında bitən və
dağ havasının onun yaşıllığını
soldurmadığa qoymayan edelveys hesab edirəm. Digər tərəfdən,
hər kəsin öz zövqü vardır. Evlənəndən
arvadıma demişdim ki "Səndən başqa heç kəs!"
Prinsipimə daim əməl edən bir insanam. Nədənsə
uşaqlığımdan qarpızı sevmirəm, onu yemirəm,
bunun başqa səbəbi də vardır. Farslar qarpıza
"xərbuz" deyirlər, bu, "eşşək
buzu" mənasını verir, Həmin dildən isə bu
söz Azərbaycan dilinə "qarpız" kimi, rus dilinə
isə "arbuz" kimi keçmişdir. Bir nəfəri
sevdiyimə görə, mən başqa qadınları nə
çox, nə az, yalnız sırf fars deyimində "xərbuz"
hesab edirəm. Qoy buna görə heç kəs məndən
inciməsin. Mən "xərbuz" azarkeşi deyiləm və
olmayacağam da. Buna əmin ola bilərsiniz. Arvadıma gəldikdə,
o, mənim üçün həmişə təravətli
olacaqdır.
İnciməsəniz, yeri gəlmişkən sizə bəzi
məsləhətlərimi verərdim. Qaya kimi möhkəm
olan qəsri məhv etmək çətindir, mən öz ailəmi
nəzərdə tuturam. Qayanı təbii kataklizmlər də
məhv edə bilmir, o ki qaldı insanların cəhdlərinə.
Mən cavan adamların eşq yaşamaq
yanğısını başa düşürəm. Susuzluq,
yanğını söndürmək istəyi adamı cəsarətli
hərəkət etməyə həvəsləndirir. Bunun
üçün nə olursa olsun, su tapmaq tələb olunur. Səhrada
belə susuzluq baş verdikdə, adamlar az qala
ağlını itirir, ilğımın arxasınca
düşüb, qaçmağa başlayır ki, qoy suyu tez
tapsın. İlğım təkcə tək-tək
adamları deyil, bütöv karvanı məhv edə bilir.
Sevgi hədəfinə tərəf də heç nəyi nəzərə
almadan, başı itirib qaçmaq buna bənzəyir. Dövlət
çevrilişi baş verdikdə, prosesə
başçılıq edən yıxılanın yerini tutur.
Napoleon da bu yolla hakimiyyətə gəlmişdi. Ailə isə
məhz belə bir sınaqda dövlətdən daha möhkəmdir,
onu çevrilişlə dağıtmaq mümkün olmur.
Qayanı uçurub, onun yerində öz komanı tikmək
çətindir, əslində baş tutan deyildir. Mən
qarşılıqlı sevginin nəticəsi kimi meydana gələn
möhkəm ailələri nəzərdə tuturam. Onu
dağıtmaq, uçurmaq cəhdi əbəs olacaqdır.
Siz öz ailənizi yaratmaq üçün,
başqasınınkını uçurmaq istəyirsiniz. Hətta
Misir faraonları belə hərəkət etmirdilər,
özlərindən əvvəlki piramidalara əl vurmurdular, əksinə,
onları qoruyur, sonra öz piramidalarını tikməyə
başlayırdılar. Bizim müqəddəs kitabımız
olan Quranda isə onlar qəddarlıq simvolu kimi təsvir
olunurlar.
Mən bütün cavan qızlara, onları başa
düşən bir insan kimi, ailə səadəti
arzulayıram, həm də istərdim ki, onlar gözlərini
ailəli kişilərdən yığsınlar, nə qədər
cavan oğlan vardır, qoy onlarla nikaha girsinlər və gənc,
xoşbəxt ailə qursunlar. Sevgi əsasında bağlanan
nikaha sevinməyənləri mən mizantrop
adlandırardım, çünki onlar yalnız adamların bədbəxt
olmalarını arzulayırlar, başqalarının xoşbəxtiyi
onlar üçün dərd mənbəyinə çevrilir.
Cavan qız, sizə gəldikdə, tələsmənizə
ehtiyac yoxdur, tələsiklik səhv etməyə səbəb
ola bilər. Sizə layiq olan oğlan sizi tapacaq və teatr
kollektivi yeni bir ailənin yaranmasına həsr olunmuş şənlikdə,
sizin toyunuzda iştirak edəcəkdir. Arvadımla birlikdə
mən də sizin şəxsi həyatdakı uğurunuza sevinəcəyik.
Truppada isə ailəli cavan aktrisaların sayı
artacaqdır.
Bu sözlərdən sonra
narazılığını gizlətməyən qız onu tərk
edibmiş.
Belə deyirlər ki, qədim perslər, xüsusən
istedadlı hökmdar I Daranın dövründə imperiyada
uzun yollar çəkir və onların ox kimi düz
olmasına çalışırdılar. Bunda məqsəd
müharibə vaxtı döyüşçülərə
hərbi sursatı və qidanı daha surətdə
çatdırmaq idi. Qədim yunanlar isə yolun düz istiqamətdə
çəkilməsindən imtina edirdilər, bunu da yolun təbiətin
bir hissəsi olduğu ilə izah edirdilər. Ona görə də
yunanların yolu dağlara qalxır, dərələrə
enir, təpələri dolaylarla keçir. Bunlar yoldakı
yolçunu seyr etdiyi mənzərələr hesabına
yormağa qoymurdu. Düz yol isə yeknəsəqlik hissi
yaratdığından, gözü və hərəkət
orqanlarını da yorur. Düz yol həm də Persiyanın
m.ə. IV əsrdəki ağır məğlubiyyətinə
şərait yaratdı, Makedoniyalı Aleksandr Asiyanın
qüdrətli imperiyasını qısa müddətdə məhv
etdi.
