"Bujivalda rəqs"
"Bir rəsmin dedikləri" rubrikasının budəfəki
qonağı Bakı şəhəri H.İskəndərov
adına 206 nömrəli tam orta məktəbin müəllimi,
sənətşünas Nurtəkin Hüseynovadır. Onunla məşhur
fransız rəssamı Pyer Ogüst Renuarın "Bujivalda rəqs"
əsərindən danışmışıq.
Pyer Ogüst Renuar (1841-1919) XIX əsrin ikinci
yarısı-XX əsrin əvvəllərində
yaşayıb. O, əsasən rəngkar kimi tanınır.
Lakin rəngkarlıqla yanaşı, Renuar həm də qrafik,
heykəltaraş, memarlıq çertyojçusu, çini
qablar rəssamı kimi şöhrət qazanıb.
Onun tablolarındakı plener texnikası - şəffaflıq,
işıq, günəş şüasının bolluğu
rəssamın impressionizm cərəyanının təmsilçisi
kimi dəyərləndirilməsini şərtləndirir. Bu
baxımdan Renuarın yaradıcılığı Klod Mone,
Eduar Mane, Kamil Pissarro və başqa impressionist rəssamların
yaradıcılığı ilə müştərək cəhətlərə
malikdir.
- "Bujivalda rəqs"in yaranması Renuar
yaradıcılığının hansı dövrünə
təsadüf edir?
- Renuar təkcə impressionist rəssam olmayıb,
kifayət qədər zəngin, çoxşaxəli
yaradıcılıq yolu keçib, həyatının
müxtəlif dövrlərində müxtəlif üslub və
cərəyanlara meyl edib. Renuarın
yaradıcılığının erkən dövrü əsasən
Barbizon məktəbinin təmsilçilərinin təsiri altında
inkişaf edib. Həmin dövrdə mənzərə
janrı Renuar yaradıcılığında mühüm yer
tuturdu. Sonralar, 80-90-cı illərdə o, tanınmış
fransız rəssamı Jan Ogüst Enqrin təsiri ilə
neoklassisizmə meyl göstərir. XIX əsrin sonu-XX əsrin əvvəllərində
Renuar öz yaradıcılığının zirvəsi hesab
olunan "sədəfi" və "qırmızı"
mərhələlərdə əsərlər işləyib.
Haqqında danışılan "Bujivalda rəqs" tablosu
Renuarın "Enqr dövrü"nə aid olmaqla
yanaşı, həm də zəngin impressionist ənənələri
özündə əks etdirir. Əsərdə rəqs edən
kişi və qadın təsvir olunub. Ahəngdarlıq, ritmik
hərəkətlər, zəngin plastika sözügedən əsəri
xarakterizə edən əsas kompozisiya xüsusiyyətləridir.
Kişinin nəzakətlə qadının əlindən və
belindən tutması, qadının zərif hərəkətləri
əsərə lirik məzmun və müəyyən qədər
sentimental əhval-ruhiyyə bəxş edir. "Bujivalda rəqs"
tablosu kətan üzərində yağlı boya ilə
1883-cü ildə çəkilib.
- Çox güman, rəssam Bujivalı təsadüfən
seçməyib.
- "Bujivalda rəqs" tablosu Renuar
yaradıcılığının xarakterik xüsusiyyətlərini
özündə ehtiva edir. Bujival Parisin qərb şəhər
ətrafında yerləşən qəsəbələrdən
biridir. Bu qəsəbə istirahət və əyləncə
mərkəzi kimi məşhur olub. XIX əsrdə
tanınmış sənət xadimləri - rəssamlar,
yazıçılar, musiqiçilər burada toplaşar,
istirahət edib xoş gün keçirərdilər. Vaxtilə
tanınmış rus yazıçısı İvan
Sergeyeviç Turgenev də Bujivalda dincəlməyi və əylənməyi
sevirdi. Bujival Renuarın da çox xoşladığı məkan
olub. Buradakı əyləncə mərkəzləri, musiqi və
rəqs bir çoxları kimi Renuarı da özünə cəlb
edirdi.
- Məkan bəllidir, bəs qəhrəmanlar necə?
- Əsər real müşahidələr əsasında
yaradılıb. Ötən əsrin 80-90-cı illərində
Renuar bir neçə rəqs səhnəsi
yaratmışdı ki, bunlardan da biri haqqında
danışılan bu əsərdir. Ehtimala görə, bu
tablodakı qadın tanınmış fransız rəssamı
və modelyeri Süzanna Valadondur. Həmin illərdə o, bir
çox rəssamlara poza vermiş, naturaçı model kimi
tanınmışdı. Kişi isə, ehtimal ki,
dövrün tanınmış yazıçısı və
jurnalisti, həm də əyləncəyə, macəraya
meyilli olan Pol Lot imiş. Hər halda Renuarın
yaradıcılığını araşdıranlar belə
deyirlər. Hər iki obrazın naturadan işlənməsi
Renuar yaradıcılığına xas olan cəhətdir. Rəssam
əksər obrazlarını məhz canlı naturadan işləyib.
- Əsərin rəng həlli necədir?
- Əsərin kolorit həllində həm soyuq, həm
də isti rənglər görürük. Bu tabloda sədəfi
və sarı-qırmızı rənglər o qədər də
çox deyil, çünki həmin rənglərə rəssam
bir qədər sonra meyl etmişdi. Lakin müəllif isti və
soyuq rənglərin təzadı vasitəsilə maraqlı
kolorit effektinə nail ola bilib. Kişinin tünd göy,
qadının ağ geyimləri kontrast olmasına baxmayaraq,
diqqəti cəlb edən kolorit effekti yaradır və
kompozisiyanın vizual baxımdan daha yaxşı
qavranılmasını təmin edir.
- Əsər hazırda harada saxlanılır?
- Tablo Boston Zərif Sənətlər Muzeyində
saxlanılır.
- Sizcə, bu rəsm bizə nə deyir?
- Hər şeydən öncə, "Bujivalda rəqs"
Ogüst Renuarın xarakterik mövzu dairəsinin məhsulu
olub, onun dünyagörüşünü dolğun şəkildə
əks etdirir. Renuar yaradıcılığında gündəlik
həyat və məişət təsvirləri, müxtəlif
əyləncələr, musiqi və qonaqlıq səhnələri
üstünlük təşkil edir. Sözügedən əsəri
rəssamın yaradıcılığının tipik
nümunəsi kimi qəbul etmək olar. Digər impressionist rəssamların
əsərlərində olduğu kimi, burada da gündəlik
həyat səhnələri, ötəri təəssürat,
musiqi, əyləncə, kişinin və qadının
bir-birinə səmimi, nəzakətli münasibəti
dolğun, təbii və inandırıcı tərzdə əks
olunub.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet .- 2024.-23 oktyabr(№194).-S.11.