"Ötən günə gün çatmaz..."  

 

 

(Əvvəli qəzetimizin 30 avqust tarixli nömrəsində)

İSMAYIL MÜƏLLİMİN QEYRİ-ADİ GEDİŞLƏRİ...

 

İbtidai sinfi bitirdikdən sonra 5-ci sinifdən ta 8-ci sinfin sonunadək əvvəlcə riyaziyyat, sonra isə cəbr və həndəsə fənlərini bizə İsmayıl Hüseynov adlı müəllim tədris edirdi. Təzadlı, gözlənilməz gedişlər və jestlər etməyi xoşlayan, mürəkkəb xarakterli adam idi. Gah bizimlə qayğıkeş ata öz övladları ilə davranan sayaq çox yumşaq bir tərzdə rəftar edir, necə deyərlər, bizimlə dost olur, gah da qəfildən coşub-kükrəyir, "qandığımız bir qrafa olmadığını" sübut etmək üçün bizi asıb-kəsirdi. Belə vaxtlarda sifəti ağarır, dodaqları əsir, səsi kallaşırdı. Amma bir az keçəndən sonra yenə də dönüb olurdu mülayim, ürəyiyumşaq, hətta zarafatcıl İsmayıl müəllim.

O vaxtlar mürəkkəblə yazan avtoqələmlər matah yazı aksessuarı sayılırdı və İsmayıl müəllimin də bahalı bir avtoqələmi vardı - jurnalı, gündəliklərimizə qiyməti onunla yazırdı. Amma bu bahalı qələmin onun sanbalına yaraşmayan bir şıltaqlığı vardı - qələmin arxa tərəfindəki kameraya doldurulmuş mürəkkəb nəyə görəsə peroya çox gec gəlib çatırdı. Ona görə də İsmayıl müəllim onu cibindən çıxarıb yazmağa başlamazdan əvvəl qələm tutduğu sağ əlini yana uzadıb bir neçə dəfə silkələyirdi ki, mürəkkəb insafa gəlsin və biz düz 4 il hər dərs günündə xoş-naxoş bu rituala tamaşa etmək zorunda qaldıq.

İsmayıl müəllimin gündəliklərimizə atdığı imzalar da fərqli idi. İndiki kimi gözlərimin qabağındadır - adının baş hərfinin böyük və kiçik  variantlarını yan-yana yazır və kiçik hərfin "qolunu" ilan-qurbağa xətlə aşağı uzadırdı.

İsmayıl müəllimlə bağlı xatirələrimin ikisini sizinlə bölüşür və Allahdan ona rəhmət diləyirəm. Ruhu şad olsun.

 

lll                         

 

Sinfimizdə Qasımova soyadlı dilli-dilavər bir qız vardı. 5-ci sinifdə riyaziyyatı tum kimi çırtlayırdı və İsmayıl müəllim də həmişə onu tərifləyirdi.

Bu təriflərdən məst olub başını itirən Qasımova dərslərin birində özünə fövqəladə imtiyazlar vermək fikrinə düşdü və başladı yanında oturan qızla söhbət edib dərsin gedişini pozmağa. Bu, İsmayıl müəllimin diqqətindən yayınmadı, bircə anın içindəcə dönüb oldu həmin o sərt kişi. Qəfildən üzünü Qasımovaya tutub dedi:

- Qasımova, keç lövhənin

qarşısına, dərsi danış.

Qasımova özündən razı halda lövhənin qarşısına keçdi, baş-ayağı bilinməyən qırıq-qırıq cümlələri qol-qabırğalarını sındıra-sındıra bir-birinə calayıb çulunu sudan çıxarmağa çalışdı, mənası, məramı aydın olmayan bir nitq ərz elədi. Nəhayət, dayanıb müəllimə baxdı - yəni danışıb qurtardım.

İsmayıl müəllim həmin o kal səslə soruşdu:

- Qurtardın?

Qasımova dedi ki, bəli.

İsmayıl nüəllim bu dəfə üzünü sinifə tutub ucadan:

- Qasımova, sən dərsi ən yaxşı halda "1"ə danışdın - dedi. -  Amma bir az qırıldatmağını nəzərə alaraq qiymətini 1 bal artırıb sənə "2" yazıram. İndi keç əyləş.

Bayaqdan üzü gülən, yenə də təriflənəcəyini gözləyən Qasımova qəfildən üzünü tutub hönkürdü...

İsmayıl müəllim isə bu gün keçdiyi və əslində riyaziyyata dəxli olmayan "dərsə" nöqtə qoymağı da unutmadı:

- Yadda saxlayın, adam ona göstərilən diqqətdən, hörmətdən sui-istifadə etməz...

