"Məktəblinin
dostu": faydalı təşəbbüs uğurla davam edir
Növbəti il üzrə "Məktəblinin
dostu" layihəsinə 7 milyon manat vəsait ayrılacaq. Bu,
2025-ci ilin dövlət büdcəsi zərfində əks
olunub. Büdcə zərfində qeyd olunub ki, həmin məbləğ
məktəbdə təhlükəsiz mühit yaratmaq, şagird
davranış qaydalarına nəzarət etmək, fövqəladə
hal baş verdikdə uşaqlara ilkin tibbi və psixoloji
yardım göstərmək və "Məktəblinin
dostu" layihəsinin 2025-ci ildən etibarən əhatə
dairəsinin mərhələlərlə 1000 məktəbə
çatdırılması və ölkə üzrə təhsilalanların
70 faizini əhatə etmək üçün ayrılacaq.
Elm və Təhsil Nazirliyinin "Məktəblinin
dostu" layihəsi 2016-cı ildən fəaliyyətə
başlayıb və elə həmin ildən ən uğurlu
layihələrdən birinə çevrilib. Əsas məqsədi
müəllim və şagirdlər üçün məktəbdə
təhlükəsiz mühit yaratmaq, fövqəladə hal
baş verdikdə ilkin tibbi və psixoloji yardım göstərməkdən
ibarət olan layihə 30 məktəbdə pilot olaraq tətbiq
olunub. Əməkdaşları məktəblilərin qəhrəmanlarına,
valideynlərin güvən yerinə, məktəbin isə
görən gözünə, eşidən qulağına
çevrilib. Bu il də onlar eyni temp, dəyişməyən
fədakarlıq, daha çevik münasibət nümayiş
etdirərək qazandığı nüfuzu
artırmaqdadır. Artıq məktəblinin dostlarına olan
maraq ayrı-ayrı hadisələrin fonunda tələbə
çevrilir. Bu səbəbdəndir ki, məktəblərə
uşaq gətirən valideynlərin gözü məhz boz
geyimli, gülərüz, çevik gənc dostlarını
axtarır, onları məktəbdə görəndə
güvən hissi daha da çoxalır.
Məlumat üçün bildirək ki, Azərbaycan
təhsil sistemində gerçəkləşdirilən "Məktəblinin
dostu" layihəsi dünyanın müxtəlif ölkələrində
müxtəlif adlarla uğurla sınaqdan
çıxarılıb. Burada əsas hədəf məktəb-təhsilalan-valideyn
üçbucağının tərəfləri arasında
üfüqi ünsiyyətin qurulması və hədəf
olaraq təhsilalana özünü ahəngdar gerçəkləşdirmə
imkanları yaratmaqdır. "Məktəblinin dostu"
seçilmiş şəxslər hər bir yaş mərhələsində
uşaqların hərtərəfli şəxsi keyfiyyətlərinin
və intellektual inkişafının təmin edilməsi,
onlarda özünütərbiyə və
özünüinkişaf bacarığının
formalaşdırılmasında iştirak edirlər.
"Məktəblinin dostu" layihəsi çərçivəsində
tədris ili ərzində şagirdlər arasında breyn-rinq,
bilik yarışları, futbol çempionatı və
ekskursiyalar təşkil olunur, "Mühafizə və təhlükəsizlik
qaydaları", "Uğurlu peşə seçimi",
"Məktəblinin sağlam qidası", "Fövqəladə
hallar zamanı davranış qaydaları", "Zərərli
vərdişlərə son", "Tütündən istifadənin
zərərləri", "İlk yardım və ilkin
psixoloji yardım", "Narkomaniya ilə mübarizə",
"İnsan hüquqları", "Sosial şəbəkələrdən
faydalı istifadə", "Məqsədli karyera" və
digər mövzularda təlimlər keçirilir.
Elm və təhsil naziri Emin Əmrullayev layihənin
uğurlu təşəbbüslərdən biri olduğunu
bildirib. Nazirin sözlərinə görə, təhsil müəssisələrində
təhlükəsiz mühitin daha da təkmilləşdirilməsində
məktəblinin dostlarının dəstəkləyici rolu təqdirəlayiqdir.
Ölkənin bütün ümumi təhsil müəssisələrində
bu layihənin tətbiqinin arzu edilən olduğunu
vurğulayan Emin Əmrullayev diqqətə
çatdırıb ki, layihə gənclərin məşğulluğuna
da müsbət təsir göstərir: "Xüsusilə
pedaqoji ixtisasları bitirən məzunlar üçün bu
layihədə işləmək onların məktəb
mühitində yaxşı təcrübə toplamaları və
təhsil sahəsində karyeralarını qurmalarına şərait
yaradır. "Məktəblinin dostu" layihəsinin
bütün məktəblərdə olmasını arzu edirik.
