“Bir nəfər mənə dedi ki, sən
qorxaqsan...”
Əməkdar artist Ayşad Məmmədov: “Qarşımdakı
insanın dediyim sözdən utandığını görəndə
mən ikiqat utanıram”
“İtirə-itirə gəlirik... Biri qeyrətini,
namusunu itirir, biri ağlını, biri də bəxtini. Kimlər
itirmir axı. Kim itirmir ki, bu dünyada. İtirə-itirə gəlirik,
son günümüzdür ölüm. Bu qədər
çirkaba dözmək olmur axı. Tanrıverdi dayı, mən
bu ağacı böyüdəcəyəm, böyüdəcəyəm.
Bir adam ağırlığına davam gətirsin, sonra oradan
özümü asacağam...”
Əməkdar artist Ayşad Məmmədov Romeo,
Malkolm, Pek, Laert ("Romeo və Cülyetta",
"Maqbet", "Yay gecəsində yuxu",
"Hamlet"), Müsyö Jordan ("Müsyö Jordan və
dərviş Məstəli şah"), Aydın
("Aydın"), İsgəndər ("Ölülər"),
Təlxək ("Ox və hədəf"), Kral ("Aktyor və
kral"), Padşah ("Yaxşı padşahın
nağılı"), cəllad ("Generalın son əmri"),
Ocaqqulu ("Almaz"), Toğrul ("Qətibə
İnanc") kimi obrazları ilə teatrımızda əvəzsiz
xidmət göstərib. Müxtəlif illərdə Prezident
mükafatına layiq görülən Ayşad Məmmədov
30-dan çox film və serialda rol alıb. O isə daha
çox izləyicilərinin xatirəsində “Bəxt
üzüyü” filmindəki Hüseyn obrazı ilə yadda
qalıb.
Əməkdar artist Ayşad Məmmədov ilə
müsahibəni təqdim edirik.
- Necəsiniz, Ayşad müəllim?
- Şükür Allaha. “İblis və...”
tamaşasını təhvil verdik, indi boşluqdur. Bir az
problemlər var, planlarım var. Onları həyata keçirə
bilsəm, yaxşı olacaq (gülür).
- Şəki teatrından Gənclər teatrına, Gənclər
teatrından da Dram teatrına. Ayşad müəllim, bu
keçidlərdən hansı sizə çətin oldu,
hansı daha yaddaqalan oldu?
- Əlbəttə, Gənclər teatrından
ayrılmaq mənim üçün çox çətin
oldu. Mərhum rejissor Hüseynağa Atakişiyevdən sonra Gənclər
teatrı demək olar ki, yox dərəcəsində idi və
mənim üçün heç nəyin fərqi yox idi. Mən
heç istəməzdim ki, Gənclər tatrından
ayrılım. Amma tale belə gətirdi (Akademik Milli Dram
Teatrını göstərir). Bura mənim üçün həmişə
ana teatr olub, ideal olub. O qədər ideal olub ki, burada işləməyi
heç arzulamamışam.
Amma bu gün Dram teatrının aktyoruyam. Əgər
atam sağ olsaydı, burada işləməyim onun
üçün hədiyyə olardı. Çünki 6
yaşımdan məni götürüb bura gətirərdi. O
özü də rəhmətlik Tofiq Kazımovla teatr məktəbində
bir yerdə oxumuşdu. Sonra anama görə həmin məktəbi
atdı. Mənim anam çox gözəl qadın idi, istəmirdi
atam teatrda olsun. Atam da anama görə ordan uzaqlaşdı və
kino sahəsində işləməyə başladı.
Söhbətdən kənara çıxdım bir az
(gülür).
- Hüseynağa müəllimdən söz
açılmışkən, bir çoxları onun sərt
olduğunu deyir. Sizə qarşı münasibəti necə
idi?
- Qətiyyən mən onu sərt görməmişəm.
Hər zaman üzü gülürdü. Hətta o gün
Qurban İsmayılovla Hüseynağanı yada saldıq.
Deyir, Rəhman Əlizadə ilə qapıda
dayanmışıq, Rəhman deyir, bu saat Hüseynağa
qapını açacaq və başlayacaq gülməyə.