 

lll

 

8-ci sinfi bitirəndə həndəsədən imtahan verməli idik. O vaxtlar bütün fənlər üzrə hər biri 3 sualdan ibarət imtahan biletləri broşüra kimi nəşr olunub imtahanlar öncəsi kitab mağazalarında satılırdı və biz də onları əvvəlcədən alıb imtahanlara hazırlaşırdıq. Həndəsə imtahanının da biletlərini almışdıq, amma bilirdik ki, 3 il ərzində keçilmiş fəndən yaxşı cavab vermək asan olmayacaq - çünki material çox idi. Bunu İsmayıl müəllim də bilirdi, ona görə də dərs ilinin sonuna yaxın sonuncu 2 dərsi biletlərlə bağlı məşğələ kimi elan etdi ki, suallara necə cavab verməli olduğumuzu bizə izah etsin.

...45 dəqiqəlik sonuncu məşğələnin 40 dəqiqəsi arxada qalmışdı. İsmayıl müəllim biletlərlə bağlı bütün sualları cavablandırmış, tövsiyələrini vermişdi. Amma görünür, qalan 5 dəqiqədən də səmərəli istifadə etmək istəyirdi. Ona görə də "kimin daha nə sualı var?" - deyə bir neçə dəfə sinfə müraciət etdi.

Bizim suallarımız qurtarmışdı, ona görə də susurduq.

Qəfildən nəinki həndəsə ilə, ümumiyyətlə, oxumaqla arası olmayan, dərslərə isə yalnız onlara tamaşa etmək üçün gələn Həsənov soyadlı dostumuz əlini qaldıranda hamımız təəccübdən quruyub qaldıq...

- Dur, oğlum, sualın nədir?

Həsənov ədəb-ərkanla ayağa qalxdı və son dərəcə maraqlı bir şeyi öyrənmək yanğısı, eyni zamanda sadəlövh uşaq marağı ilə soruşdu:

- Müəllim, həndəsə nədir?

...Bizim reaksiyamızı təsəvvür etməyi öhdənizə buraxaraq bu qeyri-adi suala İsmayıl müəllimin qeyri-adi cavabını yazıb nöqtəni qoyuram:

- Həsənov, yadında saxla, həndəsə elə həndəsədir. Söz verirəm ki, imtahanda bu sual sənə düşsə və sən də bu cavabı versən, dərhal "5-ni" yazacam…

BİR MƏHƏBBƏTİN TARİXÇƏSİ: MƏNİ İLK DƏFƏ NECƏ SEVDİLƏR

46 il əvvəl - 9-cu sinifdə oxuyanda başıma gələn bir əhvalatı danışmaq istəyirəm - iki incə məqama görə. Axıra qədər oxumağa səbriniz çatsa, biləcəksiz nədir o məqamlar...

Deməli, sinfimizdə rus dilində Bəşir Səfəroğlu demişkən, az-maz qırıldadan bir oğlan vardı, özü də guya mənim dostum idi. Yeri gəldi- gəlmədi bu "üstünlüyünü" gözə soxmağa çalışır, lovğalanırdı. Amma birinci rübün qiymətləri yazılanda aləm dəydi bir-birinə - gənc rus dili müəlliməmiz Tahirə xanım mənə "5", ona "4" yazdı. Dostumu od götürdü, başladı cığallıq eləməyə ki, nə bilim siz obyektiv deyilsiniz, mənə qarşı haqsızlıq edirsiniz... filan- bəşmənakan.

Tahirə müəllimə dedi:

- Sənə layiq olduğun qiyməti vermişəm. Düşünürsən ki, bu, haqsızlıqdır - sübut elə.

Dostum heç kimin və əlbəttə ki, ilk növbədə mənim gözləmədiyim halda qayıtdı ki, sübutum - Əlisəfdər. Mən rus dilini ondan pis bilmirəm, bəlkə də yaxşı bilirəm. Amma ona "5", mənə "4" yazmısınız.

Tahirə xanım dedi:

- Əslində bu sinifdə heç kim rus dilini "5"ə bilmir, o cümlədən də Əlisəfdər. Amma səndən fərqli olaraq o, "5"ə çalışır, əlləşir. Mən ona buna görə "5" vermişəm.

Artıq "dosta" çevrilmiş dostum isə heç cür təslim olmurdu:

- Yox ey, necə ola bilər ki, o, "5" alsın, mən - "4"?

Tahirə xanım gördü ki, "dostum" onun dediklərindən bir şey qanmayacaq, odur ki, sinifdə bomba kimi partlayan daha təsirli bir arqument gətirdi:

- Hə, ona "5" yazmışam. ONA GÖRƏ Kİ, MƏN ONU SEVİRƏM (Tahirə xanımın xüsusi vurğu ilə və ucadan dediyi bu sözləri əslində belə başa düşmək lazım idi ki, beşi onun dən düşündüyün kimi qara qaşına, gözünə aşiq olub yazmışam. Amma həmin anda bunu anlamağa sinifdə heç kim hazır deyildi).

Sinifə sükut çökdü. "Dostum" yenə nə isə demək istədi, amma susdu... (Çox güman, soruşmaq istəyirdi ki, niyə onu sevirsiniz, məni yox).

