"Cıdır
düzü"
"Bir rəsmin dedikləri" rubrikasının budəfəki
qonağı Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universiteti nəzdində
Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Kollecinin müəllimi, sənətşünas
Sevil Əliyevadır. Onunla Xalq rəssamı Sakit Məmmədovun
"Cıdır düzü" əsərindən
danışmışıq.
Sakit Qulam oğlu Məmmədov 5 avqust 1958-ci ildə
Neftçala rayonunda doğulub. O, 1978-ci ildə Əzim Əzimzadə
adına Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Məktəbini,
1987-ci ildə İlya Repin
adına Leninqrad Rəssamlıq Akademiyasını fərqlənmə
ilə bitirib.
1988-ci ildən Azərbaycan Rəssamlar
İttifaqının üzvü olan Sakit Məmmədov 80-ci
illərdə formalaşan istedadlı rəssamlar nəslinin
parlaq nümayəndəsidir. 2018-ci ildə Azərbaycan Respublikasının Xalq rəssamı adını alıb və həmin
il professor adına layiq
görülüb.
- Sevil xanım, tablo neçənci ildə
yaradılıb?
- Sakit Məmmədov 2016-cı ildə bu əsəri
ağ kətan üzərində işləyib.
- Əsərin rəng həlli necədir?
- Tabloda əsas fon yaşıl, mavi, qəhvəyi rənglərdən
ibarət olmaqla, Qarabağın
təbiətini əks etdirən
rəng çalarlarına malikdir. Əsərdə
üçrəngli bayrağımızın rəngləri
canlandırılır. Tablo həmçinin, boyaq palitrası
ilə zəngin olan Qarabağ xalçalarının qədim,
sehrli rəmzlərlə və sirlərlə dolu
naxışlarının ən zərif
çalarlarını özündə əks etdirir. Rəssam
yaratdığı tabloda müxtəlif, al-əlvan rəng
çalarlarından istifadə edib.
- Əsərin kompozisiyası necədir?
- Bu rəsmdə Şuşa əhalisinin firavan həyatı,
bayram günü - çövkən
oyunu, Qarabağ atları, Xanın qızı və yalnız
Qarabağda çiçək açan Xarıbülbül təsvir
edilib. Əsərin kompozisiyası keçmişimizin məişəti,
yaşanılan həyat tərzi, oyun növləri, geyimləri
ilə bağlılıq təşkil edir.
- Tablo hazırda harada saxlanılır?
- Əsər London qalereyasında qorunur. Rəssam həmin əsəri
Böyük Britaniya Kraliçası II Elizavetaya hədiyyə
edib.
- Rəssamın özünəməxsus üslubu bu əsərdə
özünü necə göstərir?
- Sakit Məmmədov "Yaşasın
İstanbul", "Bayram", "Toy", "Məşq",
"Ad günü",
"Metro", "Bahar qızı" kimi əsərlərin müəllifidir. Rəssamın
çox maraqlı rəsm
manerası və təkrarolunmaz yaradıcılıq texnikası
var. O, realizm ənənələri üzərində
qurduğu kompozisiyalarının rəng qammasında göy
qurşağının daşı -
"opal" daşının al-əlvan rənglərini
xatırladır. Sakit Məmmədovun yaratmış olduğu
üslub opalizm üslubudur. O, əsərlərində
əsasən, Qarabağ xalçalarının sehrli
palitrasını təkrarolunmaz naxışlarını,
parlaq koloritini əks etdirir. Əsərlərin ortaq cəhətlərindən
biri də boyaq palitrası ilə zəngin olmasıdır.
Sadaladığımız xüsusiyyətlər bu əsərdə
də özünü göstərir.
- Sizcə, "Cıdır düzü" bizə nə
deyir?
- Rəssam Qarabağın xoşbəxt günlərini
təsvir edərək, keçmişdə Qarabağda
yaşanılan həyat tərzini bu günümüzlə, qələbəmizlə
əlaqələndirərək əsəri yaradıb. Rəssam
Qarabağın yenə də sevincli, toy-bayramlı azad, firavan
günlərə qovuşmasını təsvir edib.
Avropada "Polo" adı ilə tanınan oyun növü, keçmişdə
Qarabağda, Şuşanın "Cıdır
düzü" adlandırılan ərazisində
"Çövkən" oyunu olaraq nümayiş etdirilərmiş.
Mənim fikrimcə, hər bir Azərbaycan vətəndaşı
müsbət mənada öz xalqı üçün xidmət
etməlidir, hər bir azərbaycanlı öz vətəninin
əsgəri olmalıdır - kimisi şeirləri,
poemaları ilə, kimisi igidlikləri, qəhrəmanlıqları
ilə, kimisi də qələmi, fırçası ilə.
Təhlil etdiyimiz əsərin müəllifi rəssam
Sakit Məmmədov öz fırçası ilə bir-birindən gözəl əsərlər
yaradaraq, xalqımızı bütün dünyada
tanıtmağa çalışıb. Rəssam Sakit Məmmədov
bu əsərdə xalqımızın gözlədiyi qələbəni
əks etdirir. 4 il əvvəldən qələbə hissləri
ilə əsər yaratmaq həm çox sevindirici, həm də
çox çətindir. Əsər Qarabağın qısa
bir zamanda çiçəklənməsindən xəbər
verir.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet .- 2024.- 30 oktyabr(¹199).-S.9.