"Həyat
qayğıları insanların teatra marağını get-gedə
azalır"
Aktrisa Zemfira Əbdülsəmədova: "Əgər
fəxri adların verilməsi tendensiyası varsa, zəhmət
çəkən, istedadlı, peşəkar sənət
adamları niyə kənarda qalsınlar ki?"
Müsahibimiz Azərbaycanın tanınmış teatr
və kino aktrisası Zemfira Əbdülsəmədovadır.
Zemfira xanım "Üç bacı", "Xoca",
"Həyat varsa", "Qardaşlar", "Cehizsiz gəlinlər",
"Təhminə və Zaur", "Pərdə",
"Kəndinə gəl" kimi serial və filmlərdə
rol alıb. Şəki Dövlət Dram Teatrı və
Dövlət Gənclər Teatrında fəaliyyət göstərən
Z.Əbdülsəmədova hazırda Gənc
Tamaşaçılar Teatrının aktrisasıdır.
2022-ci ildə "4.4 Qısa Tamaşalar Festivalı"nda
"İnanıram" tamaşasında Ana obrazının
ifasına görə festivalın "Ən yaxşı
aktrisa" nominasiyası üzrə
mükafatlandırılıb.
Zemfira Əbdülsəmədova ilə müsahibəni
oxuculara təqdim edirik.
- Necəsiniz, Zemfira xanım, işləriniz necədir?
- Çox şükür, həm teatrda, həm də
kino sahəsində yeni mövsümə
başlamışıq. Hələ ki hər şey
qaydasında gedir. Tamaşalar oynayırıq, "Qaraca
qız" tamaşası ilə mövsümü
açdıq. İndi tamaşa Qarabağ bölgəsinə
gedir.
- Siz çox istedadlı və tanınmış
aktrisasınız, bir çox filmlərdə, tamaşalarda,
seriallarda rol almışınız. Amma heç bir fəxri
adınız yoxdur. Buna səbəb nədir? Mane olan kimlərsə
var?
- Sözün açığı, səbəbini
bilmirəm, kimlərinsə mane olub-olmadığından da xəbərim
yoxdur. Əlbəttə ki, hər bir istedadlı aktyorun,
aktrisanın, peşəkar sənət adamının çəkdiyi
zəhmətin bəhrəsini görməsi çox
yaxşı olar, onların buna haqqı da var. Əgər fəxri
adların verilməsi tendensiyası varsa, zəhmət çəkən,
istedadlı, peşəkar sənət adamları niyə kənarda
qalsınlar ki?
- Heç düşünmüsünüz ki, niyə
indiyə qədər sizə fəxri ad verilməyib?
- Mən öz işimlə məşğulam, bunu mən
düşünməməliyəm, bunu başqaları
düşünməlidir.
- "Bu gün daha o teatr deyil" demisiniz. Sizi belə
düşünməyə vadar edən nədir?
- Teatr həmişə olub, indi də var və olacaq.
O dövrün teatrının olmamasının səbəbi
isə budur ki, zaman keçir, vaxt keçir, texnologiya
dövrüdür, başqa maraqlar yaranıb. İnsanlar qayğı
içərisindədir, həyat qayğıları bəzən
hər şeyi üstələyir və teatra maraq get-gedə
azalır. Amma hər bir halda teatr var və olacaq. O da teatr sevənlər
üçün və teatrda oynayanlar üçün. Bu
bizim peşəmizdir, məsləyimizdir və teatra olan sevgi
bizi yaşadır. Nə qədər ki, biz varıq, teatrı
sevənlər var, teatral tamaşaçılar var, teatr olacaq.
- Elə aktyorlar var ki, həm kinoda, həm də
teatrda öz istedadlarını göstərə bilirlər.
Amma elə aktyorlar da var ki, kinoda daha çox uğurludurlar, nəinki
teatrda və yaxud əksinə. Sizcə, bu nə ilə
bağlıdır?