Elə də olub, Hüseynağa girib içəri,
başlayıb gülməyə. Həmişə belə
olub. Sərtliyi özünə və sənətinə
qarşı idi. Xəyanəti sevməzdi, həddindən
artıq qısqanc idi. İnsan kimi çox yumşaq adam idi. Mən
onunla Şəki teatrından işləməyə
başlamışam. Onun bir kəlməsindən başa
düşürdüm ki, nə istəyir. Bizim aramızda
heç vaxt problem olmayıb.
- Xalq şairi Vaqif Səmədoğlu ilə yaxın
dost olmusunuz. Şair fərqli düşüncədə bir
insan idi. Sizin həyatınızda hansı izlər qoyub?
- Mən onun 4 əsərində oynamışam: “Bəxt
üzüyü”, “İntihar”, “Yayda qartopu oyunu”, “Generalın
son əmri”. “Bəxt üzüyü”nü ilk dəfə
Şəki teatrında göstərdik, onda mən Rasim rolunda
çıxış edirdim. Vaqif çox qəribə insan
idi. Söhbət etməsən belə, ondan qəribə
enerji almaq olurdu. Bir dəfə Gənclər teatrında olanda
yaxşı əhval-ruhiyyədə idi (gülür), mənə
yaxınlaşdı, qucaqladı, gözlərimə baxdı
və dedi ki, biz necə bir-birimizə oxşayırıq.
Hansı ki, mən sarışın idim, o qaraşın. Yəqin,
qəlbən oxşarlığı nəzərdə tuturdu.
Onun əsərləri, obrazları mənə çox
yaxın idi. Səmimi qəlbdən duyurdum, hiss edirdim. “Bəxt
üzüyü”ndəki obrazın da ağrıları mənə
daha yaxın idi. Vaqif mənim yaddaşımda bax belə
qalıb.
- Xaricdə keçirilən film və teatr
festivallarında iştirak edən bəzi həmyerlilərimiz
vətənə qayıdandan sonra Azərbaycan teatrının
inkişafdan geri qaldığını deyirlər. Siz bu barədə
nə düşünürsünüz?
- Müqayisə etmək doğru deyil. Çünki
bizdə teatr prosesində çox çətinliklər
yarandı, keçid dövrü oldu. Teatrçılar
çox pis vəziyyətdə oldular. “Bu ölkədə belədir,
bizdə isə belədir” kimi fikirlər söyləmək
düzgün deyil. İnkişaf prosesi gedir. O gün Aydın
Talıbzadə “İblis və...” tamaşası haqqında
yazmışdı ki, imkan verin işləsinlər. Mehriban
Ələkbərzadəyə imkan yaratmaq lazımdır. Bu
adam teatra təzə gəlib, vurmaq yox, kömək eləmək
lazımdır. Gözləmək, bir neçə tamaşanı
izləmək lazımdır. O dəqiqə baltalamaq olmaz,
düzgün deyil.
- Ayşad müəllim, kinoda sizi daha çox ikinci
planda görürük. Halbuki aktyor kimi kino sahəsi
üçün yaxşı potensialınız var.
- Mənə seriallardan təklif gəlir, sadəcə
teatrda işlərim çox olur deyə qəbul edə bilmirəm.
Çingiz Aytmatovun “Əsrə bərabər gün”
tamaşasını hazırladıq, ağır əsəri
idi. Daha sonra “İblis və...” tamaşasına
başladıq. Ona görə bir-iki obrazdan imtina etməli
oldum. Həm də mənim üçün önəmli yer
teatrdır. Teatr canlı sənətdir. Kinoda da rolu dolğun
işləmək mümkündür. Amma serialda belə deyil.
Tez çəkilirsən, bitir. Bir növ səni tələsdirirlər.
Mən də bu prosesi sevmirəm. İstəyirəm ortaya
yaxşı bir iş çıxardım.
- Eşitdiyimizə görə, bir müddət taksi
sürücüsü kimi də fəaliyyət göstərmisiniz...
- Hə, Eldar Quliyevin “İstanbul reysi” filmində o
rolda çıxış etmişəm.
- Mən filmi nəzərdə tutmuram, real həyatdan
danışıram.
- (Gülür) Hə, boynuma alıram, olub. Bir dönəm
dolanışıq baxımından çox çətin vəziyyətdə
idim. Başladım sürücülük etməyə, amma
insanlar məni tanıyırdı deyə pis olurdum. Hərəsi
bir fikrə düşürdü. Həm də mən o cəhətdən
fərsizəm. Pulu olmayan biri maşınıma minəndə
ondan pul tələb edə bilmirdim, üzüm gəlmirdi.
