"Yaz axşamı"
"Bir rəsmin dedikləri" rubrikasının budəfəki
qonağı sənətşünas Humay İslamovadır.
Onunla Xalq rəssamı Səttar Bəhlulzadənin "Yaz
axşamı" əsərindən
danışmışıq.
Azərbaycanın rəngkarlıq sənətində
mötəbər yeri olan Səttar Bəhlulzadə
yaradıcılığında təbiətimizin
füsunkarlığı daima poetik şəkildə təsvir
edilib. Rəssamın yaradıcılığında mənzərə
janrı ilə bərabər, tarixi mövzuları
canlandıran əsərlər də yer alır. Azərbaycan
rəngkarlığını bəzəyən Səttar Bəhlulzadə
yaradıcılığından bir çox rəssamlar bəhrələnib.
Bəhlulzadə fırçasına məxsus "Qızbənövşəyə
gedən yol", "Torpağın arzusu",
"Bazardüzü", "Xəzərdə axşam",
"Yaz axşamı", "Bakıda yaz səhəri"
və s. əsərlər bu gün də diqqət mərkəzindədir.
- Humay xanım, Səttar Bəhlulzadə
yaradıcılığının özünəməxsus
xüsusiyyətləri bu əsərdə özünü necə
göstərir?
- Azərbaycan boyakarlıq sənətində göz
oxşayan əsərləri ilə iz qoymuş Səttar Bəhlulzadənin
daxili dünyasını ifadə edən sənət nümunələrindən
biri də "Yaz axşamı" tablosudur. Rəsm
1963-cü ildə çəkilib. Tablo yağlı boya
texnikası ilə işlənib. Əsərə baxanda aydın
olur ki, rəssam Xəzər dənizinin füsunkar
görüntüsündən ilhamlanaraq bu rəsmi çəkib.
Azərbaycanda impersionizm cərəyanının banisi hesab
olunan Səttar Bəhlulzadənin Xəzər sevgisi
hamımıza məlumdur. Doğma vətənə olan bu
sevgi həm də rəssamın ilham mənbəyidir. Yurdunun
gözəlliyinə aşiq rəssam hisslərini kətana həkk
edib.
- "Yaz axşamı"nın rəng həlli barədə
nə deyə bilərsiniz?
- Tablonun rəng koloriti mükəmməl şəkildə işlənib. Səttar Bəhlulzadə
yaradıcılığında mavi rəng
çalarlarının özünəməxsus yeri var. Sözügedən əsərdə
Xəzər dənizi ilə dağların fonu tünd və
açıq mavi çalarlarla vəhdət təşkil edir.
Diqqətlə baxdıqda üzü səmaya doğru süzən
quşların ağ, yüksəkdə isə mavi tonla
işləndiyini görürük. Maraqlı detallardan biri də
yaz fəslinin qarışıq rənglərlə əks
olunmasıdır. Açıq tonlar dəniz üzərində
incə bir şəkildə işlənib. Sahilin kənarında
əks etdirilən yaz aylarında yenicə
yaşıllaşmış ağacların rəngləri
qarışıq tonlarda verilib. Mavi və yaşıl
çalarların qarışığından alınan rəng
müsbət aura bəxş edir.
- Dənizi seyr edən insanların geyimlərindəki
rəng müxtəlifliyi xüsusilə diqqət çəkir.
- Bu, yaz fəslinin isti rənglərini simvolizə
edir. Ümumilikdə, əsərdə sarı,
qırmızı, qara, qəhvəyi tona çalan rənglərdən
istifadə olunub. Tablonun sol tərəfində açıq
yaşıl və sarı rəngin tünd
qarışığı məharətlə işlənib.
İnsanların dayandığı yer açıq və
tünd çəhrayı rəngin
qarışığı ilə göstərilib. Tabloda ən
çox istifadə olunan rənglər isə mavi və
ağdır. Diqqəti cəlb edən nüanslardan biri də
göyərçinlərin bəzilərinin yarı ağ, bəzilərinin
isə yarı mavi çalarlarla işlənməsidir.
- Əsərin kompozisiyası necədir?
- Tablo yaz fəslini xatırladır. Rəssam öz
daxili aləminin sirli nüanslarını əsərdə əks
etdirərək maraqlı bir tandem yaradıb. Kompozisiyada diqqəti
cəlb edən nüanslardan biri də yaz küləyinin əksidir.
Axşam vaxtı dənizin seyri də olduqca gözəl şəkildə
tərənnüm olunur. Əsərdə Bakı küləyinin
qabarıq deyil, həzin təsvirinə şahid oluruq. Rəssam
Xəzəri insanların hüzur tapdığı məkan
kimi təsvir edib. Göyərçinlər də Xəzərin
sakinləri kimi əks olunub. Diqqətdən yayınmayan
maraqlı detallardan biri də tablonun sol tərəfində
yuxarı doğru təsvir olunan elementdir. Bu detal küləkdən
xəbər verir. Göyərçinlərin yuxarı
doğru uçması da küləyin işarəsidir.
- Tablo harada saxlanılır?
- Əsər Azərbaycan Milli İncəsənət
muzeyində saxlanılır və nümayiş olunur.
- Sizcə, bu rəsm bizə nə deyir?
- Göz oxşayan bu tablo Səttar Bəhlulzadənin
yurdumuza sonsuz sevgisini, təbiətimizə
böyük məhəbbətini ifadə edir. İmpressionizm
detallarını əsərində xüsusi olaraq işləməsi
də onun bu cərəyandan bəhrələnməsindən
xəbər verir. Bu tablo yaz fəslinin ilkin
çağlarını gözümüzün önündə
canlandıraraq Xəzərin sahili və Bakı küləyinin
əsməsi təəssüratı yaradır. Əsər
bizə Səttarın daxili aləmini çatdırır,
yeddi rəngin onun üçün bir dünyaya bərabər
olmasından xəbər verir. Azərbaycan
boyakarlığının dahisi sayılan Səttar Bəhlulzadənin
qeyri-adi ideyalarla zəngin olması bu tabloda da özünü
göstərir.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet .- 2024.- 20 noyabr(№211).-S.12.