"Mən indi bilirəm,
İlahi..." -
Yağışı, çiskini ilə gələn
payızın saralmış üzündən baş
götürüb xatirələrimizin nostalji bədbinliyinin
dibsiz dərinliyinə üzüquylu gömüləndə
Vaqif Bayatlının bu mənsur misraları antidepressant effekti
ilə yenidən ruhumu silkələdi: "...Mən indi bilirəm,
İlahi, Sənin bir yandan məndən
uzaqlaşdığını duyduğum anda sən milyonlarla
yandan mənə yaxınlaşıbmışsan. Mən indi
bilirəm, İlahi, ruhdan düşdüyüm, məni
görmədiyini düşündüyüm anlarda sən
milyonlarla gözlə mənə baxırsanmış. Həm
də bilirəm, İlahi, insanın özünü harda və
necə görməyi əsas deyilmiş, əsas Sənin onu
harda və necə görməyinmiş..."
Ruhdan söz açmışkən, subyektiv
düşüncələrimə ordan başlamaq istəyirəm
ki, fikrimcə, Vaqif Bayatlı çağdaş poeziyamızda
spiritualistik (ruhçuluq) - mistikqatlarla, yalnız (və
yalnız) özünə xas orijinal üslubla yazan müasir
mütəsəvvif şairlərin biri və bəlkə də
birincisidir. O, şeir yazmır, öz təbiri ilə desək,
min illər, milyon illər əvvəlki
"yaşadıqlarını" dəqiqcə
xatırlayır və qələmə alır.
Ruhçuluq nəzəriyyəsinə görə,
zaman-zaman Yer üzünə müxtəlif vücudlarda təkrar-təkrar
bədənlənən ruhumuzun ali məqsədi mənəvi
təkamül yollarından keçərək Allaha
qovuşmaqdır. İlahi yaddaşın kodlandığı
bəzmi-ələst aləmində taleyimizin cizgiləri bircə-bircə
özümüzə göstərilib
razılığımız alınıb sonra yer üzünə
göndəriləndə hamımız hardan qopub gəldiyimizi
burada unutduq. Halbuki yaşadıqca ruhumuzun missiyasını
yenidən xatırlamalı, keçən
yaşantılarımızda bitirmədiyimiz həyat dərslərimizi
tamamilə yekunlaşdırmaq üçün yuvadan pərvazlandığımızı
bilməliydik... Amma bizlərdən çox azımız
bunları düşünüb xatırlamağa cəhd elədik.
Nəfsimiz və həvəsimizlə sınanmağa gəldiyimiz
bu dünyada "seçilmiş"liyi ilə heyrətləndirən
Vaqif Bayatlı isə o bilgini incəliyi ilə xatırlaya bilən,
xatırlamaq istəyənlərə də xatırlada bilən
şairdir. Onun poetik xatırlatmalarında paralel dünyalar da
var, ilham yoluyla ilahi qaynaqdan ona ötürülən fənafillah
məqamının düşüncəmizin dərk etmədiyi
çalarları da, seyri-sülük yolçuluğunda
Allahın sonsuz böyüklüyünə uçuşun təsviri
də... Və bunları bildiyinə, bildirdiyinə rəğmən,
fitrətən təvazökar şair nə peyğəmbərlik
iddiasındadır, nə də insanları övliya olmağa
çağırır. Sadəcə hamını ən
azı insan olmağa səsləyir. Aldatmaqdansa,
aldanmağı yeyləyən insan olmağa. Çünki
aldatmaq iblisanə tərəfimizdi, aldanmaq isə məhz
insani yönümüz: "...İlahi yol aldatmaqdan yox,
aldanmaqdan keçir. Həqiqətə aldada-aldada yox,
aldana-aldana gedilir. Bununçün insan ən azı insan
olmalıdır. Ən azı insan! Heç vaxt aldatmayan, hər
an aldanmağa hazır insan!"