Artıq 8 ilə yaxındır ki, layihə həyata
keçirilir. İlk növbədə, hər gün 4400-ə
qədər məktəbdə milyonlarla insan üz-üzə
gəlir. Ayrı-ayrı ailələrdən gələn
uşaqların davranışı digər uşaqların həyatına
təsir edir. 1 milyon 500 min uşaq olan mühitdə hansısa
bədbəxt hadisə baş verə bilər. Sual oluna bilər
ki, niyə məktəb özü etmir, "Məktəblinin
dostu" layihəsinə ehtiyac yaranır?
Formalaşmış məktəb mədəniyyəti var.
Burada problemləri kənara çıxarmamağa, o cümlədən,
heç Elm və Təhsil Nazirliyinə bildirməməyə
və məktəb daxilində həll etməyə
çalışılır. Bu tip hadisələrin həllini
tapması üçün ört-basdır edilməsi yox,
müzakirə edilməsi tərəfdarıyıq".
Nazirin sözlərinə əsasən, bu layihə sadəcə
bir alətdir: "Məktəb daxilində hansısa
boşluqları sistemli şəkildə qarşılaya
bilmiriksə, o zaman müvəqqəti həll yolu
tapırıq. Proqnozlara görə, ümumi təhsil müəssisələrində
hələ uzun müddət "Məktəblinin dostu"na
ehtiyac olacaq. İndiki məktəb modeli köhnədir.
Valideynlər işə gedir, bu müddətdə məktəb
uşağın qeydinə qalır, ona təhsil verir. Təhsil
o qədər müqavimət göstərən sahədir ki,
onun dəyişməsi elə də asan deyil. Hər dəfə
təhsil məzmununu dəyişmək müəllimlərin əməkhaqlarına
dəyişiklik edilməsi deməkdir".
Elm və Təhsil Nazirliyinin "Məktəblinin
dostu" layihəsinin PR meneceri Nərgiz Kərimova bildirib ki,
2016-cı ildən etibarən ölkənin təhsil sistemində
yeni, çox ciddi əhəmiyyət kəsb edən "Məktəblinin
dostu" adlı layihə tətbiq olunur. Məqsəd müəllim
və şagirdlər üçün məktəbdə daha
təhlükəsiz mühit yaratmaq, fövqəladə hal
baş verdikdə ilk tibbi və psixoloji yardım göstərmək,
mütəmadi olaraq şagird, valideyn, təlim-tərbiyə
müəssisələrinin kollektivi ilə maarifləndirmə
və diaqnostik işlər aparmaqdır. Həmçinin,
yetişməkdə olan gənc nəslin milli mənlik
şüurunun inkişaf etdirilməsi və vətənpərvərlik
hisslərinin aşılanması da məqsədlərdən
biridir. Yetişməkdə olan gənc nəslin milli-mənlik
şüurunun inkişaf etdirilməsi və onlara vətənpərvərlik
hisslərinin aşılanması olduqca vacibdir. Çünki
vətənpərvər ruhda böyüdülən, tərbiyə
edilən hər bir uşaqda mərhəmət, vicdan hissi
olur. Vətənini sevirsə, o, ailəsini də sevəcək,
heyvanlara, insanlara, ətrafında olan hər kəsə insani
münasibət bəsləyəcək: "Layihə çərçivəsində
bu istiqamətdə həyata keçirdiyimiz işlər
çoxdur. Məktəblərdə ilboyu kütləvi tədbirlər,
maarifləndirmə və təbliğat işləri gənclərin
mənəvi, fiziki, psixoloji hazırlığının təmin
edilməsinə, onlarda Vətənə, doğma torpağa məhəbbət
hissinin yüksəldilməsinə yönələn tədbirlər,
məktəblərarası bilik yarışları mütəmadi
təşkil olunur".
O qeyd edib ki, adıçəkilən layihə əhatə
dairəsini genişləndirməkdə davam edir və bu tədris
ilindən Gəncə, Lənkəran, Masallı və Cəlilabad
şəhərlərində ümumilikdə 12 məktəbdə
də tətbiq olunmağa başlanılıb. Beləliklə,
"Məktəblinin dostu" layihəsi Bakı, Sumqayıt,
Abşeron da daxil olmaqla hazırda ölkə üzrə
ümumilikdə 238 məktəbi əhatə edir.
