"Rəqəmsal
bacarıqlar": təhsilin inkişafı üçün
önəmli layihə
Son illərdə təhsil sahəsində aparılan
islahatlar, həyata keçirilən yeniliklər rəqabətli,
müasir səriştə və bacarıqlara malik təhsilalanların,
dövrün mövcud çağırışlarına
adekvat cavab verən mütəxəssislərin
hazırlanmasında əhəmiyyətli faktora çevrilir.
Bu baxımdan, bəhs olunan hədəflərə çatmaq
üçün "Azərbaycan Respublikasında təhsilin
inkişafı üzrə Dövlət Strategiyası"
çərçivəsində son illər ölkəmizin
ümumi təhsil sistemində uğurla tətbiq edilən
"Rəqəmsal bacarıqlar" layihəsinin rolu
danılmazdır. "Rəqəmsal bacarıqlar" layihəsinin
təhsil prosesində müasir informasiya
texnologiyalarının tətbiqi baxımından əhəmiyyəti
getdikcə artır. Bu layihə şagirdlərin gələcəyi
üçün yararlı olan alqoritmik düşüncə
və məntiqin inkişafına, yeni texnologiya və rəqəmsal
bacarıqları təcrübədə öyrənməyə,
proqramlaşdırmanın sirlərinə bələd
olmağa imkan yaradır.
Bu gün informasiya cəmiyyətinin və rəqabətədavamlı
yüksək texnologiyalı milli iqtisadiyyatın
yaradılması bir sıra ölkələrin dövlət
siyasətinin əsas istiqamətinə çevrilib. Belə
ki, artıq informasiya və kommunikasiya texnologiyaları
(İKT) sahəsi inkişafın ən önəmli amili kimi
çıxış etməkdədir. Bunu nəzərə
alaraq, son illər ölkəmizdə digər sahələrdə
olduğu kimi, təhsil sahəsinin də
informasiyalaşdırılması sürətli inkişaf
dövrünü yaşayır. Prezident İlham Əliyevin
imzaladığı "Azərbaycan 2030: sosial-iqtisadi
inkişafa dair Milli Prioritetlər" sənədində əsas
istiqamətlərdən biri də məhz dünyada artan rəqabətə
hazır olmaq üçün yüksək rəqabətli
insan kapitalının formalaşdırılmasıdır. Bunun
üçün isə XXI əsrin tələblərinə
uyğun müasir təhsil və innovasiyaları təşviq
edən münbit şərait əsas cəhətlərdir. Təhsil
sistemində gənc nəsli gələcək rəqəmsal
texnologiyalar dövrünə hazırlamaq üçün
onlara məktəb yaşından rəqəmsal səriştələrin
aşılanmasına diqqət yetirilməlidir. Qeyd
olunanları rəhbər tutaraq, "Rəqəmsal
bacarıqlar" layihəsi çərçivəsində
uşaqların məktəb yaşlarından alqoritmik
düşüncə, məntiqi təfəkkür, layihə
qurmaq bacarıqlarını inkişaf etdirməyə, eləcə
də onlara proqramlaşdırma əsaslarını
aşılamağa çalışılır.
2017-2018-ci tədris ilindən etibarən təhsilalanların
İKT bacarıqlarına dərindən yiyələnməsi,
onların informasiya məkanında məqsədyönlü fəaliyyətinə
nail olunması, rəqabətqabiliyyətli və məntiqi
düşüncə tərzinə malik şəxslər kimi
formalaşmasını təmin etmək məqsədilə
ümumtəhsil məktəblərində "Rəqəmsal
bacarıqlar" layihəsinin tətbiqinə
başlanılıb. Statistik göstəricilərinə əsasən
bildirim ki, ölkə üzrə layihənin əhəmiyyətini,
uğurlu tətbiqini, eləcə də ictimaiyyət tərəfindən
müsbət qarşılanması nəzərə
alınaraq, layihənin əhatə dairəsi həm
coğrafi, həm də müəllim və şagird sayı
baxımından genişləndirilib. Hazırda "Rəqəmsal
bacarıqlar" layihəsi Bakı, Sumqayıt, Gəncə,
Şəki, Şirvan, Şamaxı, Lənkəran, Biləsuvar,
Mingəçevir şəhər və rayonları üzrə
məktəbdə tətbiq edilir. "Alqoritmika" beynəlxalq
təhsil şirkətinin peşəkar metodist və məzmun
heyəti tərəfindən yeni üsullar və ən
innovativ metodlardan istifadə etməklə hazırlanan proqram
bu sahə üzrə ən yaxşı təcrübələri
özündə birləşdirir. Proqram fərdi təlim, nəzəriyyə
və tətbiqi yanaşma, fənlərarası əlaqə və
motivasiyanın artırılması prinsiplərinə əsaslanır.