...Sonralar Tahirə xanım rayon partiya komitəsinin 2-ci katibi, icra başçısının müavini vəzifələrində işlədi. Son iş yeri isə məktəb oldu, amma bu dəfə ora direktor kimi döndü. O, təqaüdə çıxana qədər mən hər dəfə rayona gedəndə bir dəstə gül alıb sevimli müəlliməmi ziyarət edirdim və həmin görüşlərin birində bu əhvalatı yada saldım. Gülüşdük. Sonra Tahirə xanım dedi:

- Əlisəfdər, mən səni elə indi də sevirəm. O vaxt "5"i sənə təkcə çalışqanlığına görə yox, həm də təvazökarlığına, sadəliyinə, ürəyinin təmizliyinə və hiss elədiyim istedadına görə vermişdim. Görürəm ki, yanılmamışam - 47 il əvvəl necə idisə, indi də eləsən...

Allah canınızı həmişə sağ eləsin, mənim də sevdiyim Tahirə xanım.    

 

KİMYA DƏRSİNDƏ BİZƏ GƏLƏCƏYİNİ GÖZLƏDİYİM YAR

 

Təhsil aldığım illərdə 2 tip məktəb vardı - səkkizillik və onillik məktəblər və 1974-cü ildə mən Göyçaydakı 4 nömrəli səkkizillik məktəbi bitirib orta təhsilimə son nöqtə qoymaq üçün 3 nömrəli orta məktəbə daxil olmuşdum.

9-cu sinifdə oxuyanda bu məktəbdə başıma gələn gülməli bir əhvalatı indi də təbəssümlə xatırlayıram.

Kimya fənnindən bizə Elmira müəllimə adlı xoşxasiyyət, yaraşıqlı bir qadın dərs deyirdi. Onun özünəməxsus dərs keçmək üsulu vardı - həmişə tələb edirdi ki dərsi kitabda yazıldığı kimi yox, başa düşdüyümüz kimi, öz cümlələrimizlə danışaq. Çox vaxt bizi heç yazı taxtasının qarşısına da çağırmırdı, ayağa qaldırıb 3-4 cümlə ilə sorğuya tutur və verdiyimiz cavablara görə qiymətimizi yazırdı.

Kimya dərslərini təcrübəsiz təsəvvür etmək çətindir və Elmira müəllimə də hərdən bizi belə təcrübələrlə heyrətləndirirdi.

Təcrübə üzərində qurulmuş  dərslərdən biri idi. Elmira müəllimə müxtəlif ölçülü şüşə qablardan böyük kolbaya məhlullar tökə-tökə bizə növbəti sürpriz hazırlayırdı. Uşaqların hamısının nəzərləri onun qarşısındaki masanın üstündə idi. Sinfə elə bir sakitlik çökmüşdü ki, milçək uçsaydı, vızıltısı eşidilərdi... Və bu sakitlik, sükut məni darıxdırdığından başladım ürəyimdə "Yar bizə qonaq gələcək" mahnısının həm melodiyalarını səsləndirməyə, həm də sözlərini oxumağa. Öz ifamdan ləzzət ala-ala hamı kimi mən də gözləməkdə idim ki, qəfildən yanımda oturan dostum başladı həyəcan və intensivliklə sağ ayağımı tapdalamağa və dostumun mənim kayfıma nə üçün soğan doğramasının səbəbini aydınlaşdırmağa macal tapmamış  Elmira müəllimənin xoş, yumşaq səsi sinfə yayıldı:

- Əlisəfdər, nə gözəl oxuyursan. Bir az ucadan oxu.

Buna qədər elə bil səmada mələklərin qanadları üstündə uçurdum və bu sözlərdən sonra mələklər qəfildən qeybə çəkildilər, mənsə səmanın ənginliyindən gurumguppaz çırpıldım sinfimizin kerosin qoxuyan döşəməsinin üstünə.

Sən demə, içimdə səsləndirdiyim melodiyaların gözəlliyinə və üstəlik, öz ifama necə aludə olmuşamsa, o melodiyaların çölə püskürüb zümzüməyə çevrilməsini hiss etməmişəm.

Təbii ki, ardınca sinifdən güclü bir gülüş dalğası keçdi və həmin anda möcüzə baş verib divar yarılsaydı, heç müəllimədən də icazə almamış məmnuniyyətlə həmin yarığa girərdim...

Elmira müəllimə yaxşı müəllimə olmaqla yanaşı, həm də müdrik qadın idi və məni bu vəziyyətdən də elə o çıxarı:

- Utanma, Əlisəfdər, - dedi. - Hərdən belə zümzümə etmək heç də pis deyil. Sənin yaxşı musiqi zövqün də varmış. Əhsən! - sonra xalq mahnılarımız haqqında bir-iki maraqlı fikir də söylədi.

...Sizə 49 il bundan əvvəl baş vermiş bir əhvalatı danışdım. Amma mənə elə gəldi ki, yenə də döşəməsi kerosin qoxuyan o sinifdəyəm, yenə də həmin mahnını zümzümə edirəm və bir azdan yenə də Elmira xanımın məxmər, yumşaq səsini eşidəcəm.

 

 (Ardı var)

 

Əlisəfdər HÜSEYNOV

525-ci qəzet .- 2024.-6 sentyabr.(¹161).- S.12;13.