Layihə Bakıda 191, Abşeronda 12, Sumqayıtda 23, Gəncədə
6, Lənkəranda 2, Masallıda 2, Cəlilabadda 2 təhsil
müəssisəsi olmaqla, ümumilikdə 238 ümumi təhsil
müəssisəsində fəaliyyət göstərir. 420
minə yaxın şagirdi əhatə edən "Məktəblinin
dostu" layihəsi üzrə hazırda 300 əməkdaş-məktəblinin
dostu çalışır.
Onun sözlərinə görə, "Məktəblinin
dostunun fəalları, sözün əsl mənasında,
şagirdlərin dostudurlar. Onlar öz işlərini
böyük həvəslə, canla-başla yerinə yetirirlər.
"Məktəblinin dostları"ndan biri daim monitor vasitəsilə
kameraların göstərdiyi nöqtələri nəzarətdə
saxlayır. Bir an belə gözlərini monitordan çəkmir.
Digər iki nəfər isə dəhlizlərdə, məktəbin
həyətində dolaşır, şagirdləri uzaqdan
müşahidə edirlər. Müəllimin gözündən
yayınıb dəhlizdə qaçan, tullanıb düşən
ibtidailəri sakitləşdirir, dərsdən yayınmağa
çalışan şagirdlərə dost məsləhəti
verirlər. Səhər saat 7:30-dan axşam saat 7:00-a, məktəbdən
ən son şagird çıxana kimi.
Təhsil eksperti Kamran Əsədov deyir ki, "Məktəblinin
dostu" layihəsi tətbiq olunandan Azərbaycanda təhsil
müəssisələri ənənəvi idarəetmədən
yeni idarəetməyə keçib: "Adətən məktəb
idarəçiliyi direktor, direktor müavini, sinif rəhbərləri
vasitəsilə həyata keçirilir. Amma bu
sadaladığımız şəxslər birbaşa tədris
prosesinin iştirakçısı olduğu üçün
şagirdlərlə geniş şəkildə fəaliyyət
göstərmək imkanına malik deyillər. Yəni sinif rəhbəri
və yaxud da direktor müavini aktiv tədris prosesinin
iştirakçısı olduğuna görə şagirdlərin
bu və ya digər ehtiyacları, asudə vaxtlarının dəyərləndirilməsi
ilə bağlı fəaliyyət göstərə bilmirlər.
Orta məktəblərdə hər bir məktəbli ilə
ayrı-ayrılıqda onların problemləri,
sıxıntıları ilə bağlı işlər
güclü şəkildə həyata keçirilə
bilmirdi. Amma "Məktəblinin dostu" vəzifəsini
yerinə yetirən şəxs tədris prosesinin
iştirakçısı olmadığı üçün
birbaşa məktəbdə sosial fəaliyyəti həyata
keçirirlər. Məsələn, məktəblər
arasında yarışlar keçirilir və yaxud məktəbdə
neqativ halların aradan qaldırılmasında onlar müstəsna
rola malikdirlər. Apardığım araşdırmalara
görə, məhz "Məktəblini dostu" layihəsi
tətbiq olunan məktəblərdə şagirdlər
arasında siqaret çəkmə halları 80 faizədək
azalıb. Həmçinin, məktəbə kənar şəxslərin
daxil olmasının qarşısı alınıb.
Seçilmiş şəxslər, yəni "Məktəblinin
dostları" həm əlavə iş yeri, həm də
kifayət qədər təhsilli, aktiv gənclərin təhsilə
cəlb olunması deməkdir. Bu, olduqca uğurlu bir layihədir".
K.Əsədovun sözlərinə görə, bu
layihə bir çox ölkələrdə tətbiq edilir. Məsələn,
qardaş Türkiyədə, Gürcüstanda isə uzun
müddətdir ki, fəaliyyət göstərir. Ölkəmizdə
tətbiq olunması isə olduqca müsbət haldır:
"Hesab edirəm ki, "Məktəblinin dostu" Azərbaycanda
fəaliyyət göstərən bütün orta ümumtəhsil
məktəbinin hər birində tətbiq olunmalıdır.
Çünki "Məktəblinin dostu", həqiqətən
də Azərbaycan təhsilinin, müəllim və
şagirdinin, hətta valideynin də dostudur. Bəzən olur
ki, valideynlər uşaqlarını gec götürürlər
və həmin vaxt "Məktəblinin dostu" şagirdin təhlükəsizliyini
təmin edir".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet .- 2024.- 26 noyabr(№216).-S.15.