Vaqif Bayatlının özünü də,
sözünü də sevməmək mümkün deyil.
Çünki sadəcə ona məxsus işıqlı
frekansın, məxsusi auranın
daşıyıcısıdır. Onunla hələ 15 il əvvəl
şəxsən görüşəndə də min illər
əvvəldən ruh tanışı olduğumuzu, ən əsası
da özünün də sözü kimi olduğunu
bilmişdim. Onun Allahdan yazılan və yazdırılan nə
varsa, onlara xəyanət etmədən işıqlı, munis
yaşamağa çalışdığına Vaqif
Bayatlını böyük sevgiylə TAMAMlayan
xanımının fədakarcasına onu hamımız
üçün qorumaq istəyi ilə dolu müsahibələrini
oxuyanda bir daha əmin olmuşdum: "Hər bir adam onunla
müsahib olanda elə bilir ki, onu çoxdan tanıyır. O,
hamının daxilindəki adamdır. İnsanın
durulması üçün elə bir adamın
varlığı kifayətdir. Allahın seçilmişidir.
Ona görə də bu qədər sevilir"...
Dəqiq təsbitlərdir. İndi özünün
olmadığı yerlərə də onun şeirləri
Vaqifdir. Səhhəti ilə bağlı şairlə həmsöhbət olmaq
imkanından indilik məhrum olsaq da, təsəllimiz budur ki,
şeirləri onu dipdiri təmsil edir.
Vaqif Bayatlı poeziyası su daşı kimidir.
Bulananda damla-damla ondan keçib durulursan, süzülüb qəlibini
aldıqca, öz içindəki ilahi cövhərlə
tanış olduqca, daxilindəki işığı kəşf
elədikcə bunun "səbəbkarına"
şükranlıq hissi ilə dolur ürəyin... Mərhəmətin
kəlmələrdə vücud tapmış halından
doğulan şeirlərin təsiri ilə
pıçıldayırsan ki:
Bəlkə də bizi Tanrı dərgahına,
Bağışladığımız günahlar
qaldıracaq...
Hər halda buna inanmaq istəyirsən... Və tam
inandığın məqamda yeni bir məna
atlayışı olur. Görürsən ki:
Yürüməyə irəli yox,
Qayıtmağa geri yoxmuş...
Bu məqam elə bir "yoxluq"dur ki, burda nə sən
varsan, nə mən varam, amma həm də hamımız
burdayıq, günahları,
savabları da dualist dünyanın üzərində qoyub
hamımız bir olmuşuq, vəhdəti-vücud şəklində
Allaha qovuşmuşuq. Heçlik məqamının
şüuru, qəlbi, zehni
susduran o ilahi zövqündə sağ ovcumuzu göy
üzünə, sol ovcumuzu yer üzünə çevirib
orbitimizdə fırlanaraq sözün hər mənasında
özümüzdən keçirik - Allaha tərəf...
Heç bir iz qoymadan
Yox olmaq!
Yox olduğunu bilmədən
Bütün yox olanlarla
alın-alına,
göz-gözə,
nəfəs-nəfəsə qalmaq...
Tam o an yer üzünün "sol"luğundan
göy üzünün "sağ"lığına ilahi
vəcddən sərxoş ruhumuz bir bədənlik qədəh
kimi qaldırılır... Tam o anda Allahın növbəti
xatırlatması Vaqif Bayatlıdan keçib bizə bir udum nəfəs
kimi üflənir, Xızır kimi yetişir imdadımıza:
Lap min il də qal tənha, tək,
Səni Allah yaradıbsa,
Bil, sən ən böyük varlığa,
Allaha lazımsan demək...