Elm və Təhsil Nazirliyi ilə "Alqoritmika"
beynəlxalq proqramlaşdırma və riyaziyyat məktəbinin
birgə əməkdaşlığı çərçivəsində
həyata keçirilən "Rəqəmsal
bacarıqlar" layihəsinin 2024-2025-ci tədris ilində əhatə
dairəsi daha da genişləndirilib.
İşğaldan azad olunmuş ərazilərdə də
tətbiqinə başlanılan layihə çərçivəsində
ölkə üzrə məktəb sayı 762-yə
çatdırılıb, onlardan 230-u layihəyə yeni cəlb
olunub. Yeni tədris ilində layihə ölkənin 57 şəhər
və rayonunda 6000 müəllimi, 500 min şagirdi əhatə
edir.
Bundan başqa, bu il 30-dan çox məktəbdə
informatika fənninin dərindən tədris olunduğu,
ixtisaslaşdırılmış "Rəqəmsal
bacarıqlar" təmayüllü 10-cu siniflərə qəbul
imtahanı keçirilib. 826 şagird yeni tədris ilində bu
siniflərə qəbul olunub. Ümumilikdə, bu il "Rəqəmsal
bacarıqlar" təmayüllü 10-11-ci siniflərdə
1370 şagird təhsilinə davam edəcək.
Layihə çərçivəsində təhsil
alan VII, VIII və IX sinif şagirdlərinə artıq
yüksək səviyyəli "Python"
proqramlaşdırma dili üzrə dərslər
keçirilir. Bütün məktəblərdə dərslər
zamanı şagird və müəllimlər tərəfindən
istifadə olunan rəqəmsal sistemin uğurlu tətbiqi
üçün İKT infrastrukturunun əhəmiyyətli dərəcədə
təkmilləşdirilməsi işləri həyata
keçirilib, Azərbaycan Təhsil Şəbəkəsinə
sürətli çıxış təmin olunub.
Bu illər ərzində məktəblərdə layihə
çərçivəsində informatikanın yeni formatda tədrisi
ilə yanaşı, müxtəlif yaş qrupları üzrə
şagirdlər üçün həm beynəlxalq, həm də
yerli müsabiqələr və tədbirlər keçirilib.
Təhsil eksperti Nadir İsrafilov deyir ki,
"İnformatika" fənninin tədrisinin təkmilləşdirilməsi
və fənnin tədrisində yeni yanaşmanın tətbiqi
şagirdlərdə analitik düşüncə tərzi, məntiqi
təfəkkür, XXI əsr bilik və bacarıqları,
kodlaşdırma, təşəbbüs göstərmə,
müstəqil və komandada çalışma kimi vərdiş
və səriştələrin inkişafına nail olunur. Gələcək
nəslin hərtərəfli inkişafı və onların
bilik və bacarıqlarının təkmilləşdirilməsi
bu günün təhsilindən asılıdır: "Bu illər
ərzində müşahidəmizə əsasən deyə
bilərik ki, layihədə iştirak edən şagirdlər
yüksək texnoloji ixtisaslara daha çox maraq göstərir.
Şagirdlər arasında keçirilən sorğuları və
müsahibələri təhlil etdikcə, onlar tərəfdən
marağın artırılmasında layihənin rolunun böyük
əhəmiyyət kəsb edildiyi ortaya çıxır.
Layihə təhsilalanlara yeni texnologiya və rəqəmsal
bacarıqları təcrübədə öyrənməyə,
proqramlaşdırmanın sirlərinə bələd
olmağa imkan verir. Onlar təkcə proqramlaşdırmanı
deyil, biliyin təcrübədə tətbiqi bacarıqlarını
da öyrənirlər. Yeni texnologiyalardan istifadə, rəqəmsal
bacarıqların tətbiqi günümüzün
reallığıdır. Təbii ki, məktəbdə bu
bacarıqların şagirdlərə aşılanması
çox vacibdir. Yeni nəslin bu istiqamətdə kifayət qədər
maraqlarının olduğu da nəzərə alınmalıdır.