- Bir var teatr aktyoru, bir də var kino aktyoru. Kino aktyoru bəzən
teatrda özünü ifadə etməkdə çətinlik
çəkir. Çünki teatr vərdişləri var, teatr
məktəbi var, teatrın öz qanunları var, teatrın
öz aurası var. Hər kino aktyoru o auraya daxil ola bilmir. Həm
də bir müddət teatrdan uzaqlaşan aktyorlar var və bəxtləri
elə gətirir ki, kino onların üzünə
gülür. Onlar filmə çəkilirlər və uzun
müddət teatrdan uzaqlaşırlar. İndi kino
aktyorları üçün teatrda rol almaq çətindir.
Amma mən ilk addımımı elə teatrda
atdığıma, sonradan da mütəmadi olaraq teatr
tamaşalarında rol aldığıma görə, həm də
yaxşı rejissorlar gördüyüm, yaxşı tərəf
müqabilləri ilə oynadığım üçün mənə
asandır. Mən kino fakültəsini bitirmişəm, eyni
zamanda həm kinodan, həm teatrdan dərs almışam. Ona
görə mənə asandır. Bir də bəxtim onda gətirdi
ki, son 15 ildə televiziyada seriallar çəkilməyə
başlandı və mən də bu sahədə ilk
addımlarımı düzgün rejissorlarla atdım, onlarla
formalaşdım. Aydın məsələdir ki, teatr vərdişləri
də mənə kinoda hansısa bir obrazı canlandırmaqda,
tamamlamaqda kömək oldu, imkan yaratdı. Teatr
aktyorlarının əksəriyyəti kinoda gözəldirlər,
yaxşıdırlar, uğurludurlar.
- Müsahibələrinizin birində demisiniz ki, kino əlavə
gəlir yeridir. Kinoda gəlir varsa, aktyorlar niyə teatrda
oynamağa can atırlar?
- Teatr bilirsiniz necə sirli və maraqlı bir məkandır?
Məkan da deməzdim, teatr bir aləmdir, doğma bir yerdir,
teatrda canlı ünsiyyət olduğu üçün
insanlar öz daxili dünyalarını, öz
emosiyalarını əvvəldən axıra qədər
tamaşaçıya çatdıra bilirlər. Kinoda
parçalar var, epizodlar var. Yalnız epizodu oynaya bilirsən,
hekayəni bütöv oynamaq mümkün deyil. Hissə-hissə
oynayıb tamaşaçıya çatdıra bilirsən.
Amma bizdə o imkan genişdir, teatrda bir insan taleyini əvvəldən-axıra
qədər qırmadan üç saat ərzində
tamaşaçıya çatdırırsan. Onun zövqü,
onun ləzzəti tamam başqa bir hissdir. O hissi
tamaşaçıya qırmadan çatdırmaq bəzən
çox çətindir. Amma aktyor olan hər kəs bu həyatı
tam yaşayıb keçmək, tamaşaçıya o hiss və
emosiyaları ötürmək istəyir. Fərq bundadır.
- Kino sahəsində təcrübəniz çoxdur. Gənc
rejissorlarla işlədiyinizi nəzərə alaraq deyə bilərsinizmi
ki, bugünkü rejissorlarda hansı yenilikləri, fərqlilikləri
müşahidə edirsiniz?
- Televiziyada və kinoda gənc rejissorlarla işləməyə
ona görə razılaşmışam ki, baxmışam,
perspektivi, düzgün düşüncə tərzi var,
müasirdir, zamanın tələbinə uyğundur, zamanı
qabaqlaya bilir, keçmişlə yaşamır və gündəmi
zəbt edən mövzulara toxunur. Gənc rejissorlarla əsasən
kinoda rastlaşıram, əlbəttə ki, hər kəsə
razılıq verməmək şərti ilə. Öncədən
söhbət edirik, ssenari ilə tanış oluruq və o
ssenari məni qane edirsə, razılaşıram. Amma
düşünürəm ki, klassika daha maraqlıdır.
Çünki teatrda aktyorun yetişməsi üçün
klassik əsərlər lazımdır. Biz bunu edirik, hər
mövsüm çalışırıq ki, teatr klassik əsərlərə
müraciət eləsin. Çünki yeni gələn nəsil
o klassika ilə formalaşır.