Və onda ruhumuzun təməl ehtiyaclarına diqqət
kəsilirik: Sevgi, dəlilik, ölüm... Əslində
hamımız da bu ehtiyaclardan qorxuruq. Halbuki ruhu diri tutan bu
üçüdür... Vaqif Bayatlının poeziyasında
sevgi - ağı, dəlilik - səfillik, ölüm qaramat
qiyafəsində görünmür, ən işıqlı, qəlbin
ən doğma qəbul edəcəyi şəkildə təqdim
edilir. Onların hamısı ilahidir, İlahiyədir,
İlahidəndir. Onun sevgi şeirlərində
vücudların sevişməsi deyil, ruhların bir-birinə
qovuşan işığının vəcdi var:
Bu dünyadan xəlvət, kəsə,
Qalxaq, sivişək səninlə...
Min illər, milyon illər
Göz-gözə, nəfəs-nəfəsə,
Qalaq, sevişək səninlə.
Məhz bu, gerçək ilahi sevgidir: dünyaya dəfələrlə
gəlib-getmişliyinin yaddaşı ilə ruhların
dünyadan kəsə yolla zaman və məkan sonsuzluğunun
ağuşuna sivişib bir-birinə min illərin, milyon illərin
aşinalığıdır. Ki, vücud da başqa bir bədəndəki
ÖZünü bir baxışdan tanıyır, o ruhun
heyranlığı ilə o vücudun hər telinə
ayrı ayrı qurban olur. Ruh başqa vücudda bir olan
ÖZünü tanıdığındadır ki, bu hisslərdən
qaçmağa lüzum görmür, ruhani olandan utanılmaz,
qaçılmaz, gizlədilməz...
Eşqdə gizlətdim bu canı,
Görəmməyən varmı, hanı,
Həm gizlətdim, həm də hamı
Bilə istədim, niyə?!
Belə "niyə"lərin cavabı olmur. Bu
cür niyələrin səbəbi "dəlilik"di.
İlahi eşqin və eşqin ilahiləşdirilməsinin vəcdindən
yaranan məsum, tərtəmiz dəlilik... Elə o məqamda
da heyrətləndirən, iliyə işləyən
misraların oxucunu dəli edən növbətim həmləsi
gəlir:
Bir mən bilirəm,
İnsan göz yaşından oynamağa necə
keçir...
Bundan sonra isə heç eyninə də almırsan
ki, o dəliliyə kim necə baxır?! Bu misralarda "dəlilik"dən
vəliliyə bircə addım var. O həqiqət mərtəbəsində
anlaşılır ki, "amentü"- nə gəlirsə Allahdandır,
vuran əllər də, saçına sığal çəkən
isti ovuclar da Onundur, bunu ilk başda tanımamış kimi hiss
etsən də:
Deyirlər, burda dəli var,
Kimdi dəli, tanımıram.
Hey öpürəm, öpürəm
Məni vuran bir əli,
Ancaq əli tanımıram...
Bütün varlığı ilə sadəcə yerə
aid olanların bacaracağı bir iş deyil bu, bunun
üçün "göydən gəldiyini"
xatırlamalısan... Bunu xatırlayanlar xoşbəxtlərin
xoşbəxti olur, çünki bir ürəyə
sığışdıra bildiklərinin səadətindən
ilahi bir sərxoşluq başlayır. Ayılması
mümkün olmayan dərvişanə vəcd:
Ha deyinin, ha deyin bu adam divanədi, dəlidi,
Bilin, hamını bir ürəkdə xoşbəxt
eləmək
Hamıdan xoşbəxt olmaqdan irəlidi...
Yer üzündəki yad ruhlardan çimçəşəndə
bunun əksini də yazıb,
amma özü də bilib ki, bəzən
"ağlın səsinə uymaq" qəlbə dəlilikdən
betər peşmanlıq gətirir:
Könlüm dəliliyi unutdu çoxdan,
Axır ki ağlımın səsinə uydum...
