Elçin Hüseynbəyli
ilə 90 dəqiqəlik görüş
Bütün dünyada belədir: Universitet təhsili
insan inkişafının aparıcı komponentini təşkil
edir. Bu mənada həyatın vacib elementi dərrakəli
insandırsa, dövrün də ən əhəmiyyətli
hissəsi, bədii şəkildə ifadə edəsi olsaq,
kompozisiyası elmdir. Düşünsək ki,
qloballaşmanın konvergent (məntiqi təfəkkür),
divergent (yaradıcı təfəkkür) təsirləri,
elmi tərəqqiyə təkan verən biliyin artan əhəmiyyəti,
habelə informasiya və kommunikasiya inqilabı qarşıya
elmli, şüurlu və düşüncəli insan amilinin
vacibliyini qoyur, o zaman mühüm sual doğur: Kimdir
şüurlu insan? Əlbəttə, cavablar müxtəlif ola
bilər. Ancaq bu cavabı daha uğurlu zənn edirəm:
"Ən başlıcası şüurlu insan
topladığı biliyi, qazandığı təcrübəni
əməli fəaliyyətində həyata keçirəndir.
İnsanlıq və bəşəriyyət üçün
xərcləyəndir". Yaxud həmin sualı müsahibə
blits formatına salası olsaq: - Kimdir şüurlu insan? -
sualına - Müəllim!.. deyə cavab vermək olar. Əlbəttə,
bizim digər peşələri və orada çalışan
insanları aşağılamaq niyyətimiz yoxdur. Nəzərə
alsaq ki, bütün peşələri öyrədən
müəllimdir, elə həyat özü də müəllimdir,
o zaman ortaq nöqtəyə gəlmiş olarıq. Həm də
müəllim əməyi bir ömür davam edir: baxça
dövrü, orta-ali məktəb və həyatımızın
sonrakı mərhələlərində belə insan
oğlunu yetişdirir. Azərbaycan dilində belə bir qayda
var: söz birləşməsi sözə, cümlə də
söz birləşməsinə nisbətdə daha dəqiq,
aydın mənanı ifadə edir. Bu məsələyə bədii
obraz qataraq deyərdik ki, orta məktəbdə müəllim
bizə həyatı "söz-söz" öyrədirsə,
ali məktəbdə bu məsələ söz birləşməsi
şəklində davam edir. Həyatın sonrakı mərhələlərində
artıq biz sərbəst "cümlə" qura bilirik...
Amma elə qələm adamları var ki, onların
yaradıcılığında adi bir hərf, rəqəm belə
özünün tam mənası, geniş aspekti ilə
seçilir...
Belə müəllimlərdən biri Bakı Dövlət
Universitetinin Jurnalistika fakültəsinin Yeni media və
kommunikasiya nəzəriyyəsi kafedrasının dosenti Zaur
Babayevdir. Tədris etdiyi "İnternet jurnalistikası" fənni
tələbələr tərəfindən xüsusi maraqla
qarşılanır. Çünki tələbəyə (fərdi
şəkildə) zaman daxilində mümkün qədər
vaxt ayırır. Bununla belə auditoriyaya birlikdə - komanda
şəklində işləməyə şərait
yaradır. Mövzu ilə bərabər, həm də tez-tez
auditoriyaya tələbənin
dünyagörüşünü formalaşdıran sualla
müraciət edir. Bu, aktiv öyrənmənin ən vacib
atributlarındandır. Beyində yaranan suallar təbii ki, dərs
mövzusunun rahat qavranılmasını və
yaddaqalanlığını şərtləndirir.
Diqqətimizi çəkən digər bir məqam da
var: dərs prosesinin müəllim-tələbə kontekstində
aparılması. Bu, müasir təhsilin ən başlıca
kompenentidir... Məsələ bununla da bitmir. Öyrənmənin,
özünü inkişafın yolu mütərəqqi
yanaşma, abstrakt ideya, fərqli prosedur şəklində
davam edir. Zaur Babayev tələbələrin mənəvi, elmi
inkişafı üçün yaradıcı adamlarla,
sanballı fikir sahiblərilə davamlı olaraq
görüşlərimizi təşkil edir. Belə
görüşlərdən biri də bu günlərdə
yazıçı, publisist, dramaturq Elçin Hüseynbəyli
ilə oldu. Düzü, tələbələr bu
görüşə çox həvəsli, olduqca maraqlı
idilər. Çünki qonaq ixtisasca həm jurnalistdir, həm
də öz dərin yaradıcılığı ilə gənclərin
qəlbinə yol tapıb.
Görüş Zaur Babayevin moderatorluğu ilə
baş tutdu. O, Elçin Hüseynbəylini salamlayaraq tələbələrə
daha yaxından təqdim etdi. Yazıçının
M.V.Lomonosov adına Moskva Dövlət Universitetinin jurnalistika
fakültəsini fərqlənmə diplomu ilə bitirdiyini,
uzun illər "Ulduz" jurnalının, daha sonra
"Ədəbiyyat qəzeti"nin baş redaktoru olduğunu
diqqətə çatdırdı. Ən əsas məsələyə
toxunaraq qeyd etdi ki, Elçin Hüseynbəyli məktəbdir,
yenilikçidir, sintetik janrlarda yazan yazıçıdır,
həm də informasiya modelini ilk təqdim edənlərdəndir.