- Bəzən səhnədə gözlənilməz
hadisələr olur. Məsələn, keçən gün
Musiqili Teatrda tamaşa zamanı stəkan yerə
düşdü və sındı. Səhnə bütün
şüşə qırıntıları idi. Sözün
düzü, gözlədim ki, fasilə olar, şüşələr
təmizlənər, amma tamaşa davam elədi. Aktyorlar
çox peşəkarlıqla oynamağa davam etdilər. Bu vəziyyətdə
səhnəni idarə etmək yəqin ki, təcrübə tələb
edir.
- Rejissor Mehriban Ələkbərzadənin
quruluşunda " Kod adı V.X.A" tamaşası
hazırlandı. 4 saat yarımlıq tamaşadır, çox
ağır, kütləvi tamaşadır və əsasən
də qadınlardan ibarət tamaşadır. Həmin
tamaşada 1937-ci il repressiya qurbanlarının qadınları
sürgünə göndərilir. Çox çətin vəziyyətdə,
şəraitdə ağrı-acı ilə, döyülərək,
təhqir olunaraq, bütün fəsillərdən - soyuqdan,
istidən, qışdan, yaydan keçə-keçə o həyatı
yaşayan qadınların həyatını əks etdiririk.
Mehriban xanım tamaşanı o qədər dəqiq, tarixdə
olduğu kimi hazırlamışdı ki, biz də o reallıqdan
qaçmamaq şərti ilə tamaşanı oynadıq.
Hazırlıq dönəmində sözsüz ki, travmalar da
oldu. Mən dizimdən travma aldım. Bir neçə gün həkimə
getmək üçün icazə aldım, sonra yenə
axsaya-axsaya, müalicə ala-ala məşqlərə davam elədim.
Digər aktrisamız burnunu sındırdı, bir digər
aktrisamız qolundan zərbə aldı. Bütün bunlara rəğmən,
biz o tamaşanı yüksək səviyyədə təhvil
verdik və 4 saat yarımlıq tamaşada heç kəs hiss
eləmədi ki, kiminsə ayağı ağrıyır,
kiminsə qolu zədələnib, burnu sınıb, kiminsə
hansısa xəstəliyi var. Çünki bu,
tamaşadır, biz özümüzü təcrid edə bilmərik.
Tamaşa təyin olunubsa, ölsək də, getməliyik. O
travmalarla, o ağrılarla biz tamaşanı təhvil verdik,
heç kəs hiss eləmədi ki, kiməsə xətər
toxunub. Səhnədə professionallıq və təcrübə
bizə kömək edir. Bunlardan ən başlıcası isə
səhnənin sirridir. Səhnənin qəribə bir
aurası var, orda hər şey unudulur, hər şey yaddan
çıxır. Ağrı-acı bitir və mən o həyatı
yaşayıram, ordayam artıq, bu həyatı,
özümü unuduram. Amma yüz faiz unutmuram. Əgər
unutsam, ölüm səhnəsində ölə də bilərəm,
amma mən ölməməliyəm, sağ qalmalıyam, yəni
ordayam, amma şüurum özümdədir. Aktrisa kimi bunu icra
edirəm. Qısası, bizim bütün
ağrı-acımızı unutduran səhnənin sirridir.
- Həm də səhnəyə olan sevgi...
- Əlbəttə ki, hər şey əsas sevgidən
yaranır. Bağışlamaq, unutmaq, hər şey sevgidən
yaranır.
- Mərhum rejissor Hüseynağa Atakişiyevin həyatınızda
xüsusi rolu olub. Onunla bağlı heç kimin bilmədiyi
bir xatirənizi bizimlə bölüşə bilərsinizmi?
- Universiteti bitirmişdim, ilk
görüşümüz idi, gəldim kabinetinə,
başladım danışmağa ki, mən universitetdə elə
oynadım, belə oynadım, əsas rolları verirdilər mənə.
Dedi, nə oynamısan. Başladım fəxrlə
rollarımı saymağa. Baxdı, baxdı və
güldü. Dedi ki, get, məşqlərə gələrsən
(gülür). Sonra başa düşdüm ki, indiyə qədər
elədiklərim heç nə imiş, hələ indi
başlayırmışam. O söhbət qulağımda
sırğa oldu. Yəni hər şey atdığın ilk
addımlardan başlayır. Hüseynağa müəllim
çox yaxşı bilirdi ki, hansı obrazın öhdəsindən
kim daha yaxşı gələ bilər, kim bu obraza uyğundur
- ona görə də çox az olurdu ki, obraz uğursuz
alınsın. Demək olar ki, alınmırdı. Bu onun fərqli
cəhətlərindirən idi.