Amma ağlı dinləmək beynin işidir, ruhun vəzifəsi
qəlbi dinləməkdir. Boşuna deyil ki, qəlbin
elektromaqnit sahəsinin beyninkindən dəfələrlə
güclü olduğunu kvant elmi də isbatladı. Allah demişdi, elm təkrarlayır,
dərinlərdə ruh da bilir... Amma adamlar, adamlar...
Üzünü görmədiyimiz adamlar açır,
Taleyimizin ağır qapılarını...
Amma bir yandan da yazılıb ki:
Dəyişən insanlardı, talelər qalır,
Musa elə İsadı, İsa elə Məhəmməd,
Ancaq bir azca yeri dəyişir talelərin
Bu, bir qarışıq yuxudu, heç kəs bilmir...
Dünya həyatının yuxu olduğunu əslində
yazan özü bilirdi, amma bilməyənlərin
anlayacağına əmin olmadığından bu
qarışıq yuxunun yozumunu təkrarlamır. Və müəllif
də bu qarışıq yuxunun içində şəxsiyyətlər,
dinlər, inanclar və yolların iç-içə
qaynayıb qarışdığını, ancaq
hamısının bir qaynağa - Həzrəti Məhəmmədin
dediyi "İnsanlar
yuxudadır, öləndə oyanacaqlar" həqiqətinə
apardığını bilir.
Vaqif Bayatlının şeirlərində ölüm
ağappaq nur kimi işlənib. O, poeziyamızda
ölümü ən işıqlı, ruhun bildiyi, hiss etdiyi
və təslim olduğu bir bədii qiyafədə bizə
tanıtdıran bəlkə də yeganə müasir
şairdir. Şeirlərini oxuduqca əmin olursan ki, Allahın
varlığı elə ölümün yoxluğuymuş...
Axı Allah olan yerdə nə ölüm?!
O an ancaq başqa bir dünyaya yürüş anı,
Allahla təkbətək qalmaq,
Allahla görüş anı...
Bu yerdə ölmədən öncə ölməyin
dadını ruhumuzun qəbul edəcəyi şəkildə
tamsınıb idrakımızın yetdiyi qədər
heçliyin sirrinə Vaqif olmağı öyrənirik...
Allahda əriyib yox olmağın, dünyadakı hər
varlığın əslində onun əsmalarının təzahürü
həqiqətindən bir daha agah oluruq. Ölüm yoxdu, sən də yoxsan.
Gördüyün nə varsa, Ondan görünəndi. Tək
var olan Allahdı və biz Onun "bilinməsini istədiyi o
gizli xəzinə"dən açığa
çıxanlarıq... Çəkə
bilmədiyimiz bilgi ilə çox yüklənərkən bəşəri
tərəfimiz dəhşətə gələndə Vaqif
Bayatlının spiritual təsəllisi boy göstərir:
Həddən çox şey bilirik bu dünyada,
Boş şeydi! Unudulacaq hamısı!
Vaqif Bayatlının hamını sevmək
missiyasına razılaşıb dünyaya oyanmış ustad
olaraq gələn ruhu bir daha bizə xatırladır ki, ən
böyük gözəllik unudulmaqdır. Bəşəri tərəfimiz
bulanıq zehnin diktəsi ilə tam əksini söyləsə
də, unudulmaqdan qorxsa da, ruhun dincliyi üçün
"Unudulacaq unudulmaz hər nə var..." Min il sonra
dünyaya gələndə
"yenidən sevməkçün hər bahar..."
Vaqif Bayatlını oxumaq
meditasiya kimidir. O şeirləri ruhuna hopdurandan sonra
dünya ilə arandakı pərdəni - göz
qapaqlarını endirirsən, gözlərini yumursan,
xatırladığın minillik bilgilərlə
"doğmalar doğması Allaha sarı yüyürürsən".
Çünki:
Dünyada elə şeylər var
Gözlərini yumub görə bilərsən
onları ancaq...
Sevinc MÜRVƏTQIZI
525-ci qəzet .- 2024.- 26 oktyabr(¹197).-S.17.