Görüş əsnasında qonağın auditoriyanı ələ
alması, təbiətcə həssaslığı, alicənablığı,
hərəkətcə müdrik və
qıvraqlığı gözdən yayınmadı. Elə
ilk sualı da əziz qonağa müəllimimiz Zaur Babayev
ünvanladı: - "Nəyi yazmaq, yaymaq olmaz" sualına
yazıçı açıq şəkildə bildirdi ki,
hansı məsələ ki, dövlətin, millətin mənafeyinə
ziddir, ondan qaçmaq gərəkdir.
Sonra söz tələbələrə verildi. Onlar
hazırladıqları sualları yazıçıya
ünvanladılar. Bundan öncə Elçin Hüseynbəyli
alicənablıqla qeyd etdi ki, "İnanmıram bizim tələbələrin
verəcəkləri suallara özlərinin cavabları
olmasın". Bu fikir tələbələrə ürək-dirək
verdi, onların çöhrəsində təbəssüm
yaratdı və əlbəttə ki, özlərinə inam. Tələbələr
də qonağa suallar ünvanlayır, maraqlı cavablar
alırdılar. Banuçiçək Kalbalıyeva sualdan
öncə qeyd etdi ki, Elçin Hüseynbəyli onun sevimli
yazıçılarındandır. Hətta məktəb illərində
qələmə aldığı hekayənin ilk cümləsini
sevimli yazıçısına ünvanlı fikirlərlə
başlayıb. Banuçiçəyin
"Yazıçı jurnalistdir, yoxsa jurnalist
yazıçıdır" sualına Elçin Hüseynbəyli
"Jurnalistika faktlı ədəbiyyat, ədəbiyyat
faktsız jurnalistikadır", deyə hər iki sahəni
bir-birilə əlaqələndirdi. Tələbələr bu
görüşə sinəsi dolu gəlmişdilər. Aytac Kərimovanın
qonağa "Vətən haradan başlayır", deyə
ünvanladığı sual yazıçının
"Vida" romanının təsirindən doğmuşdu.
Elçin Hüseynbəylinin "Vida"sındakı həkimin,
Sabir Əhmədlinin "Ömür urası"ndakı
müəllimin çəkdiyi mənəvi iztirabı
düşünməyin özü belə
ağrılıdır... Bu təsiri tələbə qəlbində
duyan Elçin Hüseynbəyli "Vətən, mənim
evimdən, həyətimdən, kəndimdən, rayonumdan,
ölkəmdən başlayır. Sonra dünyanı da bura əlavə
elədim. Çünki dünya da bizim evimizdir. Bunu belə
anlasaq, yer üzündə sülh olar, əmin-amanlıq
olar", deyə yazıçı böyüklüyü ilə
fikrini auditoriyaya çatdırdı. Bu məqamda böyük
alimlər Rafiq Əliyevlə, rəhmətlik Xudu Məmmədovun
təxmini eyni mənaya gələn "Vətən
doğulduğun komadan başlayır" fikirlərini
xatırladım. Tələbə Türkan Əhmədova
yazıçıya ünvanlayacaq nə az, nə çox
düz səkkiz sualın hazırlığını
aparırdı. Növbə ona çatanda tarixi vərəqlədi,
Folknerlə Tomas Vulf arasında baş tutan diskussiyaya toxundu,
yaradıcılıqda özünü göstərən
ideya-bədii xüsusiyyətlərdən bəhs etdi. Ürəyi
dolu idi. Elçin Hüseynbəyli ilə baş tutan
görüş tələbələr üçün mənəvi
bir tərəqqi məsələsi olmaqla bərabər, həm
də özünü inkişaf baxımından da əhəmiyyətli
idi.
Tələbələr bilirdilər ki, bu günün
hansısa qeydləri sabah onların həyatında müsbət
rol oynaya bilər. Yazıçı da Türkanın
timsalında tələbələrin öyrənmək
eşqini görüb onlara böyük səxavətlə
özünün də mənəvi qidalandığı
söz, fikir nəhənglərinin adını çəkdi.
Prustdan, Bekketdən, Selincerdən, Platonovdan təsirləndiyini
dedi. Bildirdi ki, istedadlı adam, ancaq istedadlı kəslərdən
əxz edə bilər, özünü yetişdirə,
inkişaf etdirə bilər. Tədbir demək olar ki,
yekunlaşmaq üzrə idi, ancaq buna baxmayaraq, Sevinc
Abuşovanın, Türkanə Məşədiyevanın və
digər tələbələrin sualları səngimirdi. Tədbir
barədə, əziz yazıçımız Elçin
Hüseynbəyli haqqında çox danışmaq olar. Elə
görüş əsnasında Jurnalistika fakültəsinin
dekanı Vüqar Zifəroğlunun, professor Akif Rüstəmovun,
professor Qulu Məhərrəmlinin yazıçı barədə
xoş arzuları görüşün daha da yaddaqalan hissəsinə
çevrildi. Ədib kimi sevdiyimiz, pedaqoq kimi dəyər
verdiyimiz çox yazıçılarımız olub.
Düşünürük ki, Elçin Hüseynbəyli
yaradıcılıq, xarakter baxımından müəllimdir.
Çünki onun oxucu auditoriyasını bugünkü
görüşünə gəldiyi tələbələr
timsalında minlərlə tələbə təşkil edir.
Və Elçin Hüseynbəyli
yaradıcılığının da əsas qayəsi
böyük mənəviyyatdan, Vətənə, millətə,
torpağa sevgi dərsindən xəbər verir.
Banuçiçək KALBALIYEVA,
Əsgər İSMAYILOV
525-ci qəzet .- 2024.-24 oktyabr(№195).-S.12.