Bu maraq və bacarıqların düzgün şəkildə
inkişaf etdirilməsi üçün onları mütləq
istiqamətləndirməliyik. Çünki əks təqdirdə
bacarıqlarından zərərli yönümdə də
istifadə etmələrinə imkan vermiş olarıq. Bu
baxımdan da Rəqəmsal bacarıqlar - informatika fənninin
fərqli formatda tədrisinin həyata keçirilməsi
olduqca faydalı və lazımlıdır. Rəqəmsal
bacarıqlar birmənalı şəkildə zamanın tələbidir.
Bu istiqamətdə gələcəkdə yeni ixtisaslar da
yaranacaq. Bütövlükdə rəqəmsal bacarıqlara
malik olmadan yaxşı mütəxəssis olmaq mümkün
olmayacaq".
Təhsil eksperti Qoşqar Məhərrəmov bildirir
ki, "Rəqəmsal bacarıqlar" layihəsi Elm və Təhsil
Nazirliyi və "Alqoritmika" beynəlxalq təhsil şirkəti
tərəfindən həyata keçirilir.
"İnformatika" fənninin tədrisini təkmilləşdirməklə
layihə şagirdlərdə alqoritmik düşüncə,
məntiqi təfəkkür, layihə qurmaq
bacarıqlarını inkişaf etdirir və
proqramlaşdırmanın əsaslarını öyrədir.
"Rəqəmsal bacarıqlar" layihəsi şagirdlərə
erkən yaşlardan kodlaşdırma dərsləri tədris
etmək, onları İKT ilə yaxından tanış etmək
üçün bu layihə çox qabaqcıl və önəmlidir:
"Bu dərslər vasitəsilə şagirdlər erkən
yaşlardan müəyyən ixtisaslar haqqında məlumatlar əldə
edirlər, özlərini kəşf edirlər. Şagirdlər
bu layihədən istifadə edərək gələcəkdə
daha yaxşı ixtisaslara yiyələnə bilərlər".
Elm və Təhsil Nazirliyindən bildirilib ki, "Rəqəmsal
bacarıqlar" layihəsinin əsas məqsədi şagirdlərin
rəqəmsal sahədə bilik və bacarıqlarını
inkişaf etdirmək, rəqəmsal savadlılığı
artırmaq, orta məktəb şagirdlərinin bu sahədə
peşəkar inkişafı üçün şərait
yaratmaq, həmçinin müəllimlərin təcrübə
mübadiləsi və yeni biliklərin əldə edilməsi
üçün platforma vasitəsilə
bacarıqlarını təkmilləşdirməkdir. Azərbaycan
Respublikasında təhsilin inkişafı üzrə dövlət
strategiyasının mərkəzində təhsildə bərabər
imkanların yaradılması dayanır. Ölkədə
şəhər və rayonlar arasında rəqəmsal istiqamətdə
bərabərsizlik olduğu üçün şagirdlər
arasında rəqəmsal bilik səviyyəsinin
artırılması xüsusi diqqət yetirilir. Bu səbəbdən
də layihənin getdikcə daha çox şəhər və
rayonu əhatə etməsi qərara alındı. Hazırda
layihənin genişləndirilməsi istiqamətində
planlaşdırma işləri aparılır, strateji məsələlər
müzakirə olunur və hədəflər müəyyən
edilir. Mövcud məktəblərdə siniflərin
sayının artırılması ilə yanaşı,
artıq layihəyə qoşulan 9 şəhər və
rayonlarla məhdudlaşmırıq, informatika fənninin tədrisində
yeni yanaşmanı yeni bölgələrdən olan daha
çox məktəblərdə tətbiq etməyi
planlaşdırırıq. Pandemiya ilə bağlı vəziyyətə
uyğun olaraq, şagirdlər üçün beynəlxalq səviyyəli,
eyni zamanda, milli yarışların təşkili, müəllimlər
üçün beynəlxalq seminar və təlimlərdə
iştiraklarının təmin olunması nəzərdə
tutulur.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet .-2024.- 5 oktyabr (№182).- S.23.