Mən də öz həyat yolumu qədim yunanların
dolanbaclarla dolu olan yollarına bənzədirəm. Mənim də
illərim heç də yalnız yüksəkliklərlə
dolu olmamışdır, dərin dəfələrdən
keçmək məcburiyyətində də
qalmışdır. Nədənsə mənə eşq elan edənlər
də az olmamışdır, ancaq başa
düşürdüm ki, onlar ciddi deyildir. Onların heç
birinə mən razılıq cavabı verə bilməzdim və
verməmişdim. Bu isə məni bəzən qorxulu təhlükələr
altına salmışdı. İlk eşqim də uğurlu
olmamışdı, sevdiyim oğlan bir az sonra qeybə çəkilmiş,
uzun fasilədən sonra mən onu səfil sifətində, xəstə
və qocalmış gördükdə
sarsılmışdım. Ərim ilə isə mən həqiqi
sevgi şəraitində, xoşbəxt yaşamışam və
bunu davam etdirəcəyimizlə öyünürəm. Səhnə
ilə birlikdə mənim dünyadakı ən böyük
sevinc mənbəyim, nemətim və ən qiymətli sərvətim
ərim və uşaqlarımdır. Buna rəfiqələrim
də əmin olduqlarından, ərimə böyük hörmətlə
yanaşırlar.
Mən taleyimin hökmü ilə varlı ailənin gəlini
olmuşam və indi də ərimin imkanlı maddi vəziyyəti
mənim layiqli səviyyədə yaşamağıma şərait
yaratmışdır. Ərim də, mən də dəbdəbəli
həyatı sevmirik, yalnız xarici ölkələrə səfər
etməyin, muzeylərə baxmağın, öz
rayonlarımızda təbiəti seyr etməyin aşiqiyik.
Mən hələ kasıb aktrisa olanda, xaricə getməyi,
əsasən, Türkiyənin şəhərlərini gəzməyi
sevirdim, lakin maddi imkanlarımın kasadlığı mənim
böyük arzularımın reallaşmasına keçilməz
sədd çəkirdi. Mən daim Parisdə, Romada, Mexikoda,
Buenos-Ayresdə olmağı arzulamışdım. Ərim
Rafiq mənim xəyallar dünyama yaxşı bələd
olduğundan, bu istəklərimin yüksək qaydada həyata
keçməsi üçün hər şeyi etmişdir.
Biz Nyu-Yorkda da, Amsterdamda da, Vynada da olmuşduq. Təyyarənin
biznes klassında uçmağım isə məni az qala
kraliça səviyyəsinə qaldırırdı, axı mən
səhnədə kraliça obrazlarını da
yaratmışdım. Mən heç də Allah tərəfindən
cəmiyyət üçün seçilən kraliça
deyildim, lakin ərim məni hətta ilahə səviyyəsinə
qaldırdığından, bunu isə yalnız təbiət
bəxş edir, özümü virtual da olsa, kraliçalardan
fərqləndirmirdim.
Xarici ölkələrə səfərlərim,
müşahidələrim nəticəsiz qalmırdı. Səhnədə
müxtəlif obrazlarıma düzəlişlər verirdim.
Mən bir dəfə
söhbət vaxtı ərimə dedim ki, indiki
populyarlığımla heç də razı deyiləm, mənə
Buenos-ayresli Karlos Qardelin sönməz populyarlığı lazımdır.
O, böyük sənətkar idi, gözəl səsi ilə
Argentina tanqosunu daha cazibədar edirdi, rəqqasları
alovlandırırdı. Tanqo isə Argentinanın simvolu hesab
edilir, bu rəqsdə qadın və kişinin bədənlərinin
nəyə qadir olduğu özünü göstərir.
Qardel avtomobil qəzasında ölsə də, bu günə
kimi bir ulduz kimi xatırlanır. Özünü sənətinə
bütünlüklə həsr etmiş aktrisa da fiziki
ölümündən sonra unudulmamalıdır. Mən Odri
Höpbernə həsəd aparıram, onun ekranda
yaratdığı şahzadə 70 ildən sonra bu gün də
yaşayır, müqayisəsiz qız zərifliyi,
kübarlılığı ilə könülləri
oxşayır. Onun hər bir hərəkəti həzin musiqi
təsiri bağışlayır, hər addımı hədd
tanımayan valsda fırlanmaq kimi görünür. Belə
şöhrətə nail olmaq istərdim, onda sərhədləri
aşan arıya, kəpənəyə, quşa çevrilərdim.
Uşaqlarım da, sən də mənimlə tam səmimi
qaydada fəxr edərdin. O, gözəl qız dünyanın
kumiri olmağı bacarmışdı, biz isə bəzən
teatrdan başı çıxmayan adamların vulqar
gülüşünə sahib olmağımızla
öyünürük. Fərqi yada salanda, yalnız xəcalət
çəkmək qalır.
(Ardı var)
Telman ORUCOV
525-ci qəzet.- 2024.- 22 may,№89.- S.14.