Heç bir ay çəkmədi, işləyə bilmədim.
- Həm özünüz, həm atanız, həm də
həyat yoldaşınız sənət
adamlarısınız. Bəs övladlarınız necə?
Yolunuzu davam etdirirlər?
- Qızım Rəssamlıq Akademiyasın bitirib. Mən
özüm də ağacyonma ilə, heykəltaraşlıqla
məşğul olmuşam. Oynadığım obrazları
taxta üzərində yonurdum. Bir ara rəssam olmaq istəmişdim,
amma qismət olmadı. İndi isə böyük
qızım rəssamdır. Böyük oğlum Harun
videoblogerdir. Amma o, heç yerə çəkilmək istəmir,
təkliflər gəlir, amma qəbul eləmir. Müsahibə
belə vermək istəmir, sevmir. Mən özüm də
müsahibə verməyi sevmirəm, amma hərdən bir olur
(Gülür).
- İstedadınız olduğu halda rəssamlığın
dalınca niyə getmədiniz?
- Mənim dostlarımın çoxu rəssam idi.
Mükəmməl öyrənmişdim bu sənəti. Şəki
teatrında olanda istedadımı kəşf elədim.
Taxtanı götürdüm əlimə və başladım
yonmağa. İlk dəfədən uğurlu alındı.
Şəki Teatrının baş rəssamı da mənə
bu sahə ilə bağlı çox şey öyrətmişdi.
Amma aktyor sənətinə olan sevgim o istəyi üstələdi.
- Hansı mərhum sənət yoldaşınız
üçün darıxırsınız?
- Ələkbər Hüseynov. Rəhmətlik az
ömür sürdü. Uşaqların sevimlisi idi, yəqin
tanıyırsınız. Çox heyifsilənirəm onu
itiridiyimə görə (fikrə dalır). Sonra rəssam
dostum Zahid var idi, ürəyimə ən yaxın dostum idi, onu
itirdiyimə çox heyifsilənirəm. Hərdən
ağır, çətin anlarımda, xoş günlərimdə
onlarla söhbət edirəm. Bax belə (dərindən ah
çəkir).
- Rollarınızın bəzilərində mənfi
obraz kimi çıxış etsəniz də, sətiraltı
məna ilə doğrulardan danışmısınız. Bəs
real həyatda da doğruları demək üçün sətiraltı
ifadələrdən istifadə edirsiniz, yoxsa necə
lazımdırsa, elə də deyirsiniz?
- Yox, mənim həyat yoldaşım düz
sözü üzə deyir, həmişə ona həsəd
aparmışam ki, bunu bacarır. Amma mən deyə bilmirəm.
Məsələn, qarşımdakı insanın dediyim
sözdən utandığını görəndə mən
ikiqat utanıram, ona görə o sözü deyə bilmirəm.
Pis cəhətdir, yaxşı bir şey deyil. Mənə
deyirlər ki, sən qorxaqsan. Həddindən artıq mədəni
olmaq qorxaqlıq əlamətidir. Bu sözü mənə
yaxın olan bir nəfər demişdi. Mən də çox
pis oldum, sonra dəfələrlə ona sübut eləmək
istədim ki, mən qorxaq deyiləm. Başım çox
böyük bəlalar çəkib, o bəlalarla sübut eləmək
istədim.
- Sübut edə bildiniz?
- Ta orasını bilmirəm (gülür).
- Ümumiyyətlə, oynadığınız
obrazların həyatınıza, xarakterinizə təsiri
olubmu?
- Mən aktyor sənət ilə ona görə məşğul
oluram ki, (iki əli ilə üzünü qapayır)
maskalarımı ata bilim. Mənim özümə
çatmağım üçün bu sənətdəyəm.
İçimdə oturan o insanı görmək istəyirəm.
- Görə bilirsiniz?
- Hələ ki maskaları tullaya-tullaya gedirəm,
görək necə olur.
- İtirə-itirə gəldik, “Hüseyn”. Bəs
Ayşad müəllim, siz nəyi itirdiniz?
- Dostlarımı itirmişəm, ürək
dostlarımı itirmişəm, Gənclər teatrında
sevgini itirmişəm, Hüseynağa Atakişiyevi itirmişəm,
Vaqif Səmədoğlunu itirmişəm. Gör nə qədər
itkilərim var...
Ləman İLKİN
525-ci qəzet .- 2024.-
8 noyabr(¹206).-S.13.