- Xaraktercə sakitsiniz, teatr sizi belə sakitləşdirib?
- Yox, mən yaradılışdan beləyəm, ailəmdən,
tərbiyəmdən gələn hisslərdir. Sakit təbiətliyəm.
Hər şeyə o saat reaksiya verib emosiyalarıma
qapılmıram. Sözsüz ki, mən də insanam, mən də
öz etirazımı bildirirəm. Amma bərkdən,
qışqıraraq yox, bunu susaraq edirəm. Sözsüz ki,
teatrda rol aldığım obrazlardan da tərbiyələndiyim
olub.
- Uşaq yaşlarından işləyirsiniz. İllərlə
sənətdəsiniz, peşənizi də bildiyim qədərilə
çox sevirsiniz. Amma hər halda insanın yorulduğu anlar,
onu yoran məqamlar olur. Siz nələrdənsə yorulmusunuzmu?
- Atalar deyib ki, iş insanın cövhəridir. Mən
də o qayda ilə yaşayıram və
düşünürəm ki, iş insanı ayaqda saxlayan
yeganə məfhumdur. İnsan həm fiziki hərəkətlər
edir, həm də ürəyini, beynini işlədir. Buna
görə mən heç vaxt yorulmuram. Həm də kimin
üçünsə faydalı olmaq, nəsə etmək həmişə
məqsədim olub.
- Aktrisa olmağınıza ailəniz bir söz deməyib,
dəstək olub. Bu, məncə, böyük xoşbəxtlikdir.
Zemfira xanım, ailəniz sizə dəstək olmasaydı,
onlara qarşı çıxıb bu yolda
addımlayardınızmı?
- Yəqin ki, mən indi də mübarizə
aparıram. Geri çəkilmirəm, nə kinoda, nə
teatrda, nə öz şəxsi həyatımda. Qarşıma
hər hansı bir çətinlik çıxsa belə, hər
hansı sərhədlər qoyulsa belə, geri çəkilmirəm.
Sevdiyim işlə məşğulam, o mənə fərəh,
rahatlıq gətirir, niyə çəkilim? O vaxtı da
çəkilməzdim.
- Müxtəlif xarakterli obrazları
canlandırırsınız, müxtəlif həyatlara
şahid olursunuz. Olurmu ki, bəzən
canlandırdığınız obrazın xüsusiyyətlərini
mənimsəyəsiniz?
- Deməli, "Üç bacı" serialında Xədicə
obrazını canlandırmışdım. Çox gözəl
mətni var idi, gözəl tərəf müqabillərim var
idi. Orada mühit o qədər gözəl idi ki, obrazı elə
mənimsəyirdim ki, evə gələndə artıq Xədicələşmiş
bir Zemfira var idi. Qızım həmişə mənə
deyir, Xədicə, bəsdir (gülür). Bu mənim gözəl
işlərimdən biri oldu, yaddaşlarda qaldı, xalq məni
o obrazla sevdi. "Bir qadın" serialında da qayınana
obrazını oynayırdım. Baxmayaraq ki, sərt idi, həyat,
zaman onu döymüşdü. Ağır mühitdə
yaşayırdı, ailəsində bir neqativlik var idi.
Yükü ağır idi, düzgün tərbiyə
olunmamış övladlar, tək, atılmış qadın.
Amma çox ağır situasiyalardan keçsə də,
pozitivliyini saxlayan qadın idi. Məsələn, gecə
başını yastığa ağlayaraq qoyurdu, amma səhər
gülürdü. Çəkiliş zamanı Anar Heybətovla,
Ləman İmanova ilə mətndə yazılmayan dialoqlar
qururduq. Ekranda gedirdi və qəbul olunurdu. İmprovizasiyalar
çox maraqlı idi, öz dediklərimiz o qədər
xoş idi ki, sonralar həmin səhnələrə baxıb nə
qədər gülürdük.
Ləman İLKİN
525-ci qəzet .-2024.- 5 oktyabr (№182).